PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis NN 17/1993

• Na posebnoj sjednici Vlade Republike Hrvatske, koju je na temelju svojih ustavnih ovlasti sazvao i njoj predsjedavao predsjednils Republike dr. Franjo Tudman, provedena je temeljita rasprava o problemima narušavanja pravnog poretka i o poduzimanju mjera za suzbijanje kriminala u gospodarskom i pravnom sustavu. Osim članova Vlade na sjednici su prisustvovali predsjednik Ustavnog suda, predsjednik Vrhovnog suda. državni odvjetnik, predsjednik Privrednog suda i javni pravobranitelj Hrvatske.


Propis NN 17/1993

• Nakon što je uvodno istaknuto da i unatoč ratu, gospodarskim poteškoćama, velikom broju izbjeglica i prognanika, ne može biti ni najmanjeg odstupanja od glavnih smjernica naše politike niti od izgradnje demokratske pravne države, u raspravi je utvrđeno da su uzroci i izvorišta porasta kriminala u gospodarskom i pravnom sustavu:


Propis NN 17/1993

• 1. u općim okolnostima proizašlima iz raspada bivše jugoslavenske drevne zajednice, napuštanja socijalistićkoga sustava i naročito zbog posljedica agresije na Hrvatsku a također i rata u susjednoj BiH;


Propis NN 17/1993

• 2. u nedjelotvornosti sustava zakonskih i drugih odredbi zbog ostataka staroga ali i nedovršenosti novoga sustava;


Propis NN 17/1993
• 3. u nedostatku koordinacije. pače i inertnosti pojedinih tijela državne uprave, osobito slabosti i neučinkovitosti postojećih kontrolnih mehanizama u provedbi propisa i odluka;

Propis NN 17/1993
• 4. u voluntarizmu, oportunizmu i nedosljednosti dužnosnika i djelatnika državne uprave na svim razinama, u provedbi državne politike i konkretnih odluka te primjeni zakona i drugih propisa;

Propis NN 17/1993 • 5. u nedovoljnoj kadrovskoj i materijalnoj osposobljenosti organa vlasti i državne uprave; Iako se s pravom može konstatirati da pojave narušavanja pravnog poretka i kriminala u nas nisu prisutnije no u drugim demokratshim državama, a osobito ne u onima koje prolaze slićne promjene, Vlada je konstatirala da smjesta valja pristupiti njihovu energičnom suzbijanju, pa je donijela sljedeće
Propis NN 17/1993 • 1. Medu različitim pojavama kriminalnih radnji, od kojih neke dosežu zabrinjavajuće razmjere, posebnu pozornost treba posvetiti suzbijanju svih pojavnosti terorizma, nasilja, ratnog profiterstva, financijskih malverzacija, uključujući promet krivotvorenog novca i nelegalnu trgovinu devizama, krađe automobila, krivotvorenja dokumenata, malverzacije i protupravnog prisvajanja imovine u pretvorbi vlasništva, zloupotrebe položaja, trgovine i širenja droge, pranja novca, utaja poreza, mita i korupcije, kao i maloljetničke delikvencije.
Propis NN 17/1993 • 2. Radi suzbijanja svih tih pojava nadležni vladini resori i sva tijela državne uprave trebaju poduzeti neodložno i sustavno potrebne djelotvorne korake u pravnom i provedbenom smislu.
Propis NN 17/1993 • 3. Vlada Republike Hrvatske mora ubrzati izgradnju suvremenog, pravnog sustava, posebno njegova gospodarskog dijela, poreznog sustava i ustroja državne uprave. Ona stoga preuzima obvezu, u najkraćem roku, donijeti osnovne propise u izgradnji državnog i gospodarskg ustroja temeljenog na načelima slobodnog tržišta, privatnog poduzetništva i pluralističkog vlasništva. Pri tome će se ukloniti sve odredbe koje omogućuju samovoljno postupanje, ili otežavaju razgraničenje kriminala od poduzetništva i suvremenih načela poslovanja. Valja utvrđiti jasna pravila poslovanja te spriječiti neke oblihe protupravnih menagerskih kredita i kupnje kapitala; a temeljem društvenih sredstava ili sredstava poduzeća plaćenim osiguravajućim organizacijama uz istodobnu isplatu premija u gotovu novcu putem banaka, financijski inženjering i drugi oblici nezakonitog poslovanja. Odgovarajući driavni organi moraju poduzeti potrebne korake za reviziju svih otvorenih ili prikrivenih zlouporaba u već skIopljenim ugovorima.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 17/1993 • 4. Potrebno je ubrzano pristupiti osposobljavanju i opremanju svih potrebnih hontrolnih mehanizama, revizorskih službi. financijske policije, devizne inspekcije i carine, radi suzbijanja gospodarskog kriminala i narušavanja pravnog poretka
Propis NN 17/1993 • 5. Donošenjem Zakona o drtavnoj upravi treba osigurati pretpostavke za jedinstvexli teritorijalni i upravni državni ustroj te djelotvorno funhcioniranje sustava drevne uprave i lokalne samouprave, vodeći računa o racionalizaciji i štednji na svim razinama.
Propis NN 17/1993 • 6. Valja pospješiti pretvorbu društveknog vlasništva u smislu otklanjanja svih zlouporaba i slabosti u privatizaciji radi postizanja većeg učinka u dotoku novog kapitala za obnovu i oživljavanje sveukupnog gospodarskog života. U tu svrhu Vlada će, kao žurnu i nužno potrebitu mjeru gospodarske politike, donijeti propis kojim se u pretvorbi daje prednost ulaganjima i upisu dionica u gotovu novcu. Vlada će sustavno pratiti provedbu pretvorbe društvenog vlasništva, njegovu zakonitost i svrsishodnost, kako bi onemogućila pojave obezvređivanja nacionalnog kapitala. Vlada će predložiti da se na sljedećoj sjednici Sabora razmotre dosadašnji rezultati pretvorbe kao i mjere za ubrzanje i veću učinkovitost provedbe privatizacije.
Propis NN 17/1993 • 7. Vlada će s posebnom pozornošću prići davanju upravnih i poreskih olakšica za povratak iseljenika u zemIju, za njihovo ulaganje u obnovu i izgradnju domovine, osobito za uvoz sredstava za proizvodnju.
Propis NN 17/1993 • 8. Načelno treba težiti povećanju plaća u ovisnosti od rezultata poslovanja, ali plaće i zarada poslovodnih organa u javnim poduzećima i onima s večinskina udjelom državnog kapitala (direktora, članova upravnih odbora), treba svesti u okvire primjerene vremenu i gospodarskim i socijalnim prilikama u zemlji.
Propis NN 17/1993 • 9. Svi državno upravni organi moraju osigurati zakonitost u svekolikom postupanju. Osobitu pozornost posvetiti provedbi propisa o poštivanju gradanskih i ljudskih prava i sloboda te prava o nacionalnim manjinama, etničkim i nacionalnim zajednicama.
Propis NN 17/1993 • 10. Treba poduzeti odlučne korake na svim razinama u djelatnosti svih tijela, djelatnika i dužnosnika civilnih i vojnih vlasti, za uklanjanje svih ostataha birokratskih naslaga socijalistićkog sustava, kao i svih pojava samovoljnog, nasilničkog i protupravnog postupanja prema građanima. U provedbi ovih zaključaka treba polaziti od spoznaje da se uspjesi i pozitivni rezultati u uklanjanju svih narušavanja pravnog poretka i u suzbijanju kriminala na svim područjima mogu postići jedino dosljednošću u utvrđivanju osobne odgovornosti svih sudionika u državnoj upravi i javnom životu, u zaštiti i poštivanju prava građana ali i u njihovu ispunjavanju obveza prema svojoj državi.
Propis NN 17/1993 • Na temelju članka 1. Zakona o ovlasti Vlade Republike Hrvatske da donosi uredbe kojima se ureduju pojedina pitanja iz djelokruga Sabora Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 74/92), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 3. ožujka 1993. godine, donijela
Propis NN 17/1993 • Ovom uredbom se. do dovršetka postupka sporazumijevanja Vlade Republike Hrvatske, Hrvatske gospodarske komore i sindikata, ureduje način utvrđivanja i isplate akontacija neto plaća pravnih osoba u Republici Hrvatskoj zs veljaču 1993. godine te isplate rengresa za korištenje godišnjeg odmora za 1993. godinu.
Propis NN 17/1993 • Pravne osobe u privatnom sektoru (kod kojih je više od 50% kapitala u privatnom vlasništvu u takvom su statusu registrirane; te kod kojih je u postupku pretvorbe uplaćeno više od 50% dionica ili udjela, u odnosu na ukupnu vrijednost kapitala), mogu isplaćivati neto plaće u skladu s općim aktom i kolektivnim ugovorom. Pravne osobe kod kojih je u postupku pretvorbe uplaćeno više od 50% dionica ili udjela u odnosu na ukupnu vrijednost kapitala dklfne su prilikom isplate neto plaća podnijeti pismenu potvrdu Hrvatskog fonda za privatizaciju da je uplaćeno više od 50% dionica ili udjela.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 22/95, Broj 158/98, Broj 30/90, Broj 84/08, Broj 107/93, Broj 73/06


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled