PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 24/2000 • DSV je državno tijelo čije su ovlasti u djelokrugu sudbene vlasti određene Ustavom i zakonom. Stoga je i odluka DSV-a o imenovanju sudaca, a protiv koje nije propisana druga pravna zaštita, odluka tijela državne vlasti o kojoj ovaj Sud odlučuje u postupku ustavnosudske zaštite ustavnih prava. Iako Odluka DSV-a pripada u krug tzv. akata vladanja, ona je istodobno i pravno vezani akt državnog tijela koje je u postupku imenovanja vezano postupovnim pravilima, tek kao i svi ostali akti vladanja bilo kojeg državnog tijela podliježe ocjeni ustavnosti i zakonitosti sa stajališta ustavnosti i zakonitosti postupka i načina donošenja.
NN 24/2000 • Osim toga, kroz ustroj posebnog državnog tijela u okviru sudbene vlasti i sastavljenog od istaknutih pravnika s ovlaštenjem da imenuje i razrješava suce i državne odvjetnike te da odlučuje o njihovoj disciplinskoj odgovornosti (članak 121. stavak 1. Ustava, članak 12. Zakona o Državnom sudbenom vijeću), naglašeno je kako načelo neovisnosti sudbene vlasti u okviru trodiobe vlasti, tako i ideja da istaknuti pravosudni djelatnici i drugi pripadnici pravničke struke kompetentno i neovisno o drugim državnim tijelima i na temelju pravila struke odlučuju o imenovanju i razrješenju pravosudnih djelatnika.
NN 24/2000 • Odlučivanje uz uvjete i po postupku u kojem se osigurava stručnost, neovisnost i dostojnost za obnašanje sudačke dužnosti (članak 8. Zakona o sudovima), a prema stručnim kriterijima imanentno je u radu DSV-a. Kada DSV postupa mimo tih kriterija, ono postupa protivno cilju i svrsi zbog koje je osnovano i čini grubu povredu pravila postupka.
NN 24/2000 • U konkretnom slučaju, podnositelj ustavne tužbe je zajedno s ostalim kandidatima bio sudionik u postupku imenovanja sudaca Općinskog suda u O.
NN 24/2000 • Uvidom u spise DSV-a utvrđeno je da je podnositelj ustavne tužbe bio uvršten na listu ministra pravosuđa od 27. ožujka 1996. kao kandidat koji ispunjava uvjete za imenovanje za suca Općinskog suda u O. (red. br. 17. liste), zatim da je priloženo pozitiv
NN 24/2000 • U zapisniku o vijećanju i glasovanju DSV-a od 21. lipnja 1996. zabilježeno je da su sjednici prisustvovali predsjednici spomenutih sudova i da su usmeno ponovili dana mišljenja, da je otvorena rasprava o podnositelju ustavne tužbe, te da se nitko nije javio za riječ (što znači da rasprave nije bilo - stranica 24. zapisnika).
NN 24/2000 • Na kraju ukupne rasprave o svim kandidatima, pristupilo se glasovanju u kojem podnositelj ustavne tužbe nije dobio potreban broj glasova za imenovanje, odnosno za njegovo imenovaje glasovala su samo dva člana DSV-a (stranica 27. zapisnika).
NN 24/2000 • Slijedom navedenog, Ustavni sud je utvrdio da se iz natječajnih materijala ne vidi kojim se stručnim ili drugim razlozima ravnalo DSV pri donošenju odluke kojom podnositelj ustavne tužbe (koji obnaša sudačku dužnost od 1986.) nije ponovno imenovan sucem. Štoviše, odluka je u suprotnosti s jedino relevantnim razlozima koji su izneseni na sjednici, kao i s razlozima iz pisanih mišljenja predsjednika spomenutih sudova, koja pisana mišljenja su zakonom propisane podloge za odlučivanje DSV-a.
NN 24/2000 • Ustavni sud je u svojoj odluci, broj: U-III-188/1995 od 29. ožujka 1995., zauzeo stajalište po kojem odluka o tome da se sudac ne imenuje ne mora biti obrazložena, poglavito zato što se odluke u natječajnom postupku (a takav je i postupak imenovanja sudaca) u pravilu ne donose u pisanom obliku, pa niti ne mogu imati obrazloženje. Umjesto toga sudionici natječaja imaju pravo uvida u natječajne spise, te na temelju razloga koji proizlaze iz tih spisa mogu izjaviti odgovarajuće pravno sredstvo (u ovom slučaju ustavnu tužbu). No, to - u skladu s prethodno izloženim - pretpostavlja da natječajni spisi sadrže jasne razloge na temelju kojih je odluka donijeta.
NN 24/2000 • Ovo se posebno odnosi na slučajeve u kojima se odlučuje o imenovanju (odnosno neimenovanju) kandidata koji već obnašaju sudačku dužnost - kao u ovom predmetu - jer odluka kojom sudac nije ponovno imenovan povlači za sobom pravnu posljedicu prestanka sudačke dužnosti po sili zakona, a to znači i prestanak radnog odnosa (arg. iz članaka 101. i 102. Zakona o sudovima).
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 24/2000 • Neprihvatljivo je, suprotno je temeljnim ustavnim pravima čovjeka i građanina, kao i civilizacijskim tekovinama pravne države, da bilo kome, a pogotovo sucu koji je dugi niz godina obnašao sudačku dužnost, prestane radni odnos, a da mu se ne omogući da sazna razloge prestanka i time omogući efikasno izjavljivanje pravnog lijeka.
NN 24/2000 • Osim toga, osporena odluka u suprotnosti je sa stajalištem Ustavnog suda izraženim u citiranoj odluci.
NN 24/2000 • Takvom odlukom podnositelju su povrijeđena ustavna prava iz članka 18. (pravo na učinkovitu pravnu zaštitu), članka 19. (zakonitosti pojedinačnih akata), a time i članka 44. (pravo na dostupnost javnih službi pod jednakim uvjetima) Ustava Republike Hrvatske.
NN 24/2000 • Slijedom izloženog, temeljem odredbe članka 72. Ustavnog zakona, odlučeno je kao u izreci.
NN 25/2000 • O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O OBVEZAMA I PRAVIMA DRŽAVNIH DUŽNOSNIKA
NN 25/2000 • U Zakonu o obvezama i pravima državnih dužnosnika (»Narodne novine«, br. 101/98., 135/98. i 105/99.) u članku 1. stavak 2. mijenja se i glasi:
NN 25/2000 • - guverner, zamjenik guvernera i viceguverner Hrvatske narodne banke,
NN 25/2000 • - zamjenik tajnika Zastupničkog doma Hrvatskoga državnog sabora,
NN 25/2000 • - predsjednik i zamjenik predsjednika Hrvatskog fonda za privatizaciju,
NN 25/2000 • - ravnatelj i pomoćnici ravnatelja Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje,
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 111/06, Broj 21/90,
Broj 152/08, Broj 81/08,
Broj 81/06, Broj 106/04
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE