PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 28/2003 • U ovom se trenutku, s obzirom na ukupnost ponašanja Konzuma i ukupnost svih postupaka u kojima se pred Agencijom pojavljuje kao stranka, ne mogu procijeniti svi mogući učinci koncentracije Konzum/Alastor na slobodno tržišno natjecanje. To se odnosi i na procjenu učinaka te koncentracije poduzetnika na tržište cijele Republike Hrvatske, kao i na procjenu njenih učinaka na područjima na kojima je prije provedbe te koncentracije djelovao poduzetnik Alastor d.d.
NN 28/2003 • Konkretno, kako je u slučaju Konzum/Alastor riječ o horizontalnoj koncentraciji poduzetnika, nepostojanje usporedne, dovoljno razgranate maloprodajne mreže na pojedinim područjima, moglo bi u krajnjem slučaju imati nepoželjan učinak na opskrbu potrošača i poslovanje dobavljača. Naime, u slučaju da dominantni poduzetnik iz bilo kojeg razloga dođe u poslovne poteškoće, nepostojanje dovoljno razgranate alternativne mreže imalo bi za izravnu posljedicu nemogućnost opskrbe dijela tržišta. Ovo iz razloga što je potrebno određeno, relativno dugo razdoblje, da se tržište restrukturira na način da opskrbu preuzmu drugi prodavatelji i drugi dobavljači, pogotovu oni s kojima dominantni poduzetnik do tada nije poslovao. Posebnu pozornost treba posvetiti procjeni u kolikoj je mjeri rast tržišnih udjela dominantnog poduzetnika (u relativno dužem razdoblju) izravna posljedica preuzimanja drugih poduzetnika i njihovih tržišnih udjela, a koliko je posljedica njegovog organskog rasta.
NN 28/2003 • U svijetlu takvog razmišljanja treba procjenjivati moguće učinke postupaka Konzuma na interese dobavljača i krajnjih potrošača. Stoga je Konzumu naloženo zadržavanje najmanje dosadašnjeg asortimana proizvoda u svim prodavaonicama Alastora i preuzimanje i održavanja na snazi, pod nepromijenjenim uvjetima, svih ugovora s dobavljačima i kupcima koje je Alastor sklopio radi prodaje u svojoj maloprodaji i/ili veleprodaji.
NN 28/2003 • Sve navedene mjere stupaju na snagu odmah, odnosno nakon dostave ovog rješenja, kako je to navedeno u točki 1. podtočka 2. izreke ovog rješenja.
NN 28/2003 • Mjere će biti na snazi dok Agencija ne donese rješenje o njihovu prestanku, odnosno do donošenja rješenja o ocjeni dopuštenosti koncentracije poduzetnika u upravnom predmetu Konzum/Alastor. Mjere će biti na snazi najduže godinu dana, računajući od dana njihovog donošenja, kako je to riješeno u točki 1. podtočka 3. izreke ovog rješenja.
NN 28/2003 • Prema članku 37. ZZTN ovo je rješenje konačno u upravnom postupku, kako je to utvrđeno u točki 4. izreke ovog rješenja.
NN 28/2003 • Sukladno članku 37.a ZZTN ovo će rješenje biti objavljeno u »Narodnim novinama«, kako je to utvrđeno u točki 5. izreke ovog rješenja.
NN 28/2003 • Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali nezadovoljna stranka može pokrenuti upravni spor kod Upravnog suda Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostavljanja ovog rješenja.
NN 28/2003 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Petar Klarić, dopredsjednik Suda, te suci Marijan Hranjski, Petar Klarić, Ivan Matija, Ivan Mrkonjić, Jasna Omejec, Željko Potočnjak, Emilija Rajić, Nevenka Šernhorst, Vice Vukojević i Milan Vuković, odlučujući o prijedlogu Hrvatskog ureda za osiguranje iz Zagreba, Martićeva 73, kojeg zastupa direktor Ante Lui, te o prijedlogu Hrvatske gospodarske komore iz Zagreba, Rooseveltov trg 2, koju zastupa predsjednik Nadan Vidošević, za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti zakona s Ustavom, na sjednici Suda održanoj dana 12. veljače 2003. godine, donio je
NN 28/2003 • I. Pokreće se postupak za ocjenu suglasnosti s Ustavom Republike Hrvatske odredaba članka 12. stavka 3. i članka 24. stavka 1. točke 1. Zakona o Hrvatskom crvenom križu (»Narodne novine«, broj 92/01) i te se odredbe ukidaju.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 28/2003 • 1. Prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti odredaba članka 12. stavka 3. i članka 24. stavka 1. točke 1. Zakona o Hrvatskom crvenom križu (u daljnjem tekstu: Zakon) podnijeli su Hrvatski ured za osiguranje iz Zagreba i Hrvatska gospodarska komora iz Zagreba.
NN 28/2003 • Podnositelji prijedloga smatraju da navedene odredbe Zakona nisu u suglasnosti s odredbama članaka 3., 49., 50. i 51. Ustava Republike Hrvatske.
NN 28/2003 • Osporenim zakonskim odredbama je društvima koja se bave osiguranjem od automobilske odgovornosti nametnuta obveza uplate sredstava za sufinanciranje djelatnosti Hrvatskog crvenog križa.
NN 28/2003 • Ta je obveza propisana samo za jednu kategoriju trgovačkih društava - trgovačka društva za osiguranje, i to samo za ona među njima, koja se bave osiguranjem od automobilske odgovornosti (ako je to, kako napominju podnositelji, vrsta osiguranja koju je zakonodavac imao u vidu propisujući obvezu za društva koja se bave »obveznim osiguranjem vozila«, budući da takva vrst osiguranja nije poznata u pravnom sustavu Republike Hrvatske).
NN 28/2003 • Jednako tako neosnovano obveza je, po stajalištu podnositelja prijedloga, mogla biti nametnuta bilo kojoj drugoj pravnoj osobi, iz čega je razvidan selektivan i arbitraran pristup zakonodavca uređivanju ove materije. Arbitrarno izdvajanje samo jedne vrste pravnih subjekata kojima se obveza izdvajanja nameće u suprotnosti je s načelima vladavine prava i pravne sigurnosti, kao i s načelom jednakosti pravnog položaja poduzetnika na tržištu. Pored toga, ovakav selektivan pristup, koji nije utemeljen na objektivnim gospodarskim mogućnostima pravnih subjekata, dovodi i do neravnomjernog raspoređivanja tereta javnih troškova, što je u neskladu s ustavnim načelom jednakosti i pravednosti u podmirivanju tih troškova.
NN 28/2003 • Društva za osiguranje, kako se dalje navodi u prijedlozima, većinom su u privatnom vlasništvu, a neka i u pretežitom vlasništvu inozemnih pravnih i fizičkih osoba. U njih su uložena značajna poduzetnička sredstva, a nametanje obveze financiranja humanitarnih djelatnosti u drugim je zakonodavstvima nepoznato. Stoga, navedeno znatno utječe na ukupnost rezultata poslovanja takvih društava, pri čemu valja imati u vidu i to da cjelokupna djelatnost osiguranja već u proteklom razdoblju iskazuje gubitke. Prema tome, daljnje propisivanje financijskih obveza društvima za osiguranje izaziva i daljnja poskupljenja osiguranja, što djeluje nepoticajno kako na građane - ugovaratelje osiguranja, tako i na poduzetnike, koji su uložili svoja sredstva temeljem određenih planova ulaganja i razvoja. Stoga podnositelji drže da se radi o umanjivanju poduzetničkih prava stečenih ulaganjem kapitala i o ograničavanju poduzetničkih sloboda kojim se ne postiže niti jedan od Ustavom utvrđenih ciljeva zbog kojih bi takvo ograničavanje bilo dopustivo.
NN 28/2003 • Predlažu da Ustavni sud pokrene postupak i ukine osporavane zakonske odredbe.
NN 28/2003 • »Iz obveznog osiguranja vozila godišnje se izdvaja 1% sredstava u korist Hrvatskog crvenog križa za unapređenje djelatnosti pružanja prve pomoći s ciljem smanjenja prometnih nesreća.«
NN 28/2003 • »Novčanom kaznom u iznosu od 10.000,00 do 50.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj pravna ili fizička osoba:
NN 28/2003 • 1. ako društva za osiguranje ne uplate propisani dio premije iz osiguranja iz članka 12. ovog Zakona u utvrđenom iznosu na račun Hrvatskog crvenog križa.«
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 73/97, Broj 42/90,
Broj 30/02, Broj 74/06,
Broj 143/06, Broj 11/07
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE