PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 27/2001 • Na prijedlog Vlade Republike Hrvatske, Ustavni sud je odlukom pod istim brojem, donesenom 20. prosinca 2000. godine, a objavljenom u »Narodnim novinama«, broj 131/2000, iznova produljio rok odgode prestanka važenja ukinutih odredaba Zakona do 31. ožujka 2001. godine.
NN 27/2001 • 4. Ocjenjujući sve okolnosti slučaja važne za donošenje odluke o ovom ustavnopravnom predmetu, Ustavni sud je utvrdio da se razlozi za ponovno produljenje odgodnog roka prestanka važenja ukinutih odredaba Zakona, vezani uz iznimnu složenost i važnost građe koja se novim zakonom treba urediti, više ne bi mogli smatrati opravdanim. Predlagateljica je, prema ocjeni Suda, imala dovoljno vremena za pripremu novog zakonskog prijedloga, osobito stoga što je u prethodnom prijedlogu sama predložila duljinu trajanja odgodnog roka (do 31. ožujka 2001. godine), iz čega se treba zaključiti da je taj odgodni rok i prema ocjeni same predlagateljice trebao biti dostatan za pripremu odgovarajućih izmjena i dopuna Zakona.
NN 27/2001 • 5. Uvažavajući, međutim, činjenicu da je predlagateljica početkom ožujka 2001. godine uputila Prijedlog Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o naknadi za imovinu oduzetu za vrijeme jugoslavenske komunističke vladavine u parlamentarnu proceduru, Ustavni sud utvrđuje da je produljenje odgodnog roka prestanka važenja ukinutih odredaba Zakona u takvim okolnostima i iz tog razloga opravdano.
NN 27/2001 • U postupku ocjene opravdanosti ponovnog produljenja odgodnog roka prestanka važenja ukinutih odredaba Zakona, Ustavni sud je uzeo u obzir prosječno trajanje postupka donošenja zakona u Hrvatskom saboru, ali i iskazanu namjeru predlagateljice da se o tom prijedlogu zakona provede »šira javna rasprava«. Budući da svaki oblik javne, a osobito stručne rasprave, provedene prije izglasavanja prijedloga zakona u Hrvatskom saboru, doprinosi ostvarivanju najviših vrednota ustavnog poretka Republike Hrvatske utvrđenih u članku 3. Ustava, Ustavni sud je prijedlog ocijenio osnovanim, a ponovno produljenje roka opravdanim.
NN 27/2001 • 6. Iz navedenih razloga, temeljem članka 53. stavka 2. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99), Ustavni sud je odlučio kao u izreci.
NN 27/2001 • Ustavni sud Republike Hrvatske u sastavu Smiljko Sokol, predsjednik Suda, te suci Marijan Hranjski, Petar Klarić, Jurica Malčić, Ivan Matija, Ivan Mrkonjić, Jasna Omejac, Emilija Rajić, Vice Vukojević i Milan Vuković, odlučujući u povodu prijedloga za ocjenu ustavnosti, na sjednici održanoj dana 28. ožujka 2001. godine, donio je sljedeće
NN 27/2001 • I. Ne prihvaćaju se prijedlozi za ocjenu ustavnosti Promjene Ustava Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 113/2000).
NN 27/2001 • 1. Ocjenu ustavnosti Promjene Ustava Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 113/00, u nastavku; Promjena Ustava), predložili su zajedničkim prijedlogom saborski zastupnici Julije Derossi iz Zadra, A. Starčevića 8/XIII i dr. Jure Burić iz Dubrovnika. I. Račića 6, te Srećko Radović iz Dextera MI 48130, USA.
NN 27/2001 • Predlagatelji – zastupnici smatraju da je Promjena Ustava donesena protivno člancima 137. i 138. Ustava (»Narodne novine«, broj 8/98 – pročišćeni tekst), jer je Županijski dom Hrvatskoga državnog sabora većinom glasova odbio Prijedlog promjene Ustava Republike Hrvatske. Prema njihovom mišljenju, promjene Ustava se mogu vršiti samo uz prethodno mišljenje Županijskog doma, koje se mora uvažiti pa izglasavanje tih promjena unatoč negativnom mišljenju Županijskog doma znači kršenje načela pravne države i Ustava, te demokratske procedure. Stoga predlažu ukidanje osporenih Promjena Ustava.
NN 27/2001 • Srećko Radović smatra da je Zastupnički dom mogao glasovati o prijedlogu za promjenu Ustava tek nakon što Županijski dom prihvati taj prijedlog, jer ako Županijski dom odbaci prijedlog, Vlada Republike Hrvatske treba isti povući i zaustaviti postupak. Predlaže poništavanje tako »nametnutog« Ustava.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 27/2001 • 2. Promjenu Ustava koju osporavaju predlagatelji, donio je Zastupnički dom Hrvatskoga sabora na 8. sjednici održanoj 8. i 9. studenoga 2000. godine većinom glasova (108 »za« 34 »suzdržana« glasa nitko »protiv«). Promjena Ustava je objavljena u »Narodnim novinama«, službenom glasilu Republike Hrvatske, broj 113 od 16. studenoga 2000. godine, a stupila je na snagu danom proglašenja.
NN 27/2001 • U to vrijeme na snazi su bile odredbe Ustava Republike Hrvatske, objavljenog u »Narodnim novinama«, broj 8/98 – pročišćeni tekst. Prema odredbama tog Ustava, kojima je u posebnom poglavlju (VIII.) uređeno pitanje promjene Ustava, pravo predložiti promjenu Ustava imala je najmanje jedna petina zastupnika u Zastupničkom domu Hrvatskoga državnog sabora, Predsjednik Republike i Vlada Republike Hrvatske (članak 136.); Zastupnički dom, uz prethodno mišljenje Županijskog doma, odlučuje da li će pristupiti promjeni Ustava većinom glasova svih zastupnika, te istom većinom utvrđuje nacrt promjene Ustava (članak 137.), o promjeni Ustava odlučuje, uz prethodno mišljenje Županijskog doma. Zastupnički dom dvotrećinskom većinom glasova svih zastupnika (članak 138.); promjenu Ustava proglašava Zastupnički dom Hrvatskoga državnog sabora (članak 139.).
NN 27/2001 • Istovjetne odredbe sadrže i članci 143., 144., 145. i 146. Ustava Republike Hrvatske objavljenog u »Narodnim novinama«, broj 124/2000 – pročišćeni tekst.
NN 27/2001 • 3. Nadležnost Ustavnog suda Republike Hrvatske određena je Ustavom Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 124/00 – pročišćeni tekst), te Ustavnim zakonom o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99).
NN 27/2001 • Prema odredbama članka 129. Ustava, Ustavni sud Republike Hrvatske:
NN 27/2001 • – odlučuje o suglasnosti drugih propisa s Ustavom i zakonom,
NN 27/2001 • – može ocjenjivati ustavnost zakona te ustavnost i zakonitost drugih propisa koji su prestali važiti ako od tog prestanka do podnošenja zahtjeva ili prijedloga za pokretanje postupka nije prošlo više od godine dana,
NN 27/2001 • – odlučuje povodom ustavnih tužbi protiv pojedinačnih odluka državnih tijela, tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave te pravnih osoba s javnim ovlastima kad su tim odlukama povrijeđene temeljne slobode i prava čovjeka i građanina, kao i pravo na lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu zajamčeno Ustavom Republike Hrvatske,
NN 27/2001 • – prati ostvarivanje ustavnosti i zakonitosti te o uočenim pojavama neustavnosti i nezakonitosti izvješćuje Zastupnički dom Hrvatskoga sabora,
NN 27/2001 • – rješava sukob nadležnosti između tijela zakonodavne, izvršne i sudbene vlasti,
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 48/04, Broj 144/09,
Broj 50/02, Broj 12/91,
Broj 121/06, Broj 1/09
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE