PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 19/2001 • b) Preostalo dovršenje relativno manjeg dijela dionice ili objekta čime se kompletira cijeli prometni pravac,
NN 19/2001 • c) Propusna moć i tehničko stanje postojeće ceste u koridoru,
NN 19/2001 • d) Propusna moć i tehničko stanje dionica i objekata na prilazima i kroz velike gradske aglomeracije,
NN 19/2001 • e) Dovršenje relativno kratke dionice pravca, kojom se Hrvatska izravno veže na sustav mreže autocesta razvijene Europe,
NN 19/2001 • Iako je za procjenu rentabiliteta izgradnje svake dionice, velikog objekta ili pak cijelog pravca, potrebno primijeniti daleko složeniji model cost-benefit analize, koji u račun uzima troškove prometnih nesreća, troškove vozila, vrijeme, tercijarne koristi i drugo, već usporedbom navedenih kriterija možemo doći do osnovne orijentacije u redoslijedu prioriteta.
NN 19/2001 • U planskom razdoblju od 2001. do 2004. godine za održavanje i izgradnju autocesta predviđa se osigurati iz vlastitih izvora (cestarina i naknada za ceste u cijeni goriva) ukupno 7.124 mln kn, od toga će se za održavanje i poslovanje subjekata koji gospodare tim objektima izdvojiti 586 mln kn, a razlika od 6.538 mln kn za izgradnju autocesta. Pored redovnih izvora za izgradnju se planira koristiti još 9.442 mln kn iz dugoročnih kredita.
NN 19/2001 • Cjelokupni program gradnje specificiran u ovih sedam projekata zahtijeva dovršenje 529,9 km autocesta i poluautocesta, za što bi bilo nužno osigurati oko 22.680 mln kn. Od ovog programa na autocestu Bosiljevo – Sv. Rok – Zadar – Šibenik – Split otpada 308,6 km ili 58% ili u financijskom izrazu oko 12.510 mln kn ili 56%.
NN 19/2001 • Kako se od potrebnih 22.680 mln kn u naredne četiri godine iz vlastitih prihoda može osigurati maksimalno 6.538 mln kn ili 26%, nameće se pitanje, kako uz ovaj nivo vlastitih sredstava osigurati što bržu realizaciju zadanog programa. Uz pretpostavku prolongiranja dijela programa iza 2004. g. u vrijednosti od 6.720 mln kn, preostaje nam program ukupne vrijednosti 15.960 mln kn. U tom smislu imamo sljedeće mogućnosti:
NN 19/2001 • 1. Graditi autoceste samo u okviru osiguranih vlastitih sredstava, dakle sa 6.074 mln kn. Ovim sredstvima mogli bi dovršiti program pod rednim brojem 1., 2. i 3. (Kupjak – Karlovac, Breznički Hum – Varaždin i Bregana – Zagreb i Velika Kopanica – Županja).
NN 19/2001 • – Scenarij nije prihvatljiv zbog mogućnosti brže gradnje uz angažiranje dugoročnih kredita na osnovi projektnog financiranja.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 19/2001 • 2. Graditi autoceste uz korištenje dugoročnih kredita na osnovi potencijala od 6.074 mln kn, po istom principu kao što čini susjedna Republika Slovenija. U tom slučaju moglo bi se aktivirati dodatnih 20 do 30% od vlastitih sredstava, dakle maksimalno 1.822 mln kn čime bi ostvarili program sa 7.896 mln kn.
NN 19/2001 • – Scenarij nije prihvatljiv zbog mogućnosti aktiviranja većih kreditnih sredstava na primjeru modela projektnog financiranja.
NN 19/2001 • a) Projekt Bregana – Zagreb – Slavonski Brod – Županja dovrši, s obzirom da je najveći dio ove autoceste dovršen, od 276,4 km dovršeno je 236,7 km, a dobrim dijelom i dionice koje su u izgradnji, iz vlastitih sredstava ili eventualno djelomično iz kredita izvođača radova čija bi otplata teretila razdoblje iza 2004. godine. U tu svrhu se osigurava 750 mln kn.
NN 19/2001 • – Scenarij pod točkom 3. je najprihvatljiviji, uz uvjet da se ni na jednom projektu, gdje nije zatvorena financijska konstrukcija za tehničko-tehnološki i prometno zaokruženu dionicu i gdje nisu izvršene sve pripreme uključujući građevinsku dozvolu, ne započinje s radovima.
NN 19/2001 • Sukladno ovom scenariju, u nastavku se daje projekcija programa gradnje autocesta u razdoblju od 2001. do 2004. godine.
NN 19/2001 • U koloni broj 3 tabelarnog dijela iskazana je procijenjena vrijednost investicija za ukupno dovršenje preostalih dionica na svih sedam projekata. Ta suma iznosi 22.680 mln kn čime bi se dovršilo 529,9 km autocesta i poluautocesta. Ocjenjuje se da nije moguće niti financijski niti fizički ovaj program realizirati u naredne četiri godine, a obzirom na postojeću razinu i prognozu prometa nije nužno njegovo dovršenje u ovom planskom razdoblju.
NN 19/2001 • U koloni broj 4 iskazana su sredstva u ukupnom iznosu od 15.960 mln kn, koja bi se orijentaciono angažirala u sljedeće četiri godine. Tim bi se sredstvima dovršili svi projekti, osim dionica autoceste Bosiljevo – Sv. Rok čije se dovršenje predviđa 2006. godine i onih dionica čiji je početak gradnje predviđen iza 2004. godine.
NN 19/2001 • Ovakvim pristupom u definiranju programa i modela financiranja, Vlada Republike Hrvatske utvrđuje osnovne okvire sa redoslijedom prioriteta, a utvrđenom tehnologijom realizacije programa ne ostavlja mogućnosti neracionalne gradnje. Svaki drugi pristup, u kojem ne bi bio ovaj program precizno razrađen, ostavlja otvorenu mogućnost ugrožavanja svih projekata od strane projekta autoceste Bosiljevo – Sv. Rok – Zadar – Šibenik – Split, koja sama iznosi preko 50% ukupnog programa, a samim time potpunu upitnost programa kao takvog.
NN 19/2001 • U 2001. godini predviđa se za realizaciju ovog programa ostvariti iz vlastitih sredstava 1.206 mln kn. Ovim sredstvima nastavit će se izgradnja autoceste Kupjak – Karlovac, Bregana – Zagreb, Velika Kopanica – Županja, Sv. Rok – tunel – Zadar1 i dovršiti sve preostale pripreme na ostalim projektima kako bi se sa izgradnjom moglo započeti po mogućnosti već u ovoj godini, odnosno 2002. godine.
NN 19/2001 • S obzirom na stupanj dovršenosti priprema po dionicama i na činjenicu da postojeća razina prometa gotovo ni na jednom projektu ne prejudicira žurbu i potrebu za momentalnim početkom gradnje, bez izvršenih priprema i osiguranog financiranja, tijekom 2001. godine »Hrvatske autoceste« mogu testirati i eventualne druge mogućnosti i model financiranja. U skladu sa rezultatom, pribjeći će se onom rješenju koje neće ugroziti utvrđeni redoslijed prioriteta i koji će dati najbolji financijski efekt.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 136/03, Broj 128/08,
Broj 112/04, Broj 56/09,
Broj 85/92, Broj 139/08
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE