PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 2000-05-53-1189 NN 53/2000

• Međutim, HSLS kao predlagatelj jedne liste pismeno se izjasnio da neće određivati zamjenike vijećnicima koji su dali ostavke, a isto je učinio i SDP, zbog čega nema suglasnosti SDP-a i drugih stranaka s kojima je bio predlagatelj liste. Stoga je Županijski sud zaključio da tuženik, propuštanjem da donese odluku o verifikaciji vijećničkog mandata tužiteljima, nije povrijedio njihovo Ustavom zajamčeno pravo da sudjeluju u obavljanju javnih poslova pa je njihov tužbeni zahtjev odbijen.


Propis NN 53/2000

• 3. Vrhovni sud je svoje rješenje obrazložio tvrdnjom da su tužitelji, zbog propuštanja tuženika da odluči o njihovim zahtjevima za verifikaciju vijećničkog mandata u Gradskom vijeću Grada K., imali osiguranu sudsku zaštitu pokretanjem upravnog spora pred Upravnim sudom temeljem odredbe članka 2. u svezi s odredbama članaka 8. i 26. ZUS-a (šutnja administracije), a ne na sudsku zaštitu zbog nezakonite radnje iz članka 67. ZUS-a.


Propis NN 53/2000

• 4. Podnositelji ustavne tužbe drže pogrešnim stajalište Vrhovnog suda da se radi o »šutnji administracije« jer da oni nisu podnijeli nikakav zahtjev, niti su očekivali rješenje, već su samo htjeli potvrdu onoga što im po članku 27. Zakona o izboru pripada, a to je verifikacija njih kao izabranih vijećnika. Ukazuju, također, da ne postoji akt protiv kojega bi mogli pokrenuti upravni spor pa bi njihovu eventualnu tužbu Upravni sud odbacio jer niti postoji zahtjev, niti je verifikacija vijećničkih mandata upravna stvar (članak 30. stavak 1. točka 2. ZUS-a). Tvrde da se radi o nezakonitoj radnji tuženika koji je propustio postupiti sukladno odredbama Zakona o izboru pa bi njihovu eventualnu tužbu Upravni sud odbacio iz razloga jer je riječ o stvari u kojoj je sudska zaštita osigurana izvan upravnog spora (članak 30. stavak 1. točka 5. ZUS-a).


Propis NN 53/2000

• Smatraju da su osporavanom presudom povrijeđene odredbe članka 5. stavka 2. i članka 14. stavka 2. Ustava.


Propis NN 53/2000
• Predlažu usvojiti ustavnu tužbu i ukinuti osporavano rješenje Vrhovnog suda.

Propis NN 53/2000
• 6. Prema navedenom stajalištu ovog Suda, Županijski sud se pogrešno pozvao na odredbu članka 6. stavka 5. Zakona o izboru pa temeljem te odredbe odbio tužbeni zahtjev podnositelja ustavne tužbe.

Propis NN 53/2000 • 7. Međutim, istovremeno Ustavni sud nalazi pravilnim zaključak Županijskog suda da je tužbeni zahtjev ispravno bio osnovan na odredbi članka 67. ZUS-a, dakle da propuštanje Gradskog vijeća Grada K. da verificira mandate vijećnicima, predstavlja nezakonitu radnju u smislu spomenute odredbe članka 67. ZUS-a.
Propis NN 53/2000 • 8. Iz toga logično slijedi i ocjena Ustavnog suda da stajalište Vrhovnog suda kako se u konkretnom slučaju nije radilo o nezakonitoj radnji iz članka 67. ZUS-a, već o šutnji administracije, kad se može pokrenuti upravni spor, temeljem odredbe članka 8. u svezi s odredbama članka 26. ZUS-a, nije ispravno.
Propis NN 53/2000 • Naime, prema naprijed iznesenom stajalištu Ustavnog suda, akt verifikacije mandata deklaratorne je naravi i potvrđuje činjenicu koja je nastala ex lege pa s obzirom da donošenje tog akta ne može ovisiti o volji predstavničkog tijela koje ga donosi (jer samo potvrđuje izraženu volju biračkog tijela), taj akt nije upravni akt.
Propis NN 53/2000 • Budući da akt o verifikaciji vijećničkih mandata nije upravni akt, ne mogu se u slučaju njegovog nedonošenja primjenjivati odredbe koje uređuju postupak za slučaj nedonošenja upravnog akta (šutnja administracije).
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 53/2000 • 9. Dakle, osporenim rješenjem Vrhovni je sud zbog pogrešne primjene ZUS-a povrijedio na štetu podnositelja ustavne tužbe odredbu članka 14. stavka 2. Ustava koja svima jamči jednakost pred zakonom.
Propis NN 53/2000 • Istu povredu Ustava na štetu podnositelja ustavne tužbe, učinio je Županijski sud u K. ranije navedenom presudom od 3. kolovoza 1999., ali zbog pogrešne primjene Zakona o izboru, pa je temeljem odredbe članka 70. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/1999 - dalje: Ustavni zakon), trebalo ukinuti i tu presudu te predmet vratiti tom Županijskom sudu na ponovni postupak temeljem odredbe članka 72. Ustavnog zakona.
Propis NN 53/2000 • 10. Glede povrede odredbe članka 5. stavka 2. Ustava, koju podnositelji u ustavnoj tužbi također ističu, prema stajalištu Ustavnog suda ta ustavna odredba, kojom se uređuje obveza poštivanja vladavine prava, ne sadrži slobode i prava koja su Ustavom zajamčena fizičkoj ili pravnoj osobi (subjektivna ustavna prava) pa se na njoj ne može temeljiti ustavna tužba.
Propis NN 53/2000 • 11. Stoga je temeljem odredaba članaka 70. i 72. Ustavnog zakona, odlučeno kao u točkama I. i II. izreke.
Propis NN 53/2000 • Objava ove odluke temelji se na odredbi članka 28. Ustavnog zakona.
Propis NN 54/2000 • O PROGLAŠENJU ZAKONA O STOPAMA DOPRINOSA ZA ZDRAVSTVENO OSIGURANJE
Propis NN 54/2000 • Proglašavam Zakon o stopama doprinosa za zdravstveno osiguranje, koji je donio Zastupnički dom Hrvatskoga državnog sabora na sjednici 25. svibnja 2000.
Propis NN 54/2000 • Obveznici uplate doprinosa za zdravstveno osiguranje, utvrđeni Zakonom o zdravstvenom osiguranju (»Narodne novine«, br. 75/93., 11/94., 55/96., 1/97. - pročišćeni tekst, 109/97., 13/98., 88/98., 150/98., 10/99. i 34/99.) plaćaju od 1. lipnja 2000.:
Propis NN 54/2000 • Pravne i fizičke osobe plaćaju 50% za zdravstveno osiguranje od propisane stope doprinosa za zdravstveno osiguranje iz članka 1. stavka 1. točke 1. i 2. ovoga Zakona na plaće invalida rada kod njih zaposlenih, odnosno koji se nalaze na profesionalnoj rehabilitaciji.
Propis NN 54/2000 • Pravne i fizičke osobe plaćaju 50% od propisane stope doprinosa za zdravstveno osiguranje iz članka 1. stavka 1. točke 1. ovoga Zakona na plaće kod njih zaposlenih vojnih invalida - hrvatskih branitelja Domovinskog rata.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 94/02, Broj 33/93, Broj 69/09, Broj 111/03, Broj 92/09, Broj 60/05


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled