PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 1/1999 • Dopuštenom i pravodobnom ustavnom tužbom podnositelj je pokrenuo ustavnosudski postupak u svezi s presudom Upravnog suda Republike Hrvatske broj: Us-9805/1995-4 od 16. svibnja 1996. godine.
NN 1/1999 • Iz obrazloženja navedene rješidbe proizlazi da je Ministarstvo uprave Republike Hrvatske, a po analizi i ocjeni akata N. H. D., njezinog Ustroja (statuta), Temeljnih Načela i Proslova uz Ustroj i Temeljna načela, utvrdilo da su navedeni akti protivni Ustavu Republike Hrvatske, te da se njima u određenim dijelovima poziva na nasilno ugrožavanje demokratskog ustavnog poretka, neovisnosti, jedinstvenosti i teritorijalne cjelovitosti Republike Hrvatske. U upravnom postupku također je utvrđeno kako se predmetnim aktima narušava načelo prema kojem Republika Hrvatska, kao međunarodno priznata država i članica Ujedinjenih naroda, poštuje suverenitet drugih međunarodno priznatih država i prema kojem Republika Hrvatska nema teritorijalnih zahtjeva prema drugim državama.
NN 1/1999 • U svezi konačnog upravnog akta podnositelj je podnio tužbu Upravnom sudu Republike Hrvatske. Tijekom sudske kontrole zakonitosti akata državne uprave, Upravni sud Republike Hrvatske osporavanom presudom potvrdio je zakonitost rješenja Ministarstva uprave Republike Hrvatske, te je tužba podnositelja odbijena kao neosnovana. Iz obrazloženja osporavane presude proizlazi da su u konkretnom slučaju, na temelju utvrđenog činjeničnog stanja i ocjene sadržaja programa tužitelja, pravilno primijenjene odredbe članka 17. Zakona o političkim strankama ("Narodne novine", broj 76/93 i 111/96).
NN 1/1999 • U ustavnoj tužbi podnositelj ističe kako su rješenjem Ministarstva uprave Republike Hrvatske i osporavanom presudom Upravnog suda Republike Hrvatske, a uslijed pogrešno i nepotpuno utvrđenog činjeničnog stanja i pogrešne primjene materijalnog prava, povrijeđena ustavna prava iz članka 14. stavka 2., članka 26., članka 38. stavka 1., članka 40. i članka 43. stavka 1. Ustava.
NN 1/1999 • Člankom 14. stavkom 2. Ustava jamči se jednakost svih pred zakonom, dok se člankom 26. Ustava utvrđuje da su svi građani i stranci jednaki pred sudovima i drugim državnim i inim tijelima koja imaju javne ovlasti. Člankom 38. stavkom 1. Ustava jamči se s
NN 1/1999 • Cijeneći rješenje Ministarstva uprave Republike Hrvatske i osporavanu presudu Upravnog suda Republike Hrvatske neustavnima i nezakonitima, podnositelj predlaže usvajanje ustavne tužbe i njihovo ukidanje.
NN 1/1999 • Na temelju odredbe članka 55. točke 2. Poslovnika Ustavnog suda Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 29/94) u ovom predmetu ustavna tužba podnositelja dostavljena je na izjašnjenje Ministarstvu uprave Republike Hrvatske. Podneskom od 9. lipnja 1997. godine, Ministarstvo uprave Republike Hrvatske dostavilo je svoje očitovanje glede navoda podnositelja iznijetih u ustavnoj tužbi. U svom očitovanju navedeno upravno tijelo navode podnositelja cijeni neosnovanima, te predlaže ustavnu tužbu odbiti.
NN 1/1999 • Prema članku 28. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 13/91) svatko može, po iscrpljivanju dopuštenog pravnog puta, podnijeti ustavnu tužbu kada smatra da mu je odlukom sudbene vlasti, upravne vlasti ili odlukom tijela koje imaju javne ovlasti, povrijeđeno neko od Ustavom utvrđenih sloboda i prava čovjeka i građanina. Kad Ustavni sud, postupajući na temelju odredbi članka 28. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske, pruža zaštitu ustavnih prava, onda se eventualno postojanje povrede ustavnih prava u pravilu cijeni na podlozi činjenica koje su utvrđene u pravomoćno okončanom postupku. U konkretnom slučaju Sud nije utvrdio da bi osporavanim rješidbama, a u svezi s utvrđenim činjeničnim stanjem na temelju kojeg je odbijen zahtjev za upis u Registar političkih stranaka Republike Hrvatske, podnositelju bila povrijeđena ustavna prava na koja u ustavnoj tužbi upućuje.
NN 1/1999 • Uvidom u temeljne akte N. H. D. utvrđeno je da se pod točkom 1. Poglavlja II. pod nazivom "Teritorij i državnost", Temeljnih načela N. H. D. navodi:
NN 1/1999 • Hrvatski nacionalni i državni teritorij uz tzv. avnojsku" Hrvatsku uključuje još i Bosnu-Hercegovinu, Novopazarski Sandžak, Bačku sa Suboticom, Srijem sa Zemunom te Boku Kotorsku."
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 1/1999 • Nadalje, u cilju uspostave prema mišljenju N. H. D. "cjelovitog" teritorija Republike Hrvatske, u Poglavlju VI. pod nazivom "Pokraine i manjine", pod točkom D. 1. navodi se:
NN 1/1999 • Na hrvatskim područjima pod srpskim zaposjednućem država je dužna raditi na općoj destabilizaciji. Ona će stoga poticati diverzije i subverzije, atentate, prevrate i sukobe.
NN 1/1999 • Iz navedenoga je razvidno kako se u konkretnom slučaju radi o pozivanju i poticanju na uporabu sile i ugrožavanju demokratskog i ustavnog poretka, neovisnosti, jedinstvenosti i teritorijalne cjelovitosti Republike Hrvatske, a radi ostvarivanja ciljeva utvrđenih Temeljnim načelima N. H. D.
NN 1/1999 • Takav zaključak se nameće i iz drugih odredaba Temeljnih načela N. H. D., (na primjer poglavlje III. Državna uprava - točka 3., poglavlje V. Sudstvo - točka 9. u poglavlju VI. Pokraine i manjine - točka B. 1., 2., 3. i točka E. te u poglavlju VIII. Vojska - točka 2.), kao i odredaba Ustroja N. H. D. (na primjer u poglavlju I. Temeljne odredbe - točka 5. poglavlje III. Ustrojbeni oblici - točka 4. g., h., i., j. i točka 7. stavak 8.)
NN 1/1999 • Člankom 6. stavkom 1. Ustava jamči se sloboda osnivanja političkih stranaka. Međutim ovo ustavno pravo građana nije apsolutno i ničim ograničeno. Stavkom 3. navedenog članka utvrđeno je da se neće dopustiti rad političkim strankama koje svojim programom ili djelovanjem nasilno ugrožavaju demokratski ustavni poredak, neovisnost, jedinstvenost ili teritorijalnu cjelovitost Republike Hrvatske.
NN 1/1999 • Člankom 43. stavkom 1. Ustava zajamčeno je pravo građanima na slobodno udruživanje radi zaštite njihovih probitaka ili zauzimanja za socijalna, gospodarska, politička, nacionalna, kulturna ili druga uvjerenja i ciljeve. U svezi ostvarivanja navedenih ciljeva građani mogu slobodno osnivati političke stranke. Pravo građana na udruživanje i osnivanje političkih stranaka Ustav i ovdje uvjetuje zabranom nasilnog ugrožavanja demokratskoga ustavnog poretka, te neovisnosti, jedinstvenosti i teritorijalne cjelovitosti Republike Hrvatske, utvrđenom stavkom 2. tog članka.
NN 1/1999 • Zabrana registracije političkih stranaka suprotno Ustavom utvrđenim uvjetima, sadržana je u članku 17. Zakona o Političkim strankama ("Narodne novine", broj 76/93 i 111/96). Ovom odredbom određeno je da će nadležno upravno tijelo odbiti zahtjev za upis u registar političkih stranaka, kada se programom političke stranke potiče ili poziva na nasilno ugrožavanje demokratskoga ustavnog poretka, neovisnosti, jedinstvenosti ili teritorijalne cjelovitosti Republike Hrvatske.
NN 1/1999 • Tijekom provedenog upravnog postupka utvrđeno je kako su akti N. H. D. protivni Ustavu i zakonima Republike Hrvatske, jer se njima u određenim dijelovima poziva na nasilno ugrožavanje demokratskog ustavnog poretka, neovisnosti, jedinstvenosti i teritorijalne cjelovitosti Republike Hrvatske. Na temelju činjeničnog stanja utvrđenog tijekom upravnog postupka kao i na temelju materijalnog prava primijenjenog u tom i u upravnosudskom postupku, utvrđeno je da su rješenje Ministarstva uprave Republike Hrvatske, kao i osporavana presuda Upravnog suda Republike Hrvatske utemeljeni na Ustavu i Zakonu, te da njima podnositelju u konkretnom slučaju nisu povrijeđena ustavna prava na koja u ustavnoj tužbi upućuje.
NN 1/1999 • Slijedom iznijetog, a utvrdivši kako osporavanom odlukom Upravnog suda Republike Hrvatske podnositelju nisu povrijeđena ustavna prava iz članka 14. stavka 2., članka 26., članka 38. stavka 1., članka 40. i članka 43. stavka 1. Ustava, odlučeno je kao u izreci.
NN 1/1999 • Ova odluka se temelji na odredbama članka 59. i članka 61. Poslovnika Ustavnog suda Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 29/94).
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 137/08, Broj 21/99,
Broj 35/04, Broj 111/97,
Broj 195/03, Broj 8/06
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE