PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis NN 75/1992

• Imunitet zastupničke neodgovornosti, prema odredbi člarika 75. st. 2. Ustava, uređen je tako da zastupnik ne može biti pozvan na kaznenu odgovornost, pritvoren ili kažnjen za izraženo mišljenje ili glasovanje u Saboru. Taj imunitet ima apsolutno djelovanje, dakle, oslobađa zastupnika kaznene odgovornosti ne samo za vrijeme trajanja njegova mandata, nego i kasnije kad mu prestane mandat. Tim imunitetom osigurava se potpuna sloboda zastupničkog djelovanja u okviru Sabora.


Propis NN 75/1992

• Imunitet zastupničke nepovrediosti, ustavnost kojeg osporava HSP u svom prijedlogu, uređen je odredbama članka 75. st. 3, 4. i 5. Ustava, s time što je određeno, kao pravilo, da zastupnik ne može biti pritvoren niti se protiv njega može pokrenuti kazneni postupak bez odobrenja doma Sabora. Iznimka od ovog pravila sadržana je u odredbi članha 75. st. 4. Ustava i omogućava pritvaranje zastupnika i bez spomenutog odobrenja, ali samo ako je zatečen u vršenju kažnjivog djela za koje je propisana kazna zatvora u trajanju dužem od pet godina.


Propis NN 75/1992

• Ustavni sud smatra da imunitet zastupničke nepovredivosti ima isključivo procesno djelovanje u kaznenom postupku, jer štiti zastupnika samo dok traje njegov mandat ako Sabor Republike Hrvatske nije odobrio vođenje kaznenog postupka odnosno njegovo zadržavanje u pritvoru.


Propis NN 75/1992

• Kada zastupniku prestane mandat odnosno kad Sabor odobri vođenje kaznenog postupka, zastupnik odgovara kao i svaki drugi građanin i o njegovoj kaznenoj odgovornosti mogu odlučivati samo nadležni sudbeni organi. Tako taj imunitet djeluje relativno, jer štiti zastupnika samo tijekom određenog vremena, odnosno za vrijeme njegova mandata. Sabor može "otkloniti" njegovo djelovanje pri čemu nije vezan niti jednom ustavnom odredbom, već samo razlozima oportuniteta. Te razloge ne može ocjenjivati niti jedno državno tijelo, pa ni Ustavni sud Republike Hrvatske.


Propis NN 75/1992
• Prema odredbi članka 75. st. 5. Ustava, ako dom Sabora nije na okupu, odobrenje da se zastupnik liši slobode ili da se protiv njega nastavi kazneni postupak daje i o njegovu pravu na imunitet odlučuje mandatno-imunitetna komisija doma Sabora, s time što njezinu odluku mora naknadno potvrditi dom Sabora.

Propis NN 75/1992
• Iz odredbe članka 75. Ustava - kad se radi o zastupničkom imunitetu nepovredivosti - proizlazi da odluku o imunitetu zastupnika donosi dom Sabora, dajući odnosno uskračujući spomenuto odobrenje.

Propis NN 75/1992 • Prema shvaćanju ovog Suda, imunitet je pravno sredstvo za osiguranje neovisnosti djelovanja zastupnika u Saboru i rada domova Sabora, a ne osobna privilegija zastupnika. Prijedlog HSP-a, kao i argumenti koje je ponudio, smjeraju posve drugoj ustavnosudskoj fizionomiji imuniteta zastupničke nepovredivosti koja nema uporište u Ustavu.
Propis NN 75/1992 • Takav imunitetski sustav za koji se zalaže HSP, tražio bi reviziju Ustava.
Propis NN 75/1992 • Osporene odredbe navedenog Poslovnika nisu nesuglasne članku 75. Ustava Republike Hrvatske, ni u čemu ne ograničavaju i sužavaju institut zastupničkog imuniteta. Uređuju samo postupak u svezi s donošenjem odnosno uskraćivanjem odobrenja za pritvaranje, odnosno pokretaaje kaznenog postupka protiv zastupnika, dakle, materiju koja se uređuje navedenim Poslovnikom, kao propisom kojim se uređuju način rada Zastupničkog doma.
Propis NN 75/1992 • S obzirom na izloženo nije prihvaćen prijedlog HSP-a za privremenu obustavu izvršenja odluke Mandatno-imunitetne komisije Sabora, broj Klasa: 013-03/92-01/04 od 1. listopada 1992. godine kojom je odobreno pokretanje kaznenog postupka protiv gospode zastupnika: Dobroslava Parage, Ante Prkačina i Ante ?a. pića.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 75/1992 • Ova se odluka objavljuje u "Narodnim novinama" temeljem članka 20. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 13/91).
Propis NN 76/1992 • Vlada Republike Hrvatske, Savez samostalnih sindikata Hrvatske; Hrvatska udruga sindikata, Konfederacija nezavisnih sindikata Hrvatske, Nezavisni sindikat znanosti i visokog obrazovanja Hrvatske, Nezavisni sindikat zaposlenih u osnovnom obrazovanju Hrvatske, Samostalni sindikat radnika u grafičkoj, informativnoj i izdavačkoj djelatnosti Hrvatske, Republički sindikat radnika HPT-a i Sindikat radnika HEP-a zaključili su
Propis NN 76/1992 • Sudionici ovog Sporazuma suglasni su da će surađivati u oblikovanju i provođenju mjera ekonomske i socijalne politike u Republici Hrvatskoj.
Propis NN 76/1992 • - prilikom predlaganja sistemskih propisa iz oblasti radnog prava i socijalne sigurnosti tražiti mišljenje sindikata i na njega se očitovati;
Propis NN 76/1992 • - informirati sindikate o prijedlozima sistemskih propisa kojima se uređuje porezni sustav, pretvorba poduzeća i uspostava vlasničkih odnosa;
Propis NN 76/1992 • Vlada Republike Hrvatske i sindikati će pripremiti projekt uspostavljanja radnog sudstva u skladu s modelima razvijenih europskih zemalja.
Propis NN 76/1992 • Vlada Republike Hrvatske propisati će prestanak važenja Uredbe o plaćama ("Narodne novine", broj 71/92) danom stupanja na snagu ovog Sporazuma, a plaće će se isplaćivati u skladu s odredbama ovog Sporazuma.
Propis NN 76/1992 • Pravne osobe u privatnom sektoru koje su u takovom statusu registrirane i kod kojih je više od 50% kapitala u privatnom vlasništvu odnosno kod kojih je u postupku pretvorbe uplaćeno više od 50% dionica ili udjela u odnosu na ukupnu vrijednost kapitala, mogu isplaćivati neto plaće u skladu s općim aktom i kolektivnim ugovorom.
Propis NN 76/1992 • Pravne osobe, osim pravnih osoba iz točke IV. ovog Sporazuma, te organi i organizacije koji se financiraju iz državnog, općinskih i gradskih proračuna ili društvenih fondova, mogu isplaćivati neto plaće za listopad u skladu s općim aktom i kolektivnim ugovorom ali najviše do razine prosječne neto plaće isplaćene za kolovoz uvećane za 21%.
Propis NN 76/1992 • Pravne osobe te organi i organizacije iz stavka 1. ove točke čije su prosječne plaće za kolovoz bile niže od prosječne plaće u privredi Republike za kolovoz (34.485 HRD), mogu isplatiti neto plaće za listopad do razine prosječne neto plaće u privredi Republike za kolovoz uvećane za 21%.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 53/05, Broj 112/04, Broj 156/09, Broj 134/05, Broj 62/08, Broj 26/08


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled