PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 21/2003 • U rješenju Ministarstva ukazano je na odredbu članka 12. stavka 2. Ustava.
NN 21/2003 • Prema odredbi članka 7. stavka 2. Ustavnog zakona o ljudskim pravima, pravo na službenu uporabu, uz hrvatski jezik, manjinskog jezika imaju samo manjine koje u općinama čine većinu stanovnika. To pravo, prema stajalištu Ministarstva, nemaju županije, zbog čega za postavljanje natpisnih ploča na talijanskom jeziku na zgradi Istarske županije u Pazinu, ocjenjuje Ministarstvo, nije bilo zakonskog utemeljenja. U pobijanom rješenju, nadalje, je zauzeto stajalište da županija, koja je prema tada važećim ustavnim odredbama bila jedinica lokalne uprave i samouprave, ne može postupati pozivom na članak 8. navedenog Ustavnog zakona, prema kojem samo jedinice lokalne samouprave mogu utvrditi službenu uporabu dvaju ili više jezika i pisama.
NN 21/2003 • Ministarstvo ističe da su odlukom Ustavnog suda ukinute i one odredbe Statuta Istarske županije koje govore o ravnopravnoj uporabi talijanskog jezika i pisma na razini županije.
NN 21/2003 • 6. Ocjenjujući tužbu podnositeljice, Upravni sud se nije upuštao u ocjenu zakonitosti navedenog akta Ministarstva, već je utvrdio da tužba nije dopuštena jer je podnesena protiv akta koji nema svojstva upravnog akta, u smislu ZUS-a.
NN 21/2003 • Prema stajalištu Upravnog suda, rješenje Ministarstva uprave nema svojstva upravnog akta, jer se njime ne rješava o pravu ili obvezi u nekoj upravnoj stvari, već je ono doneseno u postupku upravnog nadzora, temeljem odredaba Zakona o upravnoj inspekciji. Naime, Upravni sud smatra da akt koji donosi nadležno ministarstvo u povodu prigovora na mjere upravnog inspektora, izrečene u postupku upravnog nadzora, nije upravni akt u smislu ZUS-a jer nije donesen u upravnoj stvari. Stoga je Upravni sud, pozivom na članak 30. stavak 1. točku 2. ZUS-a, pobijanim rješenjem tužbu odbacio.
NN 21/2003 • 7. Opći propis kojim je uređen upravni, odnosno inspekcijski nadzor je Zakon o sustavu državne uprave (»Narodne novine«, broj 75/93, 48/99, 15/00, 127/00 i 59/01). Provedba upravnog nadzora jedan je od poslova državne uprave, čiji sadržaj je utvrđen člankom 19. tog Zakona, prema kojim odredbama ovlaštena tijela državne uprave nadziru provedbu zakona i drugih propisa te zakonitost rada i postupanja, pored ostalog, i u odnosu na tijela jedinica lokalne samouprave i uprave. Inspekcijski nadzor se za pojedina državna tijela, odnosno jedinice lokalne samouprave i uprave provodi sukladno posebnim zakonima (članak 23. tog Zakona), u ovom slučaju Zakonom o upravnoj inspekciji.
NN 21/2003 • 8. Zakonom o upravnoj inspekciji uređeni su nadležnost, organizacija, dužnosti i ovlaštenja državnog organa uprave, nadležnog za poslove upravne inspekcije (članak 1.). Upravna inspekcija obavlja nadzor nad primjenom propisa o upravi, općem upravnom postupku i posebnih upravnih postupaka i na temelju njih donesenih propisa, kao i nad primjenom zakona i drugih propisa, kojima se uređuje organizacija te djelokrug i način rada u organima uprave i drugim državnim organima kada u obavljanju javnih ovlaštenja rješavaju u pojedinačnim stvarima o određenim pravima, obvezama ili pravnim interesima pojedinca ili pravne osobe (članak 2.).
NN 21/2003 • Prema odredbama članka 34. tog Zakona, protiv drugostupanjskog rješenja nadležnog ministarstva, kojim je odlučeno o prigovoru na zapisnik o izvršenoj inspekciji, nema druge pravne zaštite jer se protiv tog rješenja ne mogu koristiti pravna sredstva.
NN 21/2003 • 9. Temeljem zakonskih odredaba, navedenih u točkama 7. i 8. ove odluke, Ustavni sud ocjenjuje da su akti, koji se donose u obavljanju poslova inspekcijskog nadzora, upravni akti. Stoga je i rješenje, koje u drugom stupnju donosi nadležni ministar, po svim svojim pravnim značajkama (konkretnost, autoritativnost, sadržaj, oblik, neposredno pravno djelovanje i vezanost uz zakon glede pravne osnove donošenja) upravni akt.
NN 21/2003 • Usprkos tomu što je Upravni sud pogrešno ocijenio pravnu narav osporenog rješenja Ministarstva uprave, Ustavni sud utvrđuje da to u ovom slučaju nije ustavnopravno relevantno, a iz razloga navedenih u točkama 10. i 11. ove odluke.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 21/2003 • 10. Člankom 12. Ustava propisano je da je u Republici Hrvatskoj u službenoj uporabi hrvatski jezik i latinično pismo te da se u pojedinim lokalnim jedinicama uz hrvatski jezik i latinično pismo u službenu uporabu može uvesti i drugi jezik te ćirilično ili koje drugo pismo, pod uvjetima propisanim zakonom.
NN 21/2003 • Prema članku 133. Ustava, jedinice lokalne samouprave su općine i gradovi, dok su županije jedinice područne (regionalne) samouprave. Istovjetnu odredbu sadrži i članak 3. stavak 2. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine«, broj 33/01).
NN 21/2003 • U vrijeme donošenja osporenih upravnih akata (1998.), županija je bila jedinica lokalne uprave i samouprave (članak 131. stavak 1. Ustava - »Narodne novine«, broj 8/98 - pročišćeni tekst), što je bilo određeno i tada važećim Zakonom o lokalnoj samoupravi i upravi (članci 1. i 5. stavak 1.).
NN 21/2003 • 11. Navedeni Ustavni zakon o ljudskim pravima prestao je važiti danom stupanja na snagu Ustavnog zakona o pravima nacionalnih manjina, koji je donesen 13. prosinca 2002., objavljen u »Narodnim novinama«, broj 155 od 23. prosinca 2002. godine, a stupio na snagu danom objave.
NN 21/2003 • Prema odredbama članka 12. Ustavnog zakona o pravima nacionalnih manjina, ravnopravna službena uporaba jezika i pisma, kojim se služe pripadnici nacionalne manjine, ostvaruje se na području jedinice lokalne samouprave kada pripadnici pojedine nacionalne manjine čine najmanje trećinu stanovnika takve jedinice (stavak 1.); ravnopravna službena uporaba jezika i pisma, kojim se služe pripadnici nacionalne manjine, ostvaruje se i kada je to predviđeno međunarodnim ugovorima koji, sukladno Ustavu Republike Hrvatske, čine dio unutarnjeg pravnog poretka Republike Hrvatske i kada je to propisano statutom jedinice lokalne samouprave ili statutom jedinice područne (regionalne) samouprave u skladu s odredbama posebnog zakona o uporabi jezika i pisma nacionalnih manjina u Republici Hrvatskoj (stavak 2.).
NN 21/2003 • 12. Slijedom izloženog, Ustavni sud je utvrdio da podnositeljici ustavne tužbe nisu povrijeđena ustavna prava istaknuta u ustavnoj tužbi.
NN 21/2003 • 13. Na temelju članaka 73. i 75. Ustavnog zakona, odlučeno je kao u izreci.
NN 22/2003 • Na temelju članka 50. stavak 1. Zakona o vanjskim poslovima (»Narodne novine«, broj 48/96), na prijedlog ministra vanjskih poslova, Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 6. veljače 2003. godine, donijela
NN 22/2003 • Ovom Uredbom utvrđuju se plaće, dodaci na plaće, naknade troškova, te druga prava i obveze koje proistječu iz rada u službi vanjskih poslova, i to kako u sjedištu službe tako i u predstavništvima Republike Hrvatske u inozemstvu (u daljnjem tekstu: predstavništva u inozemstvu). Predstavništva u inozemstvu u smislu ove Uredbe su diplomatske misije i konzularni uredi Republike Hrvatske.
NN 22/2003 • (1) Zaposleni u službi vanjskih poslova imaju pravo na plaću, dodatke na plaću i naknade troškova u skladu s ovom Uredbom.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 98/04, Broj 26/93,
Broj 29/99, Broj 112/07,
Broj 149/09, Broj 32/93
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE