PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 127/2000 • (c) Također bi se moglo reći da Vijeće, kad je uzelo u obzir druge razloge protiv imenovanja, pisane i usmene, koje je tako neprecizno iznijela predsjednica Općinskog suda – a mora se pretpostaviti da je tako postupilo – nije smjelo to učiniti, a da prethodno nije tražilo i dobilo dovoljno pojedinosti koje bi članovima omogućile da sami odvagnu težinu valjanosti tih razloga, ako je takve težine uopće bilo. Pojedinosti je bilo tako malo da Vijeće nije moglo oblikovati – kao što je trebalo – svoju ocjenu o kvalificiranosti gđe B.
NN 127/2000 • Bilo bi posebno važno da je Vijeće dalo takvu svoju ocjenu, budući da iznijeti razlozi protivljenja pokazuju kako postoje osobna razmimoilaženja između predsjednice Općinskog suda i gđe B., za koja se može osnovano misliti da su obojila predsjedničino mišljenje o njezinoj kolegici, a osim toga Vijeće nije ni zatražilo pojašnjenje od predsjednika Županijskog suda – u vezi s njegovim proturječnim mišljenjima – što je bilo nužno za donošenje odluke.
NN 127/2000 • (d) Odluka Državnog sudbenog vijeća ne sadrži nikakve razloge za odbijanje M. B. Premda je točno da članci 101. i 102. Zakona o sudovima iz 1993. predviđaju mogućnost da sudac ne bude ponovno imenovan, stvarna situacija je ta da je sudac, imenovan u bivšem pravnom sustavu, zbog prvog stavka članka 100., izložen mogućnosti koja nije postojala kad je on bio imenovan, tj. da će njegov izvorni mandat biti skraćen iz razloga koji nemaju veze s primjerenošću njegova ponašanja. Kad je tako, može se smatrati da je stvarna narav ovih slučajeva razrješenje od dužnosti i da stoga u slučaju osoba koje su na sudačku dužnost došle u bivšem sustavu, a sada traže ponovno imenovanje na istu dužnost pod važećim pravnim sustavom, Vijeće mora navesti razloge za neimenovanje.
NN 127/2000 • Bilo bi poželjno – na čemu bi trebali raditi Vijeće i sudovi – osigurati da javno poštivanje nezavisnosti sudaca ne bude smanjeno postojanjem sustava ograničenja mandata, koji leži izvan učinkovitog nadzora suda, a koji je dobio zaštitu ustavnog poretka.
NN 127/2000 • Navođenje razloga u takvu slučaju bilo bi sukladno obvezi da se djeluje u skladu s Ustavom, koja je Vijeću izrijekom nametnuta člankom 121. Ustava Republike Hrvatske. Ono bi omogućilo Ustavnom sudu, u slučaju ustavne tužbe, primjereno obaviti njegovu fu
NN 127/2000 • Nije nužno da razlozi budu navedeni u formalnoj odluci Vijeća – u stvari to ne bi bilo primjereno. Međutim, ti bi razlozi trebali biti jasno navedeni u zapisniku ili drugoj zabilježbi o sjednici Vijeća.
NN 127/2000 • (e) Premda dosadašnja praksa Ustavnog suda o odlukama Državnog sudbenog vijeća nije uspostavila načelo navođenja razloga, ona po svemu sudeći nije u neskladu s tim načelom. Na primjer, u predmetu U-III-499/1996 od 19. studenoga 1997. godine, u kojem je Sud odbio ustavnu tužbu, u sadržaju tog predmeta ništa nije upućivalo na to da je Vijeće uzimalo u obzir okolnosti koje nisu bile primjerene njegovu razmatranju. Taj se predmet jasno razlikuje od ovoga.
NN 127/2000 • (f) Navođenje razloga u slučaju odbijenih prijava za ponovno imenovanje potiče pitanje o tome ne bi li razloge trebalo navesti i u slučaju drugih odbijenih kandidata te, ako se ne moraju navesti, bi li takvo razlikovanje samo po sebi značilo nejednakost u postupku. No, jednakost nije isto što i jednoobraznost, a u pravu, kao i u životu, ako su važne okolnosti različite, nije nepravedno imati različite položaje. Ili, drugim riječima, ustavni koncept jednakosti ne zahtijeva posve jednak tretman svih osoba bez (uviđanja) priznavanja razlika u važnim okolnostima.
NN 127/2000 • Okončanje osobne sudačke karijere razlikuje se od neimenovanja na sudačku dužnost osobe koja još nije bila sudac – riječ je o razlici koju bi uočio i veliki broj širokog građanstva. Možda bi se moglo nagovijestiti kako sa stajališta Ustava ne bi bilo neprihvatljivo postojanje različitih postupaka za te dvije kategorije kandidata.
NN 127/2000 • No, u ovom slučaju nije nužno doći do konačnog zaključka o tom pitanju, jer se ne radi o odbijanju novog imenovanja.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 127/2000 • željnosti uvođenja takve prakse u svim slučajevima. Također bi moglo razmotriti uvođenje donekle razrađenijeg postupka za procjenu odgovarajućih svojstava pojedinih kandidata u pogledu njihovih zasebnih i odgovarajućih svojstava, kao što su kvalifikacija, iskustvo, dosadašnji rad (na odgovarajući način) i slično, kao i zapisivanja izjave svakog člana Vijeća o tim svojstvima, umjesto samog glasovanja dizanjem ruke.
NN 127/2000 • U svezi Zaključka Ustavnog suda Republike Hrvatske broj: U-III-437/1996 donijetog na sjednici dana 6. prosinca 2000. godine, kojim se: I. »Prima na znanje mišljenje međunarodnih savjetnika u predmetu ustavne tužbe pod brojem: U-III-437/1996, podnositeljice M. B. iz O., u povodu koje je Ustavni sud Republike Hrvatske donio odluku o usvajanju ustavne tužbe, dana 8. ožujka 2000. godine, i o vraćanju predmeta Državnom sudbenom vijeću radi ponovnog postupka, koja je objavljena u »Narodnim novinama«, broj 31/00, II. Mišljenje međunarodnih savjetnika objavit će se u »Narodnim novinama«, izdvojio sam svoje mišljenje i glasovao protiv Zaključka Ustavnog suda Republike Hrvatske.
NN 127/2000 • Suglasno odredbama članka 26. st. 4. i 5. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99), dajem obrazloženje razloga za izdvajanje mišljenja s time da se uz Zaključak objavi.
NN 127/2000 • Odluka o sudjelovanju međunarodnih stručnjaka u postupku zaštite manjinskih prava pred Ustavnim sudom Republike Hrvatske od 7. travnja 1997. godine, temeljem koje je prihvaćen navedeni Zaključak, bila je donijeta uz aktivnu asistenciju Ministarstva vanjskih poslova Hrvatske i Teza o vidovima suradnje Ustavnog suda s Venecijanskom komisijom (demokracija putem prava). To jasno proizlazi iz Zapisnika s radnog sastanka od 11. rujna 1996. i 29. kolovoza 1996.
NN 127/2000 • Odluka je sadržavala uvjete koji su se trebali ispuniti da bi se mišljenje međunarodnih savjetnika u konkretnom slučaju predmeta spora broj: U-III-437/1996 i objavilo.
NN 127/2000 • U članku 2. Odluke se navodi da će međunarodni stručnjaci (Zaključak ih naziva savjetnici) sudjelovati u svim predmetima u kojima se podnositelji pozivaju na povredu manjinskih prava utvrđenu Ustavnim zakonom, Međunarodnim ugovorom iz članka 134. Ustava Republike Hrvatske ili drugim propisima.
NN 127/2000 • U članku 3. Odluke navedeno je da će se to isto učiniti ako se pripadnik manjine poziva na povredu drugih prava i navodi »da je povreda počinjena zbog činjenice što se radi o pripadniku manjine«.
NN 127/2000 • Kad međunarodni stručnjaci odluče o sudjelovanju u postupku, Ustavni sud se je točkom 5. Odluke obvezao, da će, ako to stručnjaci zatraže, i ako dostave u roku od tri (3) mjeseca prethodno pismeno mišljenje, objaviti ga u »stručnoj publikaciji«, dostupnoj javnosti. Isto tako, u članku 6. stavak drugi jasno je navedeno da: »Konačno mišljenje objavljuje se u pravilu istodobno s objavom Odluke Suda u »Narodnim novinama«.«
NN 127/2000 • Ustavni sud u svom obrazloženju donošenja Zaključka na sjednici suda od 6. prosinca 2000. godine ističe da to čini temeljem odredbe članka 5. točke 4. Odluke. Međutim moram primijetiti dvije stvari koje obeskrepljuju taj navod Suda.
NN 127/2000 • Pravilnim iščitavanjem točke 4. članka 5. Odluke vidi se da davanje i objava konačnog mišljenja nakon donošenja odluke Suda »obvezno je ako se radi o mišljenju koje se ne slaže s izrekom odluke, a po zahtjevu međunarodnih stručnjaka ako se radi o mišljenju koje se slaže s izrekom ali se ne slaže s obrazloženjem odluke.«
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 157/98, Broj 8/02,
Broj 113/08, Broj 37/07,
Broj 148/09, Broj 182/03
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE