PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 57/2001 • Člankom 5. stavkom 1. Ustava Republike Hrvatske propisano je da zakoni u Republici Hrvatskoj moraju biti u suglasnosti s Ustavom, a ostali propisi s Ustavom i zakonom.
NN 57/2001 • Nadalje, odredbom članka 391. stavka 1. Zakona o vlasništvu i drugim stvarnim pravima, propisano je da nekretninu u vlasništvu jedinica lokalne samouprave i jedinica lokalne uprave i samouprave, sada područne (regionalne) samouprave, poglavarstva tih jedinica mogu otuđiti ili njom na drugi način raspolagati samo na osnovi javnog natječaja i uz naknadu utvrđenu po tržnoj cijeni, ako zakonom nije drukčije određeno, dok je odredbom stavka 2. istog članka određeno da su pravni poslovi, sklopljeni protivno odredbama tog zakona, ništavi.
NN 57/2001 • 6. Polazeći od naprijed navedenih ustavnih i zakonskih odredaba, odgovor na pitanje o usuglašenosti sa zakonom osporene Odluke valjalo je potražiti u odredbama Zakona o vlasništvu i drugim stvarnim pravima kao općem propisu kada su u pitanju stvari i prava na njima.
NN 57/2001 • Iz smisla odredbe članka 391. stavka 1. Zakona o vlasništvu i drugim stvarnim pravima koji nosi podnaslov: Raspolaganje nekretninama u vlasništvu jedinica lokalne samouprave proizlazi da s nekretninama u vlasništvu jedinica lokalne samouprave poglavarstva tih jedinica mogu raspolagati samo na osnovu javnog natječaja i uz naknadu utvrđenu po tržnoj cijeni, ako zakonom nije drukčije određeno.
NN 57/2001 • Prema toj zakonskoj odredbi nekretnina se, u konkretnom – građevinsko zemljište, može, temeljem javnog natječaja, prodati isključivo uz naknadu utvrđenu po tržnoj cijeni.
NN 57/2001 • Stoga je priznanje učešća u troškovima izgradnje svog mjesta pojedinog sudionika javnog nadmetanja protivno navedenoj zakonskoj odredbi.
NN 57/2001 • Drugim riječima, osporenom Odlukom kao podzakonskim aktom, ne mogu se mijenjati odredbe mjerodavnog zakona i propisivati ovlasti Gradskom poglavarstvu različite od ovlasti koje su propisane zakonom.
NN 57/2001 • 7. Slijedom navedenog Ustavni sud je prijedlog predlagatelja usvojio i ukinuo osporenu Odluku, jer je utvrdio da je njome povrijeđeno i ustavno načelo iz članka 5. stavka 1. Ustava, kojim je određeno da zakoni u Republici Hrvatskoj moraju biti u suglasnosti s Ustavom, a ostali propisi i s Ustavom i sa zakonom.
NN 57/2001 • 8. Odluka pod točkom I. izreke temelji se na odredbi članka 54. Ustavnog zakona, dok je odluka pod točkom II. donijeta temeljem odredbe članka 28. Ustavnog zakona.
NN 57/2001 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Petar Klarić, dopredsjednik Suda te suci Marijan Hranjski, Mario Kos, Jurica Malčić, Ivan Matija, Ivan Mrkonjić, Jasna Omejec, Željko Potočnjak, Agata Račan, Emilija Rajić, Vice Vukojević i Milan Vuković, odlučujući o prijedlogu Ivana Moguša iz Zagreba, Darka Kolareka iz Koprivnice i Tamare Vukelić iz Rijeke, u postupku ocjene suglasnosti zakona s Ustavom, na sjednici održanoj 20. lipnja 2001. godine, donio je
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 57/2001 • Pokreće se postupak za ocjenu suglasnosti odredbi članka 5. stavaka 1., 2. i 3. Zakona o postupku preuzimanja dioničkih društava (»Narodne novine«, broj 124/97) s Ustavom Republike Hrvatske, te se iste odredbe ukidaju.
NN 57/2001 • Ne prihvaća se prijedlog za pokretanje postupka ocjene suglasnosti članka 3. stavaka 1. i 5. članka 7. stavka 1. i članka 29. stavka 2. Zakona o postupku preuzimanja dioničkih društava s odredbama Ustava Republike Hrvatske, kao ni prijedlog za ocjenu istog Zakona o cijelosti s odredbama Ustava Republike Hrvatske.
NN 57/2001 • 1. Ivan Moguš iz Zagreba, Darko Kolarek iz Koprivnice i Tamara Vukelić iz Rijeke, podnijeli su prijedlog za pokretanje postupka ocjene ustavnosti članka 3. stavaka 1. i 5., članka 5. stavaka 1., 2. i 3., članka 7. stavka 1. i članka 29. stavka 2. Zakona o postupku preuzimanja dioničkih društava (u daljnjem tekstu: Zakon) kao i prijedlog za ocjenu istog Zakona u cijelosti s odredbama Ustava Republike Hrvatske.
NN 57/2001 • (1) Pravna ili fizička osoba koja po bilo kojoj osnovi osim nasljeđivanjem stekne dionice jednog izdavatelja, a tim stjecanjem broj glasova u glavnoj skupštini izdavatelja koji joj pripada prijeđe 25% od ukupnog broja glasova u glavnoj skupštini izdavatelja, obvezna je o stjecanju odmah obavijestiti Komisiju za vrijednosne papire Republike Hrvatske (u daljnjem tekstu: Komisija) te u roku od 7 dana od dana stjecanja objaviti ponudu za preuzimanje, osim u slučajevima iz članka 4. ovoga Zakona.
NN 57/2001 • (5) Otuđenjem viška dionica ne smatra se prijenos dionica na osobe s kojima stjecatelj zajednički djeluje.
NN 57/2001 • (1) Ovaj Zakon ne odnosi se na Hrvatski fond za privatizaciju, Hrvatsko mirovinsko osiguranje d.d., privatizacijske investicijske fondove i Državnu agenciju za osiguranje štednih uloga i sanaciju banaka.
NN 57/2001 • (2) Ovaj Zakon ne odnosi se na stjecanje dionica iz portfelja Republike Hrvatske, Hrvatskog fonda za privatizaciju, Državne agencije za osiguranje štednih uloga i sanaciju banaka, Hrvatskog mirovinskog osiguranja d.d. i stjecatelje koji stječu dionice na temelju odluke koju Vlada Republike Hrvatske donese u postupku sanacije izdavatelja koji je u većinskom vlasništvu Republike Hrvatske.
NN 57/2001 • (3) Ovaj Zakon ne odnosi se na dioničare banaka i štedionica koji sukladno odredbama članka 19. Zakona o bankama i štedionicama nakon osnivanja steknu više od 10% dionica s pravom glasa uz prethodnu suglasnost Narodne banke Hrvatske te dioničare društava za osiguranje koji sukladno odredbama članka 11. Zakona o osiguranju steknu pojedinačni udio više od 15% od ukupnih dionica s pravom glasa uz prethodnu suglasnost Direkcije za nadzor društava za osiguranje.
NN 57/2001 • (1) U smislu ovoga Zakona, pravne ili fizičke osobe djeluju zajednički ako jedna od njih izravno ili neizravno kontrolira drugu osobu ili druge osobe, ili ako su te sve osobe pod kontrolom treće osobe, ili ako su takve osobe sklopile ugovor ili su se sporazumjele ili je jedna ponudila a druga prihvatila preuzimanje obveze da zajednički ili usuglašeno djeluju prema izdavatelju, ili ako jedna osoba nastupa za račun druge osobe.
NN 57/2001 • (2) Ovlašćuje se Komisija da aktima, donošenjem kojih joj je stavljeno u nadležnost odredbama ovoga Zakona, propiše prekršaje i odredi novčane kazne za te prekršaje koje ne mogu biti niže od najnižeg iznosa ni više od najvišeg iznosa propisanog za prekršaje utvrđene ovim Zakonom.«
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 149/02, Broj 78/02,
Broj 111/07, Broj 83/06,
Broj 88/01, Broj 71/07
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE