PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica 2003-01-7-105 NN 7/2003

• 5. S obzirom na sadržaj iznijetih zakonskih odredaba, ustavnosudski postupak pokrenut ustavnom tužbom iz razloga nedonošenja meritorne odluke u razumnom roku na temelju ovlaštenja iz članka 63. Ustavnog zakona, mogao bi se pokrenuti i voditi samo zbog šutnje Upravnog suda Republike Hrvatske u predmetu pokrenutom tužbom stranke zbog šutnje administracije, ali ne i neposredno protiv šutnje upravnih tijela, koja se iscrpljuje u nedonošenju rješenja u zakonskom roku. Ovo iz razloga što su mjerodavnim odredbama postupovnog upravnog prava propisani rokovi za donošenje upravnih akata, a protiv svakog prekoračenja tih rokova stranka ima unaprijed utvrđeno učinkovito sredstvo pravne zaštite (žalba drugostupanjskom tijelu, odnosno tužba Upravnom sudu), te ne postoji mogućnost nerazumnog trajanja upravnih postupaka, u smislu u kojem to određuje članak 63. stavka 1. Ustavnog zakona.


Stranica NN 7/2003

• S druge strane, nekorištenje prava na podnošenje žalbe ili na pokretanje upravnog spora po proteku zakonskih rokova za donošenje rješenja u upravnom postupku, pada na teret stranke.


Stranica NN 7/2003

• Sudovi, za razliku od uprave, nisu vezani rokovima u rješavanju konkretnih pravnih stvari pa u tom smislu i ne može postojati istovjetnost u posljedicama njihove šutnje. Propuštanje suda da o konkretnom zahtjevu raspravlja i odlučuje pretpostavlja situaciju u kojoj sud ne donosi presudu u sudskoj stvari nerazumno dugo, odnosno toliko dugo da se nepostupanje suda unatoč tome što sud nije vezan nikakvim rokovima, može smatrati povredom ustavnog prava građanina na pravično suđenje, ali i povredom načela vladavine prava na kojemu se temelje ustavnopravni poreci razvijenih demokratskih zemalja.


Stranica NN 7/2003

• 6. Međutim, u podnesenoj ustavnoj tužbi podnositelji su upućivali na činjenicu da u konkretnom slučaju u razumnom roku nisu postupala tijela državne uprave, na koja se obveza iz članka 29. stavka 1. Ustava ne odnosi. Također, u ustavnoj tužbi nisu bile navedene ustavnopravne relevantne činjenice na temelju kojih bi ovaj Sud mogao procijeniti je li u spornoj pravnoj situaciji, zbog nepostupanja nadležnog tijela sudbene vlasti, došlo do povrede ustavnih prava podnositelja.


Internet NN 7/2003
• S obzirom na činjenicu da ustavna tužba podnositelja nije bila sastavljena na način koji je omogućavao odlučivanje o biti stvari, Sud je dopisom od 20. rujna 2002. godine pozvao podnositelje naznačiti nadnevak i podnijeti dokaz o podnošenju tužbe Upravnom sudu Republike Hrvatske, te navesti sve procesne radnje koje su tijekom upravnosudskog postupka učinjene. Nadalje, podnositelji su pozvani naznačiti radnje koje su poduzimali radi ostvarivanja svog zahtjeva, a poglavito označiti vremensko razdoblje potpune neaktivnosti nadležnog tijela sudbene vlasti.

Propis NN 7/2003
• U navedenom dopisu podnositelji su upozoreni i na posljedice propuštanja postupanja po nalogu Suda propisane odredbom članka 19. stavka 4. Ustavnog zakona.

Propis NN 7/2003 • 7. Prema odredbama članka 17. stavka 1. Ustavnog zakona, postupak se pred Ustavnim sudom pokreće pisanim zahtjevom, prijedlogom i ustavnom tužbom (u daljnjem tekstu: podnesci). Odredbom članka 19. stavka 1. Ustavnog zakona propisano je da podnesci upućeni Ustavnom sudu moraju biti razumljivi i moraju sadržavati sve što je potrebno da bi se po njima moglo postupiti.
Propis NN 7/2003 • Sukladno odredbi članka 19. stavka 2. Ustavnog zakona nepotpuni podnesci vraćaju se podnositelju radi dopune. Odredbom članka 19. stavka 4. Ustavnog zakona propisano je da će se podneseni podnesak smatrati povučenim ako ne bude vraćen Ustavnom sudu u određenom roku, a ako bude vraćen bez ispravka, odnosno dopune, odbacit će se.
Propis NN 7/2003 • 8. U svom pravodobno dostavljenom odgovoru od 28. listopada 2002. godine podnositelji nisu postupili sukladno traženju ovog Suda. Umjesto ustavnopravno relevantnih činjenica koje bi se odnosile na trajanje postupka pred nadležnim tijelom sudbene vlasti, podnositelji i nadalje temelje podnesenu ustavnu tužbu na duljini trajanja upravnog postupka. Cijene da su u konkretnom slučaju iscrpili sva učinkovita pravna sredstva, ističući svoju prosudbu o neučinkovitosti upravnosudskog postupka kao instituta provođenja kontrole zakonitosti akata državne uprave.
Propis NN 7/2003 • 9. S obzirom na činjenicu da ustavna tužba podnositelja i nakon dostavljene dopune nije sastavljena na način koji bi omogućavao odlučivanje o biti stvari, Sud je na temelju odredbe članka 19. stavka 4. u vezi s odredbama članka 72. Ustavnog zakona, riješio kao u točki I. Izreke.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 7/2003 • Objava ovog rješenja temelji se na odredbama članka 29. stavka 1. Ustavnog zakona.
Propis NN 7/2003 • 10. Donoseći ovo rješenje Sud je imao u vidu i činjenicu da je sporna pravna situacija već bila predmet ustavnosudskog postupka, pri čemu je ustavna tužba podnositelja odbijena kao neosnovana, odlukom donesenom u predmetu vođenom pod poslovnim brojem: U-III-1272/2000, od 19. travnja 2001. godine. Ujedno je Sud cijenio i okolnost da je iz samih navoda podnositelja razvidno da je od naznačenog podnošenja tužbe Upravnom sudu Republike Hrvatske (15. rujna 2000. godine), pa do podnošenja ustavne tužbe (16. veljače 2002. godine) prošla jedna (1) godina pet (5) mjeseci i jedan (1) dan, što se u konkretnom slučaju ne može smatrati nerazumno dugim postupanjem nadležnog suda.
Propis NN 7/2003 • Na temelju članka 29. Zakona o Vladi Republike Hrvatske (»Narodne novine«, br. 101/98, 15/2000 i 117/2001), a u vezi sa člancima 87. i 90. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine«, br. 33/2001 i 60/2001), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 9. siječnja 2003. godine donijela
Propis NN 7/2003 • O IZMJENI UREDBE O MJERILIMA ZA NAKNADU ZA RAD ODNOSNO PLAĆU POVJERENIKA VLADE REPUBLIKE HRVATSKE
Propis NN 7/2003 • »Naknada za rad povjerenika odnosno plaća povjerenika utvrđuje se množenjem osnovice i pripadajućeg koeficijenta za određenu razinu jedinice lokalne odnosno područne (regionalne) samouprave.
Propis NN 7/2003 • Osnovica za obračun naknade za rad odnosno plaće povjerenika utvrđuje se u visini osnovice za obračun plaće državnih službenika i namještenika.
Propis NN 7/2003 • Koeficijenti za izračun naknade za rad odnosno plaće povjerenika utvrđuju se prema veličini jedinice lokalne odnosno područne (regionalne) samouprave i to za:
Propis NN 7/2003 • Ova Uredba stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«, a primjenjuje se od 1. siječnja 2003. godine.
Propis NN 7/2003 • Na temelju Zaključka Vlade Republike Hrvatske klasa: 214-01/02-01/04; urbroj: 5030109-02-4 od 12. prosinca 2002. godine i sukladno odredbama članka 28. Zakona o izvršavanju državnog proračuna za 2003. godinu (»Narodne novine«, br. 154/02) te sukladno odredbama članka 7. stavak 1. i 2. Zakona o kreditnim poslovima s inozemstvom (»Narodne novine«, br. 43/96), Ministarstvo financija Republike Hrvatske donijelo je
Propis NN 7/2003 • O DAVANJU SUGLASNOSTI NA UVJETE ZADUŽENJA U INOZEMSTVU ZA NABAVU PROTUPOŽARNOG ZRAKOPLOVA CL-415
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 8/02, Broj 142/03, Broj 150/05, Broj 124/02, Broj 87/08, Broj 6/02


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled