PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 28/1999 • (jednako kao i podaci navedeni pod tom točkom u članku 5. ovog pravilnika)
NN 28/1999 • Izvješća društava za osiguranje i ostalih dioničkih društava moraju biti konsolidirana.
NN 28/1999 • Izvješća se izrađuju i dostavljaju na posebnim obrascima koje propisuje Komisija.
NN 28/1999 • (1) Komisija će nakon unosa dostavljenih podataka u računalni sustav sva izvješća iz ovog Pravilnika učiniti dostupnim svim domaćim i stranim pravnim i fizičkim osobama na njihov zahtjev.
NN 28/1999 • (2) Osobama iz prethodnog stavka uvid u predmetna izvješća bit će omogućen u Javnoj informacijskoj knjižnici Komisije, na način i pod uvjetima koji će biti propisani posebnim pravilnikom.
NN 28/1999 • (1) Dionička društva čije su dionice uvrštene u službenu kotaciju burze u Republici Hrvatskoj dužna su izvješća za 1999. godinu dostavljati neposredno Komisiji.
NN 28/1999 • (2) Izvješća iz prethodnog stavka Komisija neće učiniti dostupnima javnosti ako po pravilima burze tromjesečno izvješćivanje nije obvezno.
NN 28/1999 • Izvješće za prvo tromjesečje 1999. godine dionička društva su obvezna izraditi i dostaviti u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ovog pravilnika.
NN 28/1999 • Ovaj pravilnik stupa na snagu petnaestog dana od dana njegove objave u "Narodnim novinama".
NN 28/1999 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu predsjednik Suda Jadranko Crnić te suci Zdravko Bartovčak, dr. Velimir Belajec, dr. Nikola Filipović, Ante Jelavić Mitrović, mr. Vojislav Kučeković, Jurica Malčić, mr. Hrvoje Momčinović, Ivan Marijan Severinac, Milan Vuković i Mladen Žuvela, povodom prijedloga osiguranja ZAGREB d.d. iz Zagreba, koje zastupa Marijan Ruždjak, odvjetnik iz Zagreba, za ocjenu ustavnosti i zakonitosti članka 33. stavak 7. točka 1. i 2. Pravilnika o sadržaju skraćenog prospekta i o uvjetima izdavanja vrijednosnih papira privatnim izdanjem ("Narodne novine", broj 61/97), na sjednici održanoj 10. ožujka 1999. godine, donio je sljedeću
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 28/1999 • 1. Pokreće se postupak za ocjenu ustavnosti i zakonitosti dijela odredbe članka 33. stavak 7. točke 2. koji glasi: "…osobe iz točke 1. ovog stavka…" Pravilnika o sadržaju skraćenog prospekta i o uvjetima izdavanja vrijednosnih papira privatnim izdanjem ("Narodne novine", broj 61/97) te se taj dio ove odredbe ukida.
NN 28/1999 • Temeljem članka 15. stavak 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 13/91), osiguranje ZAGREB d.d. iz Zagreba, podnijelo je prijedlog za pokretanje postupka ocjene ustavnosti odnosno zakonitosti članka 33. stavak 7. točka 1. i 2. Pravilnika o sadržaju skraćenog prospekta i o uvjetima izdavanja vrijednosnih papira privatnim izdanjem ("Narodne novine", broj 61/97 - dalje: Pravilnik). Osim toga podnositelj predlaže da Ustavni sud temeljem članka 18. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 13/91) do donošenja konačne odluke o postupku privremeno obustavi izvršenje rješenja o odbijanju zahtjeva za odobrenje Prospekta o izdavanju dionica privatnim izdanjem koje je donijela Komisija za vrijednosne papire, 29. siječnja 1999. godine.
NN 28/1999 • Osporena odredba članka 33. stavak 7. točka 1. i 2. Pravilnika glasi:
NN 28/1999 • Podnositelj prijedloga smatra da je osporena odredba Pravilnika suprotna odredbi članka 17. stavak 5. Zakona o izdavanju i prometu vrijednosnim papirima ("Narodne novine", broj 107/95 i 142/98), koja glasi:
NN 28/1999 • Iz navedenog slijedi da su prema odredbi članka 17. stavak 5. Zakona o izdavanju i prometu vrijednosnim papirima, citiranu izjavu obvezne potpisati druge osobe, odnosno osobe različite od članova uprave i članova nadzornog odbora, a koje sudjeluju u izradi prospekta, dok su prema osporenoj odredbi Pravilnika tu izjavu dužni potpisati članovi uprave i članovi nadzornog odbora.
NN 28/1999 • Predlagatelj navodi da je razvidno da osporena odredba Pravilnika potpuno mijenja smisao odredbe članka 17. stavak 5. Zakona, jer uprava koja sastavlja prospekt po zakonu odgovara za sadržaj prospekta jednako kao i članovi nadzornog odbora. Kako u izradi prospekta po prirodi stvari sudjeluju i druge osobe, stoga navedenom izjavom oni utvrđuju svoju odgovornost za sadržaj prospekta.
NN 28/1999 • Konačno predlagatelj smatra da je svrha pravilnika kao podzakonskog akta da omogući provedbu zakona, pa stoga reguliranje koje izlazi iz okvira propisanog zakonom, a pogotovo određivanje odgovornosti suprotnih odredbama zakona predstavlja kršenje i ustavnosti i zakonitosti. Stoga je osporena odredba u suprotnosti i s odredbom članka 5. stavak 1. Ustava Republike Hrvatske (pročišćeni tekst "Narodne novine", broj 8/98). Predlažu da se osporena odredba ukine.
NN 28/1999 • Tijekom ustavnosudskog postupka temeljem članka 40. stavka 1. Poslovnika Ustavnog suda Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 29/94), zatražen je odgovor u svezi prijedloga od tijela koje je donijelo osporenu odredbu - Komisije za vrijednosne papire Republike Hrvatske.
NN 28/1999 • Komisija za vrijednosne papire Republike Hrvatske dostavila je odgovor. U bitnom ističe da se osporenom odredbom Pravilnika uopće ne zadire u osobnu odgovornost za sadržaj prospekta koja je određena Zakonom, već se samo određuje koje podatke o odgovornim osobama skraćeni prospekt mora sadržavati. Navodi da dio osporene odredbe koji govori o potpisu izjave tumači kao podatak, a ne kao propisivanje odgovornosti, a iz razloga što odgovornost članova uprave i nadzornog odbora postoji po samom Zakonu, neovisno od potpisivanja izjave. Nadalje navodi da su temeljem odredbe članka 19. stavak 1. Zakona, ovlašteni propisati sadržaj skraćenog prospekta, pa su prema tome ovlašteni taj sadržaj odrediti različito od Zakona. Mišljenja je da se osporenom odredbom Pravilnika članovima uprave i nadzornog odbora ne nameće nikakva nova obveza, jer su oni i po Zakonu odgovorni za istinitost i potpunost prospekta. Predlaže odbiti prijedlog.
NN 28/1999 • Prijedlog predlagatelja kojim se osporava ustavnost i zakonitost odredbe članka 33. stavak 7. točka 1. i 2. Pravilnika djelomično je osnovan.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 135/08, Broj 19/98,
Broj 21/07, Broj 79/06,
Broj 29/91, Broj 97/09
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE