PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1999-10-111-1820 NN 111/1999

• Ministar bi, dakle, bio ograničen u svojem rješenju samo na način da odredi nužni obujam funkcioniranja PT prometa radi zaštite vitalnih interesa društvene zajednice, drugih poduzeća ili građana određenog područja.


Propis NN 111/1999

• Istovremeno, ne određuje se ni okvirno, ni primjerice koji bi to vitalni interesi države, drugih poduzeća ili građana određenog područja mogli biti.


Propis NN 111/1999

• Također, pri donošenju rješenja, ministar se ni s kim ne mora savjetovati, dakle u donošenju rješenja potpuno je autonoman te sam određuje i interese, i potrebe sigurnosti Republike Hrvatske radi kojih opet određuje nužan obujam funkcioniranja elektroenergetskog sustava potrebnog za zaštitu tih interesa i sigurnosti Republike Hrvatske.


Propis NN 111/1999

• Protiv rješenja ministra nije izrijekom propisan pravni lijek, pa je jedino moguće zaključiti da bi se protiv njega mogao pokrenuti upravni spor temeljem odredbe članka 66. Zakona o upravnim sporovima, ako se radi o pojedinačnom aktu, ili bi se moglo predložiti pokretanje postupka za ocjenu zakonitosti odnosno ustavnosti te odluke pred Ustavnim sudom ukoliko bi se to rješenje smatralo propisom. Zbog prirode stvari (kratkoća vremena) teško je pretpostaviti da bi, bilo jedan, bilo drugi pravni lijek mogao biti učinkovit, odnosno da bi sudska odluka bila donesena prije početka najavljenog štrajka.


Propis NN 111/1999
• U postupak donošenja rješenja nisu uključeni ni poslodavac, ni sindikati, dakle, u potpunosti je otklonjena mogućnost njihovog utjecaja na ocjenu o potrebnom obujmu nužnog funkcioniranja elektroprivredne djelatnosti radi zaštite interesa i sigurnosti Re

Propis NN 111/1999
• Sud ocjenjuje da osporena odredba članka 25. stavka 1. Zakona o elektroprivredi nije u suglasnosti s odredbom članka 60. stavka 2. Ustava, prema kojoj se štrajk u javnim službama može ograničiti zakonom.

Propis NN 111/1999 • Naime, proizlazi da će štrajk, prema svojoj ocjeni o potrebi zaštite neodređenih interesa i radi sigurnosti Republike Hrvatske, ograničiti ministar. Dakle, ministar će procijeniti i koje interese i koje potrebe sigurnosti Republike Hrvatske treba od posljedice štrajka zaštititi svojim rješenjem, a zakonom nisu, pa makar i samo okvirno ili primjerice navedeni slučajevi što se smatra takvim interesom, odnosno u kojim se slučajevima radi zaštite sigurnosti Republike može ograničiti pravo na štrajk.
Propis NN 111/1999 • Zakonom bi se mogli propisati uvjeti za ograničenje prava na štrajk, ali ti uvjeti ni u kojem slučaju ne bi smjeli značajno ograničiti ili čak potpuno onemogućiti pravo. Pravo na štrajk je ustavno pravo, i ono se može zakonom ograničiti samo na način i u mjeri u kojoj se mogu ograničavati i druga ustavna prava, zbog čega i granicu tog ograničavanja treba potražiti u Ustavu, i to upravo u njegovom članku 16., gdje propisuje da se slobode i prava mogu ograničiti samo zakonom da bi se zaštitila sloboda i prava drugih ljudi te pravni poredak, javni moral i zdravlje. Stoga ovlaštenje ministra iz stavka 1. članka 25. Zakona o elektroprivredi nije u suglasnosti ni s odredbom članka 16. Ustava.
Propis NN 111/1999 • Također, Sud ocjenjuje da osporena odredba članka 25. stavka 1. Zakona o elektroprivredi nije u skladu ni s odredbama članka 11. Europske konvencije za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda, zatim s odredbama članka 8. Međunarodnog pakta o ekonomskim, socijalnim i kulturnim pravima te odredbama članka 22. Međunarodnog pakta o građanskim i političkim pravima. Spomenute su odredbe dio unutarnjeg pravnog poretka Republike Hrvatske i po svojoj su pravnoj snazi iznad zakona u smislu odredbe članka 134. Ustava. Iz njihovog sadržaja, u bitnom proizlazi da se sindikalna prava, pa i pravo na štrajk, mogu ograničavati samo zakonom radi interesa državne sigurnosti ili javnog reda i mira, radi sprječavanja nereda i zločina, radi zaštite zdravlja ili morala ili radi zaštite prava i sloboda drugih, uz istovremenu nemogućnost da se poduzimaju i zakonodavne mjere koje bi bile na štetu jamstva iz Konvencije Međunarodne organizacije rada iz 1948. godine, o slobodi sindikalnog udruživanja i zaštiti prava na udruživanje, a potrebno je osigurati ostvarivanje prava na štrajk u skladu sa zakonima uz mogućnost zakonskog ograničenja za oružane snage, redarstvo i državnu upravu.
Propis NN 111/1999 • Nesuglasnost odredbe članka 25. stavka 1. Zakona o elektroprivredi s navedenim odredbama međunarodnog prava, predstavlja povredu načela vladavine prava iz članka 3. Ustava, kao temeljne vrednote ustavnog poretka Republike Hrvatske.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 111/1999 • S obzirom da su u stavcima 2. i 3. članka 25. Zakona o elektroprivredi propisane dužnosti i posljedice nepostupanja po rješenju ministra, one moraju slijediti sudbinu odredbe stavka 1. članka 25. Zakona o elektroprivredi, zbog čega je i njih valjalo ukinuti.
Propis NN 111/1999 • Stoga je temeljem odredbe članka 53. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99) odlučeno kao u točki I. izreke.
Propis NN 111/1999 • Objava ove odluke temelji se na odredbi članka 28. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
Propis NN 111/1999 • II. Ukida se presuda Vrhovnog suda Republike Hrvatske, broj: Rev-1415/1996 od 18. rujna 1996.
Propis NN 111/1999 • III. Predmet se vraća Vrhovnom sudu Republike Hrvatske na ponovno odlučivanje.
Propis NN 111/1999 • R. K. iz V. podnio je pravodobnu i dopuštenu ustavnu tužbu u povodu presude Vrhovnog suda Republike Hrvatske, broj: Rev-1415/1996 od 18. rujna 1996., kojom je taj Sud prihvatio reviziju tuženika (Grada V., Općina G., L., S. i Š.-B., te Županije v.-p.) i preinačio presude Okružnog suda u B., broj: Gž-1888/93 od 18. studenoga 1993. i Općinskog suda u V., broj: P-57/93 od 25. svibnja 1993.
Propis NN 111/1999 • Radi se o rješenjima kojima je utvrđeno ukidanje radnog mjesta komunalnog čuvara na kojem je podnositelj radio te određeno da mu prestaje radni odnos istekom otkaznog roka od šest mjeseci, zaključno s danom 27. srpnja 1993., ako ne bude raspoređen na drugo radno mjesto u roku od tri mjeseca, tj. do 27. siječnja 1993.
Propis NN 111/1999 • Osporavanom revizijskom presudom izraženo je stajalište Vrhovnog suda Republike Hrvatske da su nižestupanjski sudovi u konkretnom slučaju pogrešno primijenili materijalno pravo, supsidijarno primjenjujući odredbe (čl. 79.) tada važećeg Zakona o radnim odnosima (»Narodne novine«, br. 19/90, 19/92 i 25/92) jer da je tada važeći Zakon o upravi (»Narodne novine«, br. 16/78, 50/78, 29/85, 48/85, 41/90 i 47/90) sadržavao odredbe o zaštićenim kategorijama djelatnika u organima uprave glede prestanka radnog odnosa, te da je predmetni radni spor trebalo riješiti isključivom primjenom tog Zakona (čl. 262. stavak 1., čl. 383. i čl. 383.a), koji predstavlja lex specialis u odnosu na Zakon o radnim odnosima.
Propis NN 111/1999 • Podnositelj navodi da prilikom donošenja rješenja, u okviru tijela općinske uprave u kojem je radio, uopće nije bila razmatrana mogućnost da ga se rasporedi na kakvo drugo radno mjesto u istom ili drugom organu uprave, niti je uzeto u obzir da je podnositelj invalidna osoba, što proizlazi iz sadržaja rješenja nekadašnje SIZ MIORH, Područne službe u B., te da je nakon ukidanja njegovog radnog mjesta istovrsno radno mjesto otvoreno u drugom tijelu iste općinske uprave, ali je na tom mjestu zaposlena druga osoba.
Propis NN 111/1999 • Argumentirajući opravdanost i nužnost supsidijarne primjene općih normi o radnim odnosima (čl. 79. Zakona o radnim odnosima, kojim je propisano ograničenje i uvjeti za prestanak radnog odnosa invalida), podnositelj smatra da su osporavanom revizijskom odlukom povrijeđene odredbe Ustava Republike Hrvatske o jednakosti i vladavini prava (čl. 3.), o ravnopravnosti i jednakosti pred zakonom (čl. 14.), o ravnopravnosti pripadnika svih nacionalnih manjina (čl. 15.), o pravu na rad i dostupnosti svakog radnog mjesta pod jednakim uvjetima (čl. 54.) i o posebnoj zaštiti invalidnih osoba (čl. 57. stavak 2.). Stoga, predlaže njezino ukidanje.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 12/07, Broj 12/08, Broj 47/92, Broj 33/05, Broj 69/98, Broj 74/97


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled