PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1994-10-76-1303 NN 76/1994

• Naputka za primjenu Zakona o zaštiti vojnih i civilnih invalida rata Ministarstva rada, socijalne skrbi i obitelji (klasa: 562-00/92-01/33. ur.broj: 524-05/2-92-9) od 7. srpnja 1992;


Propis NN 76/1994

• Dopune Naputka za primjenu Zakona o zaštiti vojnih i civilnih invalida rata Ministarstva rada, socijalne skrbi i obitelji (klasa: 562-01/92-01/33. ur.broj: 524-05/2-92-5) od 27. kolovoza 1992;


Propis NN 76/1994

• Naputka za primjenu Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o zaštiti vojnih i civilnih invalida rata (klasa: 562-01/92-01/33, ur.broj: 524-05/1-92-6) od 16. studenog 1992.


Propis NN 76/1994

• Prijedlogom za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti u izreci navedenog Zakona (u daljem tekstu: osporeni Zakon) i navedenih Naputaka Ustavnom sudu Republike Hrvatske obratili su se: Savez ratnih i vojnih invalida Hrvatske, Hrvatski ratni veterani, Zvonko Ivanković - Vonta, Ilija Labus, Gojko Majstorović i Vuk Marković, svi iz Zagreba, Lovro Nimac iz Rijeke, Dinko Harašić iz Supetra i Mile Nekić iz Zadra. Većina predlagaća smatra da se odredbama navedenim u izreci, a također u Napucima za primjenu osporenog Zakona, uvodi neravnopravnost i nejednakost između ratnih vojnih invalida i to na način da su privilegirani borci Domovinskog rata, a diskriminirani borci Narodnooslobodilačkog rata. Stajalište je predlagača da su osporenim odredbama povrijeđena načela iz članka 3. Ustava Republike Hrvatske (jednakost i poštivanje prava čovjeka kao najviše vrednote ustavnog poretka Republike Hrvatske), zatim iz članka 14. Ustava Šjednakost svih pred zakonom), kao i iz članka 57. Ustava (posebna skrb Republike za zaštitu invalidnih osoba i njihovo uključivanje u društveni život). Jedan prijedlog polazi sa stajališta da osporeni Zakon neosnovano ustanovljuje razliku između mobiliziranih i demobiliziranih pripadnika Hrvatske vojske i pripadnika postrojbi Ministarstva unutarnjih poslova


Propis NN 76/1994
• Ustavni sud Republike Hrvatske prihvatio je prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti odredbe članka 21. osporenog Zakona. Prema toj odredbi, kojoj je naslov: Posebni dodatak, ratni vojni invalid, kojem je organizam oštećen pod okolnostima iz članka 5. stavka 1. točke 1 Zakona, ima pravo na posebni dodatak u visini od 50% od pripadajuće svote osobne invalidnine. Prema spomenutoj točki 1. ratni vojni invalid je osoba kojoj je organizam oštećen za najmanje 20% zbog rane, povrede ili ozljede koju je dobila u sastavu oružanih snaga Republike Hrvatske ili izvan njihova sastava pri obavljanju vojnih ili drugih dužnosti. po nalogu nadležnih državnih tijela Republike Hrvatske, u obrani suvereniteta, neovisnosti i teritorijalne cjelovitosti Republike Hrvatske od 17. kolovoza 1990. do prestanka neprijateljstava ili kao ratni zarobljenik. Ratni vojni invalid je i osoba kojoj je oštećenje organizma nastalo zbog bolesti, a bolest je, pogrošanje bolesti, odnosno pojava bolesti neposredna posljedica okolnosti iz ove točke.

Propis NN 76/1994
• Podnositelji prijedloga za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti osporavaju suglasnost s Ustavom navedene odredbe sa stajališta da su njome ratni vojni invalidi Narodnooslobodilačkog rata dovedeni u neravnopravni položaj. Naime, točke 2, 3, 4. i 5. stavka 1. članka 5. govore o ratnim vojnim invalidima kojima je organizam oštećen za najmanje 20% zbog rane, povrede ili ozljede koju su dobili

Propis NN 76/1994 • - u sastavu partizanskih odreda, odnosno Jugoslavenske armije ili izvan njihova sastava pri obavljanju vojnih ili drugih dužnosti po naređenju vojnih organa ili organa vlasti od 17. travnja 1941. do 15. svibnja 1945;
Propis NN 76/1994 • - u sastavu hrvatske domovinske vojske mobilizirane od 17. travnja 1941. do 15. svibnja 1945., odnosno do otpuštanja iz zarobljeništva. iako je s tim u vezi bila pravomoćno osuđivana nakon 15. svibnja 1945;
Propis NN 76/1994 • - u sastavu jugoslavenske vojske za vrijeme rata od 6. do 17. travnja 1941. ili kasnije kao ratni zarobljenik u logorima;
Propis NN 76/1994 • - pri obavljanju vojnih dužnosti u stranoj zemlji koja je u oružanom sukobu, ako ju je na te dužnosti uputio nadležni vojni organ u okviru međunarodnih obveza poslije 15. svibnja 1945.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 76/1994 • Tijekom dosadašnjeg postupka pribavljeno je stručno mišljenje Ministarstva rada i socijalne skrbi o osporenoj odredbi članka 21. u kojem se, pored ostalog, kaže:
Propis NN 76/1994 • Zakonom o zaštiti vojnih i civilnih invalida rata propisana je zaštita ratnih vojnih invalida, mirnodopskih vojnih invalida i civilnih invalida rata. Tim Zakonom propisani su isti oblici i jednak opseg zaštite za sve ratne vojne invalide, mirnodopske vojne invalide i civilne invalide rata, ovisno o postotku oštećenja organizma, bez obzira na to da li su oštećenje organizma zadobili u ovom domovinskom ratu, ranijim ratovima ili kao vojnici u mirno doba. Pravo na pripadajući iznos osobne invalidnine, pravo na dodatak za njegu i pomoć druge osobe i visina tog dodatka, te pravo na ortopedski dodatak i visina tog dodatka isključivo ovisi o postotku i vrsti oštećenja organizma, bez obzira kada je i pod kojim u Zakonu predviđenim okolnostima nastalo to oštećenje organizma. Posebni dodatak (članak 21. Zakona) je oblik zaštite predviđen samo za ratne vojne invalide domovinskog rata iz razloga različitosti njihovog stradavanja u odnosu na ostale ratne vojne invalide (višestruko ranjavanje kombinirano s psihičkim oštećenjima koje se ne može u punoj potrebnoj mjeri iskazati u postocima oštećenja organizma).Ustavni sud Republike Hrvatske riješio je pokrenuti postupak za ocjenu osporene odredbe članka 21. polazeći od toga da Ustav Republike Hrvatske u odredbi članka 3. među najviše vrednote ustavnog poretka Republike Hrvatske uključuje jednakost, socijalnu pravdu, poštivanje prava čovjeka i vladavinu prava. Članak 14. jamči gradanima Republike Hrvatske jednakost svih pred zakonom. a prema odredbi članka 57. stavak 2. Ustava Republika posebnu skrb posvećuje zaštiti invalidnih osoba i njihovom uključivanju u društveni život. Stoga se Sudu postavlja pitanje ne bi li i sve osobe navedene u točkama 2, 3. 4. i 5. stavka 1 članka 5. osporenoga Zakona, trebale, kao invalidne osobe, uživati i taj oblik posebne skrbi koju Repkkblika posvećuje zaštiti svih invalidnih osoba.
Propis NN 76/1994 • Stajalište je ovog Suda da premda osporeni Zakon slijedi ustavna jamstva iz članka 3, 14. i 57. Ustava Republike Hrvatske, ne može se poreći ni postojanje sumnje da su odredbom navedenom u točci 1. izreke ovog rješenja ove ustavne odredbe ipak povrijeđene, pa je stoga pokrenut postupak za ocjenu njezine ustavnosti. o kojoj će se odlučiti nakon provedenog ustavnosudskog postupka.
Propis NN 76/1994 • 1. Ustavni sud nije prihvatio prijedlog da pokrene postupak za ocjenu ustavnosti odredbe članka 5. stavak 1. točka 1. druga rečenica osporenog Zakona prema kojoj ratni vojni invalid je i osoba kojoj je oštećenje organizma nastalo zbog bolesti, a bolest je, pogoršanje bolesti odnosno pojava bolesti, neposredna posljedica okolnosti navedenih u toj točki. Predlagač u svezi s ovom odredbom prigovara tome što se, kad je riječ o osobama iz točke 1. stavka 1. članka 5. Zakona - u odnosu prema ostalim točkama iz te zakonske odredbe, svojstvo ratnog vojnog invalida stječe i na temelju oštečenja organizma nastalog zbog bolesti. Sud je prihvatio obrazloženje Ministarstva rada i socijalne skrbi prema kojem bolest kao osnova za stjecanje svojstva ratnog vojnog invalida predstavlja poseban problem zbog toga što je otežano utvrdivanje uzročne veze izmedu bolesti i ratnih napora, (posebno zbog proteka gotovo 50 godina od završetka II. svjetskog rata) a imao je u vidu i odredbu članka 89. Zakona prema kojoj ratni vojni invalidi, kojima je priznato svojstvo ratnog vojnog invalida zbog bolesti do I. srpnja 1992. godine po Zakonu o osnovnim pravima vojnih invalida i obitelji palih boraca ("Službeni list SFRJ", broj 68/81, 41/83, 75/85, 44/88, 87/89, 20/90 i 42/90) po propisima koji su prethodili tom zakonu, odnosno po Uredbi o zaštiti žrtava rata za obranu Republike Hrvatske i njihovih obitelji ("Narodne novine", broj 52/91) zadržavaju svojstvo ratnog vojnog invalida i koriste se pravima u opsegu i uz uvjete što su propisani Zakonom o zaštiti vojnih i civilnih invalida rata i kad im osnova (bolest) za stjecanje tog svojstva nije predviđena tim Zakonom, ako ispunjavaju uvjete iz članka 3. Zakona.
Propis NN 76/1994 • U svezi s navedenim propisima Sud je također imao u vidu da je rok za podnošenje zahtjeva za priznavanje svojstva ratnog vojnog invalida zbog bolesti, prema ranijim saveznim propisima, istekao 31. posinca 1952. godine (članak 34. Uredbe o invalidskim prinadležnostima "Službeni list SFRJ". broj 33/52), članak 81. Zakona o ratnim vojnim invalidima ("Službeni list SFRJ", broj 13/63), članak 118. Zakona o ratnim vojnim invalidima ("Službeni list SFRJ", broj 49/65 - pročišćeni tekst), članak 104. Zakona o vojnim invalidima ("Službeni list SFRJ", broj 67/72), članak 95. Zakona o osnovnim pravima vojnih invalida i obitelji palih boraca ("Službeni list SFR,I", broj 31/86 - pročišćeni tekst) i to baš iz razloga nemogućnosti utvrđivanja uzročne veze izmedu bolesti i ratnih napora.
Propis NN 76/1994 • 2. Sud nije prihvatio prijedlog da pokrene postupak za ocjenu ustavnosti odredbe članka 15 stavak 4 osporenog Zakona prema kojoj se, pri utvrđivanju postotka oštećenja organizma osobama kojima je oštećenje organizma nastalo kao posljedica pogoršanja, odnosno ispoljenja bolesti, uzima odgovarajući postotak od cjelokupnog oštećenja organizma s tim da - po toj osnovi utvrdeni postotak oštećenja organizma - ne može iznositi više od 80%. Predlagači su navedenoj odredbi prigovarali sa stajališta da prikračuje invalide koji faktično imaju, odnosno već im je utvrđen 100% invaliditet. Ocjenjivajući osporenu odredbu Sud je imao u vidu činjenicu da je riječ o oštećenju organizma koje je nastalo kao posljedica pogoršanja odnosno ispoljenja bolesti, pa je zakonodavac razrađujući svojstva ratnog vojnog invalida i posljedice tih svojstava, mogao propisati i takvo ograničenje.
Propis NN 76/1994 • 3. Nije prihvaćen prijedlog da Sud pokrene postupak za ocjenu ustavnosti odredbe članka 58. stavak 3. osporenog Zakona (u pročišćenom tekstu čl. 60 st. 3.) prema kojem se danom ispunjenja uvjeta za ostvarivanje prava po osnovi bolesti dobivene pod okolnostima iz članka 5. stavka 1. točke 1. i članka 7. stavka 1. ovoga Zakona smatra dan otpuštanja iz oružanih snaga. Predlagač je osporavao navedenu odredbu sa stajališta da osobe koje su demobilizirane temeljem te odredbe "imaju pravo na nankadnu zbog bolesti, a one osobe koje nisu demobilizirane to pravo nemaju"
Propis NN 76/1994 • Ne prihvaćajući prijedlog Sud je ocijenio da osporenu odredbu treba tumačiti povezano s odredbom članka 75. stavka 1. odnosno odredbom članka 77. stavka 1. - pročišćenog teksta. Naime, prema odredbi članka 75. stavka 1. odnosno članka 77. stavka 1. - pročišćenog teksta zahtjev za priznavanje svojstva ratnog vojnog invalida i mirnodopskog vojnog invalida po osnovi oštećenja organizma nastalog zbog bolesti dobivene, odnosno pogoršane ili ispoljene pod okolnostima iz članka 5. stavka 1. točke 1. i članka 7., stavka 1. i članka 8. stavka 2. Zakona može se podnijeti nakon prestanka sudjelovanja u obrani Republike Hrvatske, otpuštanja iz oružanih snaga, odnosno prestanka neprijateljstava. a najkasnije u roku od 5 godina od dana prestanka sudjelovanja u obrani Republike Hrvatske, otpuštanja iz oružanih snaga odnosno prestanka neprijateljstava, a da se je zakonodavac osnovano vodio mišlju da vojnicima treba omogućiti zdravstvenu zaštitu dok to jesu, pa ako bolest i unatoč toga prouzroči invaliditet, osobi koja je otpuštena iz oružanih snaga treba omogućiti ostvarivanje određenih prava po osnovi bolesti.
Propis NN 76/1994 • 4. Sud nije prihvatio prijedlog za pokretanje postupka ni za ocjenu ustavnosti odredaba članka 70. Zakona (u pročišćenom tekstu članak 72.) jer kontekst u kojem prijedlog za pokretanje postupka govori o toj odredbi ne sadrži razloge u smislu osporavanja te odredbe, već odredbe članka 106. Zakona.
Propis NN 76/1994 • 5. Također nije prihvaćen prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti odredaba čl. 72. stavak 4. i članka 74. stavak 4. Zakona, prema kojima se pisanim dokaznim sredstvom o činjenici da je rana, povreda ili ozljeda dobivena pod okolnostima iz članka 5. stavka 1. točka 3. Zakona iznimno može smatrati i odgovarajuća potvrda izdana od Društva ratnih veterana "Hrvatski domobran", odnosno pisanim dokaznim sredstvom o činjenici da je osoba od koje članovi obitelji izvode prava po odredbama ovoga Zakona poginula, umrla ili nestala pod okolnostima iz članka 5. stavka 1. točke 3. Zakona iznimno može smatrati i odgovarajuća potvrda izdana od Društva ratnih veterana "Hrvatski domobran".
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 120/02, Broj 94/07, Broj 11/91, Broj 14/93, Broj 66/06, Broj 136/03


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled