PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 2000-09-95-1883 NN 95/2000

• Budući da u konkretnom slučaju podnositelj može otklanjanje posljedica nastalih primjenom neustavnog i nezakonitog propisa, a koje se po njegovoj tvrdnji sastoje u pretrpljenoj šteti, ostvarivati u odgovarajućem postupku kod redovnog suda, Ustavni sud je prijedlog odbio.


Propis NN 95/2000

• 6. Slijedom izloženog, temeljem odredbi čl. 56. st. 5. i 6. Ustavnog zakona, odlučeno je kao u izreci.


Propis NN 95/2000

• Ustavni sud Republike Hrvatske u sastavu Smiljko Sokol, predsjednik Suda te suci Velimir Belajec, Marijan Hranjski, Petar Klarić, Ivan Matija, Ivan Mrkonjić, Jasna Omejec, Emilija Rajić, Vice Vukojević i Milan Vuković, u povodu prijedloga grupe vijećnika Gradskog vijeća Grada Požege za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti drugog propisa s Ustavom i zakonom, na sjednici održanoj dana 13. rujna 2000. godine, donio je


Propis NN 95/2000

• Pokreće se postupak za ocjenu suglasnosti s Ustavom i zakonom te se ukida glava V. Statuta Grada Požege (»Službene novine Grada Požege«, broj 5/98 – pročišćeni tekst).


Propis NN 95/2000
• 1. Podnositelji su podnijeli prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom i zakonom članaka 80. do 88. Statuta Grada Požege (dalje: Statut) i pravila o izborima članova Vijeća Mjesnog odbora Grada Požege (dalje: pravila) u cijelosti.

Propis NN 95/2000
• Statut je donijelo Gradsko vijeće Grada Požege, a pravila su donijeta na zborovima građana mjesnih odbora Grada Požege. Podnositelji osporavaju sadržaj pravila, prilažući pri tome, kao primjer, pravila koja se odnose na izbor članova Vijeća Mjesnog odbora »Garevica«.

Propis NN 95/2000 • 2. U obrazloženju prijedloga podnositelji navode da u osporenim odredbama Statuta nisu uređeni način izbora i opoziva članova mjesnog odbora, utvrđivanje programa rada mjesnog odbora i osnove pravila mjesnog odbora, što da je, po njihovu mišljenju, suprotno odredbi iz članka 59. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi (»Narodne novine«, broj 90/92, 94/93, 117/93 i 128/99 – nastavno: Zakon).
Propis NN 95/2000 • Posljedice su, prema mišljenju podnositelja, takve da zborovi građana mjesnih odbora nisu sazvani »na logičan, pravovremen i dovoljno javan način«, te da nije utvrđena potrebna većina građana za donošenje akata vijeća mjesnih odbora.
Propis NN 95/2000 • Nadalje, navode da zborovima nije bio prisutan dovoljan broj građana, što da je u suprotnosti s odredbom članka 58. Zakona, te da stoga pravila nisu ni mogla biti donijeta. Podnositelji upozoravaju i da je pravilima, suprotno tajnosti glasovanja, zajamčenom člankom 45. stavkom 1. Ustava Republike Hrvatske i člankom 3. stavkom 2. Europske povelje o lokalnoj samoupravi (»Narodne novine« – međunarodni ugovori – 14/97), utvrđena javnost glasovanja.
Propis NN 95/2000 • 3. Ustavni sud je od Ministarstva pravosuđa, uprave i lokalne samouprave zatražio stručno mišljenje o prijedlogu. Ministarstvo smatra kako iz članka 59. Zakona nedvojbeno slijedi da su, među ostalim, način izbora i opoziva organa mjesne samouprave, utvrđivanje programa rada mjesnog odbora i osnove pravila mjesnog odbora, predmet samostalnog statutarnog uređivanja od strane jedinice lokalne samouprave.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 95/2000 • Ministarstvo također smatra da niti jednim aktom, na čije je donošenje ovlašteno vijeće mjesnog odbora (temeljem odredbe članka 61. stavka 3. Zakona), nije moguće zahvaćati u područje isključivog statutarnog uređenja, pa slijedom toga nije bilo moguće osporavanim pravilima propisivati način osnivanja mjesnog odbora, niti način izbora tijela mjesnog odbora, već je to bilo moguće urediti jedino Statutom Grada Požege. U mišljenju se zaključno ističe da je, prema odredbi članka 65. Zakona, Gradsko poglavarstvo Grada Požege bilo dužno uočene nedostatke otkloniti.
Propis NN 95/2000 • U odgovoru na navode prijedloga podnositelja, Gradsko poglavarstvo Grada Požege osporilo je u cijelosti podnositeljeve razloge o tome da su predmetne odredbe Statuta suprotne Ustavu i Zakonu.
Propis NN 95/2000 • 4. Odredbom iz članka 59. Zakona propisano je da se statutom općine, odnosno grada, uređuje »postupak osnivanja, djelokrug i ovlasti organa mjesnog odbora, način izbora i opoziva organa mjesne samouprave, utvrđivanje programa rada mjesnog odbora, osnove pravila mjesnog odbora, način financiranja njihove djelatnosti, obavljanje administrativnih i drugih poslova za njihove potrebe, obavljanje administrativnih i drugih poslova za njihove potrebe, te druga pitanja važna za ostvarivanje njihovih prava i obveza utvrđenih zakonom, statutom općine, odnosno grada i drugim općim aktom općinskog, odnosno gradskog vijeća.«
Propis NN 95/2000 • Ustavni sud je utvrdio da pitanje načina izbora članova mjesnog odbora zaista nije uređeno osporavanim odredbama Statuta (niti ostalim statutarnim odredbama), već je to pitanje (ali ne i pitanje opoziva navedenih članova) uređeno osporavanim pravilima. Isto tako, Statutom nisu uređene niti osnove pravila mjesnih odbora.
Propis NN 95/2000 • 5. Osporavanom odredbom članka 81. Statuta predviđeno je da su tijela mjesnog odbora vijeće mjesnog odbora i predsjednik tog vijeća, te da aktivno i pasivno biračko pravo u odnosu na izbor članova vijeća mjesnog odbora imaju građani odnosnog područja, upisani u popis birača.
Propis NN 95/2000 • Nadalje je propisano da se vijeće mjesnog odbora bira na 4 godine i da ono na konstituirajućoj sjednici bira predsjednika, zamjenika predsjednika, tajnika i rizničara iz svojih redova, time da predsjednik predstavlja mjesni odbor i predsjedava sjednicama vijeća.
Propis NN 95/2000 • Iz takovog sadržaja članka 81. Statuta slijedi da njime nije uređeno i pitanje načina izbora te opoziva tijela mjesne samouprave (vijeća mjesnog odbora i predsjednika vijeća).
Propis NN 95/2000 • Naime, Sud je utvrdio da odredbama iz glave V. Statuta (članci 77. do 91.), kojom je uređena mjesna samouprava u Gradu Požegi, nisu uređena pitanja koja su Zakonom prepuštena Statutu, već je doslovno prepisan sadržaj odredaba Zakona, koje ne mogu biti statutarna materija i u čijim se okvirima donositelj Statuta trebao kretati.
Propis NN 95/2000 • Zakon je propisao tko ima biračko pravo, propisao je trajanje mandata izabranih članova te tko bira predsjednika vijeća mjesnog odbora.
Propis NN 95/2000 • Prema tome, Statutom je trebalo urediti način glasovanja (tajno ili javno), postupak kandidiranja, postupak izbora, postupak opoziva i većinu kojom će članovi Vijeća Mjesnog odbora donositi svoje odluke. Osporavanim Statutom to, međutim, nije učinjeno.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 80/08, Broj 133/02, Broj 75/95, Broj 4/07, Broj 174/04, Broj 124/97


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled