PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 190/2003 • »Ako se utvrdi da se izmjenom pojedinačnog akta ne mogu otkloniti posljedice nastale primjenom propisa koji je neustavan, odnosno nezakonit, Ustavni sud može odrediti da se posljedice otklone povratom u prijašnje stanje, naknadom štete ili na drugi način.
NN 190/2003 • Ustavni sud će odluku iz prethodnog stavka donijeti na prijedlog osobe koja za to ima pravni interes. Prijedlog se podnosi u roku od 30 dana po pravomoćnom okončanju postupka za izmjenu pojedinačnog akta«.
NN 190/2003 • 5. Dana 15. ožujka 2002. godine stupio je na snagu Ustavni zakon o izmjenama i dopunama Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 29/02 i 49/02-pročišćeni tekst, u daljnjem tekstu: Ustavni zakon iz 2002.), koji ne sadrži postupovne odredbe odgovarajuće prethodno citiranima.
NN 190/2003 • Budući da se podnositeljica obratila Ustavnom sudu radi ustavnosudske zaštite prijedlogom utemeljenim na odredbama Ustavnog zakona koji je bio na snazi u vrijeme podnošenja prijedloga, te budući da je u konkretnom slučaju podnositeljica prethodno iscrpila dopušteni pravni put radi izmjene pojedinačnog akta, a njezin pravni položaj i nakon toga nije usklađen s Ustavom i zakonom, Ustavni sud smatra da u konkretnom slučaju postoje opravdani razlozi za pružanje ustavnosudske zaštite, primjenom mjerodavnih odredaba Ustavnog zakona koji je bio na snazi u vrijeme podnošenja prijedloga.
NN 190/2003 • 6. Stajalište Ustavnog suda Republike Hrvatske o osnovanosti podnesenog prijedloga temelji se na sljedećim utvrđenjima:
NN 190/2003 • Podnositeljica je u konkretnom slučaju pravodobno zatražila od nadležnog tijela izmjenu pojedinačnog akta donesenog na temelju neustavnog zakona i u obnovljenom postupku ishodila poništenje rješenja o iseljenju.
NN 190/2003 • Pored toga, iz analize dokumentacije u spisu predmeta proizlazi da je u ožujku 1997. godine podnositeljica podnijela nadležnom upravnom tijelu i pravodoban zahtjev za provođenje protuizvršenja, temeljem članka 288. Zakona o općem upravnom postupku (»Narodne novine«, broj 53/91 i 113/96), na način da se iz stana u D.a iseli osoba koja se u njemu nalazi na temelju akta Ministarstva obrane, te da se ona useli u stan.
NN 190/2003 • Taj je zahtjev odbačen zaključkom Grada Zagreba, Gradskog ureda za prostorno uređenje, graditeljstvo, stambene i komunalne poslove i promet od 21. listopada 1997. godine, uz obrazloženje da nema uvjeta za provođenje protuizvršenja, jer se u stanu nalazi osoba koja je stan otkupila – dakle, stan koristi na temelju valjane pravne osnove.
NN 190/2003 • Zaključak je potvrđen rješenjem Ministarstva prostornog uređenja, graditeljstva i stanovanja o odbijanju žalbe, od 19. veljače 1998. godine, u kojem se ističe da (cit.) temelj protuizvršenja može biti samo novo rješenje kojim se prethodno poništava ili mijenja, a ne naknadno ukidanje akta na temelju kojeg je doneseno, no da i bez obzira na to u konkretnom slučaju protuizvršenje nije pravno moguće, pa preostaje mogućnost naknade štete.
NN 190/2003 • Presuda Upravnog suda Republike Hrvatske, broj: Us-4090/98, koja je povodom tužbe podnositeljice donesena 13. svibnja 1999. godine, priznaje, načelno, pravo podnositeljice na uspostavu prijašnjeg stanja, međutim ističe kako to u konkretnom slučaju nije moguće, jer je sporni stan otkupila treća osoba, te stoga Republika Hrvatska, Ministarstvo obrane više nema pasivnu legitimaciju u ovom postupku.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 190/2003 • 7. Ustavni sud ističe da u konkretnom slučaju prijašnje stanje ne može biti uspostavljeno na način kako je to podnositeljica zatražila svojim prijedlogom za povrat u prijašnje stanje, iz razloga što su u međuvremenu uspostavljena na zakonu osnovana prava trećih osoba na stanovima koji bi, prema stajalištu podnositeljice, trebali biti predmetom povrata u prijašnje stanje.
NN 190/2003 • Dosuda novčanog iznosa na ime naknade štete na način kako je to navedeno u prijedlogu podnositeljice nije moguća zbog toga što Ustavni sud Republike Hrvatske nije sud pune jurisdikcije, osim iznimno, u određenim vrstama ustavnosudskih postupaka za koje je to propisano, a što se na konkretan slučaj ne odnosi.
NN 190/2003 • Stoga bi određivanjem povrata u prijašnje stanje, odnosno određivanjem naknade štete na način na koji je to predložila podnositeljica Ustavni sud prekoračio svoje Ustavom propisane ovlasti.
NN 190/2003 • 8. Ustavni sud Republike Hrvatske ovu odluku temelji na odredbi članka 56. stavka 5. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske koji je bio na snazi u vrijeme podnošenja prijedloga, a koja ovlašćuje Ustavni sud da odredi otklanjanje neustavnih posljedica pojedinačnog akta povratom u prijašnje stanje, naknadom štete ili na drugi način.
NN 190/2003 • Sud je, prema navedenoj odredbi Ustavnog zakona iz 1999., ovlašten da otklanjanje tih posljedica odredi i na drugi način, na temelju cjelovite prosudbe o najprimjerenijem obliku uspostave stanja sukladnog Ustavu i zakonu, u slučaju kada je zahtjev za nekim od oblika reparacije utemeljen na nepobitnim razlozima, a takva reparacija nije moguća zbog pravnih ili stvarnih zapreka.
NN 190/2003 • Način otklanjanja posljedica nastalih primjenom neustavne zakonske odredbe u konkretnom slučaju, kakav je određen izrekom ove odluke, Ustavni sud, slijedom izloženog, drži primjerenim, pravno i stvarno mogućim, te u cijelosti sukladnim ustavnom načelu vladavine prava te jamstvu jednakosti svih pred zakonom iz članka 14. stavka 2. Ustava.
NN 190/2003 • Način provedbe ove odluke Ustavnog suda određen je na temelju odredaba članka 31. stavaka 3., 4. i 5. Ustavnog zakona iz 2002., koje su istovjetne odredbama članka 30. stavaka 3., 4. i 5. Ustavnog zakona iz 1999.
NN 190/2003 • Sukladno odredbi članka 31. stavka 3. Ustavnog zakona iz 2002., Vlada Republike Hrvatske osigurava preko tijela državne uprave provedbu odluka i rješenja Ustavnog suda. Prema odredbi stavka 4. istog članka Ustavnog zakona, Ustavni sud može sam odrediti tijelo kojem povjerava provedbu svoje odluke odnosno rješenja. Također, u skladu s odredbom stavka 5. istog članka Ustavnog zakona, Ustavni sud može odrediti način provedbe svoje odluke odnosno rješenja.
NN 190/2003 • 9. Odluka o objavi (točka IV. izreke) temelji se na odredbama članka 29. Ustavnog zakona.
NN 190/2003 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u Vijeću šestorice za odlučivanje o ustavnim tužbama, u sastavu sudac Jasna Omejec, predsjednik Vijeća, te suci Marijan Hranjski, Mario Kos, Ivan Mrkonjić, Emilija Rajić i Vice Vukojević, članovi Vijeća, u postupku pokrenutom ustavnom tužbom B. Č. iz B., kojeg zastupa skrbnik J. Č. iz B., na sjednici održanoj dana 20. studenoga 2003. godine, jednoglasno je donio
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA
IZBOR:
Broj 2/92, Broj 49/95,
Broj 76/07, Broj 22/06,
Broj 68/91, Broj 116/05
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE