PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 2000-07-69-1526 NN 69/2000

• 3. U dijelu u kojem je podnijeta temeljem odredbe članka 59. stavka 4. Ustavnog zakona, ustavna tužba je osnovana.


Propis NN 69/2000

• (4) Ustavni sud iznimno može pokrenuti postupak po ustavnoj tužbi i prije negoli je iscrpljen pravni put ako utvrdi da je potpuno razvidno da se pobijanim aktom, odnosno nedonošenjem akta u razumnom roku grubo vrijeđaju ustavna prava ili slobode i da bi nepokretanjem postupka za podnositelja tužbe mogle nastupiti teške i nepopravljive posljedice.


Propis NN 69/2000

• Razmatranjem navoda ustavne tužbe, dokumentacije koja prileži tužbi i dostavljenog očitovanja Općinskog suda u S. B., Ustavni sud je utvrdio da su se u konkretnom slučaju ostvarile pretpostavke za postupanje Suda sukladno navedenoj odredbi Ustavnog zakona.


Propis NN 69/2000

• Navedena presuda je revizijskom odlukom Vrhovnog suda broj: Rev-2291/96 od 17. prosinca 1996. ukinuta u dijelu u kojem je tužbeni zahtjev podnositelja usvojen i predmet je vraćen na ponovno suđenje sudu prvog stupnja.


Propis NN 69/2000
• Slijedom izloženog, Ustavni sud je utvrdio da u ponovljenom postupku sud prvog stupnja presudu nije donio u razumnom roku. Pri tome je Ustavni sud imao u vidu sljedeće činjenice i okolnosti mjerodavne za ocjenu stvari: 1. da postupci u predmetu podnosit

Propis NN 69/2000
• Nedonošenjem prvostupanjske presude povodom revizijske odluke Vrhovnog suda Republike Hrvatske u razumnom roku, dovedena je u pitanje jednakost pred zakonom i pred sudovima, koja je zajamčena odredbama članka 14. stavka 2. i članka 26. Ustava. Takvim postupanjem, odnosno nepostupanjem suda, podnositelju je onemogućeno da naknadi eventualnu štetu koju trpi u svojoj imovini, čime je povrijeđeno njegovo pravo vlasništva zajamčeno odredbom članka 48. Ustava, ali i načelo vladavine prava iz članka 3. Ustava, kao najviše ustavnopravne vrednote na kojoj se temelji ustavnost i zakonitost objektivnog pravnog poretka Republike Hrvatske, te pravna sigurnost njezinih građana.

Propis NN 69/2000 • Ocjenjujući razdoblje u kojem sud prvog stupnja uopće nije postupao te donoseći odluku, Ustavni sud je imao u vidu i odredbe Europske konvencije o ljudskim pravima, koja temeljem odredbe članka 134. Ustava čini dio unutarnjeg pravnog poretka Republike Hrvatske, a kojima se određuje pravo svakoga da sud njegov slučaj ispita u razumnom roku. Naime, odredbom članka 6. Europske konvencije o ljudskim pravima propisano je: »Radi utvrđivanja svojih prava i obveza građanske naravi (...), svatko ima pravo da zakonom ustanovljeni neovisni i nepristrani sud pravično, javno i u razumnom roku ispita njegov slučaj«.
Propis NN 69/2000 • Imajući u vidu sve navedene činjenice i okolnosti, a osobito složenost slučaja, vrijeme apsolutnog nepostupanja suda prvog stupnja povodom revizijske odluke Vrhovnog suda Republike Hrvatske, te vrijeme koje je potrebno za okončanje sudskog postupka, Ustavni sud je odredio da nadležni sud prvog stupnja presudu mora donijeti u najkraćem mogućem roku, ali ne kasnije od proteka godinu dana od dana donošenja ove odluke.
Propis NN 69/2000 • 4. Prema odredbi članka 60. Ustavnog zakona, ustavna tužba može se podnijeti u roku od 30 dana od dana primitka odluke.
Propis NN 69/2000 • Budući da je ustavna tužba podnijeta nakon više od tri godine, od dana kada je podnositelj primio odluku Vrhovnog suda Republike Hrvatske, broj: Rev-2291/1996 od 17. prosinca 1996., to je ustavna tužba u dijelu u kojem se odnosi na tu odluku, nepravodobna.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 69/2000 • 6. Odluka pod točkom I. izreke temelji se na odredbi članka 72. Ustavnog zakona, dok je rješenje pod točkom II. utemeljeno na odredbi članka 68. Ustavnog zakona. Objava odluke, točka III. izreke, temelji se na odredbi članka 28. Ustavnog zakona.
Propis NN 69/2000 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u Vijeću trojice za odlučivanje o ustavnim tužbama, sastavljenom od dopredsjednika Suda Jurice Malčića, kao predsjednika Vijeća, te sudaca Ivana Matije i Milana Vukovića, kao članova Vijeća, u postupku povodom ustavne tužbe »V. i o.« d.o.o. Z., koje zastupa predsjednik Uprave Z. I., dipl. ing., na sjednici Vijeća održanoj dana 3. srpnja 2000. godine, jednoglasno je donio
Propis NN 69/2000 • 1. Podnositelj je podnio ustavnu tužbu u svezi s Odlukom Vlade Republike Hrvatske o dodjeli koncesije za zahvaćanje voda za potrebe javne vodoopskrbe poduzeću »V. i o.« d.o.o. Z., klasa: 325-01/98-01/54, urbroj: 5030116-98-1 od 23. travnja 1998. godine, objavljenoj u »Narodnim novinama«, broj 63/98.
Propis NN 69/2000 • 2. Sukladno stajalištu Ustavnog suda Republike Hrvatske izraženom u ovosudskom rješenju broj: U-II-722/1995, objavljenom u »Narodnim novinama« broj 41/97, svaka odluka o dodjeli koncesija, neovisno o području na kojem se donosi kao i tijelu koje donosi takvu odluku (tijela državne uprave, a u slučaju koncesija Sabor Republike Hrvatske ili Vlada Republike Hrvatske), autoritativna je i konkretna odluka s neposrednim pravnim učinkom, dakle, upravni akt.
Propis NN 69/2000 • 3. Navedeno proizlazi iz činjenice da odluku o dodjeli koncesije donosi javna vlast koja ovom odlukom izražava svoju autoritativnu volju, u konkretnom slučaju obvezujuću za adresate odluke, dakle, za sve subjekte koji su se natjecali za dobivanje koncesije, pri čemu je za pravni učinak ove odluke dostatna isključivo volja samo jednog subjekta, nositelja javne vlasti. Također, odlukom o dodjeli koncesije rješava se individualan, konkretan kako po subjektima tako i po stvari o kojoj se radi određeni slučaj. Naime, svaka takva odluka sadrži izreku o pravnim subjektima koji su dobili koncesiju. Time je individualizirana i odluka i pravna situacija u kojoj se ona donosi i na koju se odnosi.
Propis NN 69/2000 • Pravni učinak odluke o dodjeli koncesije razvidan je iz činjenice da se tom odlukom neposredno stvara upravnopravni odnos između javne vlasti i koncesionara koji njome stječe pravo na obavljanje djelatnosti za koju je dobio koncesiju.
Propis NN 69/2000 • 4. Prema tome, navedena odluka Vlade Republike Hrvatske o dodjeli koncesije ima karakter upravnog akta i protiv njega se pozivom na odredbu članka 6. Zakona o upravnim sporovima (»Narodne novine«, broj 53/91, 9/92 i 77/92) može pokrenuti upravni spor pred Upravnim sudom Republike Hrvatske.
Propis NN 69/2000 • 5. Prema članku 59. stavku 1. i stavku 2. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99, u daljnjem tekstu: Ustavni zakon) svaka fizička i pravna osoba može po iscrpljivanju dopuštenog pravnog puta podnijeti ustavnu tužbu ako smatra da joj je odlukom sudbene, upravne vlasti ili drugih tijela koja imaju javne ovlasti, povrijeđeno jedno od njenih Ustavom utvrđenih sloboda i prava čovjeka i građanina.
Propis NN 69/2000 • Stavkom 3. navedenog članka određeno je da je u stvarima u kojima je dopušten upravni spor, dopušteni pravni put iscrpljen nakon što je odlučeno i o tom pravnom sredstvu.
Propis NN 69/2000 • 6. Iscrpljivanje dopuštenog pravnog puta postupovna je pretpostavka dopustivosti zahtjeva ustavnosudske zaštite.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 140/05, Broj 37/07, Broj 79/08, Broj 30/08, Broj 4/05, Broj 53/06


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled