PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 21/2003 • 48 sati računajući od isteka dana kada je izvršena radnja na koju je stavljen prigovor, dakle od 00.00 sati idućeg dana
NN 21/2003 • 17. Nadležno Županijsko izborno povjerenstvo dužno je donijeti rješenje o prigovoru u roku od:
NN 21/2003 • 48 sati od dana kada mu je dostavljen prigovor, odnosno od dana kada su mu dostavljeni izborni materijali na koje se odnosi prigovor, dakle od 00.00 sati idućeg dana
NN 21/2003 • 18. Protiv rješenja Županijskog izbornog povjerenstva podnositelj prigovora, koji je nezadovoljan takvim rješenjem ima pravo žalbe Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
NN 21/2003 • Žalba se podnosi Ustavnom sudu Republike Hrvatske putem nadležnog izbornog povjerenstva.
NN 21/2003 • 48 sati računajući od dana kad je primljeno pobijano rješenje, dakle od 00.00 sati idućeg dana
NN 21/2003 • 20. Ustavni sud Republike Hrvatske dužan je donijeti odluku o žalbi u roku od
NN 21/2003 • 48 sati od dana primitka žalbe, dakle od 00.00 sati idućeg dana
NN 21/2003 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u Vijeću šestorice za odlučivanje o ustavnim tužbama, u sastavu sudac Petar Klarić, predsjednik Vijeća, te suci Ivan Matija, Željko Potočnjak, Agata Račan, Nevenka Šernhorst i Milan Vuković, članovi Vijeća, odlučujući o ustavnoj tužbi Istarske županije, Pazin, Dršćevka 3, koju zastupa župan Stevo Žufić, na sjednici Vijeća održanoj dana 23. siječnja 2003. godine, donio je jednoglasno
NN 21/2003 • Rješenjem Upravnog suda odbačena je kao nedopuštena tužba podnositeljice jer je sud utvrdio da je podnesena protiv akta koji nema svojstva upravnog akta u smislu Zakona o upravnim sporovima (»Narodne novine«, broj 53/91, 9/92 i 77/92, u nastavku: ZUS). Upravni spor može se voditi samo protiv upravnog akta (članak 6. ZUS-a).
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 21/2003 • 2. Podnositeljica ustavne tužbe smatra da joj je rješenjem Upravnog suda, kao i navedenim upravnim aktima, povrijeđeno ustavno pravo iz članka 12. stavka 2. Ustava, prema kojem se u pojedinim lokalnim jedinicama uz hrvatski jezik i latinično pismo u službenu uporabu može uvesti i drugi jezik te ćirilično ili koje drugo pismo pod uvjetima propisanim zakonom te ustavno pravo iz članka 19. stavka 2. Ustava, kojim se zajamčuje sudska kontrola zakonitosti pojedinačnih akata upravnih vlasti i tijela koja imaju javne ovlasti.
NN 21/2003 • Povrede navedenih ustavnih odredbi podnositeljica obrazlaže navodom da u odnosu na rješenje Ministarstva uprave ne postoji pravna zaštita ni pred redovnim sudom ni pred Upravnim sudom. Osporavaju se stajališta Upravnog suda prema kojima navedeno rješenje nije upravni akt te ističe da pravo na pokretanje upravnog spora izravno proizlazi iz odredbe članka 19. stavka 2. Ustava.
NN 21/2003 • Prema mišljenju podnositeljice, protivno je zajamčenom pravu i slobodi uporabe jezika manjina, sadržanom u članku 12. stavku 2. Ustava, osporavanje prava Istarske županije, kao pravne osobe i jedinice lokalne samouprave na uporabu drugog (talijanskog) jezika te zabrana isticanja natpisne ploče u službenom sjedištu županijskih tijela na talijanskom jeziku. S obzirom da je osporenim rješenjem Ministarstva uprave odlučeno o konkretnom pravu konkretne pravne osobe, podnositelji smatraju da to rješenje ima svojstva upravnog akta.
NN 21/2003 • Zakonitost rješenja Ministarstva uprave osporava se, nadalje, i sa stajališta nadležnosti upravne inspekcije glede nadzora nad zakonitošću rada župana u obavljanju poslova državne uprave i poslova iz samoupravnog djelokruga, koji nadzor, sukladno odredbama Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi (»Narodne novine«, broj 90/92, 94/93, 117/93, 5/97, 17/99, 128/99 i 33/01), ima samo Vlada Republike Hrvatske. Stoga je, navodi podnositeljica, u postupku povodom prigovora valjalo utvrditi nenadležnost upravne inspekcije za izricanje mjera županu Istarske županije. Opširnim navodima ukazano je i na sadržaj samoupravnog djelokruga županije te ovlasti župana koje iz toga proizlaze, kao i na stečena prava u pogledu uporabe hrvatskog i talijanskog jezika na području Republike Hrvatske na temelju međunarodnih ugovora i pravnog poretka države prednice, iz čega podnositeljica izvodi zaključak o nepravilnoj primjeni Ustava i mjerodavnih zakona.
NN 21/2003 • Podnositeljica, stoga, predlaže usvajanje ustavne tužbe, ukidanje rješenja Upravnog suda, rješenja Ministarstva uprave i upravnih mjera određenih zapisnikom Upravne inspekcije Ministarstva uprave te obustavu upravnog postupka.
NN 21/2003 • 3. Odredbom članka 62. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 49/02 - pročišćeni tekst, u daljnjem tekstu: Ustavni zakon), propisano je da svatko može podnijeti Ustavnom sudu ustavnu tužbu ako smatra da mu je pojedinačnim aktom tijela državne vlasti, tijela jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave ili pravne osobe s javnim ovlastima, kojim je odlučeno o njegovim pravima i obvezama ili o sumnji ili optužbi zbog kažnjivog djela, povrijeđeno ljudsko pravo ili temeljna sloboda zajamčena Ustavom, odnosno Ustavom zajamčeno pravo na lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu.
NN 21/2003 • Ustavna tužba nije pravno sredstvo u sustavu redovnih ili izvanrednih pravnih lijekova, nego poseban institut za ocjenu pojedinačnih akata tijela državne vlasti i pravnih osoba s javnim ovlastima radi zaštite ljudskih prava i temeljnih sloboda čovjeka, zajamčenih Ustavom. Slijedom navedenog, Ustavni sud tijekom postupka pružanja ustavnosudske zaštite, u pravilu, unutar zahtjeva istaknutog u ustavnoj tužbi, utvrđuje je li u postupku odlučivanja o pravima i obvezama pojedinca ili pravne osobe došlo do ustavno nedopuštenog posizanja u ljudska prava i temeljne slobode.
NN 21/2003 • 4. U postupku upravnog nadzora (zapisnik Upravne inspekcije Ministarstva uprave, klasa: 043-01/98-01/0009, ur.broj: 515-02-01/1-98-1 od 30. srpnja 1998. godine, na temelju članka 33. Zakona o upravnoj inspekciji - »Narodne novine«, broj 17/86, 47/90 i 26/93), naređeno je županu Istarske županije i Županijskom poglavarstvu Istarske županije da u roku od osam dana od primitka zapisnika uklone natpisne ploče na talijanskom jeziku sa zgrade Istarske županije u Pazinu te osiguraju da natpisne ploče Istarske županije budu sukladne Uredbi o sadržaju naziva tijela državne uprave, lokalne i mjesne samouprave (»Narodne novine«, broj 25/94 i 61/94).
NN 21/2003 • 5. Rješavajući o prigovoru podnositeljice ustavne tužbe protiv naređenih mjera, ministar uprave donio je dana 19. kolovoza 1998. godine rješenje, klasa: 043-01/98-01-0009, urbroj: 51-01-01/1-98-3, kojim je odbio prigovor kao neutemeljen. U obrazloženju rješenja, a odgovarajući na navode iz prigovora podnositeljice, ističe se da ovlaštenje upravne inspekcije za obavljanje nadzora nad zakonitošću rada i akata tijela jedinica lokalne samouprave izričito proizlazi iz odredbe članka 79. stavka 5. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi (»Narodne novine«, broj 90/92, 94/93, 117/93, 5/97, 17/99, 128/99, 51/00 i 105/00). Kako je županija, prema tada važećem članku 131. Ustava, navodi se u rješenju, jedinica lokalne uprave i samouprave, upravna inspekcija je bila ovlaštena postupati u pitanjima upravnih i samoupravnih poslova županije.
NN 21/2003 • Prema utvrđenjima Ministarstva, podnositeljica je, glede ostvarivanja manjinskih prava na području županije, postupila protivno Ustavu, Ustavnom zakonu o ljudskim pravima i slobodama i o pravima etničkih i nacionalnih zajednica ili manjina u Republici Hrvatskoj (»Narodne novine«, broj 65/91, 27/92, 34/92 - pročišćeni tekst, 68/95, 51/00 i 105/00 - pročišćeni tekst, u nastavku Ustavni zakon o ljudskim pravima) i Odluci Ustavnog suda Republike Hrvatske broj: U-II-433/1994 od 2. veljače 1995. godine (»Narodne novine«, broj 9/95).
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA
IZBOR:
Broj 70/02, Broj 151/08,
Broj 98/07, Broj 102/07,
Broj 54/08, Broj 117/99
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE