PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis NN 49/1992

• 7) Uredbe o zdravstvenoj zaštiti i zdravstvenom osiguranju u slučaju ratnog stanja ili neposredne ugroženosti neovisnosti i jedinstvenosti Republike Hrvatske ("Narodne novine" br. 55/91),


Propis NN 49/1992

• 8) Uredbe o poljoprivredi i šumarstvu za vrijeme ratnog stanja ili u slučaju neposredne ugroženosti neovisnosti i jedinstvenosti Republike Hrvatske ("Narodne novine", br. 55/91),


Propis NN 49/1992

• 9) Uredbe o prostornom planiranju i uređivanju prostora za vrijeme ratnog stanja ili u slučaju neposredne ugroženosti neovisnosti i jedinstvenosti Republike Hrvatske ("Narodne novine", br. 55/91),


Propis NN 49/1992

• 10) Uredbe o radu poduzeća iz područja građevinarstva, stambenih i komunalnih poslova u slučaju ratnog stanja ili neposredne ugroženosti neovisnosti i jedinstvenosti Republike Hrvatske ("Narodne novine", br. 55/91),


Propis NN 49/1992
• 11) Uredbe o proizvodnji naoružanja i vojne opreme, te o gospodarskim i drugim odnosima u proizvodnji i prometu naoružanja i vojne opreme u slučaju ratnog stanja ili neposredne ugroženosti neovisnosti i jedinstvenosti Republike Hrvatske ("Narodne novine", br. 55/91).

Propis NN 49/1992
• Prijedloge za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti uredaba predsjednika Republike Hrvatske, citiranih pod I. i II. izreke rješenja podnijeli su Ustavnom sudu Republike Hrvatske: Hrvatska stranka prava, koja predlaže ocjenu ustavnosti svih uredaba; zastupnica Sabora Republihe Hrvatske Gordana Grbić, koja predlaže ocjenu ustavnosti Uredbe o informativnoj djelatnosti za vrijeme ratnog stanja ili u slučaju neposredne ugroženosti neovisnosti i jedinstvenosti Republike Hrvatske; odvjetnica Dafinka Večerina, koja predlaže ocjenu te iste Uredbe i Uredbe o unutarnjim poslovima za vrijeme ratnog stanja ili neposredne ugroženosti neovisnosti i jedinstvenosti Republike Hrvatske, te Sando Todorovski, koji predlaže pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti Uredbe o prestanku radnog odnosa

Propis NN 49/1992 • Prijedlozi u osnovi polaze od tvrdnje da su citirane uredbe predsjednika Republike nesuglasne Ustavu Republike Hrvatske iz razloga što je njihovom donošenju od strane predsjednika Republike trebalo prethoditi prethodno proglašenje ratnog stanja ili stanja neposredne ugroženosti neovisnosti i jedinstvenosti Republike Hrvatske.
Propis NN 49/1992 • Smatraju nadalje, da budući se uredbama predsjednika Republike citiranim pod točkom I, al.1, 2, 3, 5, 6, 11. i 12. te pod toč. II, al. 4.. ograničavaju pojedine slobode i prava zajamćena Ustavom Republike Hrvatske, predsjednik Republike Hrvatske temeljem članka 17. stavak 1. Ustava Republike Hrvatske nije bio ovlašten donijeti ih već isključivo Sabor Republike Hrvatske koji je u vrijeme njihova donošenja redovito zasjedao.
Propis NN 49/1992 • Tvrde da su citirane uredbe nesuglasne Ustavu Republike Hrvatske i s gledišta njihova stupanja na snagu, jer većina od njih stupa na snagu danom donošenja, a ne danom objave u "Narodnim novinama".
Propis NN 49/1992 • Budući su u toku postupka prestale važiti uredbe citirane pod toč. I. izreke rješenja ("Narodne novine", br.19/92, 23/92, 25/92, 33/92), Ustavni sud Republike Hrvatske je temeljem članka 27. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", br. 13/91) obustavio postupak za ocjenu ustavnosti navedenih uredaba.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 49/1992 • Prijedloge za ocjenu ustavnosti uredaba citiranih po toč. II. izreke rješenja, Ustavni sud Republike Hrvatske nije prihvatio iz slijedećih razloga:
Propis NN 49/1992 • Prema članku 101. stavak 1. Ustava Republike Hrvatske predsjednik Republike ovlašten je donijeti uredbe sa. zakonskom snagom i poduzimati izvanredne mjere u slučaju ratnog stanja ili neposredne ugroženosti neovisnosti i jedinstvenosti Republike Hrvatske, ili kad su tijela državne vlasti onemogučena da redovito obavljaju ustavne dužnosti.
Propis NN 49/1992 • Prema stavku 2. članka 101. predsjednik Republike dužan je uredbe sa zakonskom snagom podnijeti na potvrdu Saboru Republike Hrvatske, čim se on može sastati.
Propis NN 49/1992 • Pravo koje je Ustav Republike Hrvatske dao predsjedniku Republike da u izvanrednim okolnostima donosi uredbe sa zakonskom snagom nije ničim ograničeno, te on u svezi s tim ima ustavne ovlasti donijeti uredbe u svim segmentima zakonodavne nadležnosti Sabora Republike Hrvatske.
Propis NN 49/1992 • Ustavna pretpostavka donošenja spomenutih uredaba prema članku 101. Ustava Republike Hrvatske jest da je nastupio slučaj ratnog stanja, neposredne ugroženosti neovisnosti i jedinstvenosti Republike Hrvatske, ili da su tijela državne vlasti onemogućena da redovito obavljaju svoje ustavne dužnosti.
Propis NN 49/1992 • Iz članka 101. Ustava Republike Hrvatske proizlazi da predsjednik Republike samostalno odlučuje da li su se stekle okolnosti koje znače neposrednu ugroženost neovisnosti i jedinstvenosti Republike Hrvatske. Ustav ne nalaže da se nastup tih izvanrednih okolnosti mora prethodno utvrditi posebnom odlukom.
Propis NN 49/1992 • Donošenjem navedenih uredaba predsjednik Republike nije potvrdio ni odredbe članka 17. Ustava Republike Hrvatske jer su bile ispunjene ustavne pretpostavke da se spomenute uredbe donesu, a njihovu opstojnost utvrdio je i Sabor Republike Hrvatske potvrdujući uredbe citirane točkom II. izreke.
Propis NN 49/1992 • I na kraju uredbe citirane pod toč. II. izreke u dijelu u kojem određuju da stupaju na snagu danom donošenja nisu nesuglasne članku 90. Ustava Republike Hrvatske koji dopušta da zakoni, izuzetno, mogu imati povratno djelovanje, što znaći da mogu stupiti na snagu i prije objave u "Narodnim novinama". Naime, prema članku 88. Ustava Republike Hrvatske zabrana retroaktivne promjene odnosi se isključivo na uredbe Vlade Republike Hrvatske. dok odgovarajuče odredbe u svezi zabrane retroaktivne primjene uredaba predsjednika Republike u Ustavu Republike Hrvatske nema. S obzirom na izuzetne okolnosti u kojima se te uredbe donose, bilo je moguće propisati da one stupaju na snagu danom donošenja po predsjedniku Republike.
Propis NN 49/1992 • To su bili razlozi zbog kojih je sud donio rješenje kao u izreci.
Propis NN 49/1992 • Odluka o objavljivanju ovog rješenja u "Narodnim novinama", službenom listu Republike Hrvatske. temelji se na članku 20. stavak 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 34/92, Broj 107/07, Broj 24/02, Broj 12/05, Broj 136/03, Broj 24/03


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled