PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 2000-10-107-2116 NN 107/2000

• II. Predmet se vraća Ministarstvu unutarnjih poslova Republike Hrvatske na ponovni postupak.


Propis NN 107/2000

• 1. I. M. iz Z. podnio je dopuštenu i pravodobnu ustavnu tužbu u svezi s presudom Upravnog suda Republike Hrvatske, broj: Us-2649/1997 od 17. ožujka 1999. godine.


Propis NN 107/2000

• Navedenom presudom je odbijena tužba podnositelja izjavljena protiv rješenja Ministarstva unutarnjih poslova Republike Hrvatske, broj: 511-01-42-UP/I-2/863/1-96 od 3. lipnja 1996. godine, kojim je odbijen zahtjev podnositelja za primitak u hrvatsko državljanstvo, temeljem odredbe članka 26. stavka 1., u svezi s odredbom članka 8. stavka 1. točke 5. Zakona o hrvatskom državljanstvu (»Narodne novine«, br. 53/91, 70/91, 28/92 i 113/93).


Propis NN 107/2000

• 2. U ustavnoj tužbi podnositelj ističe kako su navedenim odlukama povrijeđene ustavne odredbe članaka 14. stavka 2., 18. stavka 1., 19. stavka 1., 26. i 115. stavka 3. Ustava.


Propis NN 107/2000
• Obrazlažući razloge za svoje tvrdnje o povredi navedenih ustavnih odredbi, podnositelj, u bitnome, navodi da rješenje upravnog tijela nije obrazloženo, već iz njega samo proizlazi da je zahtjev za primitak u hrvatsko državljanstvo odbijen iz razloga što

Propis NN 107/2000
• Osim toga, podnositelj se poziva na praksu ovog Suda izraženu u odluci broj: U-III-507/1996 od 11. ožujka 1998., objavljenu u »Narodnim novinama«, br. 50/98.

Propis NN 107/2000 • Naime, podnositelj niti ne poriče da je bio kažnjavan prije više od 15 godina, ali navodi da iz odluke ovog Suda broj: U-III-507/1998 proizlazi: »da je pogrešna ocjena upravnih tijela da podnositelj ne poštuje pravni poredak budući da su upravno tijelo, a i Upravni sud Republike Hrvatske, odlučivali o zahtjevu podnositelja ustavne tužbe uzevši samo jedno životno razdoblje od prije petnaest godina (ne utvrdivši niti je li osuda brisana), a da nisu uzeli u obzir podnositeljevo ponašanje zadnjih petnaest godina.«
Propis NN 107/2000 • Podnositelj smatra da su takvim postupanjem upravnog tijela i Upravnog suda povrijeđene i odredbe članaka 14. stavka 2., 19. stavka 1., 26. i 115. stavka 3. Ustava.
Propis NN 107/2000 • 3. Za potrebe ustavnosudskog postupka Sud je pribavio spis Upravnog suda Republike Hrvatske i Ministarstva unutarnjih poslova.
Propis NN 107/2000 • Iz spisa predmeta je razvidno da je podnositelj ustavne tužbe podnio 9. veljače 1999. zahtjev za primitak u hrvatsko državljanstvo temeljem članka 8. stavka 1. i članka 10. Zakona o hrvatskom državljanstvu. Nadalje, proizlazi da je podnositelj državljanin Bosne i Hercegovine, a da neprekidno boravi u Republici Hrvatskoj od 1969. godine te da je zaposlen u poduzeću »Karbon« u Zagrebu, a da su mu supruga i kćerke hrvatske državljanke.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 107/2000 • Ministarstvo unutarnjih poslova je odbilo zahtjev podnositelja uz obrazloženje da je kazneno evidentiran te, stoga, ne ispunjava jedan od uvjeta za primitak u hrvatsko državljanstvo, utvrđen člankom 8. stavkom 1. točkom 5. Zakona o hrvatskom državljanstvu.
Propis NN 107/2000 • Prema toj odredbi, prirođenjem može steći hrvatsko državljanstvo stranac ako se iz njegovog ponašanja može zaključiti da poštuje pravni poredak i običaje u Republici Hrvatskoj i da prihvaća hrvatsku kulturu.
Propis NN 107/2000 • 4. Na temelju članka 125. alineje 3. Ustava, Ustavni sud je ovlašten štititi ustavne slobode i prava čovjeka i građanina. Prema članku 59. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, br. 99/99), svaka fizička i pravna osoba može po iscrpljivanju dopuštenog pravnog puta podnijeti Ustavnom sudu ustavnu tužbu ako smatra da joj je odlukom sudbene, upravne vlasti ili drugih tijela koja imaju javne ovlasti, povrijeđeno jedno od njenih Ustavom utvrđenih sloboda i prava čovjeka i građanina.
Propis NN 107/2000 • 5. Člankom 70. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske određeno je da će Ustavni sud, ako utvrdi da su ustavna prava ili slobode podnositelja ustavne tužbe povrijeđeni osporenim aktom, ukinuti osporeni akt i predmet vratiti nadležnom tijelu na ponovni postupak.
Propis NN 107/2000 • 6. Načelo materijalne istine, kao jedno od temeljnih načela upravnog postupka, izraženo je odredbom članka 7. Zakona o općem upravnom postupku (»Narodne novine«, br. 53/91), prema kojemu se u postupku mora utvrditi pravo stanje stvari i u tom cilju se moraju utvrditi sve činjenice koje su od važnosti za donošenje zakonitog i pravilnog rješenja.
Propis NN 107/2000 • Člankom 209. stavkom 2. Zakona o općem upravnom postupku određeno je što obrazloženje rješenja, doneseno u provedenom upravnom postupku, mora sadržavati.
Propis NN 107/2000 • Uvidom u osporeno rješenje upravnog tijela, utvrđeno je kako ono ne sadrži sve elemente propisane navedenom odredbom članka 209. Zakona o općem upravnom postupku, odnosno iz osporavanog rješenja nisu razvidni razlozi niti odlučujuće okolnosti na temelju kojih je utvrđeno da podnositelj ne ispunjava uvjete iz članka 8. točke 5. Zakona o hrvatskom državljanstvu za stjecanje hrvatskog državljanstva.
Propis NN 107/2000 • Osobi kojoj tijekom postupka nisu bile poznate okolnosti niti razlozi za rješavanje, u bitnom je smanjena mogućnost osporavanja činjeničnih utvrđenja nadležnog tijela te uspjeha u žalbenom postupku, odnosno u konkretnom slučaju u upravnom sporu.
Propis NN 107/2000 • Nenavođenje razloga za odlučivanje, u konkretnom slučaju, u suprotnosti je s ustavnim pravom iz članka 18. stavka 1. Ustava, na koje se podnositelj poziva u ustavnoj tužbi, shvaćenim kao pravom na ulaganje učinkovitog pravnog lijeka. Navedeno pravo se ne može učinkovito ostvariti bez obrazloženja u rješenju upravnog tijela jer se samo putem obrazloženja utvrđuje je li se upravno tijelo vodilo načelom zakonitosti i ujedno postupalo tako da u vođenju postupka i u odlučivanju stranci omogući zaštitu svojih prava.
Propis NN 107/2000 • 7. Glede odredbi članka 14. stavka 2. Ustava, kojom se jamči jednakost svih pred zakonom, i odredbi članka 26. Ustava, prema kojoj su svi građani i stranci jednaki pred sudovima i drugim državnim i inim tijelima koja imaju javne ovlasti, na koje se odredbe podnositelj također poziva, valja istaći da je Ustavni sud utvrdio da su osporenim odlukama povrijeđene i navedene odredbe Ustava.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 51/00, Broj 139/04, Broj 184/03, Broj 33/05, Broj 50/09, Broj 34/02


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled