PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 2001-01-1-27 NN 1/2001

• 12. Pred Sudom se postavilo pitanje da li Odluka o proglašenju, donijeta od Zastupničkog doma a ne od predsjednika Republike, čini i sam zakon neustavnim.


Propis NN 1/2001

• Na to pitanje Sud je u ovom predmetu odgovorio niječno imajući u vidu pravnu prirodu te Odluke. Pritom je Sud polazio od stajališta pravne teorije prema kojoj akt proglašenja nije akt zakonodavne naravi te tijelo koje ga je nadležno donijeti ne sudjeluje, kad ga donosi, u obavljanju zakonodavne funkcije. Akt proglašenja zakona ostaje aktom izvršne prirode, i to s obzirom na zakon koji se proglašuje i s obzirom na onaj propis koji traži donošenje akta proglašenja, a to je najčešće Ustav. Sukladno tome, Sud utvrđuje da činjenica što je odluku o proglašenju zakona u konkretnom slučaju donio Zastupnički dom, a ne predsjednik Republike, predstavlja neodgovarajuću, ali višestruko ponavljanu parlamentarnu praksu, koju bi – unatoč tome što takva praksa ne utječe na pravnu egzistentnost zakona niti dovodi do njegove formalne protuustavnosti – Hrvatski sabor u budućim sličnim slučajevima trebao promijeniti.


Propis NN 1/2001

• Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Smiljko Sokol, predsjednik Suda, te suci Velimir Belajec, Marijan Hranjski, Petar Klarić, Jurica Malčić, Ivan Matija, Ivan Mrkonjić, Jasna Omejec, Emilija Rajić, Vice Vukojević i Milan Vuković, u povodu prijedloga više predlagatelja za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom, na sjednici održanoj dana 20. prosinca 2000. godine, donio je sljedeće


Propis NN 1/2001

• I. Ne prihvaća se prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom odredbe članka 2. Zakona o pravima bivših političkih zatvorenika (»Narodne novine«, broj 34/95 i 164/98).


Propis NN 1/2001
• II. Ne prihvaćaju se prijedlozi za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom odredbi članaka 2., 3., 6., 9. i 11. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o pravima bivših političkih zatvorenika (»Narodne novine«, broj 164/98).

Propis NN 1/2001
• III. Odbacuje se prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom odredbe članka 6. Zakona o pravima bivših političkih zatvorenika (»Narodne novine«, broj 34/95).

Propis NN 1/2001 • Prijedloge za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom uvodno navedenih odredaba Zakona podnijeli su: a) Vinko Petrović iz Splita; b) Milan Pavelić iz Zagreba; c) Neda Šućur iz Kamenmosta, koju zastupa punomoćnik Vjekoslav Mladineo, odvjetnik iz Splita; d) Franjo Zdravčević iz Osijeka, e) Marko Bonjolo iz New Yorka, SAD i f) Živko Jurin iz Primoštena.
Propis NN 1/2001 • 1. Odredbu članka 2. Zakona o pravima bivših političkih zatvorenika (»Narodne novine«, broj 34/95 i 164/98) osporava podnositelj pod I. 1.e).
Propis NN 1/2001 • Političkim zatvorenikom u smislu ovoga Zakona smatra se hrvatski državljanin koji ima prebivalište na području Republike Hrvatske ako je radi svojih političkih uvjerenja ili političkog otpora i borbe za samostalnu hrvatsku državu bio lišen slobode u razdoblju od 1. prosinca 1918. godine do 8. listopada 1991. godine. Hrvatski državljanin koji nema prebivalište na području Republike Hrvatske, a ispunjava ostale uvjete iz stavka 1. ovoga članka, smatra se političkim zatvorenikom ako je do dana stupanja na snagu ovog Zakona imao na području Republike Hrvatske prebivalište najmanje deset godina.
Propis NN 1/2001 • Iznimno status bivšeg političkog zatvorenika, u smislu ovoga Zakona, može se priznati odlukom nadležnog tijela osobi koja ne ispunjava uvjete iz stavka 2. ovoga članka ako je to u interesu Republike Hrvatske.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 1/2001 • Pretpostavka svojstvu političkog zatvorenika je odluka nadležnog organa temeljem koje je osoba iz stavka 1. ovoga članka bila lišena slobode.
Propis NN 1/2001 • Svojstvo političkog zatvorenika može se, ako nije moguće pribaviti odluku iz stavka 4. ovoga članka, priznati na temelju obrazloženog mišljenja Hrvatskog društva političkih zatvorenika, koje se u tom slučaju smatra dokaznim sredstvom.
Propis NN 1/2001 • 2. Podnositelj smatra da je za ostvarivanje prava bivšeg političkog zatvorenika, propisani uvjet prebivališta, u nesuglasju s odredbom članka 3. Ustava, jer dovodi do nejednakosti hrvatskih građana.
Propis NN 1/2001 • 3. Ustavni sud Republike Hrvatske uvodno napominje da je suglasnost s Ustavom stavka 1. osporene odredbe već bila predmetom razmatranja i to povodom prijedloga Židovske općine i prijedloga Saveza antifašističkih boraca Republike Hrvatske, koji su u svojim prijedlozima isticali da je osporena odredba pravno i sadržajno neodređena, što da omogućava proizvoljna tumačenja u postupku utvrđivanja svojstva političkog zatvorenika. Navedene prijedloge, rješenjem broj: U-I-418/1993 i U-I-479/1993 (»Narodne novine«, broj 76/94), Sud nije prihvatio.
Propis NN 1/2001 • 4. Zakonom o pravima bivših zatvorenika uređena su prava političkih zatvorenika iz mirovinskog i invalidskog osiguranja i prava iz rada i po osnovi rada, te pravo na naknadu za svaki dan proveden u zatvoru ili pritvoru i pravo na naknadu za dane nezaposlenosti nakon izdržavanja zatvora odnosno pritvora, postupak i rokovi za ostvarivanje tih prava, kao i tijela nadležna za provođenje postupka, radi ostvarivanja tih prava (članak 1.)
Propis NN 1/2001 • 5. Prava bivših političkih zatvorenika izravno su uređena osporenim Zakonom o pravima bivših političkih zatvorenika. Utvrđivanje vrste i opsega prava, kao i pretpostavaka koji trebaju biti ispunjeni da bi se određena osoba mogla smatrati ovlaštenikom prava, te rokova u kojima se propisana prava mogu ostvariti, u nadležnosti je zakonodavca. Stoga je Ustavni sud utvrdio da propisujući uvjet prebivališta zakonodavac nije povrijedio temeljne vrednote ustavnog poretka utvrđene odredbom članka 3. Ustava.
Propis NN 1/2001 • 1. Zakon o pravima bivših političkih zatvorenika (»Narodne novine«, broj 34/95 – pročišćeni tekst) djelomično je izmijenjen Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o pravima bivših političkih zatvorenika koji je objavljen u »Narodnim novinama«, broj 164/98, u daljnjem tekstu: novela Zakona.
Propis NN 1/2001 • »(1) Osoba iz članka 2. ovoga Zakona ima pravo na naknadu za svaki dan proveden u zatvoru ili pritvoru u visini od 54 kune, a za dane nezaposlenosti nakon izdržavanja zatvora, odnosno pritvora u visini od 19 kuna za svaki dan.
Propis NN 1/2001 • (2) Prava po osnovi naknade za dane nezaposlenosti iz stavka 1. ovoga članka primjenjuju se od 1. siječnja 2001.
Propis NN 1/2001 • (3) Osobi iz članka 2. ovoga Zakona kojoj je isplaćena akontacija naknade isplatit će se razlika do iznosa utvrđenog primjenom odredbe stavka 1. ovoga članka.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 120/03, Broj 9/01, Broj 46/04, Broj 173/03, Broj 112/04, Broj 3/08


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled