PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1999-05-47-922 NN 47/1999

• Obrazlažući predmetne prijedloge podnositelji su isticali da je krčki most jedina veza žitelja Krka s kopnom i njihovim županijskim središtem u gradu Rijeci te da je taj most jedini most u Republici Hrvatskoj određen kao objekt s naplatom cestarine. Nadalje, podnositelji navode da je prema točci II. odluke tadašnjeg Izvršnog vijeća Sabora bilo predviđeno kako će se posebna naknada za upotrebu mosta kopno - Krk plaćati do trena kada nadležno tijelo svojom odlukom ne utvrdi namirenje iznosa sredstava utrošenih za izgradnju mosta, a da su ta sredstva prema tvrdnjama predlagatelja prikupljena 1990. godine. Podnositelji također iznose da se naplatom »mostarine« posredno smanjuje standard življenja žitelja na otocima koji gravitiraju krčkom mostu, jer su navedenom cijenom opterećeni svi proizvodi i usluge, pa tako i osnovni proizvodi neophodni za egzistenciju žitelja tih otoka te da se potrebita sredstva za održavanje mosta mogu namaći redovitom naplatom mostarine ostalim korisnicima koji nemaju prebivalište na otoku Krku.


Propis NN 47/1999

• Slijedom navedenog predlagatelji zaključuju kako su naplatom mostarine postavljeni u neravnopravan položaj s ostalim građanima u Republici Hrvatskoj, jer su oni prisiljeni koristiti naplatno taj most kao jedinu vezu s kopnom te da povlastica plaćanja u iznosu od 70% cijene mostarine, koja je određena samo za I. grupu korisnika a ne i za privredna prometala II., III. i IV. kategorije, dovodi u neravnopravan položaj otočke poduzetnike na tržištu, iz razloga povećanja troškova njihovog poslovanja. U svojim prijedlozima predlagatelji cijene kako je navedena odredba Pravilnika u suprotnosti s odredbama članka 3., članka 5., članka 14., članka 19., članka 49. stavka 2., članka 52. i članka 65. stavka 2. Ustava te predlažu pokretanje postupka ocjene suglasnosti s Ustavom i zakonom i njezino ukidanje.


Propis NN 47/1999

• U ovom predmetu prijedlozi predlagatelja za pokretanje postupka ocjene suglasnosti s Ustavom i zakonom dostavljeni su radi davanja odgovora Ministarstvu pomorstva, prometa i veza. U svom odgovoru navedeno Ministarstvo navodi da je člankom 59. stavkom 1. točkom 2. Zakona o javnim cestama, kao jedan od izvora za financiranje javnih cesta utvrđena i cestarina prikupljena na objektima s naplatom (mostovi, tuneli, vijadukti, itd.), te da je osporavani Pravilnik donesen na temelju zakonskog ovlaštenja ministra proizašlog iz odredbe članka 61. stavka 2. Zakona o javnim cestama. Prema mišljenju navedenog Ministarstva u konkretnom slučaju ne postoje pretpostavke za ukidanje cestarine za žitelje otoka bez promjene Zakona o javnim cestama, jer su odredbom članka 62. Zakona o javnim cestama utvrđeni izuzeci glede vozila za čije prometanje se cestarina ne plaća.


Propis NN 47/1999

• Zaključno u dostavljenom odgovoru navodi se da je predmetni most za sada jedini izgrađeni objekat s predviđenom naplatom, ali da se isti režim naplate predviđa i za Maslenički most, kao i za most preko Rijeke Dubrovačke, a po njihovom dovršenju, te da je Krčki most postao jedina veza otočana s kopnom iz razloga što su trajektne veze s kopnom nakon puštanja u promet mosta ukinute radi malog interesa korisnika.


Propis NN 47/1999
• Slijedom navedenog, Ministarstvo pomorstva, prometa i veza u svom odgovoru cijeni prijedloge predlagatelja za pokretanje postupka ocjene suglasnosti s Ustavom i zakonom članka 7. Pravilnika o visini cestarine za uporabu autocesta i objekata s naplatom n

Propis NN 47/1999
• Odlukom tadašnjeg Izvršnog vijeća Sabora od 18. ožujka 1971. godine (»Narodne novine«, broj 15/71), utvrđena je obveza plaćanja posebne naknade za upotrebu mosta kopno-Krk.

Propis NN 47/1999 • Zakonom o javnim cestama (»Narodne novine«, broj 100/96) uređen je pravni položaj javnih cesta te su uređeni odnosi u svezi građenja i održavanja javnih cesta, poduzimanja mjera za zaštitu javnih cesta i prometa, kao i pitanja glede davanja koncesija, upravljanja, financiranja i nadzora javnih cesta.
Propis NN 47/1999 • Člankom 59. točkom 2. Zakona o javnim cestama, kao jedan od izvora sredstava za financiranje javnih cesta, utvrđena je cestarina za uporabu autocesta i objekata s naplatom. Također, člankom 61. stavkom 2. ministar je ovlašten utvrditi visinu naknade za uporabu autocesta i objekata s naplatom.
Propis NN 47/1999 • U konkretnom slučaju, na temelju zakonskog ovlaštenja ministar pomorstva, prometa i veza osporavanim Pravilnikom utvrdio je visinu naknade za uporabu mosta kopno-Krk. Predmetni pravilnik, donesen od strane nadležnog tijela na temelju zakonskog ovlaštenja, nije nesuglasan s odredbama članka 5. i članka 19. Ustava kojima se jamči suglasnost drugih propisa s Ustavom i zakonom, odnosno utemeljenost na zakonu akata državne uprave i drugih tijela koja imaju javne ovlasti.
Propis NN 47/1999 • Odredbom članka 62. stavka 2. Zakona o javnim cestama određeno je da naknadu cestarine ne plaćaju vozila s pravom prednosti prolaska prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama. Također, odredbom članka 7. osporavanog Pravilnika utvrđena je visina naknade cestarine za uporabu objekta s naplatom »Krčki most«, uz popust od 70% od utvrđene naknade za vozila razvrstana u I. skupinu, koja su registrirana kod policijskih uprava Krk ili Cres-Lošinj, a čiji vlasnici imaju prebivalište na otocima Krk, Cres ili Lošinj, kao i za vozila javnog prijevoza putnika na redovnim linijama između otoka Krka i kopna. Iz navedenog proizlazi da je prilikom utvrđivanja obveze plateža cestarine uzet u obzir poseban položaj otoka, kao i otočkog stanovništva. Utvrđivanjem dužnosti plaćanja naknade za cestarinu na opisani način, u konkretnom slučaju stanovništvo otoka nije dovedeno u neravnopravni položaj naspram drugih građana Republike Hrvatske, već je upravo suprotno njima utvrđena povlastica za uporabu objekta s naplatom. Slijedom iznijetoga utvrđeno je kako osporavana odredba Pravilnika nije nesuglasna s odredbama članka 3. i članka 14. Ustava kojima se jamči jednakost građana. Ujedno osporavana odredba Pravilnika nije nesuglasna niti s odredbom članka 52. Ustava prema kojoj otoci, kada je to utvrđeno zakonom, uživaju posebnu zaštitu Republike.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 47/1999 • Neutvrđivanje popusta za korištenje objekta s naplatom za vozila II., III. i IV. skupine, nije u nesuglasju s odredbom članka 49. stavka 2. Ustava prema kojoj država osigurava svim poduzetnicima jednak položaj na tržištu, jer je dužnost plateža naknade cestarine utvrđena u konkretnom slučaju za sva gospodarska prometala u jednakom iznosu.
Propis NN 47/1999 • Tijekom ustavnosudskog postupka ocjene suglasnosti s Ustavom i zakonom osporavanog pravilnika nije utvrđeno niti da bi odredba članka 7. tog pravilnika, kojom se utvrđuje obveza plaćanja naknade za uporabu objekta s naplatom, bila nesuglasna odredbi članka 65. stavka 2. Ustava kojom se svima jamči dostupnost srednjoškolskog i visokoškolskog obrazovanja u skladu s njihovim mogućnostima.
Propis NN 47/1999 • Slijedom navedenog, a utvrdivši kako osporavana odredba članka 7. Pravilnika o visini cestarine za uporabu autocesta i objekata nije nesuglasna odredbama Ustava navedenim u prijedlozima, na temelju odredbe članka 45. stavka 1. Poslovnika Ustavnog suda Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 29/94), riješeno je kao u izreci.
Propis NN 47/1999 • Objava ovog rješenja temelji se na odredbama članka 20. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 13/91).
Propis NN 47/1999 • Ustavni sud Republike Hrvatske u Vijeću sastavljenom od dopredsjednika Suda Jurice Malčića, kao predsjednika Vijeća te sudaca Mladena Žuvele i mr. Vojislava Kučekovića, kao članova Vijeća u postupku povodom ustavne tužbe J. K. iz S., na sjednici Vijeća održanoj dana 3. svibnja 1999. godine, jednoglasno je donio
Propis NN 47/1999 • J. K. iz S., podnio je ustavnu tužbu radi povrede ustavnog prava iz članka 26. Ustava Republike Hrvatske (Svi su građani i stranci jednaki pred sudovima i drugim državnim i inim tijelima koja imaju javne ovlasti). Podnositelj ustavne tužbe smatra da je do povrede navedenog ustavnog prava došlo u postupku izvršenja pred Općinskim sudom u Z., pokrenutom rješenjem o izvršenju, broj: I-1769/93 od 2. studenog 1993. godine, a radi izvršenja presude tog suda broj: Pr-989/91 od 6. prosinca 1991. godine. Tom je presudom usvojen tužbeni zahtjev podnositelja ustavne tužbe i naloženo tuženicima da vrate podnositelja ustavne tužbe na posao, ali, smatra podnositelj, izvršni je postupak vođen na njegovu štetu, nedopustivo sporo i na način da su drugi predmeti, mimo zakona, uzimani prioritetno u rad.
Propis NN 47/1999 • Odredba članka 28. stavak 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 13/91, u nastavku: Ustavni zakon) određuje da svatko može podnijeti ustavnu tužbu ako smatra da mu je odlukom sudbene, upravne vlasti ili drugih tijela koja imaju javne ovlasti, povrijeđeno jedno od Ustavom utvrđenih sloboda i prava čovjeka i građanina, dok je odredbom stavka 2. istog članka propisano da se ustavna tužba može podnijeti nakon što je iscrpljen dopušteni pravni put.
Propis NN 47/1999 • U konkretnom slučaju, podnositelj ustavne tužbe ne osporava odluke Općinskog suda, već je nezadovoljan radom suda u postupku izvršenja i traži da se utvrdi da je djelovanjem Općinskog suda u Z. došlo do povrede ustavnog prava tužitelja iz članka 26. Ustava Republike Hrvatske, jer postupak izvršenja započet 1993. godine još nije završen.
Propis NN 47/1999 • Kako pretpostavka ustavnoj tužbi jest konkretna odluka sudbene, upravne vlasti ili drugih tijela koja imaju javne ovlasti, a koje osporavano (ne)činjenje ne predstavlja, u smislu citirane odredbe članka 28. stavka 1. Ustavnog zakona, to ne postoje pretpostavke za odlučivanje o biti stvari.
Propis NN 47/1999 • Slijedom navedenog, a na temelju odredbe članka 26. Ustavnog zakona, u svezi s člankom 58. Poslovnika Ustavnog suda Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 29/94) riješeno je kao u izreci.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 29/00, Broj 61/07, Broj 38/04, Broj 9/01, Broj 156/08, Broj 112/04


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled


Web Express - Poslovne novine - Poslovni vjesnik - Programi
Cyber Zentrum - Avon - Berlin - London - Hosting