PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica 2004-01-2-50 NN 2/2004

• Ustavna tužba nije pravno sredstvo u sustavu redovnih ili izvanrednih pravnih lijekova, nego poseban institut za ocjenu pojedinačnih akata tijela državne vlasti i pravnih osoba s javnim ovlastima radi zaštite ljudskih prava i temeljnih sloboda zajamčenih Ustavom. Slijedom navedenog, Ustavni sud tijekom postupka pružanja ustavnosudske zaštite, u pravilu, unutar zahtjeva istaknutog u ustavnoj tužbi, utvrđuje je li u postupku odlučivanja o pravima i obvezama pojedinca došlo do ustavno nedopuštenog posizanja u ljudska prava i temeljne slobode.


Stranica NN 2/2004

• 5. Ocjenjujući razloge ustavne tužbe sa stajališta članka 14. Ustava, Sud je utvrdio da u konkretnom slučaju ustavno pravo jednakosti pred zakonom nije povrijeđeno. Podnositeljica nije navela činjenice koje bi ukazivale da je u provedenom sudskom postupku, kao i postupku pred upravnim tijelom, zbog pogrešne primjene zakona, bilo povreda koje bi mogle dovesti do povreda njezinih ustavnih prava.


Stranica NN 2/2004

• Naime, nesporno je utvrđeno, a to podnositeljica niti ne poriče, da ona nije u braku s hrvatskim državljaninom da bi, temeljem članka 10. Zakona o hrvatskom državljanstvu (»Narodne novine«, broj 53/91, 28/92, 113/93), mogla prirođenjem steći hrvatsko državljanstvo. Utvrđeno je u upravnom postupku da podnositeljica živi u izvanbračnoj zajednici s hrvatskim državljaninom, što nije zakonski temelj za primjenu članka 10. Zakona o hrvatskom državljanstvu, niti Obiteljski zakon (»Narodne novine«, broj 162/98) izjednačava bračnu i izvanbračnu zajednicu u tom smislu.


Stranica NN 2/2004

• Nadalje, ne postoji mogućnost primjene članka 8. Zakona o hrvatskom državljanstvu jer je podnositeljica nepismena te ne poznaje niti jedno pismo, što je jedan od kumulativnih uvjeta iz točke 4. navedene odredbe Zakona za stjecanje hrvatskog državljanstva prirođenjem.


Internet NN 2/2004
• To su razlozi za ocjenu Suda da osporenom odlukom nije povrijeđena odredba članka 9. stavka 1. niti članka 15. Ustava (zakonsko uređenje stjecanja hrvatskog državljanstva i ravnopravnost nacionalnih manjina).

Internet stranice NN 2/2004
• 6. Podnositeljica u ustavnoj tužbi ističe i povredu odredaba iz članka 19. stavka 2. Ustava. Kao razlog iznosi svoju prosudbu da osporavana presuda nije zasnovana na zakonu iako je Ustavom zajamčena sudska kontrola zakonitosti pojedinačnih akata upravnih vlasti.

Internet stranice NN 2/2004 • Osporena presuda, kao i rješenje u upravnom postupku, doneseni su sukladno procesnim i materijalnim propisima, odluke su valjano obrazložene te nema temelja navodima podnositeljice o povredi ovog ustavnog prava.
Internet stranice NN 2/2004 • Stoga, Ustavni sud utvrđuje da tom presudom podnositeljici nije povrijeđeno ustavno pravo iz odredbe članka 19. stavka 2. Ustava.
Internet stranice NN 2/2004 • 7. Podnositeljica navodi i povredu odredbe članka 19. stavka 1. Ustava. Ova odredba ne sadrži ljudska prava i temeljne slobode koje su Ustavom zajamčene fizičkoj ili pravnoj osobi i koje se štite u ustavnosudskom postupku pokrenutom ustavnom tužbom, u smislu odredbe članka 62. stavka 1. Ustavnog zakona.
Internet stranice NN 2/2004 • 8. Stoga je, temeljem odredbi članaka 73. i 75. Ustavnog zakona, odlučeno kao u izreci.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 2/2004 • 9. Odluka o objavi temelji se na odredbi članka 29. Ustavnog zakona.
Informacije NN 2/2004 • Na temelju članka 27. stavaka 4. i 5. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 49/02 – pročišćeni tekst) i članka 50. Poslovnika Ustavnog suda Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 181/03) dajem
Poslovne stranice NN 2/2004 • Protivim se izreci i obrazloženju Odluke broj: U-III-1918/2000 od 17. prosinca 2003. godine (u daljnjem tekstu: Odluka) kojom je odbijena ustavna tužba podnositeljice iz sljedećih razloga:
Pregledi NN 2/2004 • 1. Osporeni akti i mjerodavno pravo – Osporenim rješenjem Ministarstva unutarnjih poslova (navedeno u točki 2. Odluke) odbijen je zahtjev podnositeljice za primitak u hrvatsko državljanstvo, jer je … »u izvanbračnoj zajednici s hrvatskim državljaninom pa nisu ispunjeni uvjeti za primjenu članka 10. Zakona o hrvatskom državljanstvu. Uvidom u spise, predmeta utvrđena je nepismenost podnositelja zahtjeva pa na taj način nije ispunjena niti zakonska pretpostavka za stjecanje hrvatskog državljanstva prirođenjem, u smislu članka 8. stavka 1. točke 4. istog Zakona…«.
Besplatno NN 2/2004 • Osporenom presudom Upravnog suda (navedena u točki 1. Odluke) odbijena je tužba podnositeljice, u obrazloženju je navedeno »…Kako tužiteljica nije dokazala da je u braku s hrvatskim državljaninom, pa to ovaj Sud ocjenjuje da u konkretnom slučaju nije ispunjena zakonska pretpostavka iz odredbe članka 10. Zakona o hrvatskom državljanstvu. Uz to nije sporno niti da je tužiteljica nepismena osoba, tako da je tuženo tijelo pravilno utvrdilo da nije ispunjena zakonska pretpostavka iz članka 8. stavka 1. točke 4. Zakona o hrvatskom državljanstvu za primitak tužiteljice u hrvatsko državljanstvo.«.
Glasnik NN 2/2004 • Odredba članka 8. Zakona o hrvatskom državljanstvu (redovita naturalizacija) propisuje:
Propis NN 2/2004 • »Prirođenjem može steći hrvatsko državljanstvo stranac koji je podnio zahtjev za primitak u hrvatsko državljanstvo ako udovoljava ovim pretpostavkama:
Propis NN 2/2004 • 1. da je navršio 18 godina života te da mu nije oduzeta poslovna sposobnost;
Propis NN 2/2004 • 2. da ima otpust iz stranog državljanstva ili da podnese dokaz da će otpust dobiti ako bude primljen u hrvatsko državljanstvo;
Propis NN 2/2004 • 3. da je do podnošenja zahtjeva imao prijavljen boravak najmanje pet godina neprekidno na teritoriju Republike Hrvatske;
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 60/94, Broj 9/98, Broj 54/91, Broj 28/05, Broj 83/02, Broj 74/95


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled