PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 164/2004 • Članovi izbornih povjerenstava i njihovi zamjenici moraju biti diplomirani pravnici, a ne mogu biti članovi niti jedne političke stranke.
NN 164/2004 • Članovi biračkih odbora i njihovi zamjenici ne mogu biti članovi niti jedne političke stranke.
NN 164/2004 • Izborno povjerenstvo Republike Hrvatske čini predsjednik i četiri člana, od kojih svaki ima zamjenika, koje imenuje Ustavni sud Republike Hrvatske iz reda sudaca Vrhovnog suda Republike Hrvatske i drugih istaknutih pravnika.
NN 164/2004 • Općinsko izborno povjerenstvo, gradsko izborno povjerenstvo i Gradsko izborno povjerenstvo Grada Zagreba čine predsjednik i dva člana, od kojih svaki ima zamjenika, koje imenuje Izborno povjerenstvo Republike Hrvatske iz reda sudaca ili drugih pravnika.
NN 164/2004 • 2. Predlagatelj je u skladu sa člankom 19. u vezi sa člancima 39. i 40. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99., 29/02., 49/02. – pročišćeni tekst) pozvan na dopunu prijedloga, jer u podnesku nije naveo odredbe Ustava s kojima smatra nesuglasnim osporene odredbe Zakona. U dostavljenoj dopuni predlagatelj ističe da osporene odredbe Zakona nisu u suglasnosti sa člancima 3. i 14. Ustava, a kojim odredbama se »jamči jednakost svih«.
NN 164/2004 • Obrazlažući svoj prijedlog, predlagatelj ističe da prema osporenim odredbama Zakona članovi izbornih povjerenstava i biračkih tijela ne mogu biti članovi niti jedne političke stranke, pa navodi: »Da netko nije član niti jedne stranke, to je neprovjerljivo, jer se ne vodi evidencija članova stranaka, ovo su izmislili, kako bi lakše varali na izborima«. Podnositelj također ističe da članove »republičkog povjerenstva čine članovi Vrhovnog suda države«, za koje smatra da »da nisu ni imali obvezu da podnose ostavke u stranci, a ako neki od njih nije bio u nekoj stranci, oni mogu raditi za bilo čiji račun, odnosno nisu zainteresirani za pošteno brojanje«.
NN 164/2004 • Zaključujući da »zakon nije osigurao pošteno brojanje glasova, nije omogućio svim kandidatima kontrolu brojenja, kao u demokratskim zemljama, odnosno poštene izbore«, predlagatelj predlaže Ustavnom sudu da »zakon poništi«, te da »sve izbore proglasi neustavnim i poništi«.
NN 164/2004 • 3. Neposredno mjerodavne za ocjenu ustavnosti osporenih odredbi Zakona jesu odredbe članka 94. Ustava, koje glase:
NN 164/2004 • Predsjednik Republike bira se na temelju općeg i jednakoga biračkog prava na neposrednim izborima tajnim glasovanjem na vrijeme od pet godina.
NN 164/2004 • Nitko ne može biti biran više od dva puta za Predsjednika Republike.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 164/2004 • Predsjednik Republike bira se većinom svih birača koji su glasovali. Ako ni jedan od kandidata ne dobije takvu većinu, izbor se ponavlja nakon 14 dana.
NN 164/2004 • Na ponovljenom izboru pravo da budu birani imaju dva kandidata koja su u prvom glasovanju dobili najviše glasova. Ako koji od tih kandidata odustane, pravo da bude ponovno biran stječe kandidat koji je sljedeći po broju dobivenih glasova.
NN 164/2004 • Izbor Predsjednika Republike obavlja se najmanje 30, a najviše 60 dana prije isteka mandata.
NN 164/2004 • Prije preuzimanja dužnosti, Predsjednik Republike pred predsjednikom Ustavnog suda Republike Hrvatske polaže svečanu prisegu kojom se obvezuje na vjernost Ustavu.
NN 164/2004 • Izbor Predsjednika Republike, prisega i njeno polaganje uređuje se zakonom.
NN 164/2004 • 4. Hrvatski sabor ima ustavnu ovlast da samostalno odlučuje o uređivanju pravnih i političkih odnosa u Republici Hrvatskoj, u skladu s Ustavom i zakonom (članak 2. stavak 4. alineja 1. Ustava).
NN 164/2004 • Pri uređivanju tih odnosa zakonodavac je dužan uvažavati zahtjeve koje pred njega postavlja Ustav, a osobito one koji proizlaze iz načela vladavine prava i one kojima se štite određena ustavna dobra i vrednote. U okviru njegove samostalnosti i Ustavom mu utvrđene nadležnosti treba tumačiti i pravo zakonodavca da u Zakonu propiše postupak izbora, odredi tijela za provedbu izbora, njihov sastav i nadležnost, nadležna tijela za njihovo imenovanje, te da uredi druga pitanja važna za pravilnu provedbu izbora predsjednika Republike Hrvatske.
NN 164/2004 • 5. Osporenom odredbom članka 20. Zakona zakonodavac je na temelju ovlaštenja propisanog člankom 94. stavkom 7. Ustava odredio tijela za provedbu izbora i pretpostavke koje moraju ispunjavati članovi tih tijela, a osporenom odredbom članka 21. Zakona propisao je sastav tih tijela, te nadležna tijela koja imenuju njihove članove.
NN 164/2004 • Razlozi osporavanja ustavnosti Zakona temelje se na stajalištu predlagatelja da nije moguće provjeriti jesu li članovi nadležnih tijela za provedbu izbora osobe koje nisu članovi političkih stranka. Ti razlozi nisu ustavnopravno relevantni za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom osporenih odredbi Zakona, jer se odnose na osporavanje mogućnosti primjene Zakona u praksi, a ne na suglasnost samog Zakona s Ustavom.
NN 164/2004 • Ustavni sud u tom smislu ističe da je provedba nadzora nad primjenom Zakona uređena na način koji zadovoljava zahtjeve koje pred zakonodavca postavlja načelo vladavine prava, propisano člankom 3. Ustava.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 26/06, Broj 102/01,
Broj 151/04, Broj 107/09,
Broj 23/09, Broj 78/09
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE