PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 43/2001 • Člankom 3. navedene Uredbe, bilo je određeno da se pripadnik oružanih snaga, koji je stekao čin i klasu sukladno Zakonu o službi u oružanim snagama (»Službeni list SFRJ«, broj 7/85, 20/89 i 18/90), prevodi u čin oružanih snaga, te je nastavno određeno koji čin bivše JNA odgovara kojem činu Hrvatske vojske. Prema tom stavku 1. podstavku 6. toga članka, činu podnositelja ustavne tužbe iz bivše JNA odgovara čin časničkog namjesnika Hrvatske vojske, što je on i tražio u svojim zahtjevima za prevođenje.
NN 43/2001 • 5. Sukladno navedenom, Ustavni sud je utvrdio da osporeno rješenje Upravnog suda nije doneseno sukladno mjerodavnim propisima. Naime, iz odredaba zakona o službi u oružanim snagama Republike Hrvatske proizlazi da se u konkretnom slučaju radi o pitanju koje je trebalo riješiti donošenjem upravnog akta, kojim bi se regulirao status podnositelja ustavne tužbe u oružanim snagama Republike Hrvatske.
NN 43/2001 • Stoga je osporenim rješenjem Upravnog suda podnositelju ustavne tužbe povrijeđeno ustavno pravo jednakosti iz članka 14. stavka 2. Ustava, zatim ustavno pravo iz članka 18. stavka 1. Ustava, kojim je zajamčeno pravo na žalbu, odnosno pravo na pravnu zaštitu, te ustavno pravo iz članka 19. stavka 2. Ustava, kojim je zajamčena sudska kontrola zakonitosti pojedinačnih akata upravnih vlasti i tijela koja imaju javne ovlasti, za koju je nadležan Upravni sud Republike Hrvatske.
NN 43/2001 • U odnosu na istaknutu povredu odredbi članka 129. Ustava (raniji članak 125.), kojima se određuje nadležnost Ustavnog suda Republike Hrvatske, navodi se da te odredbe nisu temelj za ustavnosudsku zaštitu putem ustavne tužbe, jer ne sadrže ustavna prava zajamčena Ustavom.
NN 43/2001 • 6. Slijedom navedenog, Ustavni sud je, temeljem odredbi članaka 69. i 70. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99), odlučio kao u izreci.
NN 43/2001 • Ustavni sud Republike Hrvatske u Vijeću za rješavanje izbornih sporova, u sastavu sutkinja: Agata Račan, predsjednik Vijeća te suci Ivan Matija i Vice Vukojević, članovi Vijeća, rješavajući u povodu žalbe za zaštitu izbornog prava Hrvatske demokratske zajednice, Gradski odbor Opatija, koji zastupa Antun Onsea i žalbe Hrvatske socijalno liberalne stranke, Ogranak Opatija, koji zastupa Antun Kelava, na sjednici održanoj 9. svibnja 2001. godine, jednoglasno je donio
NN 43/2001 • I. Usvajaju se žalbe Hrvatske demokratske zajednice, Gradski odbor Opatija i Hrvatske socijalno liberalne stranke, Ogranak Opatija, i poništava se rješenje Županijskog izbornog povjerenstva Primorsko-goranske županije, klasa: 013-01/01-01/1 urbroj: 2170-11-11-01-7 od 5. svibnja 2001. godine.
NN 43/2001 • II. Poništava se prihvat i objava kao pravovaljane Nezavisne gradske liste Grada Opatije, objavljene pod rednim brojem VIII. u »Novom listu« od 3. svibnja 2001. godine.
NN 43/2001 • III. Ova odluka objavit će se na isti način na koji je objavljena lista kandidata iz točke II. ove odluke.
NN 43/2001 • 1. U izreci navedenim rješenjem Županijskog izbornog povjerenstva Primorsko-goranske županije, poništene su radnje Gradskog izbornog povjerenstva Grada Opatije i to one koje se odnose na prihvaćanje i objavljivanje pravovaljanom Nezavisne gradske liste pod red. br. VIII. nositelja Amira Muzura, dr. med., u dijelu koji se odnosi na kandidata pod red. br. 13. Julijana Dobrinića, dipl. ing. iz Ike, ul. Cvjetni put 4., te je određeno ponavljanje poništenih radnji u postupku kandidiranja i to u roku od 12 sati od primitka tog rješenja, pod prijetnjom nepravovaljanosti navedene kandidacijske liste.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 43/2001 • 2. Podnositelj Hrvatska demokratska zajednica, Gradski odbor Opatija, u žalbi iznosi da se na Nezavisnoj gradskoj listi pod red. br. VIII., nositelja Amira Muzura, dr. med., pod br. 13. nalazi kandidat Julijan Dobrinić, koji ima prebivalište na području druge jedinice lokalne samouprave (Lovran). Ističe da kandidat ne ispunjava zakonom propisani uvjet prebivališta na području jedinice za čije se predstavničko tijelo izbori provode, te da zakon ne propisuje ni razloge ni dodatne rokove za ispravljanje ili dopunu liste kandidata. Podnositelj smatra da je navedena kandidacijska lista nepotpuna i neuredna i da ta lista ne može ići dalje u izborni postupak.
NN 43/2001 • U žalbi Hrvatske socijalno liberalne stranke, Ogranak Opatija, ističe se da je osporeno rješenje utemeljeno na odredbi koja nije mjerodavna za postupak kandidiranja i predlaganja liste kandidata.
NN 43/2001 • Podnositelji predlažu da Ustavni sud utvrdi nepravovaljanost osporene liste i da tu listu poništi.
NN 43/2001 • 3. Tijekom postupka, Ustavni sud je pribavio spis predmeta, a nositelj Nezavisne gradske liste Grada Opatije, dostavio je Sudu očitovanje u svezi s osporenim rješenjem.
NN 43/2001 • 4. Odredbom članka 2. stavka 2. Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave (»Narodne novine«, broj 33/01 – u daljnjem tekstu: Zakon) propisano je da se za člana predstavničkog tijela jedinice može kandidirati i biti izabran hrvatski državljanin s navršenih 18 godina života koji ima prebivalište na području jedinice za čije se predstavničko tijelo izbori provode.
NN 43/2001 • Prema odredbi članka 15. stavak 1. Zakona, u prijedlogu liste obvezno se navode imena i prezimena kandidata, nacionalnost, adrese i jedinstveni matični brojevi kandidata predloženih na listi, a prema odredbi stavka 2. toga članka, u prijedlogu liste obvezatno se navodi i naziv liste, a kandidati moraju na listi biti poredani od rednog broja 1. do zaključno rednog broja koliko se članova predstavničkog tijela bira na izborima. Odredbom članka 15. stavak 3. Zakona, propisano je da će se lista smatrati potpunom ako nakon predaje lista postane nepotpuna zbog smrti nekog od predloženih kandidata, a ime kandidata će se izbrisati s liste.
NN 43/2001 • Odredbom članka 16. Zakona propisano je da će nadležno izborno povjerenstvo sastaviti i u javnim glasilima objaviti sve pravovaljano predložene liste za izbor članova predstavničkih tijela, kao i zbirnu listu, i to u roku od 48 sati od isteka roka propisanog za postupak kandidiranja i podnošenja lista.
NN 43/2001 • 5. Osporenim rješenjem, u povodu prigovora podnositelja ovih žalbi, na prihvaćene i objavljene liste Gradskog izbornog povjerenstva Grada Opatije, Županijsko izborno povjerenstvo utvrdilo je da kandidat Nezavisne gradske liste Grada Opatije, pod rednim brojem 13., Julijan Dobrinić, Hrvat, iz Ike, Cvjetni put 4, JMBG: XX11945362301, nema prabivalište na području Grada Opatije – jedinice za čije se predstavničko tijelo izbori provode.
NN 43/2001 • S obzirom na navedeno, nadležno izborno povjerenstvo je utvrdilo da je Nezavisna gradska lista u dijelu u kojem se odnosi na tog kandidata, nepravovaljana i uputilo Gradsko izborno povjerenstvo da pozove podnositelja prijave osporene liste da istu upotpuni.
NN 43/2001 • 6. Postupak kandidiranja, predlaganja liste kandidata i utvrđivanja pravovaljanosti kandidacijskih lista za izbor članova predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, uređen je odredbama članaka 11. do 16. Zakona.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA
IZBOR:
Broj 21/95, Broj 115/03,
Broj 6/91, Broj 92/01,
Broj 36/91, Broj 147/05
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE