PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 147/1998 • Kamate za nepravilno izdvojenu obveznu rezervu, Hrvatska narodna banka obračunava pet dana po isteku razdoblja održavanja obvezne rezerve. Kamata se plaća za sve dane za koje je stanje izdvojene obvezne rezerve kod Hrvatske narodne banke bilo manje od iznosa koji je bilo potrebno izdvojiti (uključujući i neradne dane obuhvaćene razdobljem nepropisno izdvojene obvezne rezerve).
NN 147/1998 • Kamatu na neodržanu obveznu rezervu na žiro-računima i u blagajni, odnosno u likvidnim deviznim potraživanjima, Hrvatska narodna banka obračunava pet dana po isteku razdoblja održavanja obvezne rezerve. Kamata se obračunava na iznos prosječno nedostajućih sredstava na žiro računima i u blagajni, odnosno u likvidnim deviznim potraživanjima. Na tako izračunati iznos, kamata se obračunava za sve dane razdoblja održavanja obvezne rezerve za koje se izrađuje obračun (uključujući i neradne dane).
NN 147/1998 • Banke i štedionice dužne su kamatu po obračunu iz stavka 1. i 2. platiti najkasnije 8 dana nakon isteka razdoblja održavanja obvezne rezerve.
NN 147/1998 • Izuzetno od stavka 1. i 2. ove točke, ako Hrvatska narodna banka u postupku kontrole utvrdi nepravilnosti u obračunu te izdvajanju i održavanju obvezne rezerve za protekla razdoblja održavanja obvezne rezerve, Hrvatska narodna banka sastavit će poseban obračun za plaćanje kamate i to za sve razdoblje za koje su uočene nepravilnosti.
NN 147/1998 • Kamata se obračunava dekurzivnom metodom, a pri mjesečnom obračunu kamate primjenjuje se konformna stopa za kalendarski broj dana u mjesecu za koji se obračunava kamata.
NN 147/1998 • Izuzetno od stavka 1. ove točke, kamate s osnova vrijednosnih papira koje je Hrvatska narodna banka izdala uz diskont, te kamate na sredstva izdvojene obvezne rezerve u stranoj valuti, obračunavaju se primjenom proporcionalne metode.
NN 147/1998 • Dospjele, a neplaćene kamate u jednom obračunskom razdoblju ulaze u osnovicu za obračun kamata u narednom obračunskom razdoblju.
NN 147/1998 • Na kredite odobrene iz primarne emisije ugovorene prije stupanja na snagu Odluke o načinu obračuna, naplate i plaćanja aktivnih i pasivnih kamata Hrvatske narodne banke ("Narodne novine" br. 25/95), a kojima je ugovoreni način obračuna i plaćanja kamata suprotan ovoj odluci, primjenjuju se odredbe iz ugovora.
NN 147/1998 • Danom primjene ove odluke, prestaje važiti Odluka o načinu obračuna, naplate i plaćanja aktivnih i pasivnih kamata Hrvatske narodne banke ("Narodne novine" br. 25/95).
NN 147/1998 • Ova Odluka stupa na snagu danom objave u "Narodnim novinama", a primjenjuje se od 1. prosinca 1998. godine.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 147/1998 • Ustavni sud Republike Hrvatske u sastavu Jadranko Crnić, predsjednik Suda te suci Zdravko Bartovčak, dr. Velimir Belajec, dr. Nikola Filipović, Ante Jelavić Mitrović, mr. Vojislav Kučeković, Jurica Malčić, mr. Hrvoje Momčinović i Mladen Žuvela, odlučujući povodom ustavne tužbe B. P. iz M., na sjednici održanoj dana 28. listopada 1998. godine, donio je sljedeću
NN 147/1998 • - presuda Vrhovnog suda Republike Hrvatske, broj: Rev 1193/1997-2 od 2. listopada 1997. godine,
NN 147/1998 • - presuda Županijskog suda u D., broj: Gž-319/96 od 11. ožujka 1997. godine
NN 147/1998 • 2. Predmet će vraća Županijskom sudu u D. na ponovni postupak.
NN 147/1998 • Ustavna tužba je podnesena u povodu presude Vrhovnog suda Republike Hrvatske, broj: Rev 1193/1997-2 od 2. listopada 1997. godine, kojom je odbijena revizija podnositeljice ustavne tužbe B. P., izjavljena protiv pravomoćne presude Županijskog suda u D., broj: Gž-319/96 od 11. ožujka 1997. godine, kojom je preinačena presuda Općinskog suda u M., broj: P-433/94 od 23. travnja 1996. godine, donesena u radnom sporu po tužbi podnositeljice protiv tuženika Republike Hrvatske - Ministarstva unutarnjih poslova, radi poništenja rješenja.
NN 147/1998 • Podnositeljica ustavne tužbe smatra da su joj, u izreci navedenom odlukom Vrhovnog suda Republike Hrvatske, povrijeđena ustavna prava - citira se:
NN 147/1998 • ... na žalbu, na kontrolu zakonitosti i jednakopravnosti pred državnim organima i pred sudovima.
NN 147/1998 • Iako podnositeljica u svojoj ustavnoj tužbi nije numerički označila odredbe Ustava Republike Hrvatske za koje smatra da su joj u provedenim sudskim postupcima povrijeđene, očito je da se radi o odredbama članaka 18., 19. stavka 2. i 26. Ustava Republike Hrvatske (jamči se pravo na žalbu - članak 18.), (jamči se sudska kontrola zakonitosti pojedinačnih akata upravnih vlasti i tijela koja imaju javne ovlasti - članak 19. stavak 2.), (svi su građani i stranci jednaki pred sudovima i drugim državnim i inim tijelima koja imaju javne ovlasti - članak 26.).
NN 147/1998 • Pobijana rješenja temelje se na odredbi članka 383a. tada važećeg Zakona o upravi ("Narodne novine", br. 16/78, 50/78, 29/85, 41/90, 47/90 i 53A/91), kojima su uređivani radni odnosi radnika u tijelima uprave. Iz odredbe navedenog članka proizlazi da radnik organa uprave, kad to zahtijevaju naročite potrebe službe, na prijedlog rukovoditelja organa, može biti stavljen na raspolaganje odlukom tijela iz članka 377. Zakona o upravi. Radnik na raspolaganju može biti najmanje 30 dana, a najduže šest mjeseci i po proteku roka u kojem je bio na raspolaganju prestaje mu radni odnos.
NN 147/1998 • Osporenim odlukama utvrđuje se da pobijana rješenja nisu donijeta po slobodnoj ocjeni jer da sadrže obrazloženje, tj. razlog zašto je podnositeljica stavljena na raspolaganje, a to da su naročite potrebe službe te da nedostatak konkretnih činjeničnih navoda o naročitim potrebama službe u rješenju tuženice samo po sebi ne dovodi do njegove nezakonitosti budući da su u prijedlogu neposrednog rukovoditelja za stavljanje na raspolaganje konkretizirani svi razlozi koji su uvjetovali podnošenje tog prijedloga pa ih stoga valja smatrati sastavnim dijelom razloga pobijanih rješenja.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 51/91, Broj 55/93,
Broj 155/04, Broj 38/97,
Broj 167/98, Broj 39/03
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
Web Express - Poslovne novine - Poslovni vjesnik - Programi
Cyber Zentrum - Avon - Berlin - London - Hosting