PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 28/2003 • 4. Pravni položaj Hrvatskog crvenog križa uređen je odredbama članka 1. stavka 1., članka 4. stavka 1., članka 9., te članka 25. Zakona o Hrvatskom crvenom križu.
NN 28/2003 • Prema tim je odredbama Hrvatski crveni križ krovna udruga koja predstavlja nacionalni, humanitarni i dobrovoljni savez zajednica udruga društava Crvenog križa formiranih na županijskoj, gradskoj i općinskoj razini, te djeluje kao neprofitna pravna osoba, koja, među ostalim poslovima i zadacima pretežito humanitarne i zdravstveno - edukativne prirode, obavlja i niz djelatnosti povjerenih joj temeljem javnih ovlasti.
NN 28/2003 • 5. Člankom 9. Zakona utvrđeno je trinaest skupina djelatnosti koje su prenesene u nadležnost Hrvatskog crvenog križa, među kojima je u točki 8. propisano i da ta udruga:
NN 28/2003 • »provodi stručno usavršavanje predavača iz nastavnog predmeta pružanja prve pomoći osobama ozlijeđenima u prometnoj nezgodi, vodi evidenciju i izdaje odgovarajuća uvjerenja, te organizira obnavljanje znanja predavača svake pete godine. Usklađuje nacionalni program prve pomoći za vozače. Provodi osposobljavanje kandidata za vozače iz nastavnog predmeta pružanja prve pomoći osobama ozlijeđenim u prometnoj nezgodi, provodi ispite prve pomoći za vozače, vodi evidenciju i izdaje odgovarajuća uvjerenja o položenom ispitu.«
NN 28/2003 • 6. Člankom 12. stavkom 1. Zakona propisani su izvori sredstava za izvršavanje zadaća Hrvatskog crvenog križa, bez određivanja specifične namjene.
NN 28/2003 • Prema toj odredbi Hrvatski crveni križ ostvaruje sredstva od: članarina, iz državnog proračuna odnosno iz proračuna svih jedinica lokalne i područne samouprave, od izvršenja ugovorenih programa, od akcija prikupljanja novčanih i materijalnih sredstava, dotacija, subvencija, darova, naslijeđa, prihoda od imovine i prava, od priloga građana i pravnih osoba, te od prihoda na temelju zakona i drugih propisa.
NN 28/2003 • Između navedenog, podstavkom 3. Zakona (članka 12. stavka 1.) propisano je i to da Hrvatski crveni križ ostvaruje sredstva od djelatnosti čije su izvršenje Republika Hrvatska, jedinice lokalne i područne samouprave, te pravne i fizičke osobe povjerile Hrvatskom crvenom križu, a podstavkom 4. da sredstva ostvaruje i od djelatnosti iz članka 9. točaka 7., 8. i 9. Zakona.
NN 28/2003 • Budući da su sve djelatnosti, koje su na temelju javnih ovlasti povjerene Hrvatskom crvenom križu od strane Republike Hrvatske i jedinica lokalne i područne samouprave, taksativno nabrojane u članku 9. Zakona (pa i u točkama 7., 8. i 9. tog članka), proizlazi da Hrvatski crveni križ stječe prihod od obavljanja svih djelatnosti koje su mu povjerene na temelju javnih ovlasti.
NN 28/2003 • 7. Člankom 12. stavcima 2., 3. i 4. Zakona utvrđeni su daljnji izvori sredstava Hrvatskog crvenog križa, ali za razliku od stavka 1., na način da je tim sredstvima Zakonom propisana i namjena.
NN 28/2003 • – 1% iz uplaćenih boravišnih pristojbi - za službu spašavanja života na vodi i ekološku zaštitu priobalja,
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 28/2003 • – (spornih) 1% sredstava iz obveznog osiguranja vozila - za unapređenje djelatnosti pružanja prve pomoći s ciljem smanjenja prometnih nesreća, te
NN 28/2003 • – 51% od dijela sredstava Hrvatske lutrije namijenjenih za humanitarnu potporu - za ostvarenje zadaća iz članka 9. (javne ovlasti - op. Ustavnog suda) i članka 11. (ostale zadaće i poslovi - op. Ustavnog suda).
NN 28/2003 • Osposobljavanje predavača nastavnog predmeta pružanja prve pomoći u prometnim nezgodama, odnosno osposobljavanje kandidata za vozače za pružanje prve pomoći u prometnim nezgodama, te s tim u vezi provođenje ispita, vođenje evidencija i izdavanje uvjerenja, svrstano je osporenim Zakonom među javne ovlasti Hrvatskog crvenog križa (članak 9. točka 8.).
NN 28/2003 • Financiranje javnih ovlasti Hrvatskog crvenog križa, pa tako i spomenute djelatnosti osposobljavanja za pružanje prve pomoći u prometnim nezgodama, uređeno je (člankom 12.) tako da sredstva za te namjene Hrvatski crveni križ ostvaruje iz više izvora, a to su:
NN 28/2003 • – sredstva iz državnog proračuna i proračuna svih jedinica lokalne i područne samouprave,
NN 28/2003 • – sredstva od djelatnosti čije je izvršenje Hrvatskom crvenom križu povjerila Republika Hrvatska odnosno jedinice lokalne i područne samouprave,
NN 28/2003 • – sredstva od djelatnosti iz članka 9. točaka 7., 8. i 9. Zakona,
NN 28/2003 • Zaključuje se da je djelatnost Hrvatskog crvenog križa na osposobljavanju predavača prve pomoći i budućih vozača financirana trojako: proračunski, iz prihoda od obavljanja povjerene djelatnosti, te iz premija (jedne vrste obveznog) osiguranja.
NN 28/2003 • 9. Odredbom osporenog članka 12. stavka 3. Zakona zakonodavac je propisao upravo ovaj posljednji oblik financiranja jedne od djelatnosti koju Hrvatski crveni križ obavlja temeljem javnih ovlasti, tj. utvrdio je posebnu obvezu društava za osiguranje glede financiranja te djelatnosti, visinu sredstava koja se za tu svrhu izdvajaju, te cilj koji bi na taj način trebao biti postignut - smanjenje broja prometnih nesreća.
NN 28/2003 • Osporenim člankom 24. stavkom 1. točkom 1. Zakona zakonodavac je odredbi članka 12. stavka 3. Zakona dao prinudni karakter, propisujući sankciju za slučaj neizvršavanja obveze iz te odredbe.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 175/03, Broj 27/04,
Broj 114/99, Broj 7/07,
Broj 114/01, Broj 112/08
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE