PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1999-11-116-1862 NN 116/1999

• Glede čl. 1. osporavane Odluke podnositelj smatra da se njome neopravdano pravi razlika između vremena i načina obavljanja pogreba umrlih na gradskom groblju i vremena i načina sahranjivanja umrlih koji se prevoze u okolna mjesta, a da se pritom ne uvažava volja rodbine, uskraćuje joj se pravo odabira, te se isključuju iz tržišne utakmice sva poduzeća koja predstavljaju konkurenciju poduzeću "Lovrinac".


Propis NN 116/1999

• Čl. 3. stavak 1. Odluke, kako smatra podnositelj, također neopravdano daje isključivo ovlaštenje tom poduzeću da preuzima tijela umrlih i prevozi ih u mrtvačnicu.


Propis NN 116/1999

• Mišljenje je podnositelja da čl. 6. stavci 1. i 2. Odluke predviđaju mogućnost oblačenja pokojnika i letovanja lijesa (osim u prostorijama zdravstvene ustanove) isključivo u prostorijama poduzeća "Lovrinac", a da čl. 7. propisuje da se prijevoz umrloga u mrtvačnicu može obaviti posebno opremljenim vozilom isključivo poduzeća "Lovrinac".


Propis NN 116/1999

• Podnositelj nadalje navodi da je Grad Split kao osnivač nekadašnjeg Javnog komunalnog poduzeća "Lovrinac" odredio da se radi o djelatnosti koja je od interesa za Grad Split. Ta se komunalna djelatnost, prema Zakonu o komunalnom gospodarstvu ("Narodne novine", broj 36/95), sastoji s jedne strane u održavanju groblja i krematorija, a s druge strane u obavljanju pogrebnih poslova. Prema istom Zakonu, djelatnost održavanja podrazumijeva funkcionalno održavanje prostora i zgrada za obavljanje ispraćaja i sahrane pokojnika, a pogrebni poslovi pod-razumijevaju preuzimanje, opremanje i prijevoz umrle osobe do mjesta ukopa ili kremiranja.


Propis NN 116/1999
• Intencija je Zakona, prema tumačenju podnositelja, da se prvonavedenom segmentu djelatnosti (održavanju groblja) u većoj mjeri dade značaj djelatnosti od javnog interesa i u tom smislu da se ona povjeri javnoj službi. U drugom bi segmentu (pogrebnim pos

Propis NN 116/1999
• Osporavanom Odlukom regulira se, smatra podnositelj, samo jedan, onaj komercijalni vid ove komunalne djelatnosti i ta se djelatnost veže uz jednog isključivog nositelja. Tako se štiti njegov monopolistički položaj, dok se onaj "neprofitabilni" vid djelatnosti ne nalazi potrebnim uopće regulirati. Podnositelj izražava stajalište da osporavna Odluka onemogućava druge fizičke ili pravne osobe registrirane za ovu vrstu komunalne djelatnosti da, čak i po zaključivanju ugovora o koncesiji, tu djelatnost obavljaju na gradskom groblju "Lovrinac". Stoga da bi pojedine odredbe osporavane Odluke mogle biti u skladu sa odredbama čl. 49. stavka 2. Ustava tek kada bi u svakoj od njih, gdje god se spominje "ovlaštenik", a što se odnosi na poduzeće "Lovrinac", bio dodan tekst koji bi glasio "i/ili druga fizička ili pravna osoba…".

Propis NN 116/1999 • Iz tih razloga predlaže se pokretanje ustavnosudskog postupka i ukidanje osporavanih odredaba.
Propis NN 116/1999 • Pozvano da odgovori na podneseni prijedlog, Gradsko vijeće Grada Splita očitovalo se navodeći da je predmetna Odluka donesena radi usklađivanja sa Zakonom o komunalnom gospodarstvu, osobito sa njegovom odredbom čl. 4., prema kojoj komunalne djelatnosti mogu obavljati: 1) trgovačko društvo koje osniva jedinica lokalne samouprave, 2) javna ustanova koju osniva jedinica lokalne samouprave, 3) služba vlastiti pogon koju osniva jedinica lokalne samouprave, 4) fizička ili pravna osoba na temelju ugovora o koncesiji. U tom pravcu Javno komunalno poduzeće "Lovrinac" preoblikovano je u trgovačko društvo (Odluka o preoblikovanju JKP "Lovrinac" Split od 28. prosinca 1995., "Službeni glasnik" broj 12/95), te mu je Grad Split povjerio obavljanje djelatnosti održavanja groblja i obavljanja pogrebnih poslova, budući da nema potrebe niti interesa lokalne samouprave za ugovaranjem koncesija, a djelatnost "Lovrinca" da je zasebno regulirana stoga što se problematika u obavljanju ovih djelatnosti na ostalim, okolnim grobljima razlikuje od one u Gradu Splitu. Eventualno monopolističko ponašanje ovlaštenika Grad Split je eliminirao posebnom naredbom koja "Lovrincu" onemogućava nekontrolirano podizanje cijena. Rodbina umrlog ima neogra-ničeno pravo birati dobavljača opreme kao i ceremonijal sahrane, a i radno vrijeme za preuzimanje umrlih prilagođeno je u osporavanoj Odluci primjedbama podnositelja prijedloga koje su stavljene prilikom njezinog donošenja. Stoga predlaže da Ustavni sud Republike Hrvatske ne prihvati podneseni prijedlog.
Propis NN 116/1999 • U tijeku razmatranja podnesenog prijedloga Ustavni sud Republike Hrvatske zatražio je i očitovanje Skupštine Splitsko-dalmatinske županije i mišljenje Agencije Republike Hrvatske za zaštitu tržišnog natjecanja. Također je zatraženo mišljenje Ministarstva prostornog uređenja, graditeljstva i stanovanja Republike Hrvatske.
Propis NN 116/1999 • Iz dostavljenog očitovanja Skupštine Splitsko-dalmatinske županije razvidno je stajalište u potpunosti sukladno iznesenom stajalištu Gradskog vijeća Grada Splita, time da se tumači kako je osporavana Odluka u skladu sa Zakonom o komunalnom gospodarstvu, kao i sa spomenutom Odlukom o preoblikovanju poduzeća "Lovrinac", te da ova Odluka (o preoblikovanju) daje predmetnom trgovačkom društvu isključivo pravo obavljanja kako djelatnosti održavanja gradskog groblja, tako i pružanja pogrebnih usluga na gradskom groblju. To da je posve u skladu s obvezama, potrebama i interesima lokalne samouprave, a da je u tijeku postupak odabira koncesionara za poslove opremanja i prijevoza umrlih osoba na drugim grobljima u Splitu i na grobljima izvan područja Grada Splita.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 116/1999 • Mišljenje je Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja, u bitnome, da se u konkretnom slučaju radi o vrlo restriktivnom reguliranju, koje onemogućava valjano registrane i ovlaštene poduzetnike u obavljanju njihove djelatnosti. Time da se favorizira javno poduzeće i zapostavljaju interesi korisnika usluga.
Propis NN 116/1999 • Iz pribavljenog mišljenja Ministarstva prostornog uređenja, graditeljstva i stanovanja proizlazi da jedinica lokalne samouprave ima pravo i dužnost opredijeliti se na koji će se način obavljati komunalna djelatnost održavanja groblja i pogrebnih poslova - da li putem vlastitog trgovačkog društva, pogona ili ustanove ili putem koncesija (a o ugovaranju konketnih koncesija odlučuje nadležno gradsko tijelo, a ne županijska skupština). Ako se opredijeli za povjeravanje predmetnih poslova drugim pravnim sub-jektima putem koncesija, onda je dužna koncesionaru omogućiti preuzimanje svih poslova u cijelosti, pa stoga Ministarstvo smatra da je u konkretnom slučaju Skupština Splitsko-dalmatinske županije donošenjem osporavane Odluke prekoračila svoje ovlasti.
Propis NN 116/1999 • Nakon analize osporavanog propisa u cjelini, napose osporavanih odredaba, relevantnih zakonskih odredaba, te navoda podnositelja prijedloga, a imajući u vidu i sadržaj pribavljenih očitovanja odnosno mišljenja, Ustavni sud Republike Hrvatske zauzeo je sljedeće stajalište:
Propis NN 116/1999 • U potpunosti uvažavajući probleme tehničke, pa i psihološke prirode koji se mogu pojaviti u praksi, kao i moguće nepostojanje potrebe i interesa lokalne samouprave za ugovaranjem koncesija, upitno je da li donositelj podzakonskog akta može autonomno svim za to registriranim fizičkim i pravnim osobama uskratiti pravo da i nominalno budu ovlaštenici obavljanja djelatnosti za koju su registrirani, pa makar se to odnosilo i na samo jednu od mogućih lokacija na kojima se ta djelatnost obavlja.
Propis NN 116/1999 • Ovaj je Sud kod toga imao u vidu postojanje zakonske norme koja na drugačiji način regulira ovlasti za obavljanje predmetne komunalne djelatnosti (konkretno Zakona o komunalnom gospodarstvu, koji kao ovlaštenike izričito spominje i koncesionare - čl. 4.), a što ukazuje na povredu odredbe čl. 5. stavka 1. Ustava.
Propis NN 116/1999 • Također je imao u vidu postojanje drugog akta lokalne samouprave koji je glede normiranja ovlasti za obavljanje predmetne komunalne djelatnosti u suglasju sa Zakonom (radi se o spomenutoj Odluci o preoblikovanju JKP "Lovrinac" Split - čl. 3. stavak 3.: "… društvu se povjerava i … djelatnost obavljanja pogrebnih usluga na groblju "Lovrinac" i na ostalim mjesnim grobljima zajedno sa drugim, odabranim nositeljima koncesije…"), a iz čega također proizlazi suprotno od onoga što u svojim očitovanjima iznose nadležna gradska i županijska tijela.
Propis NN 116/1999 • Pogrebni poslovi prema spomenutom Zakonu obuhvaćaju preuzimanje, opremanje i prijevoz umrle osobe, a prema Zakonu i navedenom podzakonskom aktu pripadaju općenito, kao i na lokaciji gradsko groblje "Lovrinac", u djelokrug trgovačkog društva u vlasništvu jedinice lokalne samouprave i/ili odabranog koncesionara. Stoga nema opravdanog razloga da se primjerice prijevoz pokojnika do mrtvačnice i de iure omogućuje samo jednom određenom ovlašteniku. Stvar je, naravno, ugovora o koncesiji da li će i neki drugi ovlaštenici, koji za to ispunjavaju uvjete i koji su registrirani za tu djelatnost, određene poslove na određenoj lokaciji faktično i obavljati, međutim je u suprotnosti sa Ustavom i mjerodavnim Zakonom izrijekom norme podzakonskog akta inaugurirati neravnopravnost subjekata na tržištu.
Propis NN 116/1999 • U tom smislu odredba čl. 3. stavka 1. izaziva sumnju glede ustavnosti i zakonitosti. Ovo zbog činjenice da su iz njezinog sadržaja, a time i iz sadržaja redoslijedom kasnijih osporavanih odredaba koje se tiču drugih segmenata u okviru pogrebnih poslova, praktično izostavljeni svi ostali ovlaštenici osim jednoga. Tom je odredbom, naime, data izričita uputa da se izraz "ovlaš-tenik" u kontekstu te odredbe, ali i svih daljnjih, ima tumačiti kao ovlaštenik kojem je Grad povjerio upravljanje gradskim grobljem, a to je isključivo "Lovrinac" d.o.o.
Propis NN 116/1999 • Stoga je ovaj Sud glede ove odredbe donio rješenje o pokretanju postupka i ukinuo je, uz odgodu nastupa pravnih učinaka odluke o ukidanju.
Propis NN 116/1999 • Isto stajalište zauzeo je ovaj Sud glede osporavanih odredaba čl. 6. stavaka 1. i 2. Odluke, jer se tim odredbama također neki poslovi (opremanje, letovanje) koji spadaju u pogrebne poslove, a za čije obavljanje postoji niz uredno registriranih subjekata, stavljaju, primjenom prethodno iznesenog tumačenja izraza "ovlaš-tenik", u krug ovlasti samo jednog od tih subjekata, pa se ostalima i formalnopravno oduzima mogućnost obavljanja tih poslova.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 143/09, Broj 85/09, Broj 5/04, Broj 123/08, Broj 136/03, Broj 67/96


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled