PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica 2004-02-18-541 NN 18/2004

• Člankom 19. stavkom 2. Ustava zajamčena je sudska kontrola zakonitosti pojedinačnih akata upravnih vlasti i tijela koja imaju javne ovlasti.


Stranica NN 18/2004

• S obzirom da Ustavni sud ispituje samo one povrede ustavnih prava koje su istaknute u ustavnoj tužbi, predmet konkretnog ustavnosudskog postupka jest ispitivanje eventualne povrede ustavnog prava zajamčenog člankom 19. stavkom 2. Ustava u upravnosudskom postupku pred Upravnim sudom Republike Hrvatske koji je prethodio ustavnoj tužbi.


Stranica NN 18/2004

• Tijekom ustavnosudskog postupka, Ustavni sud je utvrdio da podnositelju u konkretnom slučaju nije povrijeđeno ustavno pravo zajamčeno člankom 19. stavkom 2. Ustava. Naime, u konkretnom slučaju podnositelj je, nezadovoljan presudama disciplinskih sudova, pokrenuo upravni spor pred nadležnim sudom, a Upravni sud je, provodeći kontrolu zakonitosti pojedinačnih akata, postupao sukladno mjerodavnim zakonskim odredbama. Ocijenivši da je u prethodno provedenim postupcima pred disciplinskim sudovima činjenično stanje pravilno utvrđeno, da je pravilno primijenjeno materijalno pravo, te da nema povredi odredaba ZKP-a, Upravni sud je, odbijajući tužbu podnositelja, za svoja utvrđenja dao jasne razloge, očitovavši se pritom o svim navodima podnositeljeve tužbe.


Stranica NN 18/2004

• Ustavni sud pritom napominje da iz spisa predmeta neosporno proizlazi kako je u postupcima pred disciplinskim sudovima podnositelj bio upoznat sa svojim pravima (pravo na iznošenje činjenica i predlaganja dokaza u svoju korist, pravo davanja objašnjenja i postavljanja pitanja drugim sudionicima u postupku u vezi s njihovim iskazima, itd). Podnositelju je bilo omogućeno iznošenje obrane, imao je branitelja i mogućnost ulagati pravne lijekove o kojima su meritorno odlučili nadležni drugostupanjski disciplinski sud, odnosno Upravni sud Republike Hrvatske.


Internet NN 18/2004
• 7. Unatoč tome što podnositelju nije povrijeđeno ustavno pravo na koje se poziva u ustavnoj tužbi, Ustavni sud smatra potrebnim osvrnuti se na nekoliko navoda koje je podnositelj iznio u svojim podnescima, a koji se odnose na pravnu prirodu disciplinskog postupka.

Internet stranice NN 18/2004
• Prije svega, podnositelj navodi da je Općinsko državno odvjetništvo odustalo od kaznenog gonjenja podnositelja zbog nedostatka dokaza da je podnositelj počinio kazneno djelo koje se sastoji od istih radnji zbog kojeg su donesene presude u disciplinskom postupku. Ustavni sud ističe da se osuda podnositelja i izrečena disciplinska mjera temelje na njegovoj odgovornosti za teže povrede radne discipline propisane člankom 82. stavkom 2. točkama 13. i 17. Zakona o unutarnjim poslovima, a ne na njegovoj kaznenoj odgovornosti za kazneno djelo.

Internet stranice NN 18/2004 • Kaznena i disciplinska odgovornost, naime, međusobno su odvojene odgovornosti koje se utvrđuju u dva potpuno neovisna postupka koji ne utječu jedan na drugi. Odgovornost za teže povrede radne discipline u disciplinskom postupku može se utvrditi i bez odluke kaznenog suda, bez obzira što povreda radne obveze može istodobno predstavljati i kazneno djelo. U disciplinskom postupku utvrđuju se elementi povrede radne discipline, pri čemu nije nužno da su se istodobno ostvarili i elementi nekog kaznenog djela, pa je u tom smislu disciplinska odgovornost šira od kaznene odgovornosti.
Internet stranice NN 18/2004 • Nadalje, važno je istaći da, iako je disciplinski postupak kazneni postupak sui generis, on ima i snažne primjese upravnog postupka. U disciplinskom postupku u pravilu ne dolazi do opasnosti kršenja ljudskih prava u opsegu u kojem je to moguće u kaznenom postupku. Osim toga, posljedice disciplinskog postupka bitno su drugačije nego posljedice kaznenog postupka. Stoga je primjena ZKP-a u disciplinskom postupku samo supsidijarna, što izrijekom propisuje članak 42. stavak 2. Zakona o državnim službenicima i namještenicima (»Narodne novine«, broj 27/01): »U postupku zbog teške povrede službene dužnosti odgovarajuće se primjenjuju odredbe Zakona o kaznenom postupku...«. Supsidijarna primjena ZKP-a u disciplinskom postupku znači da se odredbe ZKP-a primjenjuju sukladno prirodi disciplinskog postupka, što znači da se ne moraju primjenjivati uvijek, niti se moraju primjenjivati doslovno.
Internet stranice NN 18/2004 • To se odnosi i na odredbe ZKP-a o isključenju službenih zabilješki policije kao dokaza u kaznenom postupku. Naime, službene zabilješke policije ne mogu biti dokaz u kaznenom postupku zbog specifičnosti kaznenog postupka. Međutim, službene bilješke u fazi njihova nastanka nisu nezakonito pribavljeni materijali ni s aspekta potencijalnog budućeg kaznenog postupka, ni s aspekta disciplinskog postupka. Oni postaju nezakonit dokaz tek ako se koriste u kaznenom postupku. Njihovo korištenje u druge (zakonite) svrhe nije zabranjeno.
Internet stranice NN 18/2004 • Što se tiče promjene pravne kvalifikacije djela učinjene od strane drugostupanjskog disciplinskog suda, Ustavni sud ističe da je pravo suda da isti činjenični supstrat sam pravno kvalificira, bez obzira kako je to učinilo prvostupanjsko tijelo, pod pretpostavkom da se obje kvalifikacije temelje na istoj činjeničnoj osnovi. Jedino ograničenje tog prava jest ono koje bi se odnosilo na zabranu reformatio in peius.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 18/2004 • U konkretnom slučaju, međutim, riječ je o prekvalifikaciji u okviru dvaju pravnih kvalifikacija istog ranga težine. Naime, i prvotna kvalifikacija (prema članku 82. točki 14. Zakona o unutarnjim poslovima) i nova kvalifikacija (prema članku 82. točkama 13. i 17. Zakona o unutarnjim poslovima) načelno su jednako teške kvalifikacije (teža povreda radne discipline koje za posljedicu mogu imati istu disciplinsku sankciju: prestanak radnog odnosa).
Informacije NN 18/2004 • 8. Slijedom svega iznijetoga, na temelju odredbi članaka 73. i 75. Ustavnog zakona, odlučeno je kao u izreci.
Poslovne stranice NN 18/2004 • 9. Temeljem članka 29. Ustavnog zakona, ova odluka objavit će se u »Narodnim novinama«.
Pregledi NN 19/2004 • Na temelju članka 43. Zakona o službenoj statistici (»Narodne novine«, br. 103/03.) Državni zavod za statistiku određuje
Besplatno NN 19/2004 • ZA MJESEČNO ISTRAŽIVANJE O INDUSTRIJSKOJ PROIZVODNJI I ZAPOSLENIMA (IND-1/MPS)
Glasnik NN 19/2004 • U okviru procesa usklađivanja i standardiziranja statističkih informacija Republike Hrvatske (RH) s konceptom, definicijama, kriterijima i klasifikacijama koje propisuje Europska unija (EU) nastavljen je rad na daljem usklađivanju Kratkoročnih poslovnih statistika industrije RH s kratkoročnim poslovnim statistikama EU-a 1).
Propis NN 19/2004 • Novi Statistički standardi za mjesečno istraživanje o industrijskoj proizvodnji i zaposlenima (IND-1/MPS) izrađeni su za provedbu Mjesečnog istraživanja o industrijskoj proizvodnji i zaposlenima (u daljem tekstu IND-1/MPS istraživanje) počevši od 2004. i koristit će se umjesto prethodno navedenih Metodoloških osnova za IND-1. Novi Statistički standardi za tromjesečno istraživanje industrije o reprodukcijskim materijalima (IND-1 K) također su u pripremi za donošenje i objavu u »Narodnim novinama«.
Propis NN 19/2004 • Reviziji Metodoloških osnova za mjesečni izvještaj industrije (IND-1) pristupilo se i dva glavna razloga. Prvi razlog već je djelomično objašnjen – dalje usklađivanja s konceptom, definicijama i kriterijima koje propisuje EU za kratkoročno-poslovne statistike industrije i praksi provedbe 3) kratkoročno-poslovnih istraživanja u državama članicama EU-a, koja služe za izradu statističkih proizvoda – indeksa industrijske proizvodnje, indeksa zaposlenih i indeksa produktivnosti rada. 4)
Propis NN 19/2004 • Svi navedeni razlozi utjecali su na nužnost izrade nove verzije NIPUM-a 2004. (vidi dodatak 3.) koji čini integralni dio novih Statističkih standarda za mjesečno istraživanje o industrijskoj proizvodnji i zaposlenima (IND-1/MPS). Sljedeća velika revizija nacionalnih statističkih klasifikacijskih sustava, u okviru svjetske i europske revizije, očekuje se 2007. kada se predviđa i revizija NIPUM-a 2004. te izrada nove verzije NIPUM-a 2007. Daljnji razvoj i cjelovita harmonizacija kratkoročnih statistika industrije s istovrsnim statistikama EU-a koji zahtijeva uvođenje novih kratkoročnih pokazatelja industrije (indeksa prometa i narudžbi) previđena je okvirno do kraja 2006. ako će biti raspoloživi resursi za njihovu primjenu.
Propis NN 19/2004 • Sve spomenute nacionalne statističke standarde, klasifikacije i nomenklature, osim u »Narodnim novinama« možete naći na internetskim stranicama DZS-a: http://www.dzs.hr/Hrv/Nomen/.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 2/07, Broj 55/96, Broj 84/08, Broj 14/06, Broj 114/08, Broj 17/03


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled