PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1994-11-83-1444 NN 83/1994

• Člankom 94. ZSO pravni predmeti u kojima sudjeluju dvije stranke koje su u sporu, a u suštini su građanskopravne (stambene) prirode - pa bi zbog toga trebali biti u jurisdikciji sudova - stavljaju se pod sudbenost upravnih tijela i rješavaju po pravilima upravnog postupka.


Propis NN 83/1994

• Po članku 4. Ustava državna je vlast u Republici Hrvatskoj ustrojena na načelu diobe vlasti na zakonodavnu, izvršnu i sudbenu. Načelo diobe vlasti ne znači samo da je svaka grana državne vlasti samostalna i neovisna o drugoj, već i da svaka od njih ima autohtono područje djelovanja (sudbenost, jurisdikciju).


Propis NN 83/1994

• Odredbe članka 94. ZSO u suprotnosti su s odredbama o sudskoj nadležnosti iz Zakona o sudovima ("Narodne novine", broj 3/94), koji, razrađujući ustavna načela o autonomnom području djelovanja sudbene vlasti, određuje jurisdikciju sudova u građanskopravnim sporovima (stavak 2. članka 3) i nadležnost općinskih sudova u sporovima iz stambenih odnosa (točka 2g stavka 1. članka 16). Nadalje, Ustavni zakon o ljudskim pravima i slobodama i o pravima etničkih i nacionalnih zajednica ili manjina u Republici Hrvatskoj ("Narodne novine", broj 34/92) je odredbom članka 2. toč. lj. listu prava što se jamče na ustavnoj razini proširio i na sva prava predviđena međunarodnim instrumentima, a osobito Općom deklaracijom o pravima čovjeka od 10. prosinca 1948, međunarodnim paktovima o građanskim i političkim odnosno o ekonomskim, socijalnim i kulturnim pravima i Europskom konvencijom o zaštiti prava čovjeka i temeljnih sloboda (Rimska konvencija, 1950. - arg. iz članka 1). Prema odredbi članka 14.1. Međunarodnog pakta o građanskim i političkim pravima svatko ima pravo na to da njegova stvar bude pravično i javno raspravljena pred nadležnim, nezavisnim i nepristranim sudom, ustanovljenim na temelju zakona, koji će, između ostalog, odlučiti i o sporovima o njegovim pravima građanskopravnog karaktera ("Narodne novine - Međunarodni ugovori", br.12/93). Sličnu odredbu ima i Europska konvencija (članak 6). Uzimajući u obzir navedene ustavne odredbe i odredbu članka 11. Međunarodnog pakta moglo bi se zaključiti da Ustavni zakon o ljudskim pravima, time što upućuje na odredbe Međunarodnog pakta (i Europske konvencije), zahtijeva da o svim sporovima koji se tiču stambenih stvari, zato što te stvari spadaju u domenu građanskih stvari, moraju odlučivati sudovi. Stoga je osnovana sumnja da članak 94. ZSO nije u skladu s odredbom članka 4. Ustava Republike Hrvatske o diobi vlasti. Treba napomenuti da Zakon o stambenim odnosima nije usklađen s Ustavom, te se temeljni pravni instituti tog zakona još zasnivaju na pravnim kategorijama koje više ne postoje u ustavnom poretku Republike Hrvatske (npr. društveno vlasništvo, davanje stana na korištenje). Svoju dosadašnju praksu, po kojoj su predmet ocjene ustavnosti bile i pojedine odredbe zakona koji još nisu usklađeni s Ustavom, ovaj Sud je izrazio u svojim odlukama broj U-I-231/1990 od 12. svibnja 1992. i U-I-272/1992. od 9. ožujka 1994.


Propis NN 83/1994

• c) Načelo jednakosti svih pred zakonom i pred sudovima i drugim državnim i inim tijelima koji imaju javne ovlasti (stavak 2. članka 14. i članak 26. Ustava). Odredbama članka 94. ZSO stranke se, samo zbog toga što je spor pravno kvalificiran kao "bespravno useljenje", upućuju na provođenje upravnog postupka koji je pretjerano hitan i sumaran i koji ne odgovara razini pravnih standarda za zaštitu spornih građanskih prava, dok se u srodnim stambenim sporovima strankama omogućuje vođenje sudskog parničnog postupka koji daje veće garancije za obranu prava stranaka i zakonito rješenje spora. U postupku u kojem odluku treba donijeti u roku petnaest dana gotovo da nije moguće na kvalitetan i zakonit način riješiti bilo koje složeno činjenično ili pravno pitanje.


Propis NN 83/1994
• Ustavni sud Republike Hrvatske u sastavu Jadranko Crnić, predsjednik Suda i suci Zdravko Bartovčak, dr. Velimir Belajec, dr. Nikola Filipović, Ante Jelavić Mitrović, mr. Vojislav Kučeković, Jurica Malčić, mr. Hrvoje Momčinović, Ivan Marijan Severinac i Mladen Žuvela, odlučujući o prijedlogu Sindikata umirovljenika Hrvatske, za ocjenu ustavnosti i zakonitosti Uredbi, na sjednici održanoj 4. studenoga 1994. godine donio je

Propis NN 83/1994
• 1. Ne prihvaća se prijedlog Sindikata umirovljenika Hrvatske za pokretanje postupka za ocjenu ustanovsti i zakonitosti:

Propis NN 83/1994 • a) Uredbe o zabrani raspolaganja nekretninama na teritoriju Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 36/1991);
Propis NN 83/1994 • b) Uredbe o preuzimanju sredstava JNA i SSNO ne teritoriju Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 52/1991).
Propis NN 83/1994 • Sindikat umirovljenika Hrvatske podnio je Ustavnom sudu Republike Hrvatske prijedlog za ocjenu ustavnosti i zakonitosti Uredbi navedenih u izreci rješenja, navodeći, da su Uredbe neustavne jer da ograničavaju ustavno pravo jednakosti građana iz članka 14. Ustava Republike Hrvatske, a da se takova ograničenja, po članku 16. Ustava mogu propisivati samo zakonom a ne uredbama. Predlagatelj zaključuje da je povrijeđena temeljna ustavna odredba vladavine prava iz članka 3. Ustava Republike Hrvatske. Zahtjev predlagatelja nije osnovan iz slijedećih razloga: Navedene Uredbe bile su već ocijenjene u predmetima Ustavnog suda Republike Hrvatske pod brojevima U-II-212/93 i U-II-282/93, u kojim predmetima su drugi predlagatelji osporavali ustavnost istih Uredbi iz razloga koji su identični razlozima navedenim u ovome predmetu, to jest pozivom na članak 3., 14. i 16., Ustava Republike Hrvatske. U naznačenim predmetima riješeno je da se ne prihvate prijedlozi za ocjenu ustavnosti i zakonitosti osporenih uredbi jer je Ustavni sud Republike Hrvatske utvrdio da oni nisu osnovani iz slijedećih razloga: Ustav Republike Hrvatslse u članku 140. stavku 2. propisuje: "Ako se aktom ili postupkom tijela federacije ili tijela druge republike ili pokrajine članice federacije naruši teritorijalna cjelovitost Republike Hrvatske, ili ako bude dovedena u neravnopravni položaj u federaciji ili joj budu ugroženi interesi, republički organi će na temelju prava na samoodređivanje i ovim Ustavom utvrđenog suvereniteta Republike Hrvatske, donijeti potrebne odluke radi zaštite suvereniteta i interesa Republike Hrvatske." Kako je odredba članka 140. stavak 2. Ustava po svojoj ustavnopravnoj snazi iznad svih propisa i akata, to na primjenu te odredbe nemaju učinka deklaracije koje ni privremeno ne sprečavaju njezino djelovanje. Ona obvezuje republička tijela (organe) da donose potrebne odluke radi zaštite interesa Republike Hrvatske. Kako je Vlada Republike Hrvatske utemeljila osporene uredbe upravo na odredbi članka 140. stavak 2. Ustava, to su one utemeljene na Ustavu i proizvode odredbom članka 140. stavak 2. Ustava utvrđeni učinak. Budući podnositelj prijedloga - Sindikat umirovljenika Hrvatske, ne ukazuje na nove okolnosti koje bi učinile potrebitim ponovno preispitivanje osporenih Uredbi glede tih okolnosti, to je Ustavni sud Republike Hrvatske donio rješenje kao u izreci.
Propis NN 83/1994 • Odluka o objavi rješenja temelji se na odredbi stavka 1. članka 20. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 83/1994 • 2. Ovo rješenje stupa na snagu odmah, a obustava izvršenja ostaje na snazi do donošenja odluke o postupku ocjene ustavnosti članka 94. Zakona o stambenim odnosima, pokrenutom 14. studenoga 1994. godine rješenjem broj U-I-892/1994, ili dok Sud ne odluči drugačije.
Propis NN 83/1994 • 2) Ovo rješenje stupa na snagu odmah, a obustava izvršenja ostaje na snazi dok Sud ne donese drugu odluku.
Propis NN 83/1994 • Prema podacima u spisu S. V. je Komanda garnizona Zagreba, rješenjem broj: 6-99 od 30. rujna 1991. godine, ustupila otkup navedenog stana u Gruškoj 4, Zagreb ranije vlasništvo Države SFRJ - SSNO, a sada vlasništvo Republike Hrvatske (Uredba o preuzimanju sredstava JNA i SSNO na teritoriju Republike Hrvatske u vlasništvo Republike Hrvatske "Narodne novine", broj 52/91). Podnositeljica ustavne tužbe samohrana je majka bolesne kćerke rođene 11. srpnja 1990. godine te dugogodišnji djelatnik Nove bolnice na odjelu radiologije. Nema nikakav drugi smještaj, te je prije useljenja u sporni stan bila podstanar. Gradski sekretarijat za graditeljstvo, komunalne i stambene poslove, promet i veze, Područni Ured Medveščak dana 19. listopada 1992. godine, donio je rješenje citirano u izreci, koje se temelji na članku 94. Zakona o stambenim odnosima, a kojim se nalaže S. V. da u roku od 3 dana od primitka rješenja iseli iz stana u ulici Gruška 4 u Zagrebu i stan slobodan od osoba i stvari preda Ministarstvu obrane Zagreb, Zvonimirova 5 pod prijetnjom izvršenja. Ministarstvo graditeljstva i zaštite okoliša naznačenim rješenjem od 18. listopada 1993. godine, odbilo je žalbu S. V. i potvrdilo rješenje prvog stupnja. Upravni sud Republike Hrvatske presudom od 9. ožujka 1994. godine, Us-11272/93 odbio je tužbu S. V. podnesenu protiv rješenja Ministarstva graditeljstva i zaštite okoliša Republike Hrvatske od 18. lipnja 1993. godine. Na sjednici dana 14. studenoga 1994. godine Ustavni sud Republike Hrvatske donio je rješenje broj: U-I-892/1994. kojim se pokreće postupak za ocjenu ustavnosti odredaba članka 94. Zakona o stambenim odnosima ("Narodne novine", broj 51/85 i 42/86). Propis članka 18. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 13/91) propisuje da Ustavni sud može, do donošenja konačne odluke, privremeno obustaviti izvršenje pojedinačnih akata ili radnji koje se poduzimaju na osnovi zakona ili drugog propisa, čija se ustavnost odnosno zakonitost ocjenjuje, ako bi njihovim izvršenjem mogle nastupiti teško otklonjive posljedice. Prema rezultatu ustavnosudskog postupka ovaj Sud je utvrdio da je u ovom predmetu, zbog već navedenih činjenica, osnovano privremeno obustaviti izvršenje citiranog rješenja, pa je temeljem člana 18. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske riješeno kao u izreci. Odluka o objavi rješenja temelji se na odredbi članka 20. stavak 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
Propis NN 84/1994 • Na temelju članka 46. stavak (4) Zakona o pošti ("Narodne novine", br. 53/94), ministar pomorstva, prometa i veza, donosi
Propis NN 84/1994 • o načinu vodenja očevidnika o obavljenom nadzoru državnog inspektora pošte
Propis NN 84/1994 • (1) Ovim pravilnikom se propisuje način na koji državni inspektor pošte vodi očevidnik o obavljenom nadzoru
Propis NN 84/1994 • poštanskih objekata i opreme javnog poduzeća HPT Hrvatska pošta i telekomunikacije (u daljnjem štivu: HPT), funkcioniranja poštanskog prometa i pružanja poštanskih usluga od strane HPT- a, te postavljanja poštanskih kovčežića od strane investitora ili vlasnika stambene zgrade ili obiteljske kuće.
Propis NN 84/1994 • (1) Državni inspektor pošte je obvezan voditi očevidnik o obavljenom nadzoru poštanskih objekata i opreme HPT-a, funkcioniranja poštanskog prometa i pružanja poštanskih usluga od strane HPT-a, te postavljanja poštanskih kovčežića od strane investitora ili vlasnika stambene zgrade ili obiteljske kuće (u daljnjem štivu: očevidnik o obavljenom nadzoru), prema obrascu koji je sastavni dio ovog pravilnika.
Propis NN 84/1994 • (1) Očevidnik o obavljenom nadzoru sadržava u lijevom gornjem kutu naziv "Ministarstvo pomorstva, prometa i veza", i ime i prezime državnog inspektora pošte.
Propis NN 84/1994 • (2) U tabelarni dio očevidnika o obavljenom nadzoru upisuje se:
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 176/03, Broj 148/08, Broj 73/08, Broj 9/05, Broj 27/96, Broj 43/93


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled