PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 152/2003 • 6. Predmetnom koncentracijom Strahinjčica d.d. stječe prevladavajući utjecaj u temeljnom kapitalu Samoborske banke d.d. Nakon namjeravanog stjecanja planira se provesti pripajanje Zagorske banke d.d. Samoborskoj banci d.d. i tako povećati temeljni kapital Samoborske banke d.d. na 49.247.400,00 kuna.
NN 152/2003 • 7. Razlog provođenja namjeravane koncentracije je udovoljavanje odredbama Zakona o bankama o minimalnom temeljnom kapitalu banaka, budući da Samoborska banka d.d. i Zagorska banka d.d. moraju povećati temeljni kapital na zakonski minimum od 40 milijuna kuna, te stvaranje jedne kapitalno jače banke koja bi bolje mogla udovoljiti zahtjevima tržišta.
NN 152/2003 • 8. Kao mjerodavno tržište određeno je tržište univerzalnog bankarstva na području Zagrebačke županije. Mjerodavno tržište u svojoj proizvodnoj dimenziji (tržište univerzalnog bankarstva) određeno je na temelju usluga koje pruža Samoborska banka d.d. Zemljopisna dimenzija mjerodavnog tržišta određena je na temelju mreže distribucije Samoborske banke d.d. koja pokriva područje grada Samobora i okolice. Međutim, budući da trenutno ne postoje podaci o kreditnoj i depozitnoj aktivnosti poslovnih banaka po županijama, te da provedbom predmetne koncentracije Strahinjčica d.d. stječe postojeći tržišni udio Samoborske banke d.d., razmatrana je samo mreža podružnica i poslovnica poslovnih banaka u Zagrebačkoj županiji, te je analiziran tržišni udio Samoborske banke d.d. na tržištu univerzalnog bankarstva Republike Hrvatske.
NN 152/2003 • Aktiva Samoborske banke d.d. je manja od 500 milijuna kuna, te je njezin tržišni udio mjeren prema ukupno primljenim depozitima, ukupno izdanim kreditima i ukupnoj aktivi analiziran u odnosu na tržišne udjele deset banaka koje su s obzirom na visinu aktive i rasprostranjenost mreže usporedive sa njom.
NN 152/2003 • Samoborska banka u Zagrebačkoj županiji ima ukupno pet poslovnica i podružnica, dok ostalih devet usporedivih banaka ima između jedne i pet poslovnica i podružnica. Tržištem Zagrebačke županije dominiraju poslovnice i podružnice Grupe Zagrebačke banke d.d., slijede poslovnice i podružnice Grupe Privredne banke Zagreb d.d., Erste & Steiermärkische banke d.d., Raiffeisenbank Austria d.d., Hypo Grupe, Grupe Nove banke d.d. i Splitske banke.
NN 152/2003 • Prema podacima Hrvatske narodne banke na dan 31. prosinca 2002. (revidirani podaci) Samoborska banka d.d. je imala 58.883.000,00 kuna ukupno izdanih kredita, što čini 0,06% ukupno izdanih kredita bankarskog sektora Republike Hrvatske, te 213.092.000,00 kuna ukupno primljenih depozita, što predstavlja 0,17% ukupno primljenih depozita unutar bankarskog sustava Republike Hrvatske.
NN 152/2003 • Na dan 31. prosinca 2002. (revidirani podaci) Samoborska banka d.d. je imala ukupnu aktivu u vrijednosti od 281.808.000,00 kuna, što predstavlja 0,16% ukupne aktive bankarskog sektora Republike Hrvatske.
NN 152/2003 • Iz iznijetog proizlazi da je tržišni udio Samoborske banke d.d. na tržištu univerzalnog bankarstva Republike Hrvatske prema revidiranim podacima Hrvatske narodne banke na dan 31. prosinca 2002. iznosio između 0,06% i 0,17%. S pet poslovnica i podružnica Samoborska banka d.d. je aktivna na tržištu univerzalnog bankarstva Zagrebačke županije. Osim poslovnica kao tradicionalnog kanala distribucije Samoborska banka ne raspolaže alternativnim kanalima distribucije.
NN 152/2003 • Sudionici predmetne koncentracije nemaju neizravnih ulaganja. Samoborska banka d.d. ima sljedeća izravna ulaganja:
NN 152/2003 • Osim vlasničkog odnosa sa Zagorskom bankom d.d., Krapina, ne postoji drugi oblik povezanosti sudionika koncentracije sa ostalim poduzetnicima unutar financijskog, odnosno bankarskog tržišta.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 152/2003 • 1. Stjecanjem više od 33% dionica Samoborske banke d.d. Strahinjčica d.d. stječe ujedno i prevladavajući utjecaj u Samoborskoj banci d.d., te s obzirom na povezanost Strahinjčice d.d. sa Zagorskom bankom d.d., predmetnim stjecanjem nastaje koncentracija definirana u točki 6.1. Odluke o zaštiti tržišnog natjecanja unutar bankarskog sektora, koja podliježe obveznoj prijavi radi ocjene da li njome može doći do sprječavanja, ograničavanja ili narušavanja tržišnog natjecanja u smislu točke 1.5. navedene odluke.
NN 152/2003 • 2. Tržišni udio Samoborske banke na tržištu univerzalnog bankarstva Republike Hrvatske je manji od 0,20%. Iako nisu analizirani tržišni udjeli na mjerodavnom tržištu (područje Zagrebačke županije) već samo na razini Republike Hrvatske, sa sigurnošću se može ustvrditi da provedbom predmetne koncentracije neće doći do stvaranja ili jačanja vladajućeg položaja Samoborske banke d.d., odnosno da neće doći do ograničavanja, sprječavanja ili narušavanja tržišnog natjecanja na tržištu pružanja bankarskih i financijskih usluga Republike Hrvatske, ili na njegovom dijelu.
NN 152/2003 • Ovo je rješenje konačno u upravnom postupku i protiv njega nije dopuštena žalba, već se može pokrenuti upravni spor tužbom neposredno kod Upravnog suda Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave ovog rješenja.
NN 152/2003 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Smiljko Sokol, predsjednik Suda, te suci Marijan Hranjski, Petar Klarić, Mario Kos, Ivan Matija, Ivan Mrkonjić, Jasna Omejec, Željko Potočnjak, Agata Račan, Emilija Rajić, Nevenka Šernhorst i Vice Vukojević, u povodu prijedloga za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti zakona s Ustavom, na sjednici održanoj dana 17. rujna 2003. godine, donio je
NN 152/2003 • I. Ne prihvaća se prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom članka 3. stavka 2. Zakona o izborima zastupnika u Hrvatski sabor (»Narodne novine«, broj 116/99, 109/00, 53/03, 69/03 – pročišćeni tekst).
NN 152/2003 • 1. Talijanska unija sa sjedištem u Rijeci i Srpsko narodno vijeće sa sjedištem u Zagrebu (u daljnjem tekstu: predlagatelji) podnijeli su prijedloge za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti odredbe članka 3. stavka 2. Zakona o izborima zastupnika u Hrvatski sabor (»Narodne novine«, broj 116/99, 109/00, 53/03, 69/03 – pročišćeni tekst; u daljnjem tekstu: Zakon o izborima) s odredbama članka 15. stavka 3. i članka 45. stavka 1. Ustava Republike Hrvatske, te članka 19. stavka 1. Ustavnog zakona o pravima nacionalnih manjina (»Narodne novine«, broj 155/02).
NN 152/2003 • Osporena odredba članka 3. stavka 2. Zakona o izborima propisuje:
NN 152/2003 • 2. Predlagatelji utvrđuju da je Promjenom Ustava Republike Hrvatske od 16. studenoga 2000. godine (»Narodne novine«, broj 113/00, 124/00 – pročišćeni tekst; u daljnjem tekstu: Promjena Ustava iz 2000. godine) dopunjen članak 15. Ustava koji uređuje ustavnopravni položaj nacionalnih manjina u Republici Hrvatskoj.
NN 152/2003 • Napominju da se do Promjena Ustava iz 2000. godine biračko pravo pripadnika nacionalnih manjina temeljilo samo na odredbi članka 45. stavka 1. Ustava koja je propisivala da svi hrvatski državljani (što znači i pripadnici nacionalnih manjina) imaju opće i jednako biračko pravo s navršenih 18 godina. Prema mišljenju predlagatelja, zakonodavac je 1999. godine na temelju te ustavne odredbe u Zakonu o izborima propisao da je dužnost i pravo birača glasovati samo jedanput. Stoga su prije Promjene Ustava iz 2000. godine pripadnici nacionalnih manjina imali samo jedan glas te su birali zastupnike u Hrvatski sabor ili na temelju općeg biračkog prava (kao i svi ostali hrvatski državljani) ili na temelju posebnog biračkog prava (kao pripadnici nacionalnih manjina), što je bilo sukladno odredbi članka 45. stavka 1. Ustava u situaciji kada članak 15. Ustava još nije bio dopunjen novim odredbama.
NN 152/2003 • Prema mišljenju predlagatelja, Promjenom Ustava iz 2000. godine uvedena je razlika u odnosu na dotadašnje opredjeljenje iskazano u članku 45. stavku 1. Ustava, jer je novim stavkom 3. članka 15. Ustava izrijekom propisana ustavnopravna mogućnost da se pripadnicima nacionalnih manjina, pored općeg biračkog prava zajamčenog člankom 45. stavkom 1. Ustava, osigura posebno pravo na izbor njihovih zastupnika u Hrvatski sabor, što je i učinjeno člankom 19. Ustavnog zakona o pravima nacionalnih manjina.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 1/09, Broj 49/06,
Broj 84/08, Broj 80/04,
Broj 71/07, Broj 59/93
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE