PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 38/1996 • Glede Rješenja o imenovanju povjerenika Vlade, koje je donijeto na temelju članka 82. stavak 1. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi, navedena odredba propisuje posljedicu koja nastupa nakon ispunjenja pretpostavki iz članka 81. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi.
NN 38/1996 • Budući da je Ustavni sud utvrdio da te pretpostavke nisu ispunjene, to ukidanje Odluke o raspuštanju nužno dovodi i do ukidanja Rješenja o imenovanju povjerenika Vlade Republike Hrvatske u Gradu Zagrebu.
NN 38/1996 • Takvim aktima Vlade povrijeđene su temeljne odredbe Ustava Republike Hrvatske iz članka 1. stavak 2. i članka 5. stavak 2., odredba članka 19. stavak 1. Ustava te jamstvo iz Glave VI. Ustava - Ustrojstvo lokalne (mjesne) samouprave i uprave iz članka 128.
NN 38/1996 • Iz razloga navedenih u obrazloženju, Ustavni sud je u skladu s odredbom članka 59. Poslovnika Ustavnog suda ustavnu tužbu usvojio i osporene akte, zbog povreda navedenih odredbi Ustava, ukinuo te odlučio kao pod točkom 1. izreke.
NN 38/1996 • Odluka o objavi pod točkom 2. izreke, temelji se na članku 20. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
NN 38/1996 • uz Odluku Ustavnog suda Republike Hrvatske broj: U-III-260/96 od 10. svibnja 1996. godine
NN 38/1996 • Svojom Odlukom od 10. svibnja 1996. godine, Ustavni sud Republike Hrvatske usvojio je ustavnu tužbu prof. dr. Zdravka Tomca, te je ukinuo Odluku Vlade Republike Hrvatske o raspuštanju Gradske skupštine Grada Zagreba, od 30. travnja 1996. godine, kao i Rješenje Vlade Republike Hrvatske o imenovanju povjerenika Vlade Republike Hrvatske u Gradu Zagrebu od 30. travnja 1996. godine.
NN 38/1996 • Kako u tom predmetu imam drukčije ustavnopravno stajalište, glasovao sam protiv usvajanja ustavne tužbe i izdvojio sam svoje mišljenje, pa ga obrazloženo prilažem uz Odluku.
NN 38/1996 • Ispitujući osporene akte Vlade podnijetom ustavnom tužbom u pravcu povreda navedenih po podnositelju, mišljenja sam da ustavna tužba nije osnovana.
NN 38/1996 • Ministarstvo uprave je, kao tijelo središnje državne uprave zakonom ovlašteno za nadzor nad zakonitošću rada i općih akata predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave, podnijelo Vladi Republike Hrvatske prijedlog za raspuštanje predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 38/1996 • Odluka Vlade o raspuštanju Gradske skupštine u Zagrebu donijeta je na temelju članka 81. stavak 1. točka 1. i 5. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi te se njome raspušta Gradska skupština Grada Zagreba, a vijećnicima prestaje mandat.
NN 38/1996 • U svezi utemeljenosti primjene odredbe članka 81. stavak 1. točka 1. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi pri donošenju Odluke o raspuštanju, ističem slijedeće:
NN 38/1996 • Vlada Republike Hrvatske je na temelju članka 7. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave i uprave ("Narodne novine", broj 69/1995) bila ovlaštena, a kako je to navedeno i u obrazloženju rješenja Ustavnog suda broj: U-II-1019/1995 i U-II-1021/1995 od 27. prosinca 1995. godine, donijeti odgovarajuće akte o ponovnom sazivanju sjednica Gradske skupštine Grada Zagreba i Skupštine Zagrebačke županije;
NN 38/1996 • Ministarstvo financija i Ministarstvo uprave su, u postupku nadzora nad općim i pojedinačnim aktima Gradske skupštine Grada Zagreba donesenima na 4. i 5. sjednici, nalazom od 3. travnja 1996. godine utvrdili nezakonitost postupka donošenja Proračuna Grada Zagreba za 1996. godinu te je Proračun, rješenjem Ministarstva financija od 11. travnja 1996. godine obustavljen od izvršenja, dok je Vlada Republike Hrvatske pokrenula postupak ocjene ustavnosti i zakonitosti Proračuna, u kojem je postupku odlukom Ustavnog suda broj: U-II-204/1996 od 29. travnja 1996. godine, Proračun Grada Zagreba za 1996. godinu ukinut.
NN 38/1996 • Slijedi da je takvim učestalim donošenjem općih akata suprotnih Ustavu, zakonu i drugim propisima od strane predstavničkog tijela jedinica lokalne samouprave, ispunjena pretpostavka iz članka 81. stavak 1. točka 1. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi, koja je temelj za ovlaštenje Vlade na raspuštanje takvog predstavničkog tijela, a na koju se odredbu Vlada i pozvala u svojoj Odluci o raspuštanju.
NN 38/1996 • U svezi utemeljenosti primjene odredbe članka 81. stavak 1. točka 5. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi ističem slijedeće:
NN 38/1996 • Proračun Grada Zagreba za 1996. godinu ukinut je odlukom Ustavnog suda broj: U-II-204/1996 od 29. travnja 1996. godine, a nakon utvrđenja da nije donijet na Ustavom i zakonom propisan način te, iako je Proračun Grada Zagreba za 1996. godinu, formalno donijet u zakonom propisanom roku, neustavnost i nezakonitost postupka donošenja predstavlja ispunjenje pretpostavke i iz točke 5. stavka 1. članka 81. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi, na koju se Vlada i pozvala pri donošenju odluke o raspuštanju.
NN 38/1996 • Navod podnositelja da nedostatak obrazloženja takve Odluke Vlade o raspuštanju čini Odluku protivnom odredbi članka 19. stavak 3. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu, a time neustavnom i nezakonitom, nije osnovan i nije bitan za odlučivanje. Navedena odredba Ustavnog zakona o Ustavnom sudu obvezuje Ustavni sud da svoje odluke i rješenja obrazloži. Ta se obveza ne odnosi na Vladu Republike Hrvatske, pa ni glede akata koje Vlada donosi na temelju zakonskih ovlasti Vlade na nadzor nad predstavničkim tijelima jedinica lokalne samouprave.
NN 38/1996 • Učinci Odluka Ustavnog suda, ne mogu biti predmetom raspravljanja i odlučivanja Ustavnog suda. Odredbom članka 25. stavak 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu propisano je da su odluke i rješenja Ustavnog suda, pa tako i navedena odluka, obvezatne i izvršne.
NN 38/1996 • Polazeći od ovlaštenja koje joj je dano člankom 81. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi, Vlada Republike Hrvatske je, budući su ispunjene zakonske pretpostavke za donošenje odluke od raspuštanju predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave, ispravno donijela osporenu Odluku o raspuštanju.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 146/99, Broj 35/90,
Broj 75/98, Broj 104/01,
Broj 105/07, Broj 82/98
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE