PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 89/2001 • 8. Utvrdivši da su podnositelju povrijeđena prava navedena u ustavnoj tužbi, Ustavni sud je, temeljem odredbi članaka 69. i 72. Ustavnog zakona, odlučio kao u izreci.
NN 89/2001 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Smiljko Sokol, predsjednik Suda, te suci Marijan Hranjski, Petar Klarić, Mario Kos, Jurica Malčić, Ivan Matija, Ivan Mrkonjić, Jasna Omejec, Željko Potočnjak, Agata Račan, Emilija Rajić, Vice Vukojević i Milan Vuković, odlučujući u postupku povodom ustavne tužbe M. G. iz K., kojeg zastupa M. M., odvjetnica iz Z., na sjednici održanoj dana 10. listopada 2001. godine, donio je sljedeću
NN 89/2001 • II. Ukidaju se: presuda Upravnog suda Republike Hrvatske, broj: Us-649/2000-4 od 21. rujna 2000. godine, i rješenje Ministarstva unutarnjih poslova Republike Hrvatske, broj: 511-01-62-79319/1-99 od 1. prosinca 1999. godine, te se predmet vraća Ministarstvu unutarnjih poslova Republike Hrvatske na ponovni postupak.
NN 89/2001 • 1. Ustavna tužba podnesena je protiv presude Upravnog suda Republike Hrvatske, broj: Us-649/2000-4 od 21. rujna 2000. godine, kojom je u upravnom sporu odbijena, kao neosnovana, tužba podnositelja protiv rješenja Ministarstva unutarnjih poslova Republike Hrvatske, broj: 511-01-62-79319/1-99 od 1. prosinca 1999. godine. Tim se rješenjem utvrđuje da podnositelju, ovlaštenoj službenoj osobi Ministarstva unutarnjih poslova Republike Hrvatske, prestaje služba dana 6. prosinca 1999. godine, s pravom na mirovinu.
NN 89/2001 • Navedeno rješenje, temeljem ovlaštenja iz odredbe članka 68. tada važećeg Zakona o unutarnjim poslovima (»Narodne novine«, broj 29/91, 73/91, 19/92, 33/92, 76/94 i 161/98), donio je ministar unutarnjih poslova.
NN 89/2001 • 2. Podnositelj smatra da su osporenim odlukama povrijeđena ustavna prava iz članka 14. stavka 2., 18. stavka 1., 19. stavka 1. i 54. stavka 1. Ustava Republike Hrvatske.
NN 89/2001 • Navodi podnositelja u ustavnoj tužbi dadu se svesti na tvrdnju da osporeno rješenje ministra nema valjano obrazloženje, čime je podnositelj stavljen u neravnopravan položaj pred zakonom te je onemogućen u ostvarivanju prava na učinkovitu žalbu, kao i prava na rad i slobodu rada jer se o prestanku radnog odnosa podnositelja odlučivalo bez njegove volje da stekne pravo na mirovinu. Također, u ustavnoj tužbi ističe da navedeno rješenje nije utemeljeno na zakonu. Navedeno obrazlaže činjenicom da mu je osporeno rješenje uručeno na njegovom radnom mjestu, dana 22. prosinca 1999. godine, kada je bio na snazi Zakon o pravima iz mirovinskog osiguranja djelatnih vojnih osoba i ovlaštenih službenih osoba (»Narodne novine«, broj 128/99), prema kojem on ne ispunjava posebne uvjete za ostvarivanje mirovine. Stoga, predlaže usvojiti ustavnu tužbu i ukinuti osporene odluke te predmet vratiti na ponovni postupak.
NN 89/2001 • 3. U konkretnom slučaju, ministar unutarnjih poslova je temeljem ovlaštenja, koje proizlazi iz odredbe članka 68. Zakona o unutarnjim poslovima, donio rješenje o prestanku službe podnositelja ustavne tužbe s pravom na mirovinu. Iz obrazloženja rješenja proizlazi da je u postupku utvrđeno da je podnositelj ustavne tužbe ovlaštena službena osoba te da ima navršenih preko 25 godina mirovinskog staža, od čega preko 10 godina mirovinskog staža stečenog na poslovima i radnim zadacima ovlaštene službene osobe.
NN 89/2001 • Rješavajući o tužbi podnositelja ustavne tužbe u postupku sudske kontrole konačnog upravnog akta, Upravni sud odbio je tužbu podnositelja kao neosnovanu, našavši da osporenim rješenjem nije povrijeđen zakon na štetu podnositelja ustavne tužbe. U obrazloženju presude Upravni sud navodi, da su prema ocjeni Suda, u konkretnom slučaju, ispunjeni uvjeti za promjenu odredbe članka 68. Zakona o unutarnjim poslovima, to stoga jer se na radne odnose djelatnika Ministarstva unutarnjih poslova primjenjuje Zakon o unutarnjim poslovima, kao poseban propis (lex specialis), a što znači da se u dijelu koji nije uređen tim Zakonom primjenjuju opći propisi. Dalje u obrazloženju, Upravni sud ističe da je odredbom članka 68. Zakona o unutarnjim poslovima propisana iznimka u odnosu na opće uvjete za prestanak radnog odnosa temeljem stjecanja uvjeta za mirovinu drugih zaposlenika, međutim, koja se može primijeniti samo po rješenju ministra unutarnjih poslova.
NN 89/2001 • 4. Prema odredbi članka 68. tada važećeg Zakona o unutarnjim poslovima, ovlaštenoj službenoj osobi na temelju rješenja ministra unutarnjih poslova može iznimno prestati radni odnos s pravom na mirovinu i prije ispunjenja općih uvjeta za stjecanje mirovine ako ima najmanje 25 godina mirovinskog staža, od čega najmanje 10 godina mirovinskog staža stečenog na poslovima i zadacima ovlaštene službene osobe.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 89/2001 • Prema odredbi članka 124. stavka 1. tada važećeg Zakona o državnim službenicima i namještenicima i o plaćama nositelja pravosudnih dužnosti (»Narodne novine«, broj 74/94, 86/94, 7/95, 23/95, 86/98), o prestanku državne službe donosi se rješenje.
NN 89/2001 • Tim Zakonom, kao i Zakonom o unutarnjim poslovima, nije propisan postupak koji bi trebao prethoditi donošenju rješenja. Stoga je, u konkretnom slučaju, trebalo postupati sukladno odredbama Zakona o općem upravnom postupku (»Narodne novine«, broj 53/91 i 103/96 – Odluka Ustavnog suda, broj U-I-248/1994 od 13. studenoga 1996., nastavno: ZUP) i temeljnim načelima tog Zakona.
NN 89/2001 • 5. Na temelju analize razloga ustavne tužbe, osporenih odluka i relavantnih propisa, Ustavni sud je utvrdio da osporeno rješenje Ministarstva unutarnjih poslova Republike Hrvatske nije doneseno u postupku propisanom odredbama ZUP-a, čime su povrijeđena ustavna prava podnositelja iz članaka 14. stavka 2., 18. stavka 1. i 54. stavka 1. Ustava Republike Hrvatske.
NN 89/2001 • Naime, osporeno prvostupanjsko rješenje ministar unutarnjih poslova donio je na temelju ovlaštenja datog odredbom članka 68. Zakona o unutarnjim poslovima i ono po svom sadržaju predstavlja akt koji je donesen na temelju pravila o slobodnoj ocjeni. Međutim, pravila upravnog postupka u svezi s donošenjem rješenja vrijede i za akte koji se donose prema slobodnoj ocjeni.
NN 89/2001 • Tako je odredbom članka 4. stavka 2. ZUP-a propisano da u upravnim stvarima u kojima je organ zakonom ili na zakonu utemeljenim propisom ovlašten da rješava po slobodnoj ocjeni, rješenje mora biti doneseno u granicama ovlaštenja i u skladu s ciljem u kojem je ovlaštenje dano, dok je stavkom 3. istog članka propisano da odredbe tog Zakona važe i za slučajeve u kojima je organ ovlašten da u upravnim stvarima rješava po slobodnoj ocjeni.
NN 89/2001 • Nadalje, prema odredbi članka 209. stavka 3. ZUP-a, kad je nadležni organ zakonom ili drugim propisom utemeljenim na zakonu ovlašten riješiti stvar po slobodnoj ocjeni, dužan je u obrazloženju, pored podataka iz stavka 2. tog članka, navesti taj propis i izložiti razloge kojima se pri donošenju rješenja rukovodio.
NN 89/2001 • Dakle, kako bi se moglo utvrditi je li nadležno tijelo prilikom rješavanja, prema pravilima o slobodnoj ocjeni, ostalo u granicama ovlaštenja datog temeljem zakona i je li to ovlaštenje koristilo u skladu s ciljem zbog kojeg je takvo ovlaštenje dano, tijelo je dužno u obrazloženju rješenja izložiti činjenično stanje, navesti propis koji daje ovlaštenje za rješavanje prema slobodnoj ocjeni i razloge kojima se rukovodilo pri donošenju rješenja.
NN 89/2001 • 6. Kako u konkretnom slučaju osporeno rješenje ne sadrži razloge zbog kojih je doneseno, odnosno kojim se razlozima ministar rukovodio prilikom donošenja rješenja, to je ono doneseno suprotno odredbama ZUP-a (člancima 4. i 209.), a koju nezakonitost Upravni sud Republike Hrvatske u postupku sudske kontrole zakonitosti konačnog upravnog akta nije uočio.
NN 89/2001 • 7. Slijedom navedenog, postupajući suprotno Zakonu, upravno tijelo i sud povrijedili su podnositelju ustavna prava iz članka 14. stavka 2. Ustava, kojim je propisano da su svi pred zakonom jednaki, iz članka 18. stavka 2. Ustava, kojim se jamči pravo na žalbu i članka 54. stavka 1. Ustava, kojim se jamči pravo na rad i slobodu rada.
NN 89/2001 • 8. Glede podnositeljevog isticanja nezakonitosti osporenog rješenja, a iz razloga jer mu je rješenje ministra o prestanku službe s pravom na mirovinu uručeno 22. prosinca 1999. godine, kada je već važio Zakona o pravima iz mirovinskog osiguranja djelatnih vojnih osoba i ovlaštenih službenih osoba (»Narodne novine«, broj 128/99), prema kojem on nije ispunjavao posebne uvjete propisane odredbom članka 6. za ostvarivanje mirovine, potrebno je istači sljedeće:
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 52/09, Broj 118/09,
Broj 136/03, Broj 30/95,
Broj 61/99, Broj 77/92
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE