PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica 2001-04-37-661 NN 37/2001

• 5. Odluka o izradi izmjene Provedbenog urbanističkog plana Brela-Soline (»Glasnik« – službeno glasilo Općine Brela, broj 3/99), klasa: 021-01/99-01/110 od 28. srpnja 1999. godine, donesene na sjednici Općinskog vijeća Općine Brela, koja se odnosi na izmjenu Provedbenog urbanističkog plana Brela-Soline (»Glasnik« – službeno glasilo Općine Brela, broj 10/90) za građevnu parcelu na čest. zem. 828/13 k.o. Brela;


Stranica NN 37/2001

• 6. Odluka o izradi izmjene Provedbenog urbanističkog plana Brela-Soline (»Glasnik« – službeno glasilo Općine Brela, broj 3/99), klasa: 021-01/99-01/82 od 28. srpnja 1999. godine, donesene na sjednici Općinskog vijeća Općine Brela, koja se odnosi na izmjenu Provedbenog urbanističkog plana Brela-Soline (»Glasnik« – službeno glasilo Općine Brela, broj 10/90) za građevnu parcelu na čest. zem. 365/5 k.o. Brela;


Stranica NN 37/2001

• 7. Odluka o izradi izmjene Provedbenog urbanističkog plana Brela-Soline (»Glasnik« – službeno glasilo Općine Brela, broj 5/99), klasa: 021-01/99-01/403 od 7. prosinca 1999. godine, donesene na sjednici Općinskog vijeća Općine Brela, koja se odnosi na izmjenu Provedbenog urbanističkog plana Brela-Soline (»Glasnik« – službeno glasilo Općine Brela, broj 10/90) za građevnu parcelu na čest. zem. 793 k.o. Brela.


Stranica NN 37/2001

• II. Ova odluka objavit će se u »Narodnim novinama« i »Glasniku« – službenom glasilu Općine Brela.


Internet NN 37/2001
• 1. Vlada Republike Hrvatske podnijela je zahtjev za ocjenu suglasnosti s Ustavom i zakonom u izreci navedenih općih akata.

Propis NN 37/2001
• Zahtjev Vlade Republike Hrvatske podnesen je temeljem odredbe članka 34. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99 – u daljnjem tekstu: Ustavni zakon).

Propis NN 37/2001 • 2. Podnositelj zahtjeva smatra da osporeni opći akti nisu donijeti u skladu s odredbom članka 11. stavka 2., članka 29a. i članka 57. stavka 2. Zakona o prostornom uređenju (»Narodne novine«, broj 30/94, 68/98 i 61/00), a odluke pod 2. do 7. izreke da su donijete i protivno odredbi članka 32. stavka 1. tog Zakona.
Propis NN 37/2001 • U obrazloženju zahtjeva, Vlada Republike Hrvatske ističe da je Ministarstvo zaštite okoliša i prostornog uređenja rješenjem, klasa: 362-01/00-02/0028, urbroj: 531-01-00-4 od 20. studenoga 2000. godine, obustavilo od izvršenja osporene prostorne planove. Navedeno rješenje Ministarstvo zaštite okoliša i prostornog uređenja donijelo je, u skladu s odredbom članka 80. stavka 2. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi (»Narodne novine«, broj 90/92, 94/93, 117/93, 5/97 i 128/99), nakon što su u provedenom nadzoru urbanističke inspekcije tog Ministarstva utvrđene nezakonitosti u postupku donošenja tih općih akata.
Propis NN 37/2001 • 3. Sukladno odredbi članka 40. Ustavnog zakona, zahtjev je dostavljen na odgovor donositelju osporenih propisa.
Propis NN 37/2001 • Općinsko poglavarstvo Općine Brela u dostavljenom odgovoru iznosi da su osporeni opći akti donijeti u povodu učestalog traženja vlasnika već sagrađenih objekata. Navode da je stajalište Općinskog vijeća Brela da se svi sagrađeni objekti trebaju legalizirati, što se i predviđa Programom mjera za unapređenje stanja u prostoru Općine Brela, koji je u tijeku izrade. Iako nije proveden postupak javne rasprave, ističe se da je u svim slučajevima tražena suglasnost susjeda, međašnika. U odgovoru se ističe da je navedene zahvate u izmjenama prostornog urbanističkog plana moguće uklopiti (ili su već uklopljeni) u postojeću infrastrukturu te da su navedene izmjene uvrštene u geodetsku podlogu za izradu Prostornog plana Općine Brela.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 37/2001 • Općinsko poglavarstvo Općine Brela smatra da je stajalište lokalne samouprave najmjerodavnije i zaključno predlaže Ustavnom sudu da odbaci rješenje o obustavi izvršenja Ministarstva zaštite okoliša i prostornog uređenja.
Propis NN 37/2001 • 4. Odredbom članka 3. Ustava utvrđene su najviše vrednote ustavnog poretka Republike Hrvatske. U najviše vrednote ustavnog poretka, koje su ujedno i temelj za tumačenje Ustava, pripada i vladavina prava, koja se ostvaruje ostvarenjem načela ustavnosti i zakonitosti (članak 5. stavak 2. Ustava). Načelo ustavnosti i zakonitosti zahtijeva da zakoni moraju biti u suglasnosti s Ustavom, a ostali propisi u skladu i s Ustavom i sa zakonom. Navedeno načelo zahtijeva da zakoni, a i ostali propisi, budu donijeti u skladu s načelom diobe vlasti (članak 4. Ustava), dakle, u Ustavom predviđenom postupku, odnosno u okviru ovlasti koje utvrđuje Ustav ili, na temelju ustavne odredbe, zakon.
Propis NN 37/2001 • Temeljem odredbe članka 135. stavka 1. Ustava, jedinice lokalne samouprave obavljaju poslove iz lokalnog djelokruga kojima se neposredno ostvaruju potrebe građana, a osobito poslove koji se odnose na uređenje naselja i stanovanja, prostorno i urbanističko planiranje i drugo. Prema ustavnoj odredbi stavka 3. istog članka, poslovi lokalnog djelokruga uređuju se zakonom.
Propis NN 37/2001 • 5. U razmatranju konkretnog zahtjeva mjerodavan je Zakon o prostornom uređenju (u daljnjem tekstu: Zakon), koji propisuje što se podrazumijeva pod dokumentima prostornog uređenja (članak 13. Zakona) te sadrži odredbe o nadležnim tijelima i postupku u kojem se donose dokumenti prostornog uređenja.
Propis NN 37/2001 • Odredbom članka 11. Zakona, propisano je da Sabor Republike Hrvatske, odnosno predstavnička tijela županije, Grada Zagreba, općine i grada, na temelju izvješća o stanju u prostoru, donose dvogodišnji program mjera za unapređenje stanja u prostoru. Program mjera za unapređenje stanja u prostoru sadrži procjenu potrebe izrade novih, odnosno izmjenu i dopunu postojećih dokumenata prostornog uređenja, potrebu pribavljanja podataka i stručnih podloga za njihovu izradu, te druge mjere od značaja za izradu i donošenje tih dokumenata.
Propis NN 37/2001 • Prema odredbi stavka 1. članka 29a. Zakona, javna rasprava provodi se o prijedlogu prostornog plana, te o prijedlogu izmjena, dopuna i stavljanju izvan snage prostornog plana.
Propis NN 37/2001 • Odredbom članka 57. stavka 1. Zakona propisano je da prostorni planovi doneseni u skladu s propisima koji su važili do stupanja na snagu tog Zakona, osim odredaba koje su u suprotnosti s Ustavom i ovim Zakonom ostaju na snazi do donošenja dokumenata prostornog uređenja prema tom Zakonu, a najduže u rokovima koje propisuje taj Zakon. Navedeni dokumenti prostornog uređenja, mogu se mijenjati, odnosno dopunjavati samo uz prethodno pribavljenu suglasnost Ministarstva.
Propis NN 37/2001 • 6. Razmatranjem zahtjeva Vlade Republike Hrvatske i dostavljenog odgovora Općinskog poglavarstva Općine Brela, Ustavni sud je utvrdio da pri donošenju osporenih općih akata, odnosno izmjena predmetnih prostornih planova, nadležna tijela nisu poštovala zakonom propisani postupak.
Propis NN 37/2001 • U konkretnom slučaju, osporeni opći akti su prostorni planovi u smislu odredbe članka 57. stavka 1. Zakona. Izmjenama i dopunama osporenih prostornih planova nadležna tijela pristupila su prije donošenja Programa mjera za unapređenje stanja u prostoru, protivno odredbi članka 11. stavka 2. Zakona. U svezi izmjena i dopuna osporenih prostornih planova, nadležna tijela nisu prethodno provela javnu raspravu, čime je povrijeđena odredba članka 29a. Zakona, niti su pribavila prethodnu suglasnost Ministarstva zaštite okoliša i prostornog uređenja, kako je to propisano odredbom članka 57. stavka 2. Zakona.
Propis NN 37/2001 • 7. Slijedom izloženog, Ustavni sud je utvrdio da su pri donošenju osporenih općih akata, povrijeđene navedene odredbe Zakona. Donoseći osporene propise na način u kojem se nije poštovao zakonom propisani postupak, nadležna tijela postupila su protivno odredbi članka 135. stavka 3. Ustava i time povrijedila odredbe članka 3. i članka 5. Ustava.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 89/01, Broj 6/05, Broj 69/99, Broj 44/01, Broj 150/08, Broj 139/03


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled