PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1999-04-36-745 NN 36/1999

• 4) do 75.000 kuna kod štedionica do rokova utvrđenih u članku 119. Zakona o bankama.


Propis NN 36/1999

• Ovi plasmani raspoređuju se u rizične skupine temeljem njihove urednosti podmirenja obveza prema banci. Da bi banka mogla formirati "portfelj malih kredita", u okviru internog sustava za raspoređivanje, mora utvrditi procedure i postupke odobravanja i praćenja naplate ovih plasmana, kao i praćenje i analiziranje naplate po ukupnim plasmanima dužnicima koji su otplatom dospjeli u "portfelj malih kredita".


Propis NN 36/1999

• U obrascu IKR "portrfelj malih kredita" iskazuje se u posebnom retku.


Propis NN 36/1999

• 27. Republika Hrvatska - pod plasmanima Republici Hrvatskoj, koji se raspoređuju u rizičnu skupinu A, smatraju se plasmani središnjoj državi, kako je to definirano u točki 2.4. Upute za primjenu kontnog plana za banke. Konkretni plasmani ili ulaganja u dužničke vrijednosne papire republičkih fondova i lokalne države (uprave) i lokalnih fondova, tretiraju se kao plasmanima Republici Hrvatskoj (središnjoj državi), pod uvjetima da su sredstva za otplatu tih plasmana odnosno dužničkih vrijednosnih papira, osigurana u proračunu Republike Hrvatske ili jamstvom Republike Hrvatske (središnje države), do iznosa jamstva. U protivnom, plasmani republičkim fondovim i lokalnoj državi (upravi) i lokalnim fondovima procjenjuju se po kriterijima iz Odluke i ove Upute.


Propis NN 36/1999
• IV. ODGOVORNOST UPRAVE BANKE ZA DOSLJEDNO PROVO?ENJE OVE ODLUKE

Propis NN 36/1999
• 28. Uprava banke ovisno od nadležnosti i odgovornosti iz članaka 42., 62., 66. i 76. Zakona o bankama, dužna je obavljati nadzor, osigurati praćenje i raspoređivanje plasmana u rizične skupine, sukladno Odluci. Uprava banke dužna je organizirati poslove u banci i osigurati uvjete praćenja i upravljanja kreditnim rizikom.

Propis NN 36/1999 • 29. Adekvatno i uspješno upravljanje kreditnim rizikom u osnovi predstavlja promišljeno planiranje i održavanje prihvatljivog odnosa između preuzetog rizika (realnog stupnja naplativosti potraživanja po plasmanima) i još uvijek prihvatljivog profita. Istodobno to predstavlja i nadzor kojem je cilj smanjenje na najmanju moguću mjeru svih oblika rizika vezanih za kvalitetu plasmana, koncentraciju plasmana, adekvatne instrumente osiguranja, ročnost aktive i pasive, valutnu strukturu itd.
Propis NN 36/1999 • 30. Kod analize kreditnog zahtjeva odnosno pripreme kreditnog ili sličnog prijedloga, uprava banke i više rukovodstvo banke dužno je osigurati najmanje sljedeće podatke i informacije o:
Propis NN 36/1999 • 1) karakteru dužnika - poštenje i reputaciju potencijalnog dužnika odnosno korektnost njegovih namjera i ponašanja u poslovnim aktivnostima odnosno karakteru njegovog menadžmenta, pri čemu treba ispitati dostupne informacije o urednosti u ispunjavanju ranijih kreditnih i drugih obveza prema bankama i drugim poslovnim subjektima, ispunjavanju uvjeta financijske discipline i sl., te stručnost i sposobnost menadžmenta,
Propis NN 36/1999 • 2) kapitalu dužnika - razina kapitala u ukupnim izvorima, visina i učešće svih oblika rezervi (izdvojene nakon oporezivanja), razina i ročnost obveza i sl.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 36/1999 • 3) imovinskoj snazi dužnika - procijeniti njegove imovinske, poslovne i upravljačke sposobnosti za upravljanje svojim poslovnim aktivnostima; kvalitetu odnosno realnu vrijednost i strukturu aktive; utvrditi namjenu plasmana i sposobnost dužnika da podnese odnosno uredno servisira obveze po plasmanu te ekonomski ispravno uporabi odobreni plasman,
Propis NN 36/1999 • 4) likvidnost i profitabilnost u poslovanju treba izvršiti analizom podataka o likvidnosti potencijalnog dužnika u prošlosti te procjeniti trend likvidnosti u budućnosti, minimalno usporedbom visine i procjenom kvalitete potraživanja u odnosu na obveze vodeći pri tome računa i o budućim obvezama po uzetom plasmanu; analizom financijskih izvještaja za najmanje tri godine ocijeniti profitabilnost i njezin trend u budućnosti u odnosu na potencijalnog dužnika i gospodarsku granu, te procijeniti sposobnost potencijalnog dužnika da podnese kamatu i ostvari zadovoljavajuću razinu dobiti u svom budućem poslovanju,
Propis NN 36/1999 • 5) općim uvjetima poslovanja i perspektivi dužnika - ocijeniti stanje, trend i perspektive gospodarske grane i relativnu poziciju potencijalnog dužnika u toj gospodarskoj grani i na tržištu, kao i izglede da posluje na dugi rok.
Propis NN 36/1999 • Temeljni cilj analize kreditnog zahtjeva po navedenim elementima je utvrđivanje namjene kredita, izvora iz kojih će se osigurati otplata kredita, pri čemu bitne čimbenike predstavlja analiza likvidnosti i solventnosti potencijalnog dužnika u prošlom, tekućem te procjenu u budućem razdoblju u kojem će se kredit otplaćivati. U okviru ove analize obveza je izvršiti procjenu novčanog toka koji mora pokazivati sposobnost tražitelja da iz novčanih priljeva može izvršavati obveze povrata plasmana.
Propis NN 36/1999 • Kako se temeljem odredbi točke VII. Odluke, raspoređivanje plasmana dužnicima obavlja i na osnovi kvalitete instrumenata osiguranja (mogu biti prvorazredni, primjereni i kvalitetni), to kod analize kreditnog zahtjeva treba izvršiti što realniju ocjenu podobnosti ponuđenih instrumenata naplate plasmana, ocjena pravne sigurnosti uzimanja i mogućnosti kontrole nad uzetim instrumentima, te objektivna procjena njegove vrijednosti tijekom otplate kredita.
Propis NN 36/1999 • 31. Interni sustav raspoređivanja plasmana. Uprava banke uspostavlja vlastiti sustav u okviru kojeg je dužna utvrditi kriterije za raspoređivanje plasmana u rizične skupine. U okviru internog sustava za raspoređivanje plasmana, banka utvrđuje kriterije za raspoređivanje po stupnjevima rizika u okviru iste rizične skupine za rizične skupine B, C i D. Minimum kriterija za interni sustav raspoređivanja plasmana su kriteriji utvrđeni u Odluci i u ovoj Uputi.
Propis NN 36/1999 • 32. Prije izrade izvješća na obrascu R - Raspoređivanju plasmana i izvanbilančnih rizičnih stavki, koje se sastavlja na agregiranoj osnovi, sastavlja se izvješće o izloženosti banke kreditnom riziku na obrascu IKR - Izloženost kreditnom riziku.
Propis NN 36/1999 • 33. Svrha ovog obrasca je razvrstati plasmane prema djelatnostima navedenim u donjoj tablici i značajnim individualnim dužnicima. Razvrstavanje se vrši prema djelatnostima koje su grupirane prema oznakama iz Nacionalne klasifikacije djelatnosti, kako je navedeno u Tablici 1.
Propis NN 36/1999 • Ostale strane osobe - osim banaka Q, te ostali nerezidenti
Propis NN 36/1999 • 34. Unutar svake grupe djelatnosti plasmani se iskazuju po individualnim dužnicima i to prema sljedećim kriterijima:
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 181/03, Broj 75/05, Broj 80/97, Broj 126/08, Broj 153/05, Broj 39/96


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled