PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 2001-01-1-28 NN 1/2001

• (4) Ako je osoba iz članka 2. ovoga Zakona umrla, pravo na naknadu imaju bračni drug i djeca«.


Propis NN 1/2001

• »Osoba iz članka 2. ovoga Zakona i članovi obitelji te osobe, mogu podnijeti zahtjev za priznavanje prava prema ovom Zakonu do 31. siječnja 1999.«.


Propis NN 1/2001

• Postupci po zahtjevima za ostvarivanje prava utvrđenih ovim Zakonom, podnijetim do dana stupanja na snagu ovoga Zakona, dovršit će se po odredbama ovoga Zakona.


Propis NN 1/2001

• Ovaj Zakon stupa na snagu danom objave u »Narodnim novinama«, osim odredbe članka 1. ovoga Zakona koja stupa na snagu 1. siječnja 1999.


Propis NN 1/2001
• 2. Odredbu članka 2. u svezi s odredbom članka 9. novele Zakona osporavaju podnositelji pod I. 1. a) i c) smatrajući da su osporene odredbe u suprotnosti s odredbama članaka 3., 5., 14. stavka 2. i članka 50. Ustava. U obrazloženju prijedloga za pokreta

Propis NN 1/2001
• Odredbu članka 3. novele Zakona osporavaju podnositelji pod 1. b), d) i f). Podnositelj pod I. 1. b) smatra da je status biv-šeg političkog zatvorenika jedina odlučna činjenica za priznavanje zakonom utvrđenih prava, te da je određivanje roka u kojem se ta prava mogu ostvariti u suprotnosti s odredbom članka 14. stavka 2. Ustava. Podnositelj pod I. 1. f) smatra da je propisani rok objektivno prekratak i da se u tom roku često ne može prikupiti dokumentacija potrebna za stjecanje svojstva bivšega političkog zatvorenika.

Propis NN 1/2001 • Podnositelj pod I. 1. d) osporava suglasnost s Ustavom odredbe članka 3. u svezi s odredbom članka 11. novele Zakona. U razlozima na kojima ovaj podnositelj temelji svoj prijedlog navodi se da je određen neprimjereno kratak rok za podnošenje zahtjeva za otvarivanje prava bivših političkih zatvorenika, posebice s obzirom na vrijeme potrebno za distribuciju službenog glasnika. Stoga smatra da su osporene odredbe u nesuglasju s odredbom članka 14. stavka 2. i članka 90. stavka 2. Ustava.
Propis NN 1/2001 • Prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom odredbe članka 6. novele Zakona podnio je podnositelj od I. 1. a) navodeći da je ta odredba u nesuglasju s odredbom članka 18. Ustava, jer uskraćuje zajamčeno pravo na žalbu protiv pojedinačnih pravnih akata donesenih u postupku prvog stupnja.
Propis NN 1/2001 • 3. Tijekom ustavnosudskog postupka prijedlozi su dostavljeni na odgovor Hrvatskom državnom saboru, te na mišljenje Vladi Republike Hrvatske, Ministarstvu pravosuđa i Ministarstvu rada i socijalne skrbi.
Propis NN 1/2001 • Hrvatski državni sabor izvijestio je Sud da su prijedlozi upućeni Odboru za Ustav, Poslovnik i politički sustav Zastupničkog doma, od kojeg, međutim, nije stigao odgovor.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 1/2001 • Ministarstvo pravosuđa o prijedlozima je izviješteno dopisom od 5. listopada 1999. i 11. studenoga 1999. godine, međutim nije Sudu dostavilo traženo mišljenje.
Propis NN 1/2001 • Vlada Republike Hrvatske i Ministarstvo rada i socijalne skrbi dostavili su mišljenja u kojima navode razloge zbog kojih se u cijelosti protive podnesenim prijedlozima i smatraju da osporene odredbe nisu u nesuglasju s Ustavom.
Propis NN 1/2001 • 4. Osporenom odredbom članka 2. novele Zakona izmijenjena je odredba članka 5. prema kojoj su bivši zatvorenici imali pravo na naknadu materijalne i nematerijalne štete u visini koja se utvrđivala sukladno općim propisima o naknadi štete. Osporenom odredbom, umjesto prava na naknadu štete, a time i prava na postupak utvrđivanja visine naknade štete, bivši politički zatvorenici imaju pravo na naknadu u točno određenom novčanom iznosu za svaki dan proveden u zatvoru ili pritvoru, kao i točno određen iznos novčane naknade za dane nezaposlenosti nakon izdržane zatvorske kazne, ili puštanja iz pritvora.
Propis NN 1/2001 • Prema odredbi članka 2. stavka 4. Ustava, zakonodavac je, između ostalog, ovlašten da samostalno i neovisno odlučuje o uređivanju gospodarskih, pravnih i političkih odnosa u Republici Hrvatskoj.
Propis NN 1/2001 • Sagledavajući osporene odredbe članaka 2. i 9. novele Zakona s aspekta navedene ustavne odredbe, Ustavni sud je utvrdio da tim odredbama nisu povrijeđene najviše vrednote ustavnog poretka od kojih podnositelji posebice ukazuju na jednakost svih pred zakonom.
Propis NN 1/2001 • Naime, prema odredbi stavka 3. osporenog članka 2. novele Zakona, bivšem političkom zatvoreniku, kojem je prema prije važećem propisu isplaćena akontacija naknade, isplatit će se razlika do propisanog iznosa za svaki dan proveden u zatvoru odnosno pritvoru. Na taj su način ovlaštenici naknade, kako oni koji su prava započeli ostvarivati prema prijašnjem propisu, tako i oni koji ta prava ostvaruju temeljem osporenih odredaba, stavljeni u jednak pravni položaj. Time što je osporenom odredbom članka 2. visina pripadajuće naknade stavljena u ovisnost s vremenom provedenim u zatvoru ili pritvoru, nisu bitno promijenjeni odnosi i prava uređeni prema ranije važećim odredbama Zakona, tim više što je propisani kriterij jasan, objektivan i lako odrediv.
Propis NN 1/2001 • Budući da je zakonodavac ovlašten mijenjati i dopunjavati postojeće odnose i prava u zavisnosti od različitih okolnosti kao što su u konkretnom slučaju gospodarska snaga, odnosno financijske mogućnosti države, Ustavni sud je utvrdio da osporene odredbe članaka 2. i 9. nisu u nesuglasju s Ustavom.
Propis NN 1/2001 • 5. Osporenom odredbom članka 3. novele Zakona određen je rok u kojem ovlaštenici iz članka 2. Zakona mogu podnijeti zahtjev za priznavanje prava.
Propis NN 1/2001 • Zakon o pravima bivših političkih zatvorenika (»Narodne novine«, broj 34/91), koji je stupio na snagu 24. kolovoza 1991. godine, odredbom članka 6. propisivao je rok od dvije godine od stupanja na snagu tog Zakona za podnošenje zahtjeva za priznanje prava iz mirovinsko-invalidskog osiguranja i zahtjeva za naknadu štete. Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o pravima bivših političkih zatvorenika (»Narodne novine«, broj 76/93) navedeni rok je produžen na način da je zahtjev za priznavanje prava, osoba iz članka 2. Zakona mogla podnijeti u roku od 4 godine od stupanja na snagu tog Zakona o izmjenama i dopunama. Ovako određen rok nije mijenjan Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o pravima bivših političkih zatvorenika (»Narodne novine«, broj 52/94), te je bio sadržan i u odredbi članka 6. pročišćenog teksta Zakona o pravima bivših političkih zatvorenika (»Narodne novine«, broj 34/95) i kao takav istjecao je 16. kolovoza 1997. godine. Osporenom odredbom članka 3. novele Zakona, rok u kojem ovlaštenici prava mogu podnijeti zahtjev za priznanje prava ponovno je produžen i istekao je 31. siječnja 1999. godine.
Propis NN 1/2001 • Kao što je navedeno pod toč. I. 5. ovog rješenja, prava bivših političkih zatvorenika, propisana Zakonom o pravima bivših političkih zatvorenika, ne proizlaze izravno iz Ustava već se radi o pravima utemeljenim na tom Zakonu. Stoga je Ustavni sud stajališta da određivanje roka za ostvarivanje prava koja su utvrđena Zakonom nije u nesuglasju s Ustavom, a posebice ne osporena odredba kojom je rok za ostvarivanje zakonom propisanih prava produžen.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 129/05, Broj 56/91, Broj 51/08, Broj 153/09, Broj 148/05, Broj 117/01


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled