PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica 2001-03-27-486 NN 27/2001

• – odlučuje u skladu s Ustavom, o odgovornosti predsjednika Republike,


Stranica NN 27/2001

• – nadzire ustavnost programa i djelovanja političkih stranaka i može, u skladu s Ustavom, zabraniti njihov rad,


Stranica NN 27/2001

• – nadzire ustavnost i zakonitost izbora i državnog referenduma i rješava izborne sporove koji nisu u djelokrugu sudova,


Stranica NN 27/2001

• Iz ovih ustavnih odredbi razvidno je da Ustavni sud nije nadležan ocjenjivati materijalne odredbe Ustava (tzv. »materijalnu protuustavnost«), jer ne postoji ni pravna, ni faktična mogućnost za ocjenjivanje materijalne suglasnosti ustavnih odredaba niti s jednim višim pravnim aktom, budući da je Ustav temeljni i najviši pravni akt države. Stoga je bespredmetno govoriti o bilo čijoj nadležnosti za odlučivanje o »ustavnosti Ustava«, uključujući i Ustavni sud.


Internet NN 27/2001
• Međutim, predmet ustavnosudske ocjene može biti postupak donošenja i promjene Ustava u smislu ocjene je li Ustav donesen, mijenjan ili dopunjavan sukladno odredbama Ustava.

Propis NN 27/2001
• 4. O donošenju i promjeni Ustava odlučuje Zastupnički dom Hrvatskoga sabora (članak 80. stavak 1. podstavak 1. Ustava). U postupku donošenja ili promjene Ustava, Županijski dom Hrvatskog sabora daje Zastupničkom domu prethodno mišljenje (članak 81. stavak 1. podstavak 3. Ustava).

Propis NN 27/2001 • 5. Uvidom u raspravni materijal 8. sjednice Zastupničkog doma Hrvatskoga državnog sabora od 8. i 9. studenoga 2000. godine, utvrđeno je da je u zapisniku s te sjednice uvodno samo konstatirano da je Županijski dom dostavio prethodno mišljenje.
Propis NN 27/2001 • Uvidom u raspravni materijal s XLVIII. sjednice Županijskog doma Hrvatskoga državnog sabora od 6. studenoga 2000. godine, utvrđeno je da je Županijski dom na toj sjednici donio zaključak kojim je utvrdio prethodno mišljenje koje glasi: Odbija se Prijedlog promjene Ustav, Republike Hrvatske koji je podnio Odbor za Ustav, Poslovnik i politički sustav Zastupničkog doma Hrvatskoga državnog sabora.
Propis NN 27/2001 • U podnesku Županijskog doma klasa: 012-02/00-01/02, ur. broj: 621/1-00-02 od 6. studenoga 2000. godine, kojim se prethodno mišljenje dostavlja predsjedniku Zastupničkog doma, nisu navedeni nikakvi razlozi za takovo stajalište Županijskog doma glede promjene Ustava Republike Hrvatske.
Propis NN 27/2001 • 6. Sukladno navedenom, Ustavni sud je utvrdio da je Zastupnički dom osporenu Promjenu Ustava donio u skladu s Ustavom.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 27/2001 • Okolnost da je Zastupnički dom izglasao Promjenu Ustava iako je prethodno mišljenje Županijskog doma o tome bilo negativno, ne znači da je i sam postupak promjene Ustava neustavan. Naime, mišljenje Županijskog doma ne obvezuje Zastupnički dom, pa ga on može, ali i ne mora uzeti u obzir. To proizlazi iz tada važećih ustavnih odredbi članaka 137. i 138., odnosno sada članaka 144. i 145. Ustava, kojima je propisano da Zastupnički dom o pristupanju promjeni Ustava, kao i o samoj promjeni Ustava odlučuje »uz« prethodno mišljenje Županijskog doma. Traženje prethodnog mišljenja Županijskog doma postupovna je pretpostavka za odlučivanje o promjeni Ustava koja je propisana Ustavom, međutim, sadržaj toga mišljenja ne obvezuje Zastupnički dom prigodom izglasavanja promjene Ustava.
Propis NN 27/2001 • Naime, mišljenje je nedvojbeno slabiji oblik utjecaja nekog tijela nego što je to slučaj sa suglasnošću. Dok je suglasnost izraz volje da se netko slaže s namjerom drugoga, da nema ništa protiv nje, mišljenje se tiče ocjene, to je sud o vrijednosti projektirane akcije, koji se kao takav ne izražava formalnim aktom, kao što je to akcesorni akt (ne)suglasnosti. Stoga mišljenje kao takvo ne obvezuje.
Propis NN 27/2001 • Za ustavnopravnu valjanost postupka promjena Ustava glede prethodnog mišljenja Županijskog doma dovoljno je da ono bude zatraženo. Njegovo nedavanje ili davanje u negativnom izričaju, ne može imati za posljedicu zaustavljanje postupka promjene Ustava dok Županijski dom ne odobri taj postupak davanjem pozitivnog mišljenja. Kada bi, kao što neosnovano smatraju predlagatelji, prethodno mišljenje Županijskog doma imalo takvo obvezujuće značenje i pravnu snagu, Zastupnički dom bi takvim postupanjem Županijskog doma bio u potpunosti onemogućen u svojoj nadležnosti glede donošenja Ustava ili promjena tog Ustava, a Županijski dom bi, suprotno ustavnim odredbama, faktički dobio pravo apsolutnog veta na prijedloge Zastupničkog doma.
Propis NN 27/2001 • 7. Ocjenjujući navode predlagatelja neosnovanim, Ustavni sud je na temelju odredbi članka 41. navedenog Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske, riješio kao u točki I. izreke.
Propis NN 27/2001 • Objava ovog rješenja (točka II. izreke) temelji se na odredbi članka 28. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
Propis NN 28/2001 • Na temelju članka 146. Ustava Republike Hrvatske, Zastupnički dom Hrvatskoga sabora na sjednici 28. ožujka 2001., donosi
Propis NN 28/2001 • Proglašava se Promjena Ustava Republike Hrvatske koju je donio Zastupnički dom Hrvatskoga sabora na sjednici 28. ožujka 2001.
Propis NN 28/2001 • U Ustavu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, br. 56/90., 135/97., 8/98. - pročišćeni tekst, 113/00. i 124/00. - pročišćeni tekst) u Glavi I. IZVORIŠNE OSNOVE u stavku 1. podstavku 12. na kraju se briše točka i dodaju riječi: “na povijesnoj prekretnici odbacivanja komunističkog sustava i promjena međunarodnog poretka u Europi, hrvatski je narod na prvim demokratskim izborima (godine 1990.), slobodno izraženom voljom potvrdio svoju tisućgodišnju državnu samobitnost. Novim Ustavom Republike Hrvatske (1990.) i pobjedom u Domovinskom ratu (1991. - 1995.) hrvatski je narod iskazao svoju odlučnost i spremnost za uspostavu i očuvanje Republike Hrvatske kao samostalne i nezavisne, suverene i demokratske države.”
Propis NN 28/2001 • U članku 7. stavku 2. i 3. riječi: “Zastupničkog doma” brišu se.
Propis NN 28/2001 • Naziv Glave III: “III. TEMELJNE SLOBODE I PRAVA ČOVJEKA I GRA?ANINA” mijenja se i glasi: “III. ZAŠTITA LJUDSKIH PRAVA I TEMELJNIH SLOBODA”.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 146/08, Broj 31/93, Broj 51/05, Broj 23/09, Broj 113/08, Broj 41/02


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled