PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 20/2004 • I. Ne prihvaća se prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom Obiteljskog zakona (»Narodne novine«, broj 116/03) u cijelosti.
NN 20/2004 • 1. Petar M. Radelj iz Zagreba podnio je prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom Obiteljskog zakona (»Narodne novine«, broj 116/03) u cijelosti.
NN 20/2004 • 2. Smatrajući da je Obiteljski zakon organski zakon, predlagatelj ističe da je za njegovo donošenje, prema odredbi članka 82. stavka 2. Ustava Republike Hrvatske, bila potrebna većina glasova svih zastupnika u Hrvatskom saboru.
NN 20/2004 • Obrazlažući svoje stajalište da je osporavani Zakon organski zakon, predlagatelj navodi da Obiteljski zakon razrađuje brojna Ustavom zajamčena ljudska prava i slobode, a osobito ona sadržana u člancima 32., 34., 35., 40., 56., 61., 62., 63. i 64. Ustava.
NN 20/2004 • Predlagatelj navodi da je na sjednici Hrvatskog sabora, na kojoj je donesen Obiteljski zakon (14. srpnja 2003. godine), bilo nazočno 85 zastupnika, od kojih je 71 zastupnik glasovao »za« donošenje Obiteljskog zakona, dok je 14 zastupnika bilo »suzdržano«. S obzirom na činjenicu da je Hrvatski sabor u tom sazivu imao ukupno 151 zastupnika, za donošenje tog Zakona, prema mišljenju predlagatelja, trebalo je glasovati 76 zastupnika.
NN 20/2004 • Slijedom iznijetog, predlagatelj smatra da je Obiteljski zakon donesen manjim brojem glasova od broja koji je Ustavom utvrđen kao potreban i dostatan za donošenje organskih zakona. Ističući, dakle, formalnu protuustavnost Obiteljskog zakona, predlaže da Ustavni sud pokrene postupak za ocjenu njegove suglasnosti s Ustavom te da ga u cijelosti ukine.
NN 20/2004 • 3. Podredno, predlagatelj osporava odredbe Obiteljskog zakona koje sadrže riječ »razvod braka«. Obrazlažući taj dio prijedloga, predlagatelj u bitnom ističe da bi nakon stupanja na snagu osporenoga Obiteljskog zakona, na sve neokončane brakorazvodne parnice trebalo primjenjivati taj Zakon, što međutim, prema mišljenju predlagatelja, nije moguće zbog »terminološke neusuglašenosti« Obiteljskog zakona i zakona koji uređuju sudsku nadležnost u sporovima radi »rastave braka«. Predlagatelj u prijedlogu opširno navodi »povijesno-pravne« i »jezikoslovne« razloge protiv instituta »razvoda braka« te zaključuje da je pojam »razvod braka« suprotan odredbi članka 12. stavka 1. te odredbi članka 5. stavka 1. Ustava.
NN 20/2004 • 4. Obiteljski zakon je Hrvatski sabor donio na sjednici održanoj dana 14. srpnja 2003. godine. Zakon je objavljen u »Narodnim novinama«, broj 116 od 22. srpnja 2003. godine, a stupio je na snagu danom objave.
NN 20/2004 • 5. Iz fonograma navedene sjednice Hrvatskog sabora, koji prileži spisu, proizlazi da je pri glasovanju kod donošenja Obiteljskog zakona u sabornici bilo nazočno osamdeset i pet (85) zastupnika. Također je razvidno da je za njegovo donošenje glasovao sedamdeset i jedan (71) zastupnik te da je četrnaest (14) zastupnika bilo suzdržano.
NN 20/2004 • Ustavni sud je, nadalje, utvrdio da je Hrvatski sabor u sazivu 2000. godine imao stotinu pedeset i jednog (151) zastupnika pa je za donošenje zakona, za koje se traži većina glasova svih zastupnika, bilo potrebno sedamdeset i šest (76) glasova zastupnika.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 20/2004 • 6. Za razmatranje pravne naravi Obiteljskog zakona kao cjeline i ocjenu njegove formalne ne/ustavnosti bitne su odredbe Ustava sadržane u Glavi III., odjeljku 3., pod nazivom »Gospodarska, socijalna i kulturna prava«, koje glase:
NN 20/2004 • Brak i pravni odnosi u braku, izvanbračnoj zajednici i obitelji uređuju se zakonom.
NN 20/2004 • Država štiti materinstvo, djecu i mladež te stvara socijalne, kulturne, odgojne, materijalne i druge uvjete kojima se promiče ostvarivanje prava na dostojan život.
NN 20/2004 • Roditelji su dužni odgajati, uzdržavati i školovati djecu te imaju pravo i slobodu da samostalno odlučuju o odgoju djece.
NN 20/2004 • Roditelji su odgovorni osigurati pravo djetetu na potpun i skladan razvoj njegove osobnosti.
NN 20/2004 • Tjelesno i duševno oštećeno i socijalno zapušteno dijete ima pravo na osobitu njegu, obrazovanje i skrb.
NN 20/2004 • Država osobitu skrb posvećuje maloljetnicima bez roditelja i onima za koje se ne brinu roditelji.
NN 20/2004 • Djeca ne mogu biti primljena na rad prije zakonom određene dobi niti smiju biti prisiljavana na rad koji štetno utječe na njihovo zdravlje ili ćudoređe, niti im se takav rad smije dopustiti.
NN 20/2004 • Mladež, majke i invalidne osobe imaju pravo na osobitu zaštitu na radu.«.
NN 20/2004 • »Zakone (organski zakoni) kojima se razrađuju Ustavom utvrđena ljudska prava i temeljne slobode, izborni sustav, ustrojstvo, djelokrug i način rada državnih tijela te ustrojstvo i djelokrug lokalne i područne (regionalne) samouprave Hrvatski sabor donosi većinom glasova svih zastupnika.«
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 125/09, Broj 36/01,
Broj 18/06, Broj 124/09,
Broj 38/08, Broj 10/90
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE