PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1998-12-159-1953 NN 159/1998

• Nakon što je ponovo uspostavljen mir, Hrvatska se suočava sa tri paralelna kompleksna procesa tranzicije koji, posredno i neposredno, povezuju problem obnove i povratka izbjeglica i prognanika u ratom stradalim područjima.


Propis NN 159/1998

• Tranzicija iz rata u mir: Hrvatska prolazi kroz razdoblje tranzicije iz gospodarskih i društvenih odnosa koji su bili determinirani ratom, u mirnodopsko razdoblje, gospodarski razvitak i demokraciju. Direktne i indirektne ratne štete na stambenom fondu, u gospodarstvu, ljudskim gubicima i uslugama i ostalom su ogromne. Ratne posljedice posebno su se osjetile na turizmu od kojih se tek sada oporavlja.


Propis NN 159/1998

• Pomoć izbjeglicama i prognanicima veliko je opterećenje za državni proračun, a Vlada Republike Hrvatske izdvaja i znatna sredstva za obnovu stambenog fonda i infrastrukture.


Propis NN 159/1998

• Drugi aspekt tranzicije odnosi se na vrstu primijenjenih intervencija. Dok je ratna pomoć uglavnom bila orijentirana na "hardware" i često je obuhvaćala direktnu materijalnu pomoć, tranzicija prema razvitku zahtijeva "softverski" orijentirane akcije i mehanizme koji bi ojačali gospodarstvo i uspostavili povjerenje stradalog stanovništva i povratnika kao i svih ostalih segmenata civilnog društva.


Propis NN 159/1998
• Tranzicija od državne planske privrede prema tržišno orijentiranom gospodarstvu:

Propis NN 159/1998
• Tranzicija prema tržišno orijentiranom gospodarstvu još uvijek je težak zadatak. Iako je u toku intenziviranje sveukupnog procesa privatizacije, još ima mnogo problema na području strukturnog prilagođavanja tržišnim uvjetima gospodarenja. Od ukupno 2550 tvrtki krajem 1997. bilo je potpuno privatizirano oko 1117. Mnoge od tih tvrtki trebaju velika ulaganja u modernizaciju i prilagođavanje europskim standardima.

Propis NN 159/1998 • Tranzicija prema decentraliziranom sustavu: Mnoge općine još trebaju financijsku, tehničku ili administrativnu pomoć kako bi mogle prihvatiti nove odgovornosti. Financijska situacija općina u ratom stradalim područjima još nije zadovoljavajuća. Dok uglavnom funkcioniranju civilne službe (matični uredi, policija, itd.) i osnovne komunalne usluge (struja, komunikacije, sakupljanje otpada, održavanje ulica i cesta, itd.), neke usluge i dalje ostaju kritične. Dapače, još nema dovoljno sredstava na županijskom i općinskom nivou da se ponovo organiziraju temeljne socijalne službe (npr. školstvo, zdravstvo), te da se planiraju i realiziraju prioritetne akcije.
Propis NN 159/1998 • Ratne štete se u Hrvatskoj registriraju i procjenjuju od početka rata. Ukupne štete procjenjuju se na minimalni iznos od 50-80 milijardi USD. Samo direktne štete procjenjuju se na cca. 164,86 milijardi kuna (45,83 milijardi DEM ili 27,5 milijardi USD). Oko 25% svih industrijskih kapaciteta je oštećeno ili razoreno, od čega 60% u Istočnoj Slavoniji. Oko 1300 tvrkti imalo je direktne štete.
Propis NN 159/1998 • Razoreno je oko 10% hrvatskog stambenog fonda, 171.705 stanova i kuća. Ova brojka predstavlja razorene ili oštećene stambene jedinice a obuhvaća i vikendice i drugu kuću kao i kuće koje su bile u izgradnji kada su oštećene. Te jedinice nisu obuhvaćene programom obnove, tako da je u obnovu uključeno 145-150.000 stambenih jedinica.
Propis NN 159/1998 • Razaranje nekih gradova može se mjeriti s onima iz II. svjetskog rata, kao što su Vukovar, Vinkovci, Gospić, Županja, Osijek, Pakrac, Dubrovnik itd.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 159/1998 • Preliminarnu procjenu broja oštećenih kuća i stanova prema stupnju oštećenja kao i procjena financijskih razmjera oštećenja provelo je Ministarstvo razvitka i obnove u srpnju 1998. (vidi tablicu 1. u Prilogu).
Propis NN 159/1998 • Gubitak bruto domaćeg proizvoda u razdoblju 1991-1996. iznosio je 134,89 milijardi kuna (37,49 milijardi DEM ili 22,5 milijardi USD), što znači da je neizravno izgubljeno četiri do pet godina gospodarskih investicija i razvitka.
Propis NN 159/1998 • Gospodarske štete čine se neznatnima u usporedbi s izgubljenim životima. U Hrvatskoj su poginule ili nestale 13.583 osobe, a 37.180 je ranjeno. U najgore vrijeme rata broj prognanika i izbjeglica prešao je brojku od 1,2 milijuna ljudi. Gotovo 800.000 hrvatskih građana bilo je prognano ili je izbjeglo.
Propis NN 159/1998 • U Hrvatskoj je razoreno ili oštećeno 1.313 objekata Katoličke crkve: 351 je razorena, 537 oštećeno, a 425 ima velika oštećenja. Teško su oštećena 62 groblja, a 15 je kompletno uništeno. Posebno u Vukovaru znatno je oštećeno i ukradeno pokretno kulturno blago.
Propis NN 159/1998 • Složeni proces procjene i registriranja ratnih šteta još nije dovršen. Procjena šteta u Istočnoj Slavoniji na primjer još traje. Štete na okolišu, mnoge neizravne štete, ljudski gubici i nematerijalne štete još nisu procijenjene. Stoga se očekuje da će konačne procjene biti mnogo veće. Usprkos predratnoj recesiji, neosporno je da je velika većina gospodarskih gubitaka uzrokovana ratnim razaranjima.
Propis NN 159/1998 • Jedna od najvećih zapreka u obnovi ratom stradalih područja su mine. Situacija je u Hrvatskoj više nego strašna i ugrožava svaki aspekt napora povratka u normalu. Više od 1 milijun mina prekriva područje od 6.000 km2. Vlada Republike Hrvatske uložila je velike napore da zajedno s Ujedinjenim narodima osnuje Centar za mine i program uklanjanja mina.
Propis NN 159/1998 • Od samog početka svoje neovisnosti Hrvatska je započela obnovu razrušenih područja i na taj način olakšala povratak svog pučanstva. U tu svrhu Vlada Republike Hrvatske je inicirala niz programa, instrumenata i mjera. Dok je u početnoj fazi težište bilo na fizičkoj obnovi teško stradalih kuća i infrastrukture, kasnije se prenijelo i na gospodarske mjere, kreditne programe, fiskalne mjere i ostale poticajne mjere za naseljavanje i razvitak ratom stradalih područja. Neki od većih rezultata i primijenjenih značajnijih mjera i politika prikazani su u sljedećem poglavlju.
Propis NN 159/1998 • Od 1991. do 1998. Hrvatska je omogućila povratak kroz organizirane oblike za 455.204 prognanika u njihova prebivališta. Osim toga Hrvatska je omogućila povratak i za 106.000 izbjeglica iz BiH u njihova domicilna prebivališta.
Propis NN 159/1998 • U tom istom razdoblju Hrvatska je izdvojila 6,37 milijardi kuna (humanitarna pomoć) za izbjeglice i prognanike, od čega 5,65 milijardi (88.74%) dolazi izravno iz državnog proračuna. U razdoblju nakon 1995. Hrvatska je pomogla pri povratku 32.200 raseljenih osoba u njihove domove ili u druge dijelove Hrvatske.
Propis NN 159/1998 • U razdoblju od 1991. do 1998. Hrvatska je sveukupno vratila cca. 650.000 prognanih osoba, izbjeglica i raseljenih osoba. Više od 21 milijarde kuna (humanitarne pomoći i obnove) dodijeljeno je za smještaj, prehranu, povratak i obnovu. Ti iznosi direktno opterećuju osobni i društveni standard hrvatskih građana. Uloženi iznosi pokrivaju samo direktne troškove za obnovu kuća, smještaj izbjeglica i prognanika, te obnovu infrastrukture.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 50/07, Broj 8/09, Broj 35/91, Broj 36/01, Broj 55/07, Broj 21/90


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled