PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 2/2004 • 5. da se iz njegova ponašanja može zaključiti da poštuje pravni poredak i običaje u Republici Hrvatskoj i da prihvaća hrvatsku kulturu.
NN 2/2004 • Smatrat će se da je udovoljeno pretpostavci iz točke 2. stavka 1. ovoga članka, ako je zahtjev podnijela osoba koja je bez državljanstva ili koja će prema zakonu zemlje čiji je državljanin izgubiti samim prirođenjem.
NN 2/2004 • Ako strana država ne dopušta otpust ili za otpust postavlja pretpostavke kojima se ne može udovoljiti, dovoljna je izjava osobe koja je podnijela zahtjev da se pod pretpostavkama stjecanja hrvatskog državljanstva odriče stranog državljanstva.«.
NN 2/2004 • (Napomena: podnositeljici je ranije odbijen zahtjev za primitak u hrvatsko državljanstvo pozivom na odredbu članka 16. Zakona o hrvatskom državljanstvu, rješenje broj: 511-01-42-UP/I-8064/1-1995 od 31. siječnja 1996. Upravni sud Republike Hrvatske poništio je to rješenje uz obrazloženje da u ponovnom postupku treba utvrditi sve odlučne činjenice za primitak u hrvatsko državljanstvo temeljem članaka 8. i 10. Zakona o hrvatskom državljanstvu.)
NN 2/2004 • 2. Bitne činjenice i okolnosti, prema prilozima u spisu predmeta, jesu:
NN 2/2004 • – podnositeljica boravi na području Republike Hrvatske od 1987. godine,
NN 2/2004 • – majka troje djece rođenih u Republici Hrvatskoj od 1988. godine nadalje,
NN 2/2004 • – izvanbračni suprug i djeca državljani su Republike Hrvatske,
NN 2/2004 • – zatekla se na teritoriju Republike Hrvatske prije proglašenja neovisnosti,
NN 2/2004 • – ima pravni položaj trajno nastanjenog stranca u Republici Hrvatskoj (priložena Osobna karta za stranca).
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 2/2004 • 3. U točki 5. Odluke Ustavni sud je utvrdio … »ne postoji mogućnost primjene članka 8. Zakona o hrvatskom državljanstvu jer je podnositeljica nepismena te ne poznaje niti jedno pismo, što je jedan od kumulativnih uvjeta iz točke 4. navedene odredbe Zakona za stjecanje hrvatskog državljanstva prirođenjem.«.
NN 2/2004 • Ustavni sud, dakle, prihvaća stajalište utvrđeno u osporenim aktima da ne postoji pretpostavka za stjecanje hrvatskog državljanstva prirođenjem, jer je podnositeljica nepismena.
NN 2/2004 • U odnosu na to stajalište valja istaknuti, da je u obrazloženju osporenog rješenja (koje je doneseno tri godine poslije podnesenog zahtjeva) navedeno »Uvidom u spise, utvrđena je nepismenost podnositeljice zahtjeva…«.
NN 2/2004 • U osporenim aktima (niti u prilozima spisu) nema podataka o tome da li podnositeljica govori hrvatski jezik. U spisu je priložen akt Policijske uprave brodsko-posavske, Odjel za upravne poslove i strance, broj: 511-11-10-1/74-SP-3902/95 od 24. studenoga 1995., koji sadrži podatke o podnositeljici, između ostalih i sljedeće: »U mjestu gdje živi, uživa dobar ugled, a nema saznanja da ne štuje kulturu, običaje i tradiciju hrvatskog naroda… utvrđeno je da ista nije kažnjavana.«.
NN 2/2004 • U osporenim odlukama nisu uvažene bitne činjenice i okolnosti za stjecanje hrvatskog državljanstva temeljem odredbe članka 8. Zakona o hrvatskom državljanstvu već je odlučeno na temelju činjenice što je umjesto potpisa na zahtjevu za primitak u hrvatsko državljanstvo, otisak prsta podnositeljice.
NN 2/2004 • Pri utvrđenju je li udovoljeno pretpostavkama za stjecanje hrvatskog državljanstva propisanih člankom 8. Zakona o hrvatskom državljanstvu trebalo je voditi računa i o sljedećim činjenicama:
NN 2/2004 • – podnositeljica nije klasičan stranac u smislu Ustava i hrvatskih propisa, već osoba koja je boravila u Republici Hrvatskoj od 1987. godine i zatekla se u Republici Hrvatskoj u trenutku stjecanja neovisnosti,
NN 2/2004 • – podnositeljica je majka troje djece koja su državljani Republike Hrvatske i živi u izvanbračnoj zajednici s hrvatskim državljaninom, koji je otac djece.
NN 2/2004 • U slučaju podnositeljice radi se o pravnom položaju koji ima tranzicijske elemente, pa odredbu članka 8. stavka 1. točka 4. Zakona o hrvatskom državljanstvu, koja glasi: »da poznaje hrvatski jezik i latinično pismo« treba odgovarajuće tumačiti.
NN 2/2004 • Polazeći od izloženog, mišljenja sam da su u slučaju podnositeljice pogrešno primijenjeni materijalni i procesni propisi, pa je povrijeđen članak 14. Ustava koji jamči jednakost pred zakonom, kao i članak 19. stavak 2. Ustava koji propisuje »zajamčuje se sudska kontrola zakonitosti pojedinačnih akata upravnih vlasti…«. Podnositeljici su povrijeđena i prava propisana člancima 35. i 61. stavkom 1. Ustava.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 82/07, Broj 58/00,
Broj 26/98, Broj 26/93,
Broj 143/08, Broj 28/06
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE