PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1999-05-49-943 NN 49/1999

• Člankom 16. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o pretvorbi društvenih poduzeća uvedena je u tekst Zakona nova odredba čl. 45a., kojom je inauguriran pravni institut kontrole provođenja već odobrene pretvorbe. U vršenju te kontrole nadležno tijelo - Hrvatski fond za privatizaciju - također donosi određene akte, ali akte koji se temelje na ocjeni provođenja ranije odobrenog plana privatizacije poduzeća.


Propis NN 49/1999

• Zakonom ti akti nisu izričito definirani kao upravni akti. Međutim, samim činom donošenja izmjena i dopuna predmetnog Zakona, poglavito uvođenjem nove odredbe čl. 45a. tj. kontrole provođenja pretvorbe, zakonodavac je na jasan način izrazio potrebu i nakanu, temeljenu na često nezadovoljavajućim praktičnim iskustvima provođenja pretvorbe, da se privatizacijski proces na određen način segmentira na svoj, uvjetno rečeno, formalni dio i na operativni, praktični dio. Na prvi dio zakonodavac je izričitom zakonskom odredbom aplicirao, u modificiranom obliku, sve one principe na kojima počiva pravna država, kao što su princip stupnjevitosti u odlučivanju, dakle devolutivne prirode pravnog lijeka, princip priznavanja prava na žalbu (prigovor, tužbu), odnosno, što je u konkretnom slučaju najprimjerenije - princip i ustavno jamstvo sudske kontrole akata tijela državne uprave i tijela koja imaju javne ovlasti.


Propis NN 49/1999

• Kako je po prirodi stvari očekivati da svaki društveni proces, pa tako i privatizacijski, pokaže više nepravilnosti i nezakonitosti u tijeku same provedbe, nego u fazi planiranja, teško je utemeljiti zaključak da bi zakonodavac odlučivanje u ovom osjetljivom stadiju postupka privatizacije prepustio u nadležnost isključivo jednom tijelu i njegovoj volji da postupi ili ne postupi ex offo, oslobodio ga obveze da u svezi sa svojim postupanjem donese bilo kakav formalan akt te odrekao svima čija prava mogu biti time tangirana mogućnost korištenja pravnog lijeka. Iz odredaba čl. 45a. Zakona o pretvorbi društvenih poduzeća to ne proizlazi.


Propis NN 49/1999

• Stoga je i u konkretnom slučaju Hrvatski fond za privatizaciju pristupio kontroli provođenja pretvorbe na inicijativu zainteresirane osobe - dioničara, donio o tome rješenje i uputio na mogućnost pokretanja upravnog spora, dakle, u procesnopravnom smislu postupio sukladno intenciji Zakona.


Propis NN 49/1999
• Neutemeljeno je, dakle, stajalište Upravnog suda Republike Hrvatske izraženo u osporavanom rješenju, prema kojem se kontrola pretvorbe provodi po službenoj dužnosti, bez obveze donošenja rješenja i bez dužnosti obrazlaganja stajališta Fonda, time da se

Propis NN 49/1999
• Iz svega navedenog razvidno je da, jednako kao ni aktu donesenom u stadiju planiranja pretvorbe, nije moguće odreći svojstva upravnog akta niti aktu donesenom u kasnijoj fazi procesa pretvorbe. Pored već spomenutih razloga, razlog takvom stajališu proizlazi i iz same zakonske definicije upravnog akta sadržane u čl. 6. ZUP-a, prema kojoj upravni akt jest akt kojim nadležni organ (tijelo) u obavljanju javnih ovlasti rješava o stanovitom pravu ili obvezi određenog pojedinca ili organizacije u kakvoj upravnoj stvari. Rečeno upućuje na potrebu jednakog postupanja u odnosu na sve akte proizašle iz postupaka pretvorbe poduzeća, te dakako, u odnosu na sve osobe čijih se prava i obveza ti akti tiču.

Propis NN 49/1999 • Konačno, odricanje svojstava upravnog akta aktu kojeg u procesu pretvorbe društvenih poduzeća donese za to nadležno tijelo, a što ima za posljedicu onemogućavanje pristupa sudu zainteresiranim osobama, u suprotnosti je s ustavnom garancijom sudske kontrole upravnih akata, pa može biti uzrokom povrede prava. Na neizravan način ovaj je Sud svoje stajalište, osobito o smislu i sadržaju odredbe čl. 45a. Zakona o pretvorbi društvenih poduzeća (čl. 16. Zakona o izmjenama i dopunama tog Zakona), izrazio i u točki 3. obrazloženja rješenja broj: U-I-472/1996, U-I-26/1998 od 25. ožujka 1998. (»Narodne novine«, broj 48/98), kojim, između ostalog, nije prihvatio prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti te zakonske odredbe.
Propis NN 49/1999 • Stoga je, imajući u vidu sve rečeno, ovaj Sud utvrdio da je odbacivanjem tužbe podnositelja u upravnom sporu iz razloga zbog kojih je to u konkretnom slučaju učinjeno, došlo do povrede podnositeljeva ustavnog prava na jednakost pred zakonom te mu je uskraćena sudska zaštita u odnosu na doneseni upravni akt.
Propis NN 49/1999 • O zakonitosti osporavanog rješenja Hrvatskog fonda za privatizaciju odlučit će Upravni sud Republike Hrvatske u postupku propisanom Zakonom o upravnim sporovima (»Narodne novine«, broj 53/91).
Propis NN 49/1999 • Slijedom iznesenog, a na temelju odredaba čl. 59. Poslovnika Ustavnog suda Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 29/94) i čl. 30. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 13/91), donijeta je odluka kao u izreci (točke I. i II.).
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 49/1999 • Odluka o objavi (točka III. izreke) temelji se na odredbi članka 20. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
Propis NN 50/1999 • Na temelju članka 17. stavka 1. Zakona o prostornom uređenju (»Narodne novine«, br. 30/94. i 68/98.) Zastupnički dom Hrvatskoga državnog sabora na sjednici 7. svibnja 1999., donio je
Propis NN 50/1999 • Program prostornog uređenja Republike Hrvatske sastavni je dio ove Odluke i objavit će se u »Narodnim novinama«, a kartografski prikazi koji su sastavni dio ovog Programa čuvaju se u ministarstvu nadležnom za poslove prostornog uređenja.
Propis NN 50/1999 • Strategije, osnove, programi i drugi planski dokumenti, čija je obveza donošenja propisana zakonima i drugim propisima, moraju biti usklađeni s Programom prostornog uređenja Republike Hrvatske.
Propis NN 50/1999 • Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje važiti Odluka o donošenju Prostornog plana Socijalističke Republike Hrvatske (»Narodne novine«, br. 12/89.).
Propis NN 50/1999 • Ključnu ulogu s gledišta korištenja prostora imaju poljoprivreda, turizam i industrija, a osobito značenje promet i infrastruktura, posebice vodno gospodarstvo zbog višestrukog utjecaja na prostor.
Propis NN 50/1999 • U odnosu na položaj Hrvatske, razvojne i prostorne okolnosti, osnovni ciljevi prostornog razvoja su:
Propis NN 50/1999 • Osnažiti prostorno razvojnu strukturu Države, uvažavanjem oblika i morfoloških cjelina nacionalnog teritorija, postojeće mreže naselja i prometno razvojnih koridora te razmještaja resursa pri čemu treba:
Propis NN 50/1999 • uspostaviti realan policentričan model prostornog razvitka sa snažnijom afirmacijom srednjih i malih gradova, te poticati razvoj središnjih naselja s funkcijama prema stupnju centraliteta, osobito u područjima rijetke naseljenosti, velikih udaljenosti između naselja i na područjima izvan glavnih prometno-razvojnih koridora,
Propis NN 50/1999 • unaprijediti uvjete života kvalitetnom unutarnjom organizacijom naselja, osobito s gledišta razmještaja funkcija i pokrivenosti prostora potrebnom infrastrukturom,
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 87/98, Broj 47/01, Broj 124/02, Broj 60/08, Broj 42/02, Broj 87/01


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled