PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1999-12-129-2044 NN 129/1999

• Konfuzan izričaj, naravno, izaziva znatne teškoće i daje povoda raznim tumačenjima i dvojbama.


Propis NN 129/1999

• Naime, t. 1. Odluke glasi: »Odgoj i obrazovanje učenika srednjih škola - pripadnika (...) u dijelu koji nije u svezi s njihovom nacionalnom pripadnošću provodi se prema planovima i programima u opsegu i sadržaju propisanom za srednje školstvo u Republici Hrvatskoj.«.


Propis NN 129/1999

• Sporna točka 2. Odluke glasi: »Ako to žele, učenici iz točke 1. ove Odluke, obrazuju se na svom jeziku i pismu i prema posebnim programima.«.


Propis NN 129/1999

• Analiza upućuje na to da je riječ o pogrešnoj interpretaciji podnositelja prijedloga kada tvrdi da propis kaže »samo prema posebnim programima«, dok u izvornom tekstu stoji »i prema posebnim programima« i time se nadovezuje na sadržaj teksta prethodne točke.


Propis NN 129/1999
• Moguće je jedino pretpostaviti da se ovim propisom željelo reći kako se pripadnici manjina obrazuju ili na svom jeziku ili na hrvatskom jeziku u dijelu koji se odnosi na prirodnu skupinu predmeta (jer je tako propisano za srednje školstvo u Republici Hr

Propis NN 129/1999
• Iz navedenog proizlazi samo jedan zaključak, a taj je da nikako ne može biti dobra norma o čijem se značenju i svrsi može i mora špekulirati pa je stoga i u ovom slučaju, po stajalištu Suda, nužno pokretanje ustavnosudskog postupka i njezino ukidanje.

Propis NN 129/1999 • Što se tiče osporavanog Naputka MPŠ od 7. studenoga 1997., ocijenjeno je da se u relevantnom njegovom dijelu (točka 2.) radi o provedbenom propisu koji regulira ustroj razrednih odjela na način da se utvrđuje izuzetak od općeg kriterija za formiranje razrednih odjela i propisuje minimalan broj od 10 učenika za ustroj zasebnog školskog odjela za nastavu predmeta koji su u svezi s nacionalnom pripadnošću polaznika.
Propis NN 129/1999 • Donositelj Naputka ne navodi u preambuli u odnosu na koje zakonske propise se Naputak donosi, ali se može reći da se o prenošenju sadržaja zakonskih propisa, kako to tvrdi podnositelj, doista može raditi samo u dijelu Naputka koji se odnosi na zapošljavanje hrvatskih, odnosno stranih državljana u školama, što je ovdje nebitno (a i nejasno je koji su razlozi da se odredbe o tako različitim temama kao što su broj učenika i kriteriji zapošljavanja nastavnika nalaze u okviru istog akta).
Propis NN 129/1999 • Neosporno je, međutim, da MPŠ točkom 2. alinejom 2. Naputka donosi sasvim novi propis.
Propis NN 129/1999 • Imajući u vidu općepoznate činjenice o stanju naseljenosti i nataliteta na područjima na kojima živi pretežni dio talijanske manjine u Republici Hrvatskoj, ne može se reći da odredba o minimalnom broju od 10 učenika uvažava lokalne prilike. Osim toga, kao što je već rečeno, Republika Hrvatska se je obvezala na poštivanje stečenih prava pripadnika manjina, a vidljivo je da ovdje osporavani Naputak stavlja pripadnike manjina u nepovoljniji položaj od dosadašnjeg.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 129/1999 • Očigledno je da bi organiziranje nastave na Naputkom propisani način dovelo praktično ne samo do ograničavanja već do potpune uskrate prava pripadnicima manjine, osobito ako se uzme u obzir da se odredba odnosi i na učenike osnovnih škola za koje, nepostojanje odgovrajućeg školskog odjeljenja u mjestu prebivališta, predstavlja značajan problem.
Propis NN 129/1999 • Prikupljeni podaci pokazuju da se takav pristup ne prakticira i da razredni odjeli i sa znatno manjim brojem učenika funkcioniraju pa tako ima razreda sa samo 2 do 4 učenika. Neosporna nužnost racionalizacije nameće jedino to da se, u slučajevima kada je to neizbježno i po pedagoško-didaktičkim kriterijima moguće, razredi spajaju, odnosno formiraju kombinirana razredna odjeljenja. Čak i takvi razredi, prema jednom od pribavljenih podataka, u pojedinim slučajevima imaju ukupno manje od 10 učenika.
Propis NN 129/1999 • No, unatoč navedenom, ne bi se moglo sa sigurnošću tvrditi da praksa nadležnih tijela ne bi mogla krenuti i u drugom smjeru. Stoga je, kao i u slučaju problema davanja prethodne suglasnosti MPŠ, i ovdje potrebno imati u vidu Zakon iz 1979., koji je, kako je već rečeno, i dalje na snazi, a koji propisuje kriterij »uvjeta na određenom području«. U tom je smislu osporavani Naputak protivan i Ustavu i Ugovoru s TR, a njegova bi dosljedna provedba nedvojbeno proizvela značajnu povredu, pa i negaciju stečenih prava manjine.
Propis NN 129/1999 • Sve izneseno oblikovalo je stajalište Ustavnog suda Republike Hrvatske o potrebi pokretanja ustavnosudskog postupka i donošenja odluke o ukidanju osporavanih propisa.
Propis NN 129/1999 • S obzirom na činjenice da se svi osporavani akti mogu smatrati propisima, da ih je moguće i potrebno jednako tretirati i glede vremenskog važenja, da se ukazuje neodlučnom činjenica njihovog primjenjivanja u praksi, da se u pojedinim segmentima radi o suštinskoj suprotnosti u odnosu na međunarodne akte, Ustav i zakone, da su svi osporavani propisi djelomično ili potpuno netransparentni te konačno - da je u cilju oživotvorenja načela vladavine prava i učvršćivanja pravne sigurnosti očigledna i nužna potreba donošenja kvalitetnih propisa iz predmetne oblasti, koji će morati uvažavati stečena pava, međunarodne akte, Ustav, zakone i pravila pedagoške struke, kao i pravila pravne struke, donesena je odluka, kao u točki I., izreke, koja se temelji na odredbi čl. 125. alineje 2. Ustava Republike Hrvatske te odredbama čl. 26. st. 2. i čl. 54. st. 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, br. 99/99).
Propis NN 129/1999 • Ovaj Sud je također ocijenio, suprotno podnesenom prijedlogu, da ne postoje razlozi u smislu odredbe čl. 54. st. 2. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske za poništavanje osporavanih propisa, rukovodeći se pritom ocjenom o težini povrede Ustava i zakona, utemeljenom, pored ostalog, na činjenici da osporavani propisi nisu do sada proizveli pravnih posljedica. Interes, pak, pravne sigurnosti upućuje na potrebu izbjegavanja nastanka pravnih praznina te je Sud i u tom smislu ocijenio svrsishodnim donošenje odluke kao u točki I. izreke, a sukladno smislu odredbe čl. 53. stavka 2. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
Propis NN 129/1999 • Prijedlog podnositelja za donošenje odluke o privremenoj obustavi izvršenja osporavane Odluke iz točke I./1. izreke ovaj Sud nije razmatrao iz razloga nepostojanja pravnih posljedica, kao i stoga što je o navedenom donio meritornu odluku.
Propis NN 129/1999 • Odluka o objavi (točka II. izreke) temelji se na odredbama čl. 41. stavka 3. i čl. 28. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
Propis NN 130/1999 • Na temelju članka 30. Zakona o izborima zastupnika u Hrvatski državni sabor (»Narodne novine«, br. 116/99.), Zastupnički dom Hrvatskoga državnog sabora na sjednici 5. studenoga 1999., donio je
Propis NN 130/1999 • O POSTUPANJU HRVATSKE RADIOTELEVIZIJE TIJEKOM IZBORNE PROMIDŽBE
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 44/04, Broj 61/05, Broj 62/05, Broj 90/08, Broj 1/09, Broj 75/09


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled