PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica 2004-01-2-50 NN 2/2004

• 4. Ovom odlukom nije uvaženo stajalište Ustavnog suda o primjeni članka 8. stavka 1. točke 4. Zakona o hrvatskom državljanstvu (nepismene osobe, tranzicijski položaj) zauzeto u Odluci broj: U-III-795/1997 od 28. travnja 1998. i Odluci broj: U-III-560/1998 od 29. siječnja 1999. (neobjavljeno).


Stranica NN 2/2004

• Na temelju članka 27. stavka 4. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 49/2002. – pročišćeni tekst) i članaka 50. i 51. Poslovnika Ustavnog suda Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 181/2003.), dajemo


Stranica NN 2/2004

• Protivimo se izreci i obrazloženju odluke, broj U-III-1918/2000, donesene na Sjednici Ustavnog suda 17. prosinca 2003. godine (u daljnjem tekstu: Odluka).


Stranica NN 2/2004

• – podnositeljica ustavne tužbe (u daljnjem tekstu: podnositeljica) bila je državljanin bivše SFRJ, a nakon njezina raspada utvrđena je državljaninom Bosne i Hercegovine;


Internet NN 2/2004
• – od sredine 1987. godine podnositeljica trajno i neprekidno živi u Republici Hrvatskoj u izvanbračnoj zajednici s hrvatskim državljaninom;

Internet stranice NN 2/2004
• – do podnošenja zahtjeva za primitak podnositeljice u hrvatsko državljanstvo, u toj je izvanbračnoj zajednici rođeno ukupno troje djece (1988., 1989. i 1991.). Sva tri djeteta rođena su u Republici Hrvatskoj i svi su hrvatski državljani;

Internet stranice NN 2/2004 • – podnositeljici je u Republici Hrvatskoj priznat status trajno nastanjenog stranca (osobna iskaznica trajno nastanjenog stranca, broj 9009395, PU brodsko-posavska, od 28. studenoga 1994. godine);
Internet stranice NN 2/2004 • – u spisu predmeta ne postoji podatak o tome kad je podnositeljica prvi put odbijena sa zahtjevom za primitak u hrvatsko državljanstvo, ali je iz njezina ponovljenog zahtjeva, podnesenog nadležnom upravnom tijelu 16. studenoga 1995. godine, razvidno da je njezin prvotni zahtjev odbijen temeljem članka 8. stavka 1. točke 4. Zakona o hrvatskom državljanstvu (u daljnjem tekstu: Zakon). U zahtjevu za primitak u hrvatsko državljanstvo od 16. studenoga 1995. godine podnositeljica, naime, navodi: »Dobila sam odbijenicu za primitak u hrvatsko državljanstvo, a na ovim prostorima živim oko 10 godina. Tu sam stekla porodicu, suprug i djeca imaju hrvatsko državljanstvo, pa se onda postavlja pitanje, zar je to normalno, da moja porodica danas, sutra bude odvojena od mene. Jedini moj grijeh je to što ne znam pisati, ali moje srce i duša su tu, u Hrvatskoj, i to je moja jedina domovina. A i moj suprug se borio za novu i prije svega demokratsku državu Hrvatsku. Stoga Vas ponovo molim da moj slučaj pomno razmotrite, te ga pozitivno riješite«;
Internet stranice NN 2/2004 • – u izvješćima je navedeno da je u operativnim evidencijama nadležne policijske uprave utvrđeno da podnositeljica »nije kažnjavana«, te da »da živi u dobrosusjedskim odnosima«, odnosno da »u mjestu gdje živi, predmetna uživa dobar ugled, a nema saznanja da ne štuje kulturu, običaje i tradiciju hrvatskog naroda«;
Internet stranice NN 2/2004 • – rješenjem Ministarstva unutarnjih poslova, broj: 511-01-42-UP/I-1/8064/1-95 od 31. siječnja 1996. godine (u daljnjem tekstu: rješenje iz 1996. godine), podnositeljici je odbijen zahtjev za primitak u hrvatsko državljanstvo po osnovi članka 16. Zakona. Odbijajući zahtjev, nadležno upravno tijelo utvrdilo je da podnositeljica »nije dokazala svoju pripadnost hrvatskom narodu«, a »ne ispunjava ni druge uvjete propisane Zakonom o hrvatskom državljanstvu«;
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 2/2004 • Člankom 8. stavkom 1. Zakona uređuje se primitak stranca u hrvatsko državljanstvo pod redovitim pretpostavkama (redovita naturalizacija).
Informacije NN 2/2004 • Nasuprot tome, člankom 10. Zakona uređuje se primitak stranca u hrvatsko državljanstvo pod olakšavajućim pretpostavkama (povlaštena ili beneficirana naturalizacija). Jedina od svih zakonskih pretpostavki koje inače moraju biti ispunjene za redovitu naturalizaciju jest da se u slučajevima beneficirane naturalizacije, propisanim člancima 9. do 12., 15. i 16. Zakona - osim pretpostavki koje se vezuju uz svaku od njih - iz ponašanja stranca može zaključiti da poštuje pravni poredak i običaje u Republici Hrvatskoj i da prihvaća hrvatsku kulturu. U bilo kojem slučaju beneficirane naturalizacije stranca u hrvatsko državljanstvo poznavanje latiničnog pisma nije pravno relevantno.
Poslovne stranice NN 2/2004 • Uvažavajući sve okolnosti slučaja, smatramo da je Ustavni sud morao usvojiti ustavnu tužbu podnositeljice i pružiti joj ustavnosudsku zaštitu, jer podnositeljica ispunjava Zakonom propisane pretpostavke za primitak u hrvatsko državljanstvo. Razloge za t
Pregledi NN 2/2004 • Tri su bitne činjenice koje je Ustavni sud u konkretnom slučaju primitka u hrvatsko državljanstvo bio dužan razmotriti: - primjenu mjerodavnih zakonskih odredaba o naturalizaciji stranaca u hrvatsko državljanstvo u svjetlu raspada bivše SFRJ, odnosno sukcesije država; - dosadašnju ustavnosudsku praksu u tom pitanju; - značenje odredbe Ustava Republike Hrvatske prema kojoj je obitelj pod osobitom zaštitom države u svjetlu svih okolnosti konkretnog slučaja.
Besplatno NN 2/2004 • 1. U konkretnom slučaju radi se o osobi koja se ne može smatrati »klasičnim« strancem u Republici Hrvatskoj. Podnositeljica je bila državljanin bivše SFRJ. Problemi s državljanstvom uslijedili su zbog raspada bivše (zajedničke) države, a utvrđenje da je podnositeljica stranac u Republici Hrvatskoj neposredna je povezano s problemom sukcesije država. U svim slučajevima, naime, u kojima se država prednica raspadne, prethodno državljanstvo prestaje postojati, a država-sljednica propisuje vlastita pravila za stjecanje državljanstva novostvorene države. Tako je Republika Hrvatska nakon raspada bivše SFRJ, kao jedna od država-sljednica, propisala vlastita pravila za određivanje tko se na dan 8. listopada 1991. godine smatra hrvatskim državljaninom (prijelazne odredbe članka 30. Zakona), odnosno koji pravni položaj u Republici Hrvatskoj stječu državljani bivše SFRJ koji na dan 8. listopada 1991. godine nisu utvrđeni hrvatskim državljanima.
Glasnik NN 2/2004 • Podnositeljica je na području Republike Hrvatske živjela u izvanbračnoj zajednici s hrvatskim državljaninom još za vrijeme postojanja bivše SFRJ, a njezina su djeca rođena na području Republike Hrvatske u vrijeme dok je Hrvatska bila jedna od federalnih jedinica u sastavu bivše SFRJ. Prema tome, podnositeljica je zatečena na području Republike Hrvatske u vrijeme raspada bivše SFRJ, odnosno stvaranja Republike Hrvatske (8. listopada 1991. godine). Budući da nije ispunjavala pretpostavke propisane prijelaznim odredbama članka 30. Zakona, podnositeljica se od 8. listopada 1991. godine nalazi u pravnom položaju stranca u Republici Hrvatskoj. Kao stranac, ona može biti primljena u hrvatsko državljanstvo samo po nekoj od zakonskih osnova kojima se uređuje redovita ili beneficirana naturalizacija stranaca u hrvatsko državljanstvo.
Propis NN 2/2004 • 2. Uvažavajući prethodno opisanu pravnu situaciju u državljanskim stvarima uzrokovanu raspadom bivše SFRJ i stvaranjem više novih država na njezinom nekadašnjem području, Ustavni sud je u više svojih odluka izrijekom utvrdio da se odredbe Zakona koje propisuju pretpostavke za naturalizaciju stranaca u hrvatsko državljanstvo moraju odgovarajuće tumačiti ako se radi o slučajevima primitka u hrvatsko državljanstvo osoba koje su bile državljani bivše SFRJ, jer se radi »o pravnoj situaciji koja ima tranzicijske elemente«. U tom je svjetlu Ustavni sud u više svojih odluka protumačio i zakonsku pretpostavku »poznavanja latiničnog pisma« u slučajevima kad su zahtjev za primitak u hrvatsko državljanstvo podnosile osobe koje su bile državljani bivše SFRJ.
Propis NN 2/2004 • Primjerice, u Odluci, broj: U-III-560/1998 od 27. siječnja 1999. godine, kojom je odlučeno o povredi ustavnih prava podnositelja temeljem činjeničnog stanja vrlo sličnog onome koje postoji u konkretnom slučaju, Ustavni sud je utvrdio:
Propis NN 2/2004 • »Prema stajalištu Upravnog suda izraženog u osporenoj presudi, osoba koja je nepismena ne poznaje hrvatski jezik i latinično pismo i ne ispunjava pretpostavku iz naznačene odredbe Zakona o hrvatskom državljanstvu.
Propis NN 2/2004 • Upravni sud je pogrešno protumačio smisao izričaja o poznavanju latiničnog pisma iz točke 4. stavka 1. članka 8. Zakona o hrvatskom državljanstvu.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 99/06, Broj 11/07, Broj 34/93, Broj 25/96, Broj 58/06, Broj 92/03


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled