PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 107/2000 • Naime, odluka za odbijanje zahtjeva podnositelja ustavne tužbe temelji se na tvrdnji da je podnositelj kazneno evidentiran, dok iz presude Upravnog suda proizlazi da upravno tijelo nije obrazložilo svoje rješenje sukladno članku 209. stavku 2. Zakona o općem upravnom postupku, ali je ocijenjeno da osuđivanost određene osobe u vremenskom razdoblju od 1960. do 1977. godine ukazuje na nepoštivanje pravnog poretka.
NN 107/2000 • Nije sporno da je podnositelj ustavne tužbe bio osuđivan u vremenskom razdoblju od 1960. do 1977. godine. Međutim, iz spisa predmeta je razvidno da je zadnji puta bio osuđen presudom Općinskog suda u Zagrebu od 16. ožujka 1977., a odlukom Predsjedništva Republike Hrvatske od 15. ožujka 1978. godine oslobođen je od daljnjeg izvršavanja kazne te od tada, barem prema izvodu iz kaznene evidencije, nije počinio novo kazneno djelo.
NN 107/2000 • »Poslije izdržane, oproštene ili zastarjele kazne zatvora, maloljetničkog zatvora, osuđene osobe uživaju sva prava utvrđena Ustavom, zakonom, drugim propisima, općim aktima i kolektivnim ugovorom te mogu stjecati sva prava osim onih koja su im ograničena izrečenom sigurnosnom mjerom ili nastupanjem pravnih posljedica osude.«
NN 107/2000 • Cilj navedene odredbe je puna rehabilitacija osuđenih osoba i njihovo uključivanje u normalni život na slobodi. Iz tih je razloga člankom 88. tada važećeg Osnovnog krivičnog zakona bilo propisano i brisanje osude iz kaznene evidencije nakon proteka određenog vremena. Posebice je stavkom 2. istog članka bilo propisano i brisanje osude iz kaznene evidencije nakon proteka određenog vremena.
NN 107/2000 • Osim toga je člankom 89. stavkom 3. tada važećeg Osnovnog krivičnog zakona Republike Hrvatske određeno da kad je osuda brisana iz kaznene evidencije, da se podaci o toj osudi ne daju nikome osim sudu, javnom odvjetništvu i tijelima unutarnjih poslova u
NN 107/2000 • U vrijeme donošenja presude Upravnog suda bio je na snazi novi Kazneni zakon (»Narodne novine«, br. 110/97 i 27/98), koji u članku 85. regulira rehabilitaciju osuđenih osoba.
NN 107/2000 • Odredbom članka 85. stavka 4. Kaznenog zakona propisano je da protekom rokova, određenih u stavku 5. tog članka, počinitelj kaznenog djela smatra se neosuđivanim i svaka uporaba podataka o građaninu kao počinitelju kaznenog djela zabranjena je, a u slučaju uporabe nema pravni učinak, a rehabilitirani građanin ima pravo nijekati prijašnju osuđivanost i zbog toga ne može biti pozvan na odgovornost niti može imati bilo kakve pravne posljedice. Stavkom 5. članka 85. Kaznenog zakona određeno je da, pod uvjetom da počinitelj kaznenog djela nije ponovno osuđen zbog novoga kaznenog djela, rehabilitacija nastupa po sili zakona kad proteknu ovi rokovi:
NN 107/2000 • – petnaest godina od dana izdržane, zastarjele ili oproštene kazne kod osude na kaznu dugotrajnog zatvora
NN 107/2000 • – deset godina od dana izdržane, zastarjele ili oproštene kazne kod osude na kaznu zatvora od deset godina ili težu kaznu
NN 107/2000 • – pet godina od dana izdržane, zastarjele ili oproštene kazne kod osude na kaznu zatvora od pet godina ili težu kaznu,
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 107/2000 • – tri godine od dana izdržane, zastarjele ili oproštene kazne kod osude na kaznu zatvora do pet godina, kaznu maloljetničkog zatvora i novčanu kaznu, od isteka roka provjeravanja kod uvjetne osude i od pravomoćnosti odluke o sudskoj opomeni ili oslobođenju od kazne.
NN 107/2000 • Osim toga, prema članku 477. stavcima 1., 2. i 3. Zakona o kaznenom postupku (»Narodne novine«, br. 110/97, 27/98, 58/99 i 119/99), koji je bio na snazi u vrijeme donošenja presude Upravnog suda, kada po zakonu rehabilitacija, odnosno brisanje osude, nastupa protekom određenog vremena i uz uvjet da osuđenik u tom vremenu ne počini novo kazneno djelo, rješenje o brisanju osude donosi po službenoj dužnosti tijelo nadležno za vođenje kaznene evidencije. Prije donošenja rješenja o rehabilitaciji, odnosno brisanju osude, obavit će se potrebna provjeravanja, a osobito će se prikupiti podaci o tome je li protiv osuđenika u tijeku kazneni postupak za kakvo novo kazneno djelo počinjeno prije proteka roka propisanog za brisanje osude. Podaci o kaznenom djelu za koje je nastupila rehabilitacija ne mogu se davati nikome na uvid.
NN 107/2000 • 8. U spisu nema podataka da li je osuda podnositelja brisana.
NN 107/2000 • Nesporno je da nečija osuđivanost može ukazivati na određeno nepoštivanje pravnog poretka. Međutim, utvrđenje poštuje li neka osoba pravni poredak i običaje u Republici Hrvatskoj ili ne, mora se temeljiti na ocjeni ukupnosti ponašanja određene osobe kroz cijeli životni vijek, a ne samo vremensko razdoblje prije više od petnaest godina.
NN 107/2000 • U tom je smislu pogrešna ocjena upravnog tijela da podnositelj ne poštuje pravni poredak budući da su upravno tijelo, ali i Upravni sud Republike Hrvatske odlučivali o zahtjevu podnositelja ustavne tužbe uzevši samo jedno životno razdoblje, od prije više od petnaest godina (ne utvrdivši niti je li osuda brisana), a da nisu uzeli u obzir podnositeljevo ponašanje zadnjih dvadeset godina.
NN 107/2000 • 9. Ne postupajući sukladno navedenom ni tijekom upravnog postupka, kao niti u postupku kontrole kroz upravni spor, došlo je, u konkretnom slučaju, do povrede članka 26. Ustava, kojim je zajamčeno pravo svih građana i stranaca na jednakost pred sudovima i drugim državnim i inim tijelima koja imaju javne ovlasti, budući da nepoznavanje razloga za donošenje rješenja dovodi te osobe u nepovoljniji položaj u odnosu na osobe koje znaju razlog za donošenje rješenja, te budući da je u postupku nužno cijeniti sve činjenice, kako one koje idu u prilog stranci u postupku, tako i one koje mogu negativno utjecati na ishod postupka.
NN 107/2000 • 10. Što se tiče povrede odredaba članka 19. stavka 1. Ustava na koje podnositelji ukazuju u ustavnoj tužbi, valja istaći da odredba stavka 1. tog članka uređuje načelo zakonitosti u radu državne uprave i tijela koja imaju javne ovlasti te da se na toj odredbi ne temelji nikakvo ustavno pravo, niti se na njoj može zasnovati ustavna tužba.
NN 107/2000 • 11. Podnositelj u ustavnoj tužbi ukazuje i na povredu odredbe članka 115. stavka 3. Ustava, kojom se utvrđuje načelo ustavnosti i zakonitosti u postupanju sudova. Navedena odredba sadrži jedno od temeljnih načela ustavnog poretka i kao takva ne daje osnove za pružanje ustavnosudske zaštite u postupku povodom ustavne tužbe.
NN 107/2000 • 12. Slijedom iznijetog, a utvrdivši kako su podnositelju ustavne tužbe osporavanim rješenjem Ministarstva unutarnjih poslova i presudom Upravnog suda povrijeđena ustavna prava iz članaka 14. stavka 2., 18. stavka 1. i 26. Ustava odlučeno je kao u izreci.
NN 107/2000 • Ova odluka temelji se na odredbama članaka 69., 70. i 72. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 88/09, Broj 60/06,
Broj 101/05, Broj 2/05,
Broj 78/05, Broj 107/95
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE