PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 33/2002 • 6) odredbe posebnih ratnih propisa koje u formi prijedloga utvrđuje Vlada Republike Hrvatske.
NN 33/2002 • Nositelji priprema svoju djelatnost planiraju prema detaljno razrađenom etalonu ukupnih potreba za razdoblje od trideset dana. Nastupanjem konkretne krizne situacije, on se može umnožavati i modificirati sve do potpune sanacije stanja. Ova vrsta planiranja provodit će se osloncem na niz ključnih varijabli kao što su procjena: ratnih šteta, ljudskih gubitaka, transportnih problema, prekida opskrbe energentima, sirovinama i repromaterijalom i dr. Iz navedenih razloga, planiranje obrambenih priprema gospodarstva i društvenih djelatnosti zahtijeva primjenu složenih metodologija, s ciljem odabira rješenja kojima se osigurava funkcioniranje tih djelatnosti i u najtežim uvjetima.
NN 33/2002 • Nositelji priprema planiraju načine korištenja svih raspoloživih resursa, usklađujući ih sa specifičnim uvjetima u kojima se djelatnost treba obavljati. Pritom, u pravilu, polaze od ukupnih materijalnih, proizvodnih ili uslužnih sposobnosti te tehničkih, tehnoloških i dokumentacijskih kapaciteta koje koriste pri obavljanju svoje redovne djelatnosti Također, u smislu zaštite i osiguravanja potrebnih materijalnih sredstava za obavljanje djelatnosti, nositelji koriste mogućnosti koje pruža zakonski institut materijalne obveze. Ljudske resurse neophodne za održavanje proizvodnje i pružanje usluga, osiguravaju prvenstveno onim dijelom vlastitih kadrova koji su obuhvaćeni radnom obvezom, ali i korištenjem mogućnosti vanjske personalne popune na temelju tog instituta.
NN 33/2002 • Pripremama namjenskih funkcionalnih nositelja zaštite i spašavanja planski, na temelju odgovarajućih procjena i standardiziranih tehničkih i operativnih parametara, definiraju se dimenzije funkcionalnih sposobnosti potrebnih za djelovanje u zaštiti i spašavanju ljudi i imovine u svim uvjetima. Razina sposobnosti ovih nositelja, osobito civilne zaštite, propisuje se posebnim aktima Vlade Republike Hrvatske. Nositelji kojima je zaštita i spašavanje redovna djelatnost, načelno koriste raspoložive materijalne i ljudske potencijale bez posebne dodatne popune. Jedini izuzetak su institucije civilne zaštite koje, u slučaju rata i drugih kriznih situacija, povećavaju svoje sposobnosti i kapacitete. Postrojbama specijalističke namjene civilne zaštite osiguravaju se u miru oprema i sredstva za postizanje pune razine njihovih operativnih sposobnosti. Za potrebe drugih snaga civilne zaštite, kao i za potrebe održavanja skloništa osnovne zaštite, osiguravaju se najnužnija oprema i sredstva.
NN 33/2002 • Planiranje vojnog proračuna zasnivat će se na konceptualnim rješenjima usvojenima u strategijskim dokumentima obrane, uvažavajući procjenu sigurnosnog okružja, potrebe uvjetovane članstvom u sigurnosno-obrambenim asocijacijama te već nastale obveze. Pri tome će se ravnati fiskalnim ograničenjima i gospodarskim mogućnostima države. Funkcijska klasifikacija na području obrane omogućava odvojeno promatranje proračunskih sredstava namijenjenih vojnoj i civilnoj obrani. Klasificirane funkcije u području obrane su: vojna obrana, civilna obrana, inozemna vojna pomoć, istraživanje i razvoj obrane i rashodi za obranu koji nisu drugdje svrstani.
NN 33/2002 • Temeljni izvor financiranja obrane u miru je vojni proračun koji je sastavni dio državnog proračuna Republike Hrvatske. Ovakav pristup financiranju obrane osigurava transparentnost, stabilnost i sigurnost javnih prihoda, a ujedno je učinkovito sredstvo demokratskog nadzora nad oružanim snagama. Postojeći pokazatelji izdvajanja za obranu iz BDP-a, definirani pozitivnim propisima Republike Hrvatske, rezultiraju nepouzdanošću praćenja temeljnih razvojnih parametara obrambenih sposobnosti i relativiziraju utjecaj promjena BDP-a. Isto tako, ovi pokazatelji su inkompatibilni s međunarodno standardiziranim modelima iskazivanja i praćenja obrambenih izdataka. Stoga će Ministarstvo obrane, radi uvođenja preciznijih analitičkih podloga, kao i postizanja transparentnosti prema međunarodnim standardima, izrađivati proračun i prema NATO klasifikaciji izdataka za obranu te sukladno Instrumentu standardiziranog izvješćivanja o vojnim izdacima UN-a i OSCE-a.
NN 33/2002 • U cilju preciznog iskazivanja ukupnih obrambenih rashoda, uz vojni proračun, prikazivat će se i svi drugi proračunski izdaci na području obrane – analogno metodologiji SIPRI-a.
NN 33/2002 • Potrebe i modaliteti financiranja obrane u ratu rješavaju se uredbama sa zakonskom snagom, sukladno članku 100. Ustava Republike Hrvatske.
NN 33/2002 • Kako bi se osigurale obrambene sposobnosti definirane ovim dokumentom, Hrvatski sabor i Vlada Republike Hrvatske, kao najviše institucije vlasti nadležne za usmjeravanje razvoja i funkcioniranje obrambenog sustava, osigurat će svojim odlukama dugoročno poznate iznose te stabilan priljev sredstava obrambenog proračuna.
NN 33/2002 • a) Dokumentom Strategija obrane postavljena su temeljna strategijska rješenja i koncepti na području obrane Republike Hrvatske u predstojećem dugoročnom razdoblju. Kao temeljni i dugoročni ciljevi na području obrane koji nisu podložni promjenama geopolitičkog okružja niti unutrašnjoj političkoj situaciji, definirani su:
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 33/2002 • 1) osiguranje punog spektra odgovora na sadašnje i buduće sigurnosne izazove vojne prirode,
NN 33/2002 • 2) izgradnja obrane kao sastavne komponente i izraza društvenog bića modernoga hrvatskog društva,
NN 33/2002 • 3) izgradnja obrane kao pouzdanog čimbenika demokratskog razvoja te unutarnje stabilnosti i sigurnosti.
NN 33/2002 • Na temelju ovako postavljenih ciljeva te sagledavanjem šire društvene uloge obrambenih potencijala, analizirana je njihova moguća uporaba u okviru planskih scenarija najvjerojatnijih događaja. Na temelju takvog pristupa definirani su obrambeni koncept, operativni ciljevi, vizija i koncept strukture obrambenog sustava Republike Hrvatske te temeljne obrambene sposobnosti vojne i civilne komponente obrambenog sustava koje su potrebne za uspješnu realizaciju definiranih ciljeva i potreba.
NN 33/2002 • U razdoblju na koje se odnosi ova Strategija, Republika Hrvatska opredjeljuje se za sljedeći strategijski obrambeni koncept:
NN 33/2002 • – u miru – izgradnja pouzdanog partnerstva i savezništva te doprinos oblikovanju povoljnog sigurnosnog okružja,
NN 33/2002 • – u uvjetima rata i napada na državni teritorij – odlučna obrana teritorija vlastitim snagama, uz oslanjanje na partnersku i savezničku pomoć.
NN 33/2002 • Takav koncept i ciljeve koji iz njega proizlaze moguće je ostvariti pomoću obrambenog sustava sastavljenog od visoko kompetentne vojne i civilne komponente, sposobnih za izvršenje šireg spektra nacionalnih i međunarodnih zadaća te prilagodljivih u odnosu na buduće sigurnosne izazove – odnosno obrambenog sustava temeljenog na konceptu integralne obrane.
NN 33/2002 • Opće postavke definirane Strategijom obrane zahtijevaju daljnju razradu putem drugih konceptualnih, doktrinarnih i planskih dokumenata, kojima će se uspostaviti precizne konceptualne i planske osnove za oblikovanje i daljnji razvoj sustava u praksi.
NN 33/2002 • b) Opća strategijska rješenja postavljena ovim dokumentom osnova su za dugoročno orijentirano projektiranje obrambenog sustava potrebnog Republici Hrvatskoj. Strategijom su definirani konceptualni okviri za razvoj obrambenih potencijala kojima se mogu »pokriti« najvjerojatnije opcije temeljnih dugoročnih sigurnosnih zahtjeva. Zato ona predstavlja polazište za temeljito preispitivanje postojećih obrambenih rješenja i prakse. Najveći sigurnosni izazov primjene definiranih strategijskih rješenja stoga će predstavljati paralelna provedba potrebnih obrambenih reformi, uz istovremeno osiguranje i realizaciju tekućih operativnih funkcija obrambenog sustava.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 73/99, Broj 12/07,
Broj 62/99, Broj 8/02,
Broj 132/05, Broj 76/99
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE