PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 120/2003 • A 4.2.Uspostavljanje modela financiranja za razminiravanje u šumama i na šumskom zemljištuIMPŠ, MFMG, LUS, ŽUG,PŠ, MO
NN 120/2003 • A 4.3. Osposobljavanje osoblja uključenoga u poslove razminiravanja šuma i šumskog zemljištaIHCRMUP, PŠ, MO
NN 120/2003 • A5.1. Provođenje inventarizacije nekorištene biomase kao potencijalnoga energetskog resursaIMPŠ, MG, MZOPUZII, ŠF, ŠIJ, PŠ
NN 120/2003 • A5.3.U suradnji s drugim sektorima, definiranje i uspostavljanje inicijativa za korištenje biomase na osnovi provedbe Kyoto protokolaIIMPŠ. MG, MZOPUZII, LUS, ŽUG, MF
NN 120/2003 • A5.4.Korištenje biomase kao glavnog izvora energije u šumskim područjimaIIMPŠ, MZOPUMG, MF, MOMSP
NN 120/2003 • Šumarska uprava je naziv koji u ovom dokumentu podrazumijeva Ministarstvo poljoprivrede i šumarstva i Državni inspektorat. Određene poslove sukladno zakonskim odredbama obavljaju Hrvatske šume d.o.o., Zagreb i Šumarski institut Jastrebarsko.
NN 120/2003 • Inspekcija za šumarstvo i lovstvo je 1998. prebačena iz Ministarstva poljoprivrede i šumarstva u Državni inspektorat, u skladu s općom politikom Vlade.
NN 120/2003 • U sklopu Ministarstva poljoprivrede i šumarstva organizirana je Uprava za šumarstvo i lovstvo s dva Odjela, od kojih se jedan bavi gospodarenjem šumama i lovstvom, a drugi je nadležan za zaštitu šuma, očuvanje genofonda, šumsko sjemenarstvo i rasadničarstvo.
NN 120/2003 • Za gospodarenje šumama i šumskim zemljištima 1991. godine osnovano je Javno poduzeće Hrvatske šume. U travnju 2002. godine, nakon izmjena i dopuna Zakona o šumama, JP Hrvatske šume su registrirane kao trgovačko društvo s ograničenom odgovornošću, koje je u vlasništvu Vlade Republike Hrvatske. U razdoblju 2001. – 2002., u sklopu projekta Svjetske banke »Projekt obnove i zaštite obalnih šuma«, međunarodni konzultanti su proveli pregled strukture i poslovanja Hrvatskih šuma d.o.o., Zagreb i podnijeli izvješće o mogućnostima strateškog razvoja društva.
NN 120/2003 • Šume su u Republici Hrvatskoj podijeljene u gospodarske jedinice. Svaka gospodarska jedinica ima svoju vlastitu osnovu gospodarenja napravljenu na temelju načela potrajnog (održivog) gospodarenja, po kojima se šuma tretira kao obnovljiv prirodni resurs s izraženim općim koristima, pod uvjetom da se obnova šuma potiče, upotpunjuje i poboljšava tamo gdje je to potrebno. Izrađen je sveobuhvatan program gospodarenja, »Program gospodarenja šumama za razdoblje 1996. – 2005.« za cijelu Republiku Hrvatsku, koji sadrži smjernice gospodarenja. Sve su šume, bez obzira na njihov vlasnički status, uključene u desetogodišnju osnovu gospodarenja.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 120/2003 • Privatne šume pokrivaju područje od 461.137 hektara ili 19% ukupnoga šumskog područja u Republici Hrvatskoj, s 11,7% drvne zalihe. Broj vlasnika je 599.056, a prosječna veličina posjeda je 0,76 hektara. U praksi, uz neke iznimke, privatnim se šumama zapravo stručno ne gospodari. Sektor obilježavaju:
NN 120/2003 • (a) visok stupanj rascjepkanosti, ne samo zbog veličine čestica već i zbog činjenice što mnogi vlasnici žive u gradovima,
NN 120/2003 • U sklopu Ministarstva zaštite okoliša i prostornog uređenja, Uprava za zaštitu prirode je nadležna za sva zaštićena područja, uključujući nacionalne parkove, parkove prirode, zaštićene krajolike i park-šume. Šumama u sklopu nacionalnih parkova upravlja
NN 120/2003 • Glavni problem je preklapanje ovlasti Ministarstva poljoprivrede i šumarstva, Ministarstva gospodarstva, Ministarstva zaštite okoliša i prostornog uređenja i Hrvatskih šuma d.o.o., Zagreb. Utjecaj je šumarske uprave na prostorno uređenje slab. Postoji nedostatak suradnje s drugim upravama na državnoj i lokalnoj razini, što može izazvati konfliktne situacije.
NN 120/2003 • Postoji unutar šumarske struke zabrinutost zbog prebacivanja šumarske i lovne inspekcije u Državni inspektorat. U Europi je normalno da nadzorna funkcija države bude u nadležnosti ministarstva koje je odgovorno za šumarstvo i lovstvo. Smatra se da to osigurava bolju kontrolu i koordinaciju, te je nužno organizirati stručnu šumarsku i lovnu inspekciju u Ministarstvu poljoprivrede i šumarstva što prije, a najkasnije u procesu najavljene reforme državne uprave.
NN 120/2003 • Državne šume kojima gospodare Hrvatske šume d.o.o., Zagreb, predstavljaju posebno vrijedan nacionalni resurs i potencijalan, te su pozitivan doprinos ne samo seoskom razvoju, već i društvenoj dobrobiti svih građana Republike Hrvatske. Studija restrukturiranja naglašava potrebu reorganizacije djelatnosti Hrvatskih šuma d.o.o., Zagreb, prilagodbu uvjetima slobodnog tržišta i povećanje učinkovitosti. Neuvažavanje glavnih preporuka studije moglo bi rezultirati gospodarskom neuspješnosti Hrvatskih šuma d.o.o., Zagreb, što bi nadalje imalo utjecaja na kakvoću gospodarenja šumama, te razvoj i rast sektora šumarske industrije.
NN 120/2003 • Unatoč rascjepkanosti posjeda i njihovoj maloj veličini, privatne šume mogu potencijalno više pridonositi u smislu proizvodnje drva i pružanja drugih usluga šuma. Malo je vjerojatno da će se to dogoditi ako se ne poduzmu akcije u smjeru popravljanja tog stanja, kao što je na primjer inicijativa za osnivanje udruženja vlasnika, uvođenje državnih subvencija za gospodarenje privatnim šumama. Na području Medvednice postoji jedno udruženje koje okuplja 360 vlasnika koji posjeduju 200 ha, prosječno 0.55 ha po vlasniku, što može poslužiti kao koristan model i kao potvrda da takva udruženja mogu funkcionirati.
NN 120/2003 • Sadašnja struktura i regulativa za osnove gospodarenja šumama osniva se na velikim gospodarskim jedinicama i nije pogodna za prosječne male privatne posjede.
NN 120/2003 • Šume i druge aktivnosti vezane uz šume i šumsko zemljište regulirane su Zakonom o šumama (NN 52/90), koji je usvojen 1990. godine, a izmjene i dopune su usvojene 1993., 1997. i 2002. godine. Zakon definira opće ciljeve i organizaciju javnog djelovanja u sektoru i određuje financijske mehanizme koji uključuju (i) obvezu vlasnika šuma da izdvajaju 15% do 20% prihoda od prodaje drveta za jednostavnu biološku reprodukciju* i dodatnih 3% za proširenu biološku reprodukciju**, (ii) obvezu svih komercijalnih i industrijskih poduzeća u Hrvatskoj da plate 0,07% naknade koja se prebacuje Hrvatskim šumama d.o.o., Zagreb, za financiranje ulaganja u unapređenje šuma s ciljem zaštite općekorisnih funkcija šuma, uključujući obnovu degradiranih šuma na krškom području, obnovu šuma pogođenih propadanjem i istraživanje u šumarstvu.
NN 120/2003 • Ostali zakonski akti s izravnim utjecajem na sektor uključuju sljedeće:
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 107/09, Broj 87/09,
Broj 6/96, Broj 132/06,
Broj 127/99, Broj 49/06
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE