PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 100/1997 • Međutim, za odredbe članka 8., članka 9. stavka 2., članka 11. stavka 1., ali samo u svezi s člankom 2. stavkom 1. i 2. Zakona i članka 11. stavka 4. utvrđeno je da te odredbe izlaze iz okvira potrebnog za zaštitu te imovine te da su kao takve protivne ustavnim odredbama na koje ukazuju i Pučki pravobranitelj i predlagatelji.
NN 100/1997 • Ugovor o zamjeni iz stavka 3. ovog članka podnosi se na suglasnost Ministarstvu pravosuđa. Suglasnost pravosuđa zamjenjuje klauzulu ovjere potpisa i razreza poreza nadležnih tijela.
NN 100/1997 • Pravni poslovi sklopljeni protivno odredbama ovog članka su ništavi."
NN 100/1997 • Osoba koja na temelju ugovora o zamjeni iz članka 8. stavka 3. ovog Zakona stječe pravo vlasništva ne može steći posjed na imovinu koja je predmetom ugovora o zamjeni dok Komisija, osobi koja je u posjedu imovine, ne osigura drugu odgovarajuću imovinu.
NN 100/1997 • Pitanje vraćanja u posjed i na korištenje imovine u vlasništvu osoba iz članka 2. ovog Zakona uredit će se sporazumom o normalizaciji odnosa između Republike Hrvatske i Savezne Republike Jugoslavije.
NN 100/1997 • Osobi kojoj je pravomoćnim rješenjem iz stavka 3. ovog članka prestalo pravo na posjed i korištenje imovine, ne može se oduzeti posjed dok joj se ne osigura posjed i korištenje druge odgovarajuće imovine.
NN 100/1997 • Kao što je već naprijed navedeno, osporenim Zakonom i to člankom 1. i 2. obuhvaćena je imovina građana Republike Hrvatske i to uglavnom srpske nacionalnosti.
NN 100/1997 • Obzirom da članak 14. stavak 2. Ustava zajamčuje jednakost svih građana pred zakonom, to u sebi uključuje i pravo raspolaganja svojom imovinom za svakoga tko želi raspolagati i u mogućnosti je da raspolaže svojom imovinom.
NN 100/1997 • Zbog napuštanja teritorija Republike Hrvatske, bilo privremeno ili trajno, građanima Republike Hrvatske ne bi se moglo onemogućavati raspolaganje imovinom, kao što predviđa članak 8. stavak 1. (s izuzecima u stavku 2. i 3. istog članka).
NN 100/1997 • Člankom 8. stavkom 1. i 5. osporenog Zakona ograničava se pravo vlasništva, ali bez naknade.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 100/1997 • Odmah se postavlja pitanje da li članak 50. stavak 2. daje uporište za takvo ograničenje vlasništva, a koji stavak određuje: "Poduzetnička se sloboda i vlasnička prava mogu iznimno ograničiti radi zaštite interesa i sigurnosti Republike, prirode, ljudskog okoliša ili zdravlja ljudi.".
NN 100/1997 • Ako se uzme u obzir cilj osporenog Zakona, određen člankom 1., nema uporišta za navedeno ograničavanje vlasničkih prava. Što se tiče zaštite vjerovničkih prava, ona se mogu zaštititi u svakom konkretnom slučaju primjenom postojećih propisa (redovnim pravnim sredstvima). Stoga je Sud odredbe članka 8. stavaka 1. i 5. utvrdio neustavnim.
NN 100/1997 • S obzirom da je utvrđeno da su stavak 1. i 5. članka 8. protuustavni i da ih treba ukinuti, postale su suvišne i odredbe stavka 2. i 4. tog članka pa je zbog toga Sud ukinuo čitav članak 8.
NN 100/1997 • U citiranim odredbama nema roka do kojeg korisnik imovine treba predati vlasniku posjed imovine pa te odredbe mogu, bez obzira na formalnu predaju imovine, onemogućavati vlasnika da ostvari svoje vlasničko ovlaštenje posjedovanja stvari.
NN 100/1997 • Članak 11. stavak 1. osporenog Zakona određuje da će se pitanje vraćanja u posjed i na korištenje imovine u vlasništvo osoba iz članka 2. Zakona urediti sporazumom o normalizaciji odnosa između Republike Hrvatske i Savezne Republike Jugoslavije.
NN 100/1997 • Takovo stajalište je prihvatljivo za osobe iz stavka 3. članka 2. Zakona (vlasništvo državljana Srbije i Crne Gore, koje se nalazi u Hrvatskoj, a isti je ne koriste), međutim, kad se radi o imovini osoba iz stavka 1. i 2. članka 2. osporenog Zakona (građani Republike Hrvatske, koji su napustili privremeno ili trajno teritorij Republike Hrvatske) te je takva odredba u protivnosti s člankom 14. stavkom 2. i člankom 32. Ustava jer stavlja određenu grupu građana u neravnopravan položaj prema ostalim građanima koji mogu u svako doba napustiti teritorij Republike Hrvatske, a bez ikakvih posljedica za svoju imovinu.
NN 100/1997 • Zbog naprijed iznesenog, a polazeći od temeljnog načela iz članka 3. Ustava koji određuje vladavinu prava kao temeljnu odrednicu pravnog sistema Republike Hrvatske, odredbe navedene u točki I. ove odluke u protivnosti su s člankom 14. stavak 2., člankom 32., člankom 48. stavak 1. i člankom 50. stavak 2. Ustava te je Ustavni sud Republike Hrvatske u skladu s člankom 21. stavkom 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske te odredbe ukinuo.
NN 100/1997 • Što se tiče prijedloga Srpskog demokratskog foruma za donošenje rješenja o privremenoj obustavi svih radnji i izvršenja, koje se poduzimaju na osnovi osporenog Zakona, takav prijedlog nije dopušten jer nisu ispunjene zakonske pretpostavke iz članka 18. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (nema pojedinačnog akta).
NN 100/1997 • Odluka o objavi temelji se na odredbi članka 20. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", br. 13/91).
NN 101/1997 • Na temelju članka 12. Zakona o ustanovama ("Narodne novine", broj 76/93) i članka 34. stavka 1., a u svezi s člankom 94. Zakona o zdravstvenoj zaštiti ("Narodne novine", broj 1/97 - pročišćeni tekst), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 25. rujna 1997. godine donijela
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 77/09, Broj 69/05,
Broj 33/92, Broj 154/08,
Broj 39/05, Broj 95/05
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE