PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 145/1999 • Na mjerodavnom tržištu, osim sudionika koncentracije, djeluje i poduzetnik Duhan d.d., sa sjedištem u Slatini (dalje: Duhan).
NN 145/1999 • Tržišni udjeli poduzetnika koji djeluju na tržištu primarne prerade duhana, prema količini duhana obrađenog u 1997. godini, bili su sljedeći:
NN 145/1999 • Provođenjem te koncentracije zajednički je tržišni udjel primarnih prerađivača duhana - sudionika koncentracije Hrvatski duhani na mjerodavnom tržištu iznosio 75,2 posto.
NN 145/1999 • Agencija je rješenjem, klasa: UP/I-030-02/99-01/64, od 4. lipnja 1999., navedenu koncentraciju ocijenila dopuštenom u smislu odredaba ZZTN.
NN 145/1999 • 2. Agencija - ocjena dopuštenosti koncentracija Ad A) i Ad B) u smislu odredaba ZZTN:
NN 145/1999 • Pri ocjeni dopuštenosti obiju koncentracija Savjet za zaštitu tržišnog natjecanja je imao na umu činjenicu da provođenjem tih koncentracija nedvojbeno jača postojeći vladajući položaj TD Rovinj, odnosno cijeloga koncerna TD Rovinj, ali ne na način da se time trajno ograničava slobodno tržišno natjecanje.
NN 145/1999 • Naime, procijenjeno je da je takvo stanje privremeno, te da će potrajati najduže do ulaska Republike Hrvatske u Svjetsku trgovinsku organizaciju (dalje: WTO). Ovo iz razloga što je upravo smanjenje carina jedan od uvjeta i predmeta pregovora za ulazak Republike Hrvatske u tu organizaciju.
NN 145/1999 • Ocijenjeno je da je objedinjavanjem domaće duhanske industrije (uključujući i primarnu preradu duhana) pretpostavka za stvaranje i očuvanje tržišnog natjecanja u budućnosti, kad će, pristupanjem WTO-u, zbog smanjenja carina, doći do povećanja uvoza cigareta, ili će doći do otvaranja druge proizvodnje cigareta u Republici Hrvatskoj. Naime, tim se objedinjavanjem postiže ciljani opseg proizvodnje i razina racionalizacije poslovanja, koji su domaćem proizvođaču potrebni za ulazak u očekivano natjecanje s inozemnim proizvođačima.
NN 145/1999 • Na taj su način stvorene pretpostavke buduće bogatije ponude, asortimana i natjecanja u cijenama između objedinjene domaće duhanske industrije i inozemnih proizvođača, kao i uvjeti za smanjivanje sadašnjeg visokog udjela TD Rovinj i društava tog koncerna na hrvatskom tržištu duhana i duhanskih prerađevina.
NN 145/1999 • Sve to odgovara uvjetima razvoja slobodnog tržišnog natjecanja, povećanja izvoza duhana i duhanskih prerađevina, a osobito interesima potrošača.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 145/1999 • Osim toga, provođenjem koncentracije poduzetnika GIU »Hrvatski duhani«, u sklopu koncerna TD Rovinj, taj poduzetnik prvenstveno želi osigurati trajnu sirovinsku bazu za svoju proizvodnju. Na taj način proizvođači cigareta, u stvari, ujedno održavaju uzgoj i preradu duhana u Hrvatskoj. Po ocjeni Savjeta, provođenjem te koncentracije došlo bi do jačanja domaće duhanske industrije u cjelini, na način koji jamči održavanje postojeće razine (obujma) uzgoja duhana, a time i opstanka 3000 obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava koja se bave uzgojem duhana (s oko sedam do osam tisuća izravno zaposlenih, odnosno oko petnaest tisuća povremeno zaposlenih), te preko 1.100 izravno zaposlenih u proizvodnji cigareta.
NN 145/1999 • Pri tom su bili prihvaćeni razlozi TD Rovinj, koji su kategorički upućivali na uvjetovanost domaće sirovinske baze i proizvodnje i prodaje cigareta na hrvatskom tržištu.
NN 145/1999 • Stoga je Savjet, primjenjujući sve kriterije i mjerila iz članka 24. stavak 1. ZZTN, navedene koncentracije ocjienio dopuštenima, u smislu nastanka kontroliranoga, ograničenoga i privremenoga vladajućeg položaja TD Rovinj na mjerodavnom tržištu.
NN 145/1999 • Međutim, imajući na umu izrazito visok tržišni udjel TD Rovinj, Agencija je u oba rješenja utvrdila više mjera praćenja.
NN 145/1999 • Od utvrđenih mjera praćenja osobit značaj ima mjera, sadržajno identična u oba rješenja, kojom se TD Rovinj obvezuje da Agenciji dostavlja obavijest o namjeri:
NN 145/1999 • - izravnog ili posrednog stjecanja udjela u poduzetnicima na području Republike Hrvatske;
NN 145/1999 • - priključivanja, povezivanja, pripajanja i spajanja TD Rovinja ili poduzetnika u kojima ona ima prevladavajući utjecaj, s drugim poduzetnicima u Republici Hrvatskoj;
NN 145/1999 • - da izravno ili putem poduzetnika u kojima ima prevladavajući utjecaj, s drugim poduzetnicima u Republici Hrvatskoj sklopi neki od poduzetničkih ugovora, ugovora iz članaka 10. i 11. Zakona o zaštiti tržišnog natjecanja ili neki drugi ugovor kojim stječe
NN 145/1999 • Takve je obavijesti TD Rovinj dužna dostaviti Agenciji najkasnije 30 dana prije namjeravanog stjecanja, odnosno sklapanja ugovora.
NN 145/1999 • Svrha utvrđenih mjera praćenja je upravo u tome da se njima isključi mogućnost zlouporabe vladajućeg ili monopolističkog položaja od strane TD Rovinja, odnosno da se Agenciji ostavi mogućnost intervencije kod pristupa novih proizvođača, uvoznika ili prodavatelja hrvatskom tržištu proizvodnje i prodaje cigareta.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 117/07, Broj 87/04,
Broj 147/08, Broj 85/07,
Broj 1/02, Broj 88/09
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE