PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 105/2001 • obrazovanja u raznim su stupnjevima zavisnosti. U daljnjem tekstu one će biti detaljno razrađene za svaku dimenziju zasebno. Dimenzije varijable položaj obrazovanja jesu:
NN 105/2001 • Svaka od ovih dimenzija bit će posebno obrađena u daljnjem tekstu, kao i njihova međusobna zavisnost.
NN 105/2001 • Dimenziji »razina obrazovanja« svrha je prikazati stupnjevitost obrazovnog sustava. Prva znamenka u šifarskom sustavu predstavlja razinu. Obrazovni sustav sastavljen je od nekoliko grupa programa, koji se u prvom redu razlikuju po složenosti sadržaja obrazovanja i stupnju znanja i vještina koji se zahtijevaju od polaznika. Iako ovaj način razvrstavanja obrazovnih programa ima karakter »ljestava«, taj se pojam ne smije shvatiti doslovno. Uvijek postoji mogućnost preskakanja pojedinih razina kao i vodoravne komunikacije unutar iste razine.
NN 105/2001 • Razina obrazovanja kao pojam osniva se na činjenici da su obrazovni programi koji čine nacionalni sustav obrazovanja grupirani u određene skupine koje općenito odgovaraju istoj razini ukupnog obrazovanja, postignutim vještinama i sposobnostima. Razine obrazovanja predstavljaju zapravo opće korake napredovanja u obrazovanju od najosnovnijih na početnim razinama do najsloženijih na najvišim.
NN 105/2001 • 6.1.1.1. Struktura obrazovnog sustava i razine obrazovanja u klasifikaciji NSKO:
NN 105/2001 • Klasifikacija NSKO predviđa sedam razina obrazovanja, koje su označene brojkama 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6. Obrazovni programi razvrstani su u klasifikaciji NSKO također u tih sedam razina obrazovanja.
NN 105/2001 • Razine obrazovanje dijele se na podrazine. Druga znamenka u šifarskom sustavu predstavlja podrazinu. Podrazine se određuju prema cilju, odnosno sadržaju obrazovnih programa. Cilj obrazovnog programa može biti: nastavak školovanja na višoj razini bez ograničenja (oznaka 1), nastavak školovanja na višoj razini s nekim ograničenjima (oznaka 2) ili isključivo priprema za tržište rada (oznaka 3).
NN 105/2001 • Razvrstavanje u podrazine primjenjuje se na razine 2, 3, 4 i 5.
NN 105/2001 • Razine i podrazine obrazovanja u klasifikaciji NSKO odgovaraju u potpunosti razinama i podrazinama u klasifikaciji ISCED ’97.
NN 105/2001 • Kriteriji za određivanje razine i podrazine obrazovnog programa u klasifikaciji NSKO odgovaraju kriterijima za određivanje razina i podrazina, koje propisuje klasifikacija ISCED ’97.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 105/2001 • Dakle, prve dvije znamenke šifre obrazovnog programa u klasifikaciji NSKO odgovaraju oznakama za razinu i podrazinu u klasifikaciji ISCED ’97. Dodatne dimenzije koje određuje klasifikacija ISCED ’97 unutar pojedinih razina i podrazina upotrijebljene su u klasifikaciji NSKO za pobliže određivanje pojedinih programa i dodane su u šifarsku oznaku. Na taj način klasifikacija NSKO je usporediva s klasifikacijom ISCED ’97 pa se u svakom času svaki obrazovni program koji je razvrstan po klasifikaciji NSKO, može razvrstati i po klasifikaciji ISCED ’97.
NN 105/2001 • Svi obrazovni programi imaju određeno vrijeme u kojem se izvode, pa se vremenski raspon između početka i završetka zove trajanje obrazovnog programa. Jedinica za mjerenje trajanja obrazovnog programa jest godina (iznimno 6 mjeseci).
NN 105/2001 • Treća znamenka u šifarskom sustavu predstavlja trajanje obrazovnog programa kada je različita od 9. Kada je jednaka 9, znači da je trajanje obrazovnog programa irelevantno, neodređeno ili nepoznato. Budući da je u razinu 5 izravno uključen poslijediplomski studij, njegovo trajanje određuje se od početka obrazovanja na razini 5. Tako će, na primjer, trajanje dvogodišnjeg programa poslijediplomskog studija koji se nastavlja na četverogodišnji dodiplomski biti šifrirano sa 6 (4 godine dodiplomskog studija + 2 godine poslijediplomskog), a program također dvogodišnjeg poslijediplomskog studija koji se nastavlja na primjer na studij medicine bit će šifriran s 8 (6 godina dodiplomskog studija + 2 godine poslijediplomskog).
NN 105/2001 • Od razine 2 obrazovni programi dijele se prema sadržaju i cilju na ova usmjerenja: opće obrazovanje (oznaka 1), pripremno strukovno i pripremno tehničko obrazovanje (oznaka 2) i strukovno i tehničko obrazovanje (oznaka 3).
NN 105/2001 • Četvrta znamenka u šifarskom sustavu predstavlja usmjerenje programa. Razvrstavanje po usmjerenju primjenjuje se na razine 2, 3 i 4. Obrazovni programi razina 5 i 6 prema svojoj namjeni osposobljavaju polaznika za tržište rada, ali i za daljnje razvijanje i upotpunjavanje znanja, pa se ne mogu razvrstati prema usmjerenjima, te je četvrta znamenka jednaka 0.
NN 105/2001 • U ovo usmjerenje razvrstavaju se obrazovni programi čiji je sadržaj prvenstveno oblikovan tako da polaznici prodube i prošire znanje iz različitih predmeta, u svrhu osposobljavanja za uspješan nastavak školovanja.
NN 105/2001 • 6.1.4.2. Pripremno strukovno i pripremno tehničko obrazovanje
NN 105/2001 • U ovo usmjerenje razvrstavaju se obrazovni programi, čiji je glavni cilj da polaznike pripremi za strukovne i tehničke obrazovne programe. Sami po sebi ti programi još ne osposobljavaju za zanimanja. Da bi program bio razvrstan u ovo usmjerenje mora imati najmanje 25% strukovnog ili tehničkog sadržaja.
NN 105/2001 • U ovo usmjerenje razvrstavaju se obrazovni programi čiji je glavni cilj da polaznici postignu praktično znanje i vještine potrebne za određeno zvanje ili zanimanje. Ti obrazovni programi pripremaju polaznike za tržište rada na koje ulaze sa strukovnom kvalifikacijom. Ovi programi osim strukovne kvalifikacije mogu pripremati i za nastavak školovanja na istoj ili višoj razini.
NN 105/2001 • Budući da su u razinu 5 uključeni stručni i sveučilišni dodiplomski i poslijediplomski studiji, bilo je nužno radi njihova razlikovanja uvesti stupanj obrazovanja kao dimenziju karakterističnu samo za razinu NSKO 5.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 59/08, Broj 11/90,
Broj 46/04, Broj 134/07,
Broj 151/08, Broj 77/07
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE
Web Express - Poslovne novine - Poslovni vjesnik - Programi
Cyber Zentrum - Avon - Berlin - London - Hosting